Logo
EVWiadomościOto nowy Nissan Leaf. Wreszcie jest tym, czym powinien być od samego początku

Oto nowy Nissan Leaf. Wreszcie jest tym, czym powinien być od samego początku

Nissan Leaf I został pierwszym produkowanym na tak dużą skalę samochodem elektrycznym w historii, ale pewnie zdobyłby jeszcze większą popularność, gdyby zmieniono w nim jedno. Po dwóch generacjach ten przełom w końcu nastąpił. Tylko czy to już nie jest za późno?

Nissan Leaf (trzecia generacja)
Zobacz galerię (7)
Nissan
Nissan Leaf (trzecia generacja)

Spalinowy Nissan Qashqai I zadebiutował w 2006 r. i odniósł natychmiastowy sukces. Japońska firma wiedziała, że ma klucz do serc klientów. Tyle że kiedy trzy lata później przedstawiła równie ważnego Leafa I, auto wcale nie było SUV-em, ale zwykłym hatchbackiem. Czy dlatego, że wówczas w rodzimej Japonii SUV-y nie cieszyły się jeszcze za dużym powodzeniem?

Nawet biorąc pod uwagę długi okres konstruowania i wdrażania do produkcji nowego modelu, w 2007 r. wciąż był czas, by zmienić koncepcję Nissana Leafa I z hatchbacka na SUV-a — najwyżej opóźniono by jego premierę o rok. No cóż: zmienili ją dopiero teraz. Najnowsza generacja Nissana Leafa jest właśnie SUV-em.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie są wymiary nowego Nissana Leafa?
Jaką moc mają silniki Nissana Leafa?
Kiedy rozpocznie się produkcja nowego Nissana Leafa?
Jaki jest zasięg 218-konnego Nissana Leafa?

Niestety, dziś to nadwozie przybiera już większość samochodów elektrycznych, co oznacza, że trudniej zwrócić na siebie uwagę. Choć trzeba przyznać, że nowy Nissan Leaf wygląda naprawdę dobrze i nowocześnie.

Przeczytaj także: Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów

Na dodatek jest bardzo opływowy. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,25. Klamki przednich bocznych drzwi chowają się w nadwoziu, tylne klamki umieszczono w słupku dachowym. Całość zaprojektowano w japońskim studiu designu Nissana.

Nowy Nissan Leaf: wymiary, bagażnik, waga

Nissan Leaf (trzecia generacja)
Nissan Leaf (trzecia generacja)Nissan

Pomimo zmiany w SUV-a, Nissan Leaf pozostaje samochodem kompaktowym. Najnowsza generacja ma 435 cm długości, 181 cm szerokości i 155 cm wysokości. Rozstaw osi to 269 cm.

Przeczytaj także: Te marki aut mają największe spadki w 2025 r. W Polsce jest większy przegrany od Tesli. Zaskoczenie na 6. miejscu

Nissan Leaf w najlżejszej odmianie waży 1789 kg. Do gamy trafią obręcze kół w rozmiarze od 18 do 19 cali. Pojemność bagażnika wynosi 437 l.

Nowy Nissan Leaf: silniki, moc, zasięg i premiera w Polsce

Nissan Leaf (trzecia generacja)
Nissan Leaf (trzecia generacja)Nissan

Nowy Nissan Leaf ma napęd elektryczny i będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Oto ich kluczowe dane:

  • 177 KM: 345 Nm; 0-100 km na godz.: 8,6 s; akumulator trakcyjny: 52 kWh; szacowany zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): 436 km;
  • 218 KM: 355 Nm; 0-100 km na godz.: 7,6 s; akumulator trakcyjny: 75 kWh; szacowany zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): 604 km

Przeczytaj także: Już nie ma sensu liczyć. To ta chińska marka ma najlepiej wycenionego SUV-a w Polsce

Trzecia generacja Nissana Leafa będzie wytwarzana w Sunderland (Wielka Brytania), a produkcja zacznie się pod koniec 2025 r. Z moich informacji wynika, że pierwsze dostawy tego SUV-a dotrą do Polski na początku 2026 r.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium