- Sprawdzam, czy chińskie kompaktowe SUV-y rzeczywiście już w standardzie są tak luksusowo wyposażone
- Paradoksalnie najtańszy SUV segmentu C chińskiego producenta wcale nie jest najlepszą ofertą
- Co ciekawe, chińska "rozmiarówka" jest nieco zawyżona w porównaniu z europejską: tamtejsze kompaktowe SUV-y osiągają długość, która w Europie zahacza już o SUV-y klasy średniej
Ta analiza ma odpowiedzieć na proste pytanie: który z kompaktowych SUV-ów chińskich producentów ma najlepszą ofertę w Polsce? No to proszę. Oto i on.
Bo to jeden z najpopularniejszych segmentów w Polsce, na dodatek mocno obsadzony przez chińskie marki. Trzeba przy tym pamiętać, że chińska "rozmiarówka" jest nieco zawyżona w porównaniu z europejską: tamtejsze kompaktowe SUV-y osiągają długość, która w Europie zahacza już o SUV-y klasy średniej: MG HS ma przecież 465,5 cm długości, a SWM G01F wręcz 467 cm. Żeby więc maksymalnie wyrównać szanse na starcie, w zestawieniu nie ma tych "mniejszych" kompaktów, jak choćby MG ZS lub Omoda 5.
Przeczytaj także: Jeździłem SUV-em Mazdy z największym dieslem na rynku. Ten zasięg i zużycie paliwa to na serio?
W mojej analizie chodziło o znalezienie SUV-a, który oferuje najwięcej standardowego wyposażenia w możliwie najniższej cenie. W szranki stanęły więc najtańsze dostępne wersje każdego z modeli. Inna sprawa, że z całej siódemki tylko dwa auta — Jaecoo 7 i MG HS — są dostępne w więcej niż jednym wariancie wyposażenia. Naturalnie sięgnąłem więc po te bazowe (Urban w Jaecoo 7 i Excite w MG HS).
Brałem pod uwagę cenniki wyłącznie najświeższych dostępnych wersji (a nie np. aut z 2024 r.), dane zaś zebrałem 10 czerwca 2025 r.
Przeczytaj także: Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych
Czas poznać bohaterów starcia.
Porównanie chińskich kompaktowych SUV-ów: prezentacja i ranking cen
Dokładnej analizie poddałem siedem modeli. Są nimi:
BAIC Beijing 5: 462 cm długości; 273,5 cm rozstawu osi; bazowa pojemność bagażnika: 350 l; silnik 1.5 turbo (177 KM); skrzynia biegów: automatyczna; 0-100 km na godz.: 7,8 s;
Dongfeng Mage: 465 cm długości; 277,5 cm rozstawu osi; bazowa pojemność bagażnika: b.d.; silnik 1.5 turbo (201 KM); skrzynia biegów: automatyczna; 0-100 km na godz.: 6 s;
Forthing T-Five: 456,5 cm długości; 271,5 cm rozstawu osi; bazowa pojemność bagażnika: 480 l; silnik 1.5 turbo (177 KM); skrzynia biegów: automatyczna; 0-100 km na godz.: 9 s;
Hongqi HS3 1.5T FWD: 465,5 cm długości; 277 cm rozstawu osi; bazowa pojemność bagażnika: b.d.; silnik 1.5 turbo (160 KM); skrzynia biegów: automatyczna; 0-100 km na godz.: 9,9 s;
Jaecoo 7 (wersja Urban): 450 cm długości; 267,2 cm rozstawu osi; bazowa pojemność bagażnika: 564 l; silnik 1.6 turbo (147 KM); skrzynia biegów: automatyczna; 0-100 km na godz.: 10,3 s;
MG HS (wersja Excite): 465,5 cm długości; 276,5 cm rozstawu osi; bazowa pojemność bagażnika: 507 l; silnik 1.5 turbo (170 KM); skrzynia biegów: ręczna lub automatyczna; 0-100 km na godz.: 9,4 s (9,6 s dla wersji z automatyczną skrzynią biegów);
SWM G01F: 467 cm długości; 275 cm rozstawu osi; bazowa pojemność bagażnika: 440 l; silnik 1.5 turbo (139 KM); skrzynia biegów: automatyczna; 0-100 km na godz.: b.d.
Przeczytaj także: Czy Dacia Bigster naprawdę jest taka oszczędna? Poddałem ją trzem próbom. Byłem wredny
A tak wygląda ranking ich cen:
- MG HS Excite: od 109 tys. 900 zł (z automatyczną skrzynią biegów od 118 tys. 900 zł)
- SWM G01F: od 114 tys. 900 zł
- Dongfeng Mage: od 123 tys. 900 zł
- BAIC Beijing 5: od 129 tys. 900 zł
- Forthing T-Five: od 135 tys. 900 zł
- Jaecoo 7 Urban: od 139 tys. 900 zł
- Hongqi HS3 1.5T FWD: od 139 tys. 900 zł (oferta specjalna dla pierwszych 100 zamówień)
Porównanie chińskich kompaktowych SUV-ów: wyposażenie standardowe
Każdy z chińskich SUV-ów oferuje w standardzie:
- klimatyzację (tylko w MG HS nie jest ona automatyczna i tylko w Dongfengu Mage, Forthingu T-Five oraz SWM G01F automatyczna klimatyzacja nie jest 2-strefowa);
- tylne czujniki parkowania;
- elektryczną regulację fotela kierowcy;
- elektrycznie regulowane przednie i tylne boczne szyby;
- elektrycznie regulowane i podgrzewane boczne lusterka;
- bezkluczykowy dostęp do samochodu i uruchamianie silnika;
- aluminiowe obręcze kół;
- LED-owe reflektory
- ekran zestawu wskaźników;
- ekran w środkowej konsoli;
Najbogatsze wyposażenie standardowe z całej siódemki ma BAIC Beijing 5. Poza wyżej wspominanymi "wspólnymi" elementami bez dopłaty oferuje także m.in.:
- dwustrefową automatyczną klimatyzację;
- kamerę cofania;
- system kamer 360 stopni;
- dach panoramiczny;
- tapicerkę z ekoskóry;
- elektryczną regulację, podgrzewanie i wentylację przednich foteli;
- elektryczne podnoszenie klapy bagażnika;
- podgrzewanie przedniej szyby;
- podgrzewanie kierownicy;
- podgrzewanie tylnych siedzeń;
- przednie czujniki parkowania;
- system monitorowania martwego pola;
- elektrycznie składane boczne lusterka;
SWM G01F jest tańsze od BAIC Beijinga 5 o 15 tys. zł, ale w standardzie nie ma m.in.:
- dwustrefowej klimatyzacji (jest jednostrefowa);
- elektrycznej regulacji przedniego fotela pasażera;
- wentylacji przednich foteli;
- podgrzewania przedniej szyby
Aluminiowe obręcze w SWM G01F są o cal mniejsze (19 cali w BAIC; 18 w SWM), za to SWM ma tapicerkę z prawdziwej skóry. Wydaje się, że za 15 tys. zł można sobie darować dodatki, które ma BAIC Beijing 5, zwłaszcza że SWM G01F oferuje większą bazową pojemność bagażnika (440 l vs 350 l). Tym samym SWM wydaje się lepszą ofertą.
MG HS Excite jest jednak jeszcze tańsze od SWM G01F, i to o 5 tys. zł, ale w porównaniu z SWM MG w bazowej wersji Excite nie ma w standardzie m.in.:
- automatycznej skrzyni biegów (wersja MG HS Excite z automatem kosztuje 118 tys. 900 zł, czyli o 4 tys. więcej od SWM G01F);
- automatycznej klimatyzacji (jedynie ręczną);
- systemu kamer 360 stopni;
- dachu panoramicznego;
- przednich czujników parkowania;
- elektrycznie składanych bocznych lusterek;
- podgrzewania przednich foteli;
- podgrzewania tylnych siedzeń;
- podgrzewania kierownicy;
- elektrycznie podnoszonej klapy bagażnika;
- tapicerki z ekoskóry (tylko zwykłą tekstylną);
MG HS Excite ma jednak o cal większe aluminiowe obręcze kół. Niemniej to SWM G01F nadal wydaje się lepszą ofertą.
A tak wygląda dokładnie zestawienie standardowego wyposażenia siedmiu kompaktowych SUV-ów chińskich producentów:
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
BAIC Beijing 5 | Dongfeng Mage | Forthing T-Five | Hongqi HS3 | Jaecoo 7 Urban | MG HS Excite | SWM G01F | |
klimatyzacja | automatyczna, 2-strefowa | automatyczna | automatyczna | automatyczna, 2-strefowa | automatyczna, 2-strefowa | automatyczna | automatyczna |
kamera cofania | jest | jest | brak | jest | jest | jest | jest |
system kamer 360 stopni | jest | jest | brak | jest | jest (540 stopni; pokazuje także obraz spod podwozia) | brak | jest |
przednie czujniki parkowania | są | brak | są | brak | są | brak | są |
tylne czujniki parkowania | są | są | są | są | są | są | są |
dach panoramiczny | jest | jest | jest | jest | jest | brak | jest |
elektryczna regulacja bocznych lusterek | jest | jest | jest | jest | jest | jest | jest |
elektryczne podgrzewanie bocznych lusterek | jest | jest | jest | jest | jest | jest | jest |
elektryczne składanie bocznych lusterek | jest | brak | jest | jest | jest | brak | jest |
elektryczna regulacja przednich i tylnych bocznych szyb | jest | jest | jest | jest | jest | jest | jest |
elektryczna regulacja fotela kierowcy | jest | jest | jest | jest | jest | jest | jest |
elektryczna regulacja przedniego fotela pasażera | jest | brak | jest | jest | jest | brak | brak |
podgrzewanie przednich foteli | jest | brak | jest | jest | jest | brak | jest |
podgrzewanie tylnej kanapy | jest | brak | brak | brak | brak | brak | jest |
wentylacja przednich foteli | jest | brak | brak | jest | brak | brak | brak |
podgrzewanie przedniej szyby | jest | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
podgrzewanie kierownicy | jest | brak | brak | brak | brak | brak | jest |
elektryczne podnoszenie klapy bagażnika | jest | brak | jest | jest | jest | brak | jest |
bezkluczykowy dostęp do samochodu | jest | jest | jest | jest | jest | jest | jest |
bezkluczykowe uruchamianie samochodu | jest | jest | jest | jest | jest | jest | jest |
aluminiowe obręcze kół | 19-calowe | 19-calowe | 19-calowe | 18-calowe | 19-calowe | 19-calowe | 18-calowe |
system monitorowania martwego pola | jest | brak | jest | jest | jest | jest | jest |
tapicerka siedzeń z ekoskóry | jest | jest | jest | jest | jest | jest | tapicerka z prawdziwej skóry |
ekran zestawu wskaźników | 10,25 cala | 10,25 cala | 12,25 cala | 12,3 cala | 10,25 cala | 12,3 cala | 7 cali |
ekran w środkowej konsoli | 10,1 cala | 13,2 cala | 12,25 cala | 12,6 cala | 13,2 cala | 12,3 cala | 10 cali |
LED-owe reflektory | są | są | są | są | są | są | są |
cena od: | 129 tys. 900 zł | 123 tys. 900 zł | 135 tys. 900 zł | 139 tys. 900 zł | 139 tys. 900 zł | 109 tys. 900 zł | 114 tys. 900 zł |
Wnioski? Tylko jeden: zwycięzcą porównania, czyli SUV-em, który oferuje najwięcej wyposażenia standardowego w najniższej cenie jest SWM G01F.