Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Porównanie

Porównanie

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę
Co warto kupić

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silnik spalinowy czy elektryczny? Sprawdziliśmy, który jest lepszy
Aktualności

Silnik spalinowy czy elektryczny? Sprawdziliśmy, który jest lepszy

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?
Co warto kupić

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?

I Skodę Kodiaq, i Volvo XC90 można kupić za znacznie mniej niż 100 tys. zł, ale my na celownik wzięliśmy wyłącznie egzemplarze niewyeksploatowane i z polskiej dystrybucji. W przypadku Skody 100 tys. zł trzeba zapłacić za kilkuletnie egzemplarze z przebiegiem do 100 tys. km. W przypadku Volvo w tej kwocie musimy zaakceptować nieco większy przebieg i kilka dodatkowych lat "na karku". To cena za prestiż i jeszcze większą przestrzeń we wnętrzu. Pytanie brzmi: czy warto tę cenę ponosić? Jak oba SUV-y oceniają mechanicy i co na ich temat mają do powiedzenia dziennikarze Auto Świata?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena
Co warto kupić

Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena

Tym razem nie straszymy, a polecamy. Dobry i niezawodny SUV za ok. 50 tys. zł? Wytypowaliśmy cztery bestsellery: Hyundaia Tucsona, Toyotę RAV4, Nissana Qashqaia i Forda Kuga. Są na tyle nowoczesne, by we w pełni komfortowych warunkach użytkować je na co dzień, i na tyle wiekowe, by móc je kupić za rozsądne pieniądze. Jeden wyróżnia się szczególnie trwałością, czy pozostałe są bez szans?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne
Co warto kupić

Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne

Rzadko zdarza się, by różnice między porównywanymi autami były aż tak znaczące, jak w tym przypadku. Jedno z aut wypada wyraźnie gorzej niż dwa pozostałe, a zwycięzca jest tylko nieznacznie lepszy od nr 2. Przeważyły opinie mechaników — to one wyłoniły zwycięzcę oraz wyraźnego przegranego.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy nowy SUV Volkswagena jest lepszy niż świetny SUV Kii? Porównaliśmy wersje z mocnymi dieslami
Co warto kupić

Czy nowy SUV Volkswagena jest lepszy niż świetny SUV Kii? Porównaliśmy wersje z mocnymi dieslami

Porównujemy dwa duże, wszechstronne SUV-y w wersjach, o jakie coraz trudniej na rynku, czyli z mocnymi dieslami pod maską. Z takim napędem można liczyć na dobre osiągi, niskie spalanie, wysoki zasięg. Od aut o długości ok. 4,8 m można oczekiwać mnóstwa miejsca dla pasażerów i na bagaż. Kto oferuje więcej: nowy zawodnik z Niemiec, czy sprawdzone koreańskie auto z pięcioletnim stażem na rynku? Wybieramy idealne auto do pracy i dla rodziny

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"
Co warto kupić

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"

Czy 50 tys. zł wystarczy na zakup używanego SUV-a premium? Oczywiście, że tak, jednak nie zawsze będzie to dobrze wydane pieniądze. W naszym zestawieniu znajdują się samochody z różnych roczników, segmentów, o różnych cenach i opinie na temat ich awaryjności. Czy warto postawić na Audi, Mercedesa, BMW czy może Volvo? Który segment będzie względnie bezpieczny, a który lepiej omijać w tym przedziale cenowym?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się
Co warto kupić

Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się

Wszystkie z porównywanych aut można kupić znacznie taniej niż za 80 tys. zł, bo ceny egzemplarzy w jednym kawałku startują od około 50 tys. zł. Żeby jednak móc przebierać w sensownych ofertach dodatkowe 30 tys. zł trzeba zgromadzić. Ten segment odchodzi już w zapomnienie, dlatego może być łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników o opinie na temat Mazdy 6, Opla Insignii i Renault Talismana.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę
Co warto kupić

Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę

Wszystkie sześć SUV-ów z tego zestawienia największą utratę wartości ma już za sobą. Teoretycznie okres najmniej awaryjnej eksploatacji też. Czy zatem warto wydać około 100 tys. zł na kilkuletniego, wielkiego, wciąż prestiżowego SUV-a? Jeśli będziesz unikać wersji, których odradzają mechanicy, a oprócz 100 tys. zł na koncie masz jeszcze poduszkę finansową na ewentualne naprawy, to jak najbardziej. Który z tych SUV-ów będzie najlepszym wyborem?

Przeanalizowałem oferty chińskich kompaktowych SUV-ów. Już wiem, który oferuje najwięcej w najniższej cenie
Aktualności

Przeanalizowałem oferty chińskich kompaktowych SUV-ów. Już wiem, który oferuje najwięcej w najniższej cenie

Zawsze, kiedy na rynek trafia nowy chiński SUV, każdy od razu sprawdza, jak niską ma cenę i ile oferuje bez dopłaty. Sęk w tym, że ostatnio przybywa ich w tempie nienotowanym w historii polskiego rynku, więc łatwo się pogubić. Wybrałem więc siedem kompaktowych SUV-ów chińskich producentów i po analizie ich cenników wiem, który jest najlepszą ofertą. To ważna wiadomość, bo zwycięzcy mogłeś w ogóle nie znać.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta
Co warto kupić

Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta

Toyota właśnie zaprezentowała najnowsze wydanie swojego najmniejszego modelu. Kiedyś klasę typowo miejskich samochodów Europejczycy kochali, teraz przez coraz ostrzejsze normy i przepisy na placu boju pozostały niedobitki. Ciekawe autka można jednak wciąż znaleźć na rynku wtórnym. Spytaliśmy mechanika właśnie o Toyotę Aygo, a żeby było ciekawiej znaleźliśmy Toyocie konkurenta z Czech. Oba modele mają bardzo atrakcyjne ceny. Który mieszczuch jest lepszy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dacia Bigster czy Jogger? Jeździłem obydwoma, ale po tygodniu nie mam już wątpliwości
Porównania samochodów

Dacia Bigster czy Jogger? Jeździłem obydwoma, ale po tygodniu nie mam już wątpliwości

Znajomy przyszedł do mnie z problemem: chce kupić "dużą" Dacie, ale nie może się zdecydować, czy wybrać nowego Bigstera, czy sprzedawanego od kilku lat Joggera. Tak się składa, że ostatnio miałem okazję pojeździć jednym i drugim modelem, więc postaram się pomóc. Też masz taki dylemat? Jeśli tak, to chętnie podzielę się z Tobą moją subiektywną opinią.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Który napęd hybrydowy jest lepszy: ten w Toyocie czy w Nissanie?
Porównania samochodów

Który napęd hybrydowy jest lepszy: ten w Toyocie czy w Nissanie?

Toyota RAV4 to klasyczna hybryda, w której napęd na koła realizowany jest zarówno za pomocą spalinowego, jak i elektrycznego silnika. Z kolei Nissan X-Trail to szeregowa hybryda, w której spalinowa jednostka pełni rolę generatora prądu, a koła napędzane są wyłącznie przez elektryczny motor. W porównaniu wersji z napędem na wszystkie koła sprawdzimy, które rozwiązanie jest lepsze.

SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3
Co warto kupić

SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3

Bestsellerowe Volvo XC60, a może cieszące się równie dużym zainteresowaniem Audi Q5 lub najmłodsze w tym zestawieniu BMW X3? Z zaprzyjaźnionym mechanikiem porozmawialiśmy o trzech SUV-ach premium, które debiutowały na rynku kilkanaście lat temu, dlatego są dziś w finansowym zasięgu wielu Polaków. Którym z nich warto się zainteresować?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsza myjka ciśnieniowa do 1000 zł. Liderzy rynku zawiedli
Eksploatacja

Najlepsza myjka ciśnieniowa do 1000 zł. Liderzy rynku zawiedli

Przetestowaliśmy pięć popularnych myjek wysokociśnieniowych do tysiąca zł. Wśród nich znalazły się myjki trzech renomowanych marek — liderów rynku w wielu kategoriach. Co było dla nas zaskakujące, okazało się, że mniej znane marki lepiej lub dużo lepiej radzą sobie w segmencie "budżetowym". Przed testem inaczej obstawialiśmy zwycięzcę.

Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta
Co warto kupić

Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta

To poważny pojedynek. Mamy cztery SUV-y z bardzo popularnego segmentu. Ford Kuga, Nissan Qashqai +2, Peugeot 3008 i Volkswagen Tiguan – wiele je łączy, ale też sporo różni. Który z naszych bohaterów najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji? Na celownik bierzemy egzemplarze z silnikiem Diesla pod maską, a do wydania mamy maksymalnie 35-45 tys. zł, choć w większości przypadków nawet nie zbliżymy się do tej granicy. Pytaliśmy o opinie także kierowców i mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?
Co warto kupić

Co lepiej zniosło próbę czasu: Volvo S60 czy Audi A4?

Co się lepiej starzeje: Audi czy Volvo? Na to pytanie staraliśmy się odpowiedzieć, zestawiając ze sobą modele A4 i S60. Do porównania celowo zaprzęgliśmy generacje doskonale znane mechanikom, które można dziś kupić za naprawdę nieduże pieniądze. Ale czy warto? Ile jest dziś premium w 20-letnich autach premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana Kia Sportage czy SUV z Japonii? Porównujemy. Mechanik ma faworyta
Co warto kupić

Używana Kia Sportage czy SUV z Japonii? Porównujemy. Mechanik ma faworyta

Mamy dwa chwalone modele. Kiedy Kia Sportage trzeciej generacji debiutowała na rynku, Nissan Qashqai I był już na nim obecny od trzech lat. Ich ogromna popularność sprawiła, że na portalach ogłoszeniowych nie brakuje ogłoszeń sprzedaży obu aut. Qashqai jest tańszym wyborem. Ma na to wpływ nie tylko jego wiek. Składowych jest więcej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsza używana Toyota Corolla czy Honda Civic? Pojedynek bezawaryjnych hitów
Co warto kupić

Lepsza używana Toyota Corolla czy Honda Civic? Pojedynek bezawaryjnych hitów

Używane samochody, które są pewniakami? Trudno znaleźć na rynku wtórnym nowoczesne auta o tak dobrej opinii dotyczącej bezawaryjności jak Honda Civic i Toyota Corolla. Nie bez przyczyny trzeba za nie zapłacić relatywnie dużo. Mechanicy są jednak zgodni - oba auta są warte swojej ceny. Które jest lepszym wyborem dla osób szukających bezawaryjnego samochodu na lata?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie
Co warto kupić

Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Używanych samochodów rozpoczynających się na literę F, bez względu na to, czy owa litera tyczy się marki, czy kraju pochodzenia, podobno nie warto kupować. Tak mówi popularne porzekadło, które da się od czasu do czasu usłyszeć podczas dyskusji o samochodach. Wzięliśmy je na tapet i na przykładzie pięciu aut postanowiliśmy sprawdzić, ile jest w nim prawdy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepiej postawić na większe używane Volvo XC90 czy młodsze, ale mniejsze XC60?
Co warto kupić

Lepiej postawić na większe używane Volvo XC90 czy młodsze, ale mniejsze XC60?

Co prawda dostępne dziś w salonach Volvo XC90 przeszło kolejną kurację odmładzającą, ale jest to wciąż ta sama generacja topowego szwedzkiego SUV-a, która debiutowała dziesięć lat temu. Mniejsze XC60 jest nieco młodsze, ale - choć trudno w to uwierzyć - od jego debiutu minęło już osiem lat. Powstaje pytanie: czy chcąc kupić używanego SUV-a Volvo lepiej zdecydować się na większe, ale starsze XC90 czy za te same pieniądze lepiej wybrać młodsze, ale mniejsze XC60?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepszy używany Mercedes czy Lexus? Jeden dostał piątkę, a to bardzo rzadkie przy tych rocznikach
Co warto kupić

Lepszy używany Mercedes czy Lexus? Jeden dostał piątkę, a to bardzo rzadkie przy tych rocznikach

Używane Lexusy cieszą się wzięciem ze względu na swoją zasłużoną opinię o bezawaryjności, ale co jeśli GS-a IV generacji zestawimy z cieszącym się bardzo dobrą opinią Mercedesem W212? Nasz mechanik miał poważny problem. Czy używanemu Mercedesowi udało się zdetronizować "pancernego" Lexusa?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.