Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat SUVy

SUVy

Tydzień z Nissanem Juke. Pod trzema względami ten SUV zbliża się do mojego ideału auta
Testy

Tydzień z Nissanem Juke. Pod trzema względami ten SUV zbliża się do mojego ideału auta

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG
Aktualności

Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?
Używane

Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?

Mając do dyspozycji kwotę rzędu 100 tys. zł, możemy przebierać wśród różnych kilkuletnich SUV-ów klasy średniej lub nieco mniejszych, za to jeszcze młodszych. Problem w tym, że różne modele aut całkiem inaczej się starzeją – zwłaszcza inaczej starzeją się w oczach kupujących. Postrzeganie poszczególnych modeli ma potężny wpływ na ich wartość przy odsprzedaży: za te same pieniądze możemy mieć samochód 7-letni albo auto 3-letnie, które – nawet gdyby pominąć różnicę wieku – na pierwszy rzut oka w niczym nie jest gorsze. Oto pięć propozycji rynkowych i wyjaśnienie: dlaczego są takie drogie lub tanie i czy warto w to wchodzić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Sprawdziłem, ile jest wart Volkswagen Touareg, czyli "Bentley dla ludu"
Testy

Sprawdziłem, ile jest wart Volkswagen Touareg, czyli "Bentley dla ludu"

Oto samochód, który z założenia ma być luksusowy, ale jednak chodzi o mniej ostentacyjny luksus. Jeśli Bentley Bentayga, Lamborghini Urus czy Porsche Cayenne to dla ciebie "trochę za dużo", za drogo i trochę "za mało praktycznie", to być może właśnie Volkswagen Touareg, który z wymienionymi modelami dzieli wiele rozwiązań, jest dla ciebie lepszy? A może chciałbyś wybrać auto wbrew trendom narzucanym przez europejskich urzędasów i wsiąść w 6-cylindrowego diesla, jednego z ostatnich takich na rynku? Proszę bardzo: Oto Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowy niemiecki SUV z segmentu premium. Znamy już polskie ceny
Aktualności

Nowy niemiecki SUV z segmentu premium. Znamy już polskie ceny

Trzy silniki na początek, w tym jeden diesel — taki wybór będą mieli polscy klienci, którzy zdecydują się Audi Q3 trzeciej generacji. Ten bestseller w klasie kompaktowych SUV-ów z segmentu premium wkrótce zadebiutuje na rynku i powalczy o zainteresowanie przestronnym wnętrzem i niecodziennymi rozwiązaniami. Producent ujawnił już nawet ceny nowości.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nowa Kia Sportage ma polskie ceny. Będzie silnik benzynowy 1.6 T-GDI oraz dwie hybrydy
Aktualności

Nowa Kia Sportage ma polskie ceny. Będzie silnik benzynowy 1.6 T-GDI oraz dwie hybrydy

To jeden z najważniejszych modeli na polskim rynku. Kia Sportage od dłuższego czasu melduje się regularnie w dziesiątce największych bestsellerów, cieszy się też niesłabnącą sympatią polskich klientów indywidualnych. To nie dziwi. Ma bardzo uczciwą cenę i już w podstawie oferuje dużo. Czy tak będzie w przypadku nowego modelu? Mamy nowe ceny.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Te osobliwe Skody nie są obrazem AI. One naprawdę istnieją. Bazują na modelach, które znasz na pamięć
Aktualności

Te osobliwe Skody nie są obrazem AI. One naprawdę istnieją. Bazują na modelach, które znasz na pamięć

Patrząc na te siedem Skód, od razu pomyślisz, że są obrazami wygenerowanymi przez AI. Błąd. Nie dość, że powstały naprawdę, to jeszcze bazują na modelach, które znasz na pamięć z polskich dróg. Mało tego, to efekt praktyk studenckich. Najnowszy jest pick-upem na bazie Skody Superb Combi i nosi logo niemające nic wspólnego ze słynną skrzydlatą strzałą.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena
Co warto kupić

Najlepsze używane SUV-y do 50 tys. zł. Mamy cztery pewniaki. Czwórka to najniższa ocena

Tym razem nie straszymy, a polecamy. Dobry i niezawodny SUV za ok. 50 tys. zł? Wytypowaliśmy cztery bestsellery: Hyundaia Tucsona, Toyotę RAV4, Nissana Qashqaia i Forda Kuga. Są na tyle nowoczesne, by we w pełni komfortowych warunkach użytkować je na co dzień, i na tyle wiekowe, by móc je kupić za rozsądne pieniądze. Jeden wyróżnia się szczególnie trwałością, czy pozostałe są bez szans?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Oto nowy Nissan Leaf. Wreszcie jest tym, czym powinien być od samego początku
Wiadomości

Oto nowy Nissan Leaf. Wreszcie jest tym, czym powinien być od samego początku

Nissan Leaf I został pierwszym produkowanym na tak dużą skalę samochodem elektrycznym w historii, ale pewnie zdobyłby jeszcze większą popularność, gdyby zmieniono w nim jedno. Po dwóch generacjach ten przełom w końcu nastąpił. Tylko czy to już nie jest za późno?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem SUV-em Mazdy z największym dieslem na rynku. Myślałem, że wskaźniki zasięgu i zużycia paliwa ze mnie kpią
Testy nowych samochodów

Jeździłem SUV-em Mazdy z największym dieslem na rynku. Myślałem, że wskaźniki zasięgu i zużycia paliwa ze mnie kpią

Mazda nie tylko pierwszy raz ma w stałej polskiej ofercie tak dużego SUV-a. Ten SUV jest także dostępny z największym dieslem na naszym rynku — takiej pojemności nie oferują nawet marki premium, na czele z Audi, BMW i Mercedesem. Tylko czy to wystarczy, żeby Mazda CX-80 była dla nich alternatywą? I co tak naprawdę 3283 cm sześc. oznaczają dla zasięgu i zużycia paliwa? Mam odpowiedź na każde z tych pytań — jednoznaczną.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Z mojego garażu marzeń wypchnąłbym Rollsa, żeby się zmieścił ten SUV Kii. Musi być tam jednak pewne urządzonko
Testy

Z mojego garażu marzeń wypchnąłbym Rollsa, żeby się zmieścił ten SUV Kii. Musi być tam jednak pewne urządzonko

Nie zaryczy ci jak Ferrari i nie rozpali fantazji niczym Lamborghini, ale i tak nie wyobrażam sobie bez niego mojego garażu marzeń. Mało tego, bez wahania wypchnąłbym stamtąd Rolls-Royce'a, gdyby miało zabraknąć miejsca dla tego SUV-a Kii. Powodów jest sporo.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy Dacia Bigster naprawdę jest taka oszczędna? Poddałem ją trzem próbom. Byłem wredny
Testy

Czy Dacia Bigster naprawdę jest taka oszczędna? Poddałem ją trzem próbom. Byłem wredny

Dacia Bigster zdumiewa niską ceną, ale na co dzień i tak najbardziej liczą się wydatki na paliwo. Dlatego sprawdziłem, jak bardzo ekonomiczny jest ten blisko 4,6-metrowy SUV. Poddałem go trzem próbom, z czego dwie były szczególnie ciężkie i bezlitosne. Nawet pogoda nie szczędziła złośliwości, serwując w maju deszcz ze śniegiem w ścisłym centrum Warszawy w popołudniowym szczycie. SUV Dacii pozostał niewzruszony. Za to mi wzrosło ciśnienie podczas odczytu zużycia paliwa.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych
Aktualności

Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych

Chiński hybrydowy SUV Omoda 9 Super Hybrid nie dość, że daje 1100 km zasięgu, siedem lat gwarancji, 4,9 s od 0 do 100 km na godz. oraz niesamowicie bogate wyposażenie standardowe (m.in. skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach i masaż w przednich fotelach), to jeszcze nabywcy dostaną coś, co w zasadzie trafia się jedynie klientom marek luksusowych. Importer nazywa to "specjalnym zestawem powitalnym". Trzeba tylko spełnić jeden warunek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Taki SUV klasy średniej za 671 zł netto miesięcznie? Tak, tylko trzeba się pospieszyć
Aktualności

Taki SUV klasy średniej za 671 zł netto miesięcznie? Tak, tylko trzeba się pospieszyć

Cupra ma nową atrakcyjną ofertę na swojego topowego SUV-a. Miesięczna opłata za mierzącego prawie 465 cm długości Tavascana z 286-konnym silnikiem przyspieszającym auto od 0 do 100 km na godz. w jedyne 6,8 s w ramach programu Leasing Jak Abonament wynosi 671 zł netto miesięcznie. Jest też ciekawa oferta dla klientów indywidualnych. Jakimi warunkami je obwarowano?

Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom
Aktualności

Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom

W Polsce pojawiło się kilka naprawdę udanych samochodów z Państwa Środka, ale dopiero tym modelem Chińczycy pokażą, co potrafią. Nie chodzi tylko o wymiary, moc, cenę czy gwarancję — choć musisz przyznać, że blisko 5-metrowy, 537-konny hybrydowy SUV z zasięgiem ponad 1100 km, który może kosztować ok. 220 tys. zł i oferować siedem lat ochrony gwarancyjnej to kusząca propozycja. Jako jeden z dwóch polskich dziennikarzy jeździłem Jaecoo 8 i powiem wprost: w chińskiej motoryzacji nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
SWM G03F to chiński 7-osobowy SUV za niecałe 95 tys. zł. Ma 5 lat gwarancji i włoskie korzenie
Aktualności

SWM G03F to chiński 7-osobowy SUV za niecałe 95 tys. zł. Ma 5 lat gwarancji i włoskie korzenie

W Polsce debiutuje nowa marka: włoska, ale chińskiego producenta. To SWM, który zacznie u nas od trzech SUV-ów — wszystkie są spalinowe i mają 5-letnią gwarancję. Szczególnie ciekawie zapowiada się 7-osobowy kompaktowy SUV, którego bazowa cena nie przekracza 100 tys. zł.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne
Aktualności

Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne

Przednie fotele całe w skórze, do tego elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane i z masażem. Siedzenie pasażera ma nawet podnóżek. Nawigacja na przedniej szybie podświetli ci pas, który trzeba zająć. Jest też 537 KM, 4,9 s od 0 do 100 km na godz., ponad 1100 km zasięgu, 477 cm długości oraz siedem lat gwarancji. Wszystko w standardzie i w bardzo atrakcyjnej cenie. Choć chiński SUV Omoda 9 Super Hybrid właśnie zadebiutował w Polsce, to już go świetnie znam. Żeby się nim przejechać, pół roku temu przebyłem odległość równą 1/4 obwodu kuli ziemskiej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em. Daje ponad 1200 km zasięgu i 7 lat gwarancji. Sprawdzam, czego mu brak
Testy

Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em. Daje ponad 1200 km zasięgu i 7 lat gwarancji. Sprawdzam, czego mu brak

Z lekturą prospektu Jaecoo 7 Super Hybrid jest jak z życzeniami urodzinowymi: oba obiecują ci dużo dobrego. Chiński hybrydowy SUV ma duży zasięg (1200 km!), dużo gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP (pięć; to maksimum), dużo lat gwarancji (siedem) i dużo w standardzie. A ile dostajesz w praktyce? Podczas zwykłej, codziennej jazdy? Sprawdziłem to i przyznaję: pewnych rzeczy jest zwyczajnie mało. Tyle że to nie zawsze wada.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często
Co warto kupić

Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Wśród dziesiątek aut ocenionych przez redakcję Auto Świata wspólnie z zaprzyjaźnionymi mechanikami pięć SUV-ów zasługuje na szczególną uwagę. Dlaczego? Ze względu na swoją ponadprzeciętną awaryjność. Najlepszy SUV z tego zestawienia dostał trójkę z plusem. Reszta była jeszcze słabsza. Myślicie, że w rankingu zabrakło aut japońskich? Błąd. Sądzicie, że są w nim tylko auta stare? To też nieprawda.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Tydzień z SUV-em Volvo XC90. Urzekł wygodą, wyświetlił wiadomość z przeszłości. No i to zużycie paliwa...
Testy

Tydzień z SUV-em Volvo XC90. Urzekł wygodą, wyświetlił wiadomość z przeszłości. No i to zużycie paliwa...

Zaczął rewolucję, a teraz nie chce się kończyć. Choć Volvo XC90 miało się właśnie powoli żegnać z rynkiem, to życie zdecydowało inaczej. Szwedzi zafundowali więc SUV-owi dogłębną modernizację, czyli kilka bonusowych lat życia. Siedem dni z Volvo XC90 uświadomiło mi, ile różnych twarzy ma ten potężny SUV. Czy na którejś z nich widać już zmarszczki? No i ile paliwa zużywa ta blisko 2,3-tonowa hybryda, kiedy nie może już korzystać z prądu, bo akumulator trakcyjny jest pusty?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sprawdziłem urodzinową promocję Skody na auta z rocznika 2025. Oszczędzisz do 27450 zł
Aktualności

Sprawdziłem urodzinową promocję Skody na auta z rocznika 2025. Oszczędzisz do 27450 zł

Skoda kończy 130 lat, a jak urodziny, to wiadomo — prezenty. Tyle że tym razem to solenizant je rozdaje, a nie na odwrót. Mało tego, promocja obejmuje samochody z rocznika 2025 — i to nie tylko te, które stoją na placu u dealera, ale również auta, które klient skonfiguruje i zamówi w salonie. Ile można zaoszczędzić?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
W teorii Porsche Cayenne GTS Coupe to SUV marzeń. Sprawdziłem, jak jest w praktyce
Testy nowych samochodów

W teorii Porsche Cayenne GTS Coupe to SUV marzeń. Sprawdziłem, jak jest w praktyce

Ma logo Porsche, V8 i 500 KM, a tył prawie jak w "911". Do tego blisko pięć metrów blachy wzdłuż i prawie dwa wszerz, królewskie wyposażenie, cesarska cena i wirtuozowskie wykonanie. No, SUV marzeń, proszę państwa. Przez kilka dni sprawdzałem, czy na pewno. Pierwsze zaskoczenie spotkało mnie na przedniej szybie. To tak można?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.