Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat chińskie auta

chińskie auta

Trzy pioruny kontra elektryk. Nagrali, jak SUV zachował się tuż po wyładowaniu
Porady

Trzy pioruny kontra elektryk. Nagrali, jak SUV zachował się tuż po wyładowaniu

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Do Polski płynie auto dla fanów iPhone’a. Reflektory i lampy Firefly’a szokują
Aktualności

Do Polski płynie auto dla fanów iPhone’a. Reflektory i lampy Firefly’a szokują

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chery Tiggo 8 - sprawdziłem, czy ten model to faktycznie pierwsza klasa
Testy nowych samochodów

Chery Tiggo 8 - sprawdziłem, czy ten model to faktycznie pierwsza klasa

"Ciesz się pierwszą klasą" — tym sloganem Chery próbuje zachęcić do zainteresowania się modelem Tiggo 8. Ale czy ten największy SUV marki na polskim rynku, który z pełnym wyposażeniem kosztuje 160 tys. zł, faktycznie może być pierwszą klasą? Trudno w to uwierzyć, dlatego sprawdziłem Tiggo 8 w akcji. Okazało się, że trzeba przymknąć oko na kilka wad.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sprawdziłem spadek wartości chińskich SUV-ów. Jest szokujący. Lepiej kupić używany
Co warto kupić

Sprawdziłem spadek wartości chińskich SUV-ów. Jest szokujący. Lepiej kupić używany

Chińskie używane SUV-y coraz częściej pojawiają się w ogłoszeniach, a najwięcej jest aut popularnych marek, np. MG. Te najstarsze to używki z importu, jako że m.in. w Niemczech pojawiły się one wcześniej niż w Polsce. Używane chińskie auta z polskiej dystrybucji występują wciąż w śladowych liczbach, to najczęściej auta podemonstracyjne sprzedawane przez dilerów. To, co łączy używane chińskie SUV-y, to atrakcyjna cena. Trzyletni samochód często jest wyceniany na zaledwie połowę wartości nowego, a przecież jest jeszcze pole do negocjacji. Oto co znalazłem w polskich ogłoszeniach.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kupił chińskiego SUV-a. Zaczęło się już po tygodniu. "Design 10/10, jakość 1/10"
Aktualności

Kupił chińskiego SUV-a. Zaczęło się już po tygodniu. "Design 10/10, jakość 1/10"

Jeden z użytkowników rosyjskiego forum opisał swoją przygodę z użytkowaniem chińskiego SUV-a, zakupionego cztery lata temu w salonie. Jak sam podkreśla, skusiła go cena i nowoczesny wygląd. Już po tygodniu od wyjechania autem z salonu wiedział, że dokonał złego wyboru. Na początku odpadła lampka.

"Facet nieźle się namęczył". Nowa funkcja w chińskim SUV-ie prawie pokonała klienta
Aktualności

"Facet nieźle się namęczył". Nowa funkcja w chińskim SUV-ie prawie pokonała klienta

Chińskie SUV-y szturmem podbijają kolejne rynki i... zaskakują klientów rozwiązaniami niespotykanymi w żadnych innych samochodach. Sieć podbija właśnie film z nie do końca udanej demonstracji auta przeprowadzonej w salonie sprzedaży. Bez instrukcji od pracownicy rodzina nie byłaby w stanie nawet otworzyć SUV-a. Czy to już nie poszło trochę za daleko?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
MG notuje kolejny rekord sprzedaży w Polsce. Na konkurencję padł blady strach
Aktualności

MG notuje kolejny rekord sprzedaży w Polsce. Na konkurencję padł blady strach

Rosnąca sprzedaż MG w Polsce spędza sen z powiek innym producentom. "Tych chińczyków to przecież nikt nie będzie kupować w Polsce" – powiedział mi kiedyś PR-owiec jednej z azjatyckich marek motoryzacyjnych. Ciekawe, jak teraz reaguje na doniesienia medialne o kolejnych sukcesach sprzedażowych chińskich producentów. Polacy "chińszczyzny" się nie boją, a nawet jeśli, to są w stanie zagłuszyć obawy, ciesząc się z niskiej kwoty transakcji.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Sprawdziłem gwarancje na chińskie samochody. Dają dużo lat, ale i haczyków
Aktualności

Sprawdziłem gwarancje na chińskie samochody. Dają dużo lat, ale i haczyków

Producenci samochodów wiedzą, że dla klienta liczy się głównie cena i to, co w zamian dostaje. Ale gdy już początkowa euforia związana z zakupem powoli mija, z czasem okazuje się, że równie ważna jest gwarancja, szczególnie ta wykraczająca poza standardy. Siedmioletnią gwarancją kusiła kiedyś Kia, teraz długi okres ochronny zapewniają niejednokrotnie chińskie marki. Ale jak to bywa w życiu, diabeł tkwi w szczegółach i czasami gwarancja na pięć, sześć czy siedem lat jest taką głównie z nazwy.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
MG ZS Hybrid+. Najtańszy hybrydowy SUV na rynku ma w sobie coś z Poloneza
Testy nowych samochodów

MG ZS Hybrid+. Najtańszy hybrydowy SUV na rynku ma w sobie coś z Poloneza

Ten samochód to jeden z najtańszych, a w zasadzie najtańszy hybrydowy SUV na rynku – ale widząc go na żywo, na pewno byś się tego nie domyślił. Jego dane techniczne też prezentują się imponująco: niemal 200 KM mocy, przyzwoite osiągi (niespełna 9 s do setki), bogate wyposażenie seryjne, niemal kompletny zestaw systemów bezpieczeństwa, a to wszystko w cenie niespełna 100 tys. złotych za wariant podstawowy z siedmioletnią gwarancją. Gdzie tu jest haczyk?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Koncernowi Chery wciąż mało. Do Europy zmierza już następny ciekawy chiński SUV
Aktualności

Koncernowi Chery wciąż mało. Do Europy zmierza już następny ciekawy chiński SUV

Tym razem z maszyny losującej wypadł Exlantix E05. Byłoby nudno, gdyby w tym tygodniu nie pojawiła się żadna zapowiedź nowego chińskiego SUV-a, prawda? Zgrabne auto o dość zachowawczej stylistyce to najnowsze dziecko koncernu Chery, który szykuje się do otwarcia w Europie salonów marki premium – Exlantix. Kilka modeli już znamy, ale SUV o oznaczeniu E05 będzie zupełną nowością.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Piotr Zieliński i Nicola Zalewski będą jeździć chińskimi autami. BYD partnerem Interu Mediolan
Aktualności

Piotr Zieliński i Nicola Zalewski będą jeździć chińskimi autami. BYD partnerem Interu Mediolan

Producenci samochodów często promują się poprzez sport. Grupa BYD, która znana jest już także na polskim rynku, została strategicznym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Internazionale Milano. To oznacza, że chińskie auta służbowe otrzymają również polscy piłkarze Piotr Zieliński i Nicola Zalewski. BYD zamierza skorzystać na popularności Interu również podczas wprowadzenia swojej nowej marki do Europy.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Rynek samochodów elektrycznych pięknie rośnie? To złudzenie – producenci tną plany, zamykają projekty
Aktualności

Rynek samochodów elektrycznych pięknie rośnie? To złudzenie – producenci tną plany, zamykają projekty

Sprzedaż elektryków rośnie na całym świecie, ale nie tak, jak wcześniej zakładano. W USA szykuje się armagedon za sprawą "wielkiej, pięknej ustawy" Donalda Trumpa, która kasuje państwowe wsparcie dla producentów i nabywców samochodów na prąd, a jednocześnie poszczególnym stanom odbierane są uprawnienia do lokalnego wspierania elektromobilności kosztem tradycyjnej, spalinowej motoryzacji. Efekt? Wydłuża się lista modeli aut elektrycznych, które miały być, ale ich nie będzie. Niektórzy najwięksi producenci samochodów wycofują się z planów, póki czas, by nie mieć tych problemów, które mają te firmy, które przeinwestowały i wyprzedziły swój czas.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowy chiński kompaktowy SUV trafi do Polski. Co już wiadomo? To Jaecoo 5
Aktualności

Nowy chiński kompaktowy SUV trafi do Polski. Co już wiadomo? To Jaecoo 5

Już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje nowy chiński, kompaktowy SUV. Jaecoo 5 oferowany będzie zarówno w wersji benzynowej, jak i elektrycznej. Producent deklaruje, że w standardzie mieć będzie zestaw rozwiązań, które do tej pory zarezerwowane były jedynie dla samochodów z wyższych segmentów, odważną stylistykę oraz cyfrowe wnętrze. Jaecoo 5 ma nadawać się nie tylko do miasta, ale także do lekkiego off-roadu.

Niespełna roczny SUV z polskiego salonu za 71900 zł. Okazja czy mina?
Aktualności

Niespełna roczny SUV z polskiego salonu za 71900 zł. Okazja czy mina?

Łowcy internetowych okazji wypatrzyli na Otomoto niezwykle tanią Omodę 5 – sprzedawca chce za niespełna rocznego chińskiego SUV-a tylko 71900 zł. To aż o 57600 zł mniej niż katalogowa cena Omody 5 w wersji Premium. Samochód jest nadal na gwarancji, pochodzi z polskiego salonu i przejechał tylko 2700 km. Okazja życia? Jak zawsze w takim przypadku, trzeba dane auto bardzo dokładnie obejrzeć. Omoda miała stłuczkę, a wiele osób zwraca także uwagę na dużą utratę wartości chińskich aut.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chińscy producenci aut przyłapani na pompowaniu wyników. Będą bankructwa
Aktualności

Chińscy producenci aut przyłapani na pompowaniu wyników. Będą bankructwa

Gwałtowny rozwój chińskiego przemysłu samochodowego opiera się na założeniu, że wzrostowi produkcji będzie odpowiadał stały wzrost popytu na samochody. Ciągłych wzrostów i realizacji planów sprzedażowych wymagają inwestorzy, więc coraz częściej różne chińskie marki robią różne sztuczki, aby móc zaraportować odpowiedni poziom sprzedaży samochodów. Agencja Reutera donosi o kolejnych dwóch chińskich markach przyłapanych na zawyżaniu wyników, przy czym jedna z nich jest już na progu bankructwa. Tymczasem chiński rząd, zaniepokojony sytuacją, planuje wprowadzić blokadę sprzedaży samochodów zarejestrowanych chwilę wcześniej w celu podkręcania wyników.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Xpeng G6: godny konkurent Tesli, ale Chińczycy przesadzili. To auto ma przerażające funkcje – jak to możliwe, kto to dopuścił?
Testy nowych samochodów

Xpeng G6: godny konkurent Tesli, ale Chińczycy przesadzili. To auto ma przerażające funkcje – jak to możliwe, kto to dopuścił?

Przez tydzień bawiłem się tym autem jak dziecko. Dosłownie. Ten całkiem niezły samochód, który w założeniu ma "zdmuchnąć" Teslę Y, ma jednak spory problem: gadżeciarstwo i tzw. nowoczesność w tym aucie przekraczają granice absurdu. Chiński producent udostępnił kierowcom wszystko to, co ma najlepsze i – jak mu się wydaje – wszystko to, o czym kierowcy marzą i czego potrzebują chińscy kierowcy. Ale halo! Pewne funkcjonalności – tak mi się dotąd wydawało – w Europie są zakazane w samochodach, a w każdym razie blokowane – jednak nie w XPengu G6: pojeździłem, pobawiłem się i cieszę się, że jeszcze żyję. Zapnijcie mocno pasy.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Xpengiem G9 pojechałem na Podlasie. Zawsze bałem się tam jeździć elektrykami
Testy nowych samochodów

Xpengiem G9 pojechałem na Podlasie. Zawsze bałem się tam jeździć elektrykami

Xpeng G9 to topowy model jednej z chińskich marek, które właśnie próbują znaleźć swoje miejsce na polskim rynku. Wielki, elektryczny SUV obiecuje bardzo długi zasięg za może nie niską, ale atrakcyjną cenę. Zabrałem więc auto z Dalekiego Wschodu na dłuższą przejażdżkę na nasz polski "daleki wschód", czyli na Lubelszczyznę i Podlasie. Co mogło pójść nie tak? A no sporo. Ciężko tam w końcu z ładowarkami, a to spory dystans.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kolejna partia chińskich aut rozbita. Jest ktoś, kogo dziwią te wyniki?
Aktualności

Kolejna partia chińskich aut rozbita. Jest ktoś, kogo dziwią te wyniki?

W najnowszej serii testów zderzeniowych organizacja Euro NCAP poddała próbie kolejne chińskie samochody (choć nie tylko). Wśród nich znalazł się nowy SUV Omody, który w czerwcu był najczęściej rejestrowanym nowym samochodem z napędem plug-in w Polsce. Są też inne nowości już dostępne w Polsce. Po ostatnich próbach zderzeniowych wykonanych przez Euro NCAP rezultaty chińskich aut nie powinny nikogo dziwić.

Jeździłem "chińczykiem" w szatach Mazdy. To nie będzie moje ulubione auto tej marki
Testy

Jeździłem "chińczykiem" w szatach Mazdy. To nie będzie moje ulubione auto tej marki

Jak na chiński samochód Mazda 6e jest świetna, jak na Mazdę… no cóż, powinniście to przeczytać, zanim pójdziecie do salonu zwabieni kunsztownym japońskim designem. Jedno Maździe trzeba oddać – prezentując nową "szóstkę", w zaskakujący sposób spełniła pewną nieoficjalną obietnicę.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce
Testy

Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce

Debiut roku? Omoda 9 Super Hybrid już w drugim pełnym miesiącu na rynku została najczęściej rejestrowanym nowym autem hybrydowym plug-in w Polsce. Bo o ile chińskie samochody przeważnie dają więcej wyposażenia za niższą cenę niż większość rywali z Europy i Japonii, o tyle pod tym względem Omoda 9 nawet większości chińskich aut nie daje szans. Za 219 tys. 900 zł mamy blisko 5-metrowego, 537-konnego SUV-a z czterema silnikami, w którym nie trzeba dopłacać ani za skórzaną tapicerkę, ani za ekran HUD, ani za masaż przednich foteli! Do tego jest tak zaawansowany, że na parkingu podaje szacunkową odległość do przeszkody w centymetrach. Tydzień z tym fenomenem dał mi odpowiedź, czy Omoda 9 to istotnie najlepszy chiński samochód na polskim rynku.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie SUV-y potknęły się o poduszki powietrzne. Rozczarowujący test Euro NCAP
Aktualności

Chińskie SUV-y potknęły się o poduszki powietrzne. Rozczarowujący test Euro NCAP

Producenci z Państwa Środka postawili sobie poprzeczkę wysoko – udowodnili, że chińskie SUV-y mogą zasłużyć na najwyższą notę nawet w europejskich testach zderzeniowych. Tym razem było inaczej, bo podczas prób Euro NCAP nieprawidłowo zadziałały poduszki powietrzne. Zastrzeżenia dotyczą dwóch SUV-ów, które dopiero co zadebiutowały na polskim rynku – koncern Chery dostał zadanie domowe.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG
Aktualności

Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG

W czerwcu 2025 r. doszło w Polsce do sensacyjnej zmiany na pozycji lidera wśród chińskich producentów nowych aut. SAIC Motor i jego sztandarowe MG nie są już numerem 1. Mało tego, najpopularniejszy model nowego prowadzącego w pierwszej połowie 2025 r. wśród osób prywatnych cieszył się większą popularnością od samej... Toyoty Yaris.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.