Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Porównanie

Porównanie

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80-90 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem
Co warto kupić

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80-90 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach
Co warto kupić

Używane Volvo XC60 czy Audi Q5? Mechanik mówi, że będzie ciężko. W obu przypadkach

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane kombi do 50 tys. zł. Sprawdziliśmy trzy. Mamy zdecydowanego zwycięzcę
Używane

Używane kombi do 50 tys. zł. Sprawdziliśmy trzy. Mamy zdecydowanego zwycięzcę

Mamy trzy popularne kombi z lubianymi silnikami Diesla pod maską. Jeśli nie daliście się porwać modzie na SUV-y, to będą idealnym wyborem jako samochód rodzinny. Które z tych aut zapewnia najlepsze walory użytkowe, jest niezawodne i niedrogie w użytkowaniu? Pod lupę wzięliśmy Forda Focusa, Hyundaia i30 i Renault Megane. Wszystkie powinny się zmieścić w założonym budżecie w dobrym stanie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym
Co warto kupić

Zabraliśmy trzy prawie nowe, niemieckie sedany do warsztatu. Jeden jest zdecydowanym przegranym

Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes Klasy E — który z tych niemieckich, luksusowych i prawie nowych sedanów najlepiej wypadł na przeglądzie technicznym? Nasi redakcyjni koledzy z Auto Bilda zabrali do ekspertów z TÜV trzy używane, kilkuletnie egzemplarze tych prestiżowych limuzyn. Pod względem jakości jedna z nich wyraźnie odstawała od pozostałych. Niestety na niekorzyść.

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?
Co warto kupić

Kupujemy auto premium za 80 tys. zł. Lepsze Audi A4 B9 czy Mercedes Klasy C W205?

O te modele pyta wielu czytelników. Oba auta można kupić taniej, ale my skupiliśmy się na niewyeksploatowanych egzemplarzach z przebiegiem około 100 tys. km, stąd kwota 80 tys. zł. Lepszym wyborem będzie Mercedes klasy C czy Audi A4? Oba mają zbliżone ceny, oba są w podobnym wieku i podobnie radzą sobie z utrzymywaniem wartości. A czy oba są podobnie cenione (albo niecenione) przez mechaników? Zapytaliśmy u źródła.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia

Toyota RAV4 ma w Polsce wzięcie na rynku wtórnym. Ma też relatywnie wysokie ceny, bo to auto niezwykle cenione - opinia bezawaryjnego SUV-a robi swoje. Ale czy faktycznie RAV4 jest ponadprzeciętnie trwała? Volkswageny Tiguany z tych samych roczników są wyraźnie tańsze. Może lepiej zdecydować się na SUV-a z Niemiec? Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I. Opinia mechaników jest jednoznaczna.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego
Co warto kupić

Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego

Wielka niemiecka trójka. Bierzemy pod lupę używane bestsellery Audi, BMW i Mercedesa, które teraz po latach kuszą coraz atrakcyjniejszą ceną. BMW serii 3 E90 debiutowało dwa lata wcześniej niż pozostałe w zestawieniu C-klasa i A4. Jednak to nie tylko z tego powodu trzeba dziś za nie zapłacić zdecydowanie mniej niż za rywali. Co na temat najmniejszych sedanów wielkiej, niemieckiej trójki mają do powiedzenia mechanicy? Które z tych trzech aut jest najlepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E
Co warto kupić

Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E

Mercedes W212 jest od Volvo S80 II droższy. Czy to tylko zasługa tego, że niemiecka limuzyna jest nieco młodsza? Różnic między tymi samochodami jest mnóstwo i nie są to detale, a kwestie diametralne. Widać to też w opiniach mechaników. Nie będziemy ukrywać, że oceny awaryjności obu samochodów były dla nas zaskakujące.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy taniego w utrzymaniu SUV-a za 40 tys. zł. Faworyt mechaników jest jeden
Co warto kupić

Kupujemy taniego w utrzymaniu SUV-a za 40 tys. zł. Faworyt mechaników jest jeden

Wszystkie z tych trzech prostych konstrukcyjnie i relatywnie tanich w utrzymaniu SUV-ów można kupić za mniej niż 40 tys. zł, ale żeby kupić niezajechany egzemplarz krajowy, właśnie tyle warto zgromadzić. Auta z tego zestawienia są cenione na rynku wtórnym. Trzymają cenę. Jeden jest wyraźnym faworytem mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?
Używane

Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?

Mając do dyspozycji kwotę rzędu 100 tys. zł, możemy przebierać wśród różnych kilkuletnich SUV-ów klasy średniej lub nieco mniejszych, za to jeszcze młodszych. Problem w tym, że różne modele aut całkiem inaczej się starzeją – zwłaszcza inaczej starzeją się w oczach kupujących. Postrzeganie poszczególnych modeli ma potężny wpływ na ich wartość przy odsprzedaży: za te same pieniądze możemy mieć samochód 7-letni albo auto 3-letnie, które – nawet gdyby pominąć różnicę wieku – na pierwszy rzut oka w niczym nie jest gorsze. Oto pięć propozycji rynkowych i wyjaśnienie: dlaczego są takie drogie lub tanie i czy warto w to wchodzić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę
Co warto kupić

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę

Czy samochody tego samego segmentu i tego samego koncernu naprawdę różnią się czymś więcej niż tylko znaczkiem i ceną? W końcu wykorzystują tę samą platformę, te same silniki tylko pod inną nazwą (a i to nie zawsze). Sprawdziliśmy to, porównując trzy samochodu koncerny Volkswagen: Volkswagena, Skodę i Seata. Warto dopłacać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silnik spalinowy czy elektryczny? Sprawdziliśmy, który jest lepszy
Aktualności

Silnik spalinowy czy elektryczny? Sprawdziliśmy, który jest lepszy

Silniki spalinowe przez dekady były sercem motoryzacji i jeszcze niedawno nikt ani myślał, że coś innego może je zastąpić. Po ponad stu latach motoryzacji coś się jednak zmieniło, a silnik na paliwo płynne powoli zaczyna odchodzić w cień na rzecz napędu elektrycznego. Tajemnica tej zmiany tkwi w budowie obu tych silników i ich możliwościach. Tłumaczymy, jaka jest różnica w konstrukcji obu napędów i dlaczego akurat teraz świat odwraca się od napędu spalinowego na rzecz elektrycznego.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?
Co warto kupić

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?

I Skodę Kodiaq, i Volvo XC90 można kupić za znacznie mniej niż 100 tys. zł, ale my na celownik wzięliśmy wyłącznie egzemplarze niewyeksploatowane i z polskiej dystrybucji. W przypadku Skody 100 tys. zł trzeba zapłacić za kilkuletnie egzemplarze z przebiegiem do 100 tys. km. W przypadku Volvo w tej kwocie musimy zaakceptować nieco większy przebieg i kilka dodatkowych lat "na karku". To cena za prestiż i jeszcze większą przestrzeń we wnętrzu. Pytanie brzmi: czy warto tę cenę ponosić? Jak oba SUV-y oceniają mechanicy i co na ich temat mają do powiedzenia dziennikarze Auto Świata?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena
Co warto kupić

Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena

Tym razem nie straszymy, a polecamy. Dobry i niezawodny SUV za ok. 50 tys. zł? Wytypowaliśmy cztery bestsellery: Hyundaia Tucsona, Toyotę RAV4, Nissana Qashqaia i Forda Kuga. Są na tyle nowoczesne, by we w pełni komfortowych warunkach użytkować je na co dzień, i na tyle wiekowe, by móc je kupić za rozsądne pieniądze. Jeden wyróżnia się szczególnie trwałością, czy pozostałe są bez szans?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne
Co warto kupić

Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne

Rzadko zdarza się, by różnice między porównywanymi autami były aż tak znaczące, jak w tym przypadku. Jedno z aut wypada wyraźnie gorzej niż dwa pozostałe, a zwycięzca jest tylko nieznacznie lepszy od nr 2. Przeważyły opinie mechaników — to one wyłoniły zwycięzcę oraz wyraźnego przegranego.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy nowy SUV Volkswagena jest lepszy niż świetny SUV Kii? Porównaliśmy wersje z mocnymi dieslami
Co warto kupić

Czy nowy SUV Volkswagena jest lepszy niż świetny SUV Kii? Porównaliśmy wersje z mocnymi dieslami

Porównujemy dwa duże, wszechstronne SUV-y w wersjach, o jakie coraz trudniej na rynku, czyli z mocnymi dieslami pod maską. Z takim napędem można liczyć na dobre osiągi, niskie spalanie, wysoki zasięg. Od aut o długości ok. 4,8 m można oczekiwać mnóstwa miejsca dla pasażerów i na bagaż. Kto oferuje więcej: nowy zawodnik z Niemiec, czy sprawdzone koreańskie auto z pięcioletnim stażem na rynku? Wybieramy idealne auto do pracy i dla rodziny

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"
Co warto kupić

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"

Czy 50 tys. zł wystarczy na zakup używanego SUV-a premium? Oczywiście, że tak, jednak nie zawsze będzie to dobrze wydane pieniądze. W naszym zestawieniu znajdują się samochody z różnych roczników, segmentów, o różnych cenach i opinie na temat ich awaryjności. Czy warto postawić na Audi, Mercedesa, BMW czy może Volvo? Który segment będzie względnie bezpieczny, a który lepiej omijać w tym przedziale cenowym?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się
Co warto kupić

Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się

Wszystkie z porównywanych aut można kupić znacznie taniej niż za 80 tys. zł, bo ceny egzemplarzy w jednym kawałku startują od około 50 tys. zł. Żeby jednak móc przebierać w sensownych ofertach dodatkowe 30 tys. zł trzeba zgromadzić. Ten segment odchodzi już w zapomnienie, dlatego może być łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników o opinie na temat Mazdy 6, Opla Insignii i Renault Talismana.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę
Co warto kupić

Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę

Wszystkie sześć SUV-ów z tego zestawienia największą utratę wartości ma już za sobą. Teoretycznie okres najmniej awaryjnej eksploatacji też. Czy zatem warto wydać około 100 tys. zł na kilkuletniego, wielkiego, wciąż prestiżowego SUV-a? Jeśli będziesz unikać wersji, których odradzają mechanicy, a oprócz 100 tys. zł na koncie masz jeszcze poduszkę finansową na ewentualne naprawy, to jak najbardziej. Który z tych SUV-ów będzie najlepszym wyborem?

Przeanalizowałem oferty chińskich kompaktowych SUV-ów. Już wiem, który oferuje najwięcej w najniższej cenie
Aktualności

Przeanalizowałem oferty chińskich kompaktowych SUV-ów. Już wiem, który oferuje najwięcej w najniższej cenie

Zawsze, kiedy na rynek trafia nowy chiński SUV, każdy od razu sprawdza, jak niską ma cenę i ile oferuje bez dopłaty. Sęk w tym, że ostatnio przybywa ich w tempie nienotowanym w historii polskiego rynku, więc łatwo się pogubić. Wybrałem więc siedem kompaktowych SUV-ów chińskich producentów i po analizie ich cenników wiem, który jest najlepszą ofertą. To ważna wiadomość, bo zwycięzcy mogłeś w ogóle nie znać.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta
Co warto kupić

Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta

Toyota właśnie zaprezentowała najnowsze wydanie swojego najmniejszego modelu. Kiedyś klasę typowo miejskich samochodów Europejczycy kochali, teraz przez coraz ostrzejsze normy i przepisy na placu boju pozostały niedobitki. Ciekawe autka można jednak wciąż znaleźć na rynku wtórnym. Spytaliśmy mechanika właśnie o Toyotę Aygo, a żeby było ciekawiej znaleźliśmy Toyocie konkurenta z Czech. Oba modele mają bardzo atrakcyjne ceny. Który mieszczuch jest lepszy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dacia Bigster czy Jogger? Jeździłem obydwoma, ale po tygodniu nie mam już wątpliwości
Porównania samochodów

Dacia Bigster czy Jogger? Jeździłem obydwoma, ale po tygodniu nie mam już wątpliwości

Znajomy przyszedł do mnie z problemem: chce kupić "dużą" Dacie, ale nie może się zdecydować, czy wybrać nowego Bigstera, czy sprzedawanego od kilku lat Joggera. Tak się składa, że ostatnio miałem okazję pojeździć jednym i drugim modelem, więc postaram się pomóc. Też masz taki dylemat? Jeśli tak, to chętnie podzielę się z Tobą moją subiektywną opinią.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.