Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat auto elektryczne

auto elektryczne

Oto nowy Nissan Leaf. Wreszcie jest tym, czym powinien być od samego początku
Wiadomości

Oto nowy Nissan Leaf. Wreszcie jest tym, czym powinien być od samego początku

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Z mojego garażu marzeń wypchnąłbym Rollsa, żeby się zmieścił ten SUV Kii. Musi być tam jednak pewne urządzonko
Testy

Z mojego garażu marzeń wypchnąłbym Rollsa, żeby się zmieścił ten SUV Kii. Musi być tam jednak pewne urządzonko

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Rodzina w komplecie. Skoda Enyaq RS w polskiej ofercie. Znamy już ceny
Aktualności

Rodzina w komplecie. Skoda Enyaq RS w polskiej ofercie. Znamy już ceny

Do polskiej oferty nowego SUV-a Skody właśnie dołączyła topowa wersja o mocy aż 340 KM. Skoda określa ją mianem "najmocniejszej i najlepiej przyspieszającego seryjnego modelu w historii". Znamy już pełny cennik nowej Skody Enyaq. Co ciekawe, jest taniej niż było przed wprowadzeniem nowego modelu.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Chińczycy pomogą Dacii w nowym tanim aucie. Producent podał planowaną cenę
Aktualności

Chińczycy pomogą Dacii w nowym tanim aucie. Producent podał planowaną cenę

Choć w Europie Dacia konkuruje z chińskimi markami, to rywalizacja nie wyklucza współpracy. Następca jednego z najtańszych modeli rumuńskiego producenta będzie korzystał z części dostarczanych przez chińskich poddostawców, dowiedział się brytyjski "Autocar". Samochód czeka też symboliczna zmiana na linii Europa-Chiny.

Przetasowania na niemieckim rynku nowych samochodów. VW się cieszy, niektórzy płaczą. A co z chińską ofensywą?
Aktualności

Przetasowania na niemieckim rynku nowych samochodów. VW się cieszy, niektórzy płaczą. A co z chińską ofensywą?

Choć Tesla na niemieckim rynku samochodowym nie mogła dotąd w istotny sposób zagrozić Volkswagenowi, to jednak fani Elona Muska przekonywali, że już-już sprzedaż Tesli w Europie – i także w Niemczech – wróci na ścieżkę wzrostów i przynajmniej w kategorii „elektryki” będzie liderem. Tymczasem kwietniowe wyniki sprzedaży pokazują, że VW tylko jednym, elektrycznym modelem robi wynik 3,5 raza większy niż Tesla w całości. A licząc auta z wszelkimi napędami, w kwietniu 2025 r. VW sprzedał 55 (pięćdziesiąt pięć!) razy więcej samochodów niż Tesla, która przegrywa także z chińskimi markami.

Mustang Mach-E GT Rally – jak się czuje człowiek w elektrycznej  rajdówce bez klamek?
Testy

Mustang Mach-E GT Rally – jak się czuje człowiek w elektrycznej rajdówce bez klamek?

To samochód specyficzny i pod wieloma względami zaskakujący. Począwszy od braku logotypów Forda (choć to Ford przecież), przez brak klamek aż po sam zasadniczy pomysł, aby zbudować elektryczne auto-rajdówkę, którego nie należy jednak utożsamiać z samochodem wyścigowym (to zasadnicza różnica). W efekcie powstał samochód jedyny w swoim rodzaju, którego nie pomylisz z żadnym innym. No i jest to pojazd, który dość nietypowo jeździ.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Embleme — rewolucyjne Renault, które... nie trafi do produkcji. A szkoda, bo jest fantastyczne
Aktualności

Embleme — rewolucyjne Renault, które... nie trafi do produkcji. A szkoda, bo jest fantastyczne

Renault ruszyło z programem Embleme. Pod tą nazwą kryje się jedyny w swoim rodzaju rodzinny samochód demonstracyjny. Jego najważniejszym atutem jest rekordowo niski poziom emisji CO2 w całym cyklu życia pojazdu. Renault Embleme ma oczywiście więcej atutów. Miejmy nadzieję, że Francuzi nie potraktują go wyłącznie jako laboratorium niskoemisyjnej mobilności.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Państwowy chiński producent wchodzi do Polski. Wiadomo już, jakie GAC zaoferuje samochody
Aktualności

Państwowy chiński producent wchodzi do Polski. Wiadomo już, jakie GAC zaoferuje samochody

GAC, kolejny chiński producent samochodów, już oficjalnie zapowiedział wejście na polski rynek. Samochody pojawią się w polskich salonach w trzecim kwartale 2025 r. Początkowe plany jednego z największych chińskich producentów nieco się jednak zmieniły: zamiast na początek jednego modelu zobaczymy od razu trzy, z czego jeden to auto z nieco wyższej półki.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pomyliłem "place zabaw". Mini Aceman SE przypomniało mi dzieciństwo
Testy

Pomyliłem "place zabaw". Mini Aceman SE przypomniało mi dzieciństwo

Mini Aceman SE przeniosło mnie do czasów dzieciństwa – znów musiałem ładować akumulator w swojej "zabawce". Zmieniła się skala, zostało uczucie przedwcześnie skończonej rozrywki. Zasadnicza różnica to jednak znacznie lepsza proporcja czasu ładowania do czasu spędzonego na zabawie. Ale – uwaga – decydując się na elektryczne Mini, warto skierować się nim na odpowiedni "plac zabaw"...

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Przyjrzałem się najbardziej szalonemu Renault od 40 lat. Do zera skraca dystans między miejskim hatchem a superautem
Wiadomości

Przyjrzałem się najbardziej szalonemu Renault od 40 lat. Do zera skraca dystans między miejskim hatchem a superautem

W osobowej motoryzacji nie ma większego dystansu od tego, który dzieli miejskie samochody i superauta. Niemniej Renault kolejny raz pokazuje, że oba mogą się spotkać w jednym miejscu. To Renault 5 Turbo 3E, które nie ma prawie nic wspólnego z elektryczną "piątką", a dzięki nowatorskiemu rozwiązaniu na tylne koła bez pośredników trafia... 4800 Nm. Na szczęście w kabinie czuwa Emotional Support Device, czyli przyrząd do wsparcia emocjonalnego.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Już wkrótce zwiastun nowej generacji jednego z ulubionych aut Polaków. Pachnie rewolucją
Aktualności

Już wkrótce zwiastun nowej generacji jednego z ulubionych aut Polaków. Pachnie rewolucją

W ciągu dwóch najbliższych lat Skoda przedstawi trzy kluczowe modele: wśród nich znajdzie się blisko 5-metrowy SUV oraz kolejna generacja jednego z najpopularniejszych samochodów w Polsce. Nową Octavię czeka rewolucja.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Obejrzałem Kię EV4. Ten wielki elektryczny kompakt może kosztować nawet ok. 110 tys. zł
Wiadomości

Obejrzałem Kię EV4. Ten wielki elektryczny kompakt może kosztować nawet ok. 110 tys. zł

Kia wcale nie planowała tego samochodu, a kiedy już zmieniła zdanie, to poszła na całego i do produkcji zatwierdziła najbardziej śmiałą propozycję ze wszystkich zgłoszonych projektów. I tak mamy Kię EV4 sedan, najodważniej wyglądające auto na polskim rynku. Zresztą cena też będzie brawurowa — zwłaszcza wersji hatchback (która akurat od zawsze była w planach).

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Obejrzałem zapowiedź najtańszego elektryka Kii. Prezes firmy zdradził mi, czy będzie auto w jeszcze niższej cenie
Wiadomości

Obejrzałem zapowiedź najtańszego elektryka Kii. Prezes firmy zdradził mi, czy będzie auto w jeszcze niższej cenie

Między nadwoziem właśnie przedstawionej prototypowej wersji najtańszego elektryka Kii a karoserią seryjnego auta ma być taka różnica jak pomiędzy zapowiedziami Kii EV3 i EV4 a ich finalnymi postaciami. A to oznacza, że w gruncie rzeczy patrzysz na produkcyjnego SUV-a Kia EV2. Obejrzałem go dokładnie podczas Kia EV Day 2025, czyli specjalnego pokazu w hiszpańskiej Tarragonie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wielki hit Volvo w nowej postaci. Z przodu ma Laponię. Znamy cenę
Wiadomości

Wielki hit Volvo w nowej postaci. Z przodu ma Laponię. Znamy cenę

Takiego grilla jeszcze nie widziałeś. Nowa wersja przebojowego SUV-a Volvo ma na nim wyrysowaną część Laponii. Auto właśnie trafiło na polski rynek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Będzie jednym z najtańszych aut tego typu. Mamy już zdjęcia wnętrza prototypu i wcale na tanie nie wygląda
Wiadomości

Będzie jednym z najtańszych aut tego typu. Mamy już zdjęcia wnętrza prototypu i wcale na tanie nie wygląda

Czwarta generacja Renault Twingo będzie jednym z najtańszych elektryków. Producent właśnie odtajnił jego wnętrze. Są w nim kółka od deskorolki, dla których znaleziono nowe intrygujące zastosowanie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wystawiłem elektryka na srogi atak polskiej zimy. Jak to zniósł Hyundai Ioniq 5?
Wiadomości

Wystawiłem elektryka na srogi atak polskiej zimy. Jak to zniósł Hyundai Ioniq 5?

To jak to jest z samochodami elektrycznymi zimą? Ale nie taką zimą na południu Włoch, lecz polską srogą zimą? Początek testu Hyundaia Ioniq 5 zbiegł się z jednym z największych ataków mrozu i śniegu. Jak to zniósł koreański elektryk? Oto pełny raport.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Obejrzałem Hyundaia Instera. Mały samochód z sensacyjnym wnętrzem
Wiadomości

Obejrzałem Hyundaia Instera. Mały samochód z sensacyjnym wnętrzem

Ten segment znika na naszych oczach: na polskim rynku już tylko siedem marek ma w gamie minisamochód. Tymczasem Hyundai dołączył właśnie do jeszcze bardziej elitarnego grona oferującego minisamochód i niewiele większe auto: i10 zyskał kompana w postaci Instera. Obejrzałem go jako pierwszy polski dziennikarz motoryzacyjny i przyznam, że nie dość, iż samochód rozwiązuje jeden poważny problem, to jeszcze ma coś, czego pozazdrościliby mu pasażerowie niektórych modeli o trzy klasy wyższych.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Obejrzałem nowego SUV-a Suzuki zaprojektowanego z Toyotą. Ma kosztować jeszcze mniej niż w cenniku
Wiadomości

Obejrzałem nowego SUV-a Suzuki zaprojektowanego z Toyotą. Ma kosztować jeszcze mniej niż w cenniku

Takie czasy, że jedna Vitara to już mało: wkrótce Suzuki będzie więc oferować dwa modele o tej nazwie. Wbrew pozorom dzieli je niemal wszystko — od designu, przez platformę, po rodzaj napędu, a nawet dekadę debiutu. Nowym autem japońska firma dołączy do najszybciej zyskującego klientów segmentu w Polsce.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tempo przechodzenia na elektromobilność słabnie. Co się stało? Jak to zmienić?
Aktualności

Tempo przechodzenia na elektromobilność słabnie. Co się stało? Jak to zmienić?

Sierpień 2024 r. okazał się czwartym z rzędu miesiącem spadków udziału samochodów elektrycznych w rynku nowych aut Unii Europejskiej. Co się stało? Jak odwrócić ten trend? Oto odpowiedzi.

Pojechałem na Kongres Nowej Mobilności 2024 w Łodzi. Jestem pod wrażeniem
Aktualności

Pojechałem na Kongres Nowej Mobilności 2024 w Łodzi. Jestem pod wrażeniem

Polskie premiery czterech SUV-ów i jednego kombi, 150 wystawców oraz 400 prelegentów — tegoroczna edycja Kongresu Nowej Mobilności zapowiadała się bardzo interesująco. Kiedy jednak dotarłem do łódzkiego EXPO, okazało się, że rzeczywistość potrafi być jeszcze lepsza niż trailer.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Volkswagen szykuje co najmniej siedem tanich elektryków. Koncern zapowiedział ich ceny
Wiadomości

Volkswagen szykuje co najmniej siedem tanich elektryków. Koncern zapowiedział ich ceny

Koncern VW pracuje nad dwoma wielkimi przedsięwzięciami, które przyniosą co najmniej siedem relatywnie tanich samochodów elektrycznych sygnowanych markami VW, Skoda, Seat i Cupra. Koncern podał też spodziewane ceny. To może wstrząsnąć europejskim rynkiem elektromobilności.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków
Aktualności

Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków

Po europejskim rynku nowych samochodów w ogóle nie widać posępnych nastrojów konsumentów i obaw o przyszłość. W kwietniu 2024 r. liczba pierwszych rejestracji aut osobowych wzrosła na Starym Kontynencie aż o 12 proc. Dokładnie przeanalizowałem najnowsze dane i mam jeden wniosek: między motoryzacyjnymi gustami Polaków i reszty Europy zieje ogromna przepaść.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.