Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat chińskie auta

chińskie auta

Ataku ciąg dalszy. Kolejna chińska marka debiutuje w Polsce. Jest inna niż pozostałe
Aktualności

Ataku ciąg dalszy. Kolejna chińska marka debiutuje w Polsce. Jest inna niż pozostałe

Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony
Aktualności

Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia
Aktualności

Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia

Nie dość, że chińskie auta są tanie, to jeszcze kuszą bogatym wyposażeniem, za które nic a nic nie trzeba dopłacać. Czy konkurencja jest bez szans? Sprawdziłem to, porównując dwa SUV-y i jednego hatchbacka z Chin z rywalami spod znaku Toyoty, Dacii i Kii. Podobne moce, zbliżone standardy: który samochód okaże się tańszy?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kolejna chińska marka samochodowa wchodzi do Polski. To JAC Motors
Aktualności

Kolejna chińska marka samochodowa wchodzi do Polski. To JAC Motors

Marki samochodowe z Chin dosłownie zalewają europejskie rynki i pojawiają się następne. Właśnie poinformowano, że na polskim rynku pojawi się JAC Motors (czyt. Dżak). Wyłącznym importerem będzie duża grupa dealerska, a pierwsze samochody trafią do sprzedaży w drugim kwartale 2025 r.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena
Testy

Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena

Ekran head-up, okno dachowe, tapicerowane ekoskórą przednie fotele z elektryczną regulacją, podgrzewaniem i wentylacją, kamery pokazujące obraz również spod samochodu, dwubarwne nadwozie... wszystko w standardzie. Pachnie premium, prawda? A to przecież SUV popularnej chińskiej marki, który, oferując 7-letnią gwarancję, ma zupełnie nieprestiżową cenę. Jeśli dodać rządowe dopłaty, to już w ogóle trudno za mniejsze pieniądze poczuć się w kompaktowym SUV-ie tak bardzo premium.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Marka Chery najpierw pojawi się w Polsce. U nas będzie również magazyn części
Aktualności

Marka Chery najpierw pojawi się w Polsce. U nas będzie również magazyn części

Wiemy coraz więcej o debiucie następnej chińskiej marki samochodowej w Polsce. Tym razem będzie to Chery. Koncern o tej samej nazwie jest właścicielem znanych już u nas marek Omoda i Jaecoo. Do końca 2025 r. powstanie ok. 25 salonów z ofertą na cztery modele z napędami spalinowymi i hybrydowymi.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Chiński koncern BYD Auto podpadł klientom. Reuters mówi o masowo składanych skargach
Aktualności

Chiński koncern BYD Auto podpadł klientom. Reuters mówi o masowo składanych skargach

Koncern BYD Auto doprowadził swoich klientów do furii, stosując metodę Tesli. Osoby, które niedawno odebrały nowe samochody, teraz składają skargi na producenta, bo czują się oszukane. Konflikt wywołało głównie oferowane bezpłatnie, dodatkowe wyposażenie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chery Tiggo 7 zadebiutuje w Polsce. Są już ceny
Aktualności

Chery Tiggo 7 zadebiutuje w Polsce. Są już ceny

Chiński koncern Chery Automotive wkracza do Polski ze swoją kolejną marką. Na naszym rynku w sprzedaży są już auta Omoda i Jaecoo. Teraz dołącza do nich główna marka koncernu — Chery. Pierwszym modelem, który dostępny będzie w naszym kraju to Chery Tiggo 7.

Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW
Aktualności

Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW

Każdy model ma po pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, po pięć lat gwarancji, status premium, a teraz także polskiego dystrybutora. Słynny chiński rywal Tesli wkrótce trafi na nasz rynek. Zacznie od trzech imponujących samochodów

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali
Aktualności

Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali

Sondaż analityczno-doradczej firmy Escalent to zestaw złych wiadomości dla europejskich producentów samochodów. Przeszło 1600 ich potencjalnych klientów zapytano, czy rozważyliby zakup pojazdu chińskiej marki. Odpowiedzi są zaskakujące, zwłaszcza te udzielone przez młodsze osoby.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie marki stopniowo zdobywają polski rynek. Wzrost o... tysiąc proc.
Aktualności

Chińskie marki stopniowo zdobywają polski rynek. Wzrost o... tysiąc proc.

O ile rok temu chińska ofensywa w Polsce dopiero się zaczynała, to dziś procentowy udział chińskich marek w rynku jest już wyraźnie widoczny. W styczniu 2024 r. ich udział wynosił 0,4 proc., w styczniu 2025 r. jest to już wielokrotnie więcej. Liczbowe wzrosty sprzedaży wydają się jeszcze bardziej szokujące. Czy to znak, że znane nam dobrze europejskie i chińskie marki mogą się już pakować? Zdecydowanie nie, choć niepokój rośnie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Elon Musk łączy siły z Chińczykami. Pozwali Unię Europejską
Wiadomości

Elon Musk łączy siły z Chińczykami. Pozwali Unię Europejską

Elon Musk oraz trzej kluczowi producenci samochodów elektrycznych z Chin — BYD, SAIC i Geely — wytoczyli proces Komisji Europejskiej za wprowadzenie ceł wyrównawczych. W skrajnych przypadkach wynoszą one prawie 50 proc. wartości auta. Wprowadzone cła to odpowiedź Unii Europejskiej na dotowanie własnego przemysłu motoryzacyjnego przez Pekin.

Chiński hybrydowy SUV z zasięgiem 1200 km mierzy w aż dwie Toyoty. Mam ceny
Wiadomości

Chiński hybrydowy SUV z zasięgiem 1200 km mierzy w aż dwie Toyoty. Mam ceny

Polską gamę chińskiego kompaktowego SUV-a Jaecoo 7 właśnie uzupełniła wersja z napędem hybrydowym. Auto ma do 1200 km zasięgu, 7-letnią gwarancję i wyposażenie standardowe, które w zestawieniu z ceną zwyczajnie zwala z nóg.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem najtańszym nowym hybrydowym SUV-em w Polsce. Nie uwierzyłbym w jego dwie supermoce, gdybym ich nie odczuł
Testy nowych samochodów

Jeździłem najtańszym nowym hybrydowym SUV-em w Polsce. Nie uwierzyłbym w jego dwie supermoce, gdybym ich nie odczuł

I znów MG szokuje ceną: najnowsza generacja kompaktowego ZS-a to najtańszy nowy hybrydowy SUV w Polsce. Z 7-letnią gwarancją, 197 KM, automatyczną klimatyzacją i skrzynią biegów oraz kamerą cofania w standardzie auto chińskiego producenta kosztuje 98900 zł. Na dodatek kryje dwa ogromne talenty, których w życiu byś się nie domyślił, oglądając samochód z zewnątrz. Auto Świat przetestował go jako pierwszy serwis motoryzacyjny w Polsce.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Porównałem ceny aut z Chin z podobnie wyposażonymi Toyotami i Daciami
Wiadomości

Porównałem ceny aut z Chin z podobnie wyposażonymi Toyotami i Daciami

Czy naprawdę samochody chińskich producentów nokautują konkurencję z Europy i Japonii cenami? Postanowiłem to sprawdzić na sześciu bardzo konkretnych przykładach, zestawiając pary z tego samego segmentu o porównywalnej mocy i wyposażeniu. W szranki stanęły po dwa modele Dacii i MG oraz Omoda i Toyota. Trzy pojedynki i dwa totalne zaskoczenia. Choć nie — zaskoczenie to mało powiedziane.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nowe SUV-y chińskiego BYD-a w Polsce. Wgryzłem się w cenniki, mam faworytów
Wiadomości

Nowe SUV-y chińskiego BYD-a w Polsce. Wgryzłem się w cenniki, mam faworytów

Lista wyposażenia wydaje się nie mieć końca, tylko ile z tego nie wymaga dopłaty? Chiński gigant BYD wprowadził właśnie do Polski dwa SUV-y, a trzeci już czeka w kolejce: design wszystkich nadzorował były szef stylistów Audi, Alfy Romeo, Seata i Lancii. Zagłębiłem się w cenniki i oto co tam znalazłem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"
Wiadomości

Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"

Co się takiego stało, że nagle w Polsce debiutuje tyle chińskich marek aut? W ciągu dwóch lat ich liczba zwiększyła się 6-krotnie, zaś między styczniem a listopadem 2024 r. zarejestrowano u nas przeszło... 71 razy więcej samochodów osobowych producentów z Państwa Środka niż w tym samym okresie 2023 r. Znam sekret tej żywiołowej ekspansji. Tylko co ona oznacza dla klienta?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chciałem kupić w miarę taniego, dobrego SUV-a. Sprawdziłem te chińskie i podziękowałem
Aktualności

Chciałem kupić w miarę taniego, dobrego SUV-a. Sprawdziłem te chińskie i podziękowałem

W internecie nie brakuje zachwytów nad dostępną w Polsce ofertą chińskich koncernów motoryzacyjnych: że świetna jakość, super wyposażenie, a ceny… no po prostu jak z dyskontu. Gdy jednak przyjrzysz się bliżej, porównasz oferty, a zwłaszcza gdy zaczniesz zadawać szczegółowe pytania, okazuje się, że nie jest aż tak pięknie. Ale po kolei.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Chiński BYD pozazdrościł Maybachowi. Yangwan U9 skacze przez przeszkody
Wiadomości

Chiński BYD pozazdrościł Maybachowi. Yangwan U9 skacze przez przeszkody

Chiński BYD, walczący z Teslą o palmę pierwszeństwa w dziedzinie produkcji aut elektrycznych, najwyraźniej szuka pomysłów na to, żeby o autach tej marki było jak najgłośniej. Chiński producent opublikował właśnie wideo, na którym widać, jak jego nowy sportowy model przeskakuje przeszkody, a w dodatku robi to w trybie autonomicznym.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
SUV MG kosztuje jak używany samochód. Jest fabrycznie nowy i ma 7 lat gwarancji. Czy warto?
Wiadomości

SUV MG kosztuje jak używany samochód. Jest fabrycznie nowy i ma 7 lat gwarancji. Czy warto?

Chińczycy mieszają na rynku. Czy za niecałe 80 tys. zł można jeszcze kupić w Polsce fabrycznie nowego SUV-a? Tak — i to nawet z 7-letnią gwarancją oraz świetnym wyposażeniem standardowym. Jednym z takich modeli jest MG ZS Classic. Przeanalizowałem jego cennik i wiem, którą wersję bym wybrał.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam
Wiadomości

Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam

W drugiej połowie stycznia 2025 r. w Polsce pojawi się hybrydowa wersja chińskiego kompaktowego SUV-a Jaecoo 7. Już dziś bardzo dużo wiem o cenie, wyposażeniu, gwarancji i danych technicznych tego rywala Kii Sportage. Nie powiem, robią potężne wrażenie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dlaczego Polacy decydują się na chińskie auta? Właściciele powiedzieli mi, co skłoniło ich do zakupu samochodów z Chin
Aktualności

Dlaczego Polacy decydują się na chińskie auta? Właściciele powiedzieli mi, co skłoniło ich do zakupu samochodów z Chin

Cena, cena i jeszcze raz cena — to główny powód, dla którego Polacy coraz przychylniej patrzą na chińskie samochody. Główny, ale nie jedyny. Tak naprawdę przyczyn, dla których już wkrótce na naszych drogach zapewne coraz częściej będziemy spotykali auta z Państwa Środka, jest więcej, o czym mówią sami użytkownicy tych pojazdów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.