Auto Świat Wiadomości Aktualności Rodzina w komplecie. Skoda Enyaq RS w polskiej ofercie. Znamy już ceny

Rodzina w komplecie. Skoda Enyaq RS w polskiej ofercie. Znamy już ceny

Do polskiej oferty nowego SUV-a Skody właśnie dołączyła topowa wersja o mocy aż 340 KM. Skoda określa ją mianem "najmocniejszej i najlepiej przyspieszającego seryjnego modelu w historii". Znamy już pełny cennik nowej Skody Enyaq. Co ciekawe, jest taniej niż było przed wprowadzeniem nowego modelu.

2025 Skoda Enyaq RS
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Mateusz Pokorzyński
2025 Skoda Enyaq RS
  • Rodzina w komplecie. Skoda Enyaq doczekała się w Polsce 340-konnej wersji RS. Jest najszybsza i najdroższa. Cennik sportowego SUV-a otworzy 241 tys. 400 zł
  • Nie jest to duży przeskok w porównaniu z pozostałymi wersjami w gamie
  • Przy okazji sprawdziliśmy ceny pozostałych wersji. Nowy SUV wciąż jest tańszy od poprzednika i to ok. 20 tys. zł
  • W galerii na dole artykułu znajdziecie nasze zdjęcia topowej odmiany Skody Enyaq

Elektryczna Skoda Enyaq przeszła ostatnio gruntowny facelifting, co widać zwłaszcza po jej nadwoziu. Jest teraz wierne zupełnie nowemu językowi stylistycznemu czeskiej marki, który wyznaczył mniejszy o rozmiar model Elroq. Nowe Enyaqi już po Polsce jeżdżą. Czemu więc wracamy do tematu? W cenniku pojawiła się topowa odmiana RS.

Wszystko, co musicie o niej wiedzieć napisał redaktor Mateusz w swojej obszernej relacji z prezentacji: W końcu ujawnili tajemnice. Nowa Skoda pokazana. Jest duża, szybka i wygodna. Przejdźmy do tego, co wszyscy lubią najbardziej. Konkretów - osiągów i cen.

Punktujemy nową Skodę Enyaq RS. To musisz wiedzieć:

  • Ma aż 340 KM mocy, co czyni ją najmocniejszą i najlepiej przyspieszającą seryjną Skodą w historii. Ten tytuł dzieli z Elroqiem RS, który ma identyczny napęd
  • nowa Skoda Enyaq RS przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 5,4 s
  • ma napęd 4x4,
  • ma też największy akumulator w całej rodzinie, ponieważ zdecydowano się na 84 kWh,
  • a to przekłada się na 560 km zasięgu wg WLPT, w wersji Coupe to 567 km,
  • dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym z mocą do 185 kW auto można naładować od 10 do 80 proc. w 26 minut.
  • Skoda Enyaq RS dostępna jest jako klasyczny SUV oraz jako Coupe.
  • Polski cennik topowej wersji otwiera 241 tys. 400 zł.

Ile kosztuje Skoda Enyaq? Ceny na 2025 r.

W naszych tabelkach podajemy też osiągi oraz ceny wszystkich wersji nowej Skody Enyaq. Warto zwrócić uwagę, że nowy SUV jest tańszy od poprzedniej wersji. Kiedy debiutowała znacząco odświeżona odsłona Enyaqa, to okazało się, że będzie o ok. 20 tys. zł tańsza. Poniższe ceny sprawdziliśmy 28 maja 2025 r.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Skoda EnyaqPojemność akumulatora bruttoMaksymalny zasięg wg WLTPMoc maksymalnaPrzyspieszenie od 0 do 100 km na godz.Rodzaj napęduCena
6063 kWh434 km204 KM8,1 stylny189 tys. 900 zł
8582 kWh580 km285 KM6,7 stylny209 tys. 900 zł
85x82 kWh543 km285 KM6,7 s4x4222 tys. 100 zł
85 Sportline82 kWh574 km285 KM6,7 stylny224 tys. 450 zł
RS84 kWh560 km340 KM5,4 s4x4241 tys. 400 zł

Ile kosztuje Skoda Enyaq Coupe? Ceny na 2025 r.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Skoda Enyaq CoupePojemność akumulatora bruttoMaksymalny zasięg wg WLTPMoc maksymalnaPrzyspieszenie od 0 do 100 km na godz.Rodzaj napęduCena
8582 kWh589 km285 KM6,7 stylny221 tys. 650 zł
85x82 kWh550 km285 KM6,7 s4x4233 tys. 850 zł
85 Sportline82 kWh577 km285 KM6,7 stylny236 tys. 200 zł
RS84 kWh567 km340 KM5,4 s4x4253 tys. 150 zł

"Nawet 40 tysięcy zł taniej!". Takie hasła nie kłamią, ale spokojnie. To nie jest proste

W Polsce działa już nowy system dopłat do samochodów elektrycznych NaszEauto, z którego skorzystać mogą klienci indywidualni i jednoosobowe działalności gospodarcze. Nowy SUV Skody oczywiście się na te dopłaty łapie. Teoretycznie więc można dostać nawet 40 tysięcy zł dopłaty. Jednak uzyskanie aż tak wysokiego dofinansowania nie jest takie proste. Trzeba spełnić szereg warunków. Poniżej oficjalna rządowa rozpiska z dopłatami:

Wysokość wsparcia przewidziana w programie NaszEauto
Wysokość wsparcia przewidziana w programie NaszEautoNFOŚiGW
Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: