Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat SUVy

SUVy

Policyjne radiowozy w tym państwie potrafią rozwinąć ponad 300 km na godz. Nieraz wiozły ładunek ratujący życie
Wiadomości

Policyjne radiowozy w tym państwie potrafią rozwinąć ponad 300 km na godz. Nieraz wiozły ładunek ratujący życie

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Te 70 samochodów zadebiutuje w Polsce w 2025 r. Sama Toyota pokaże aż pięć nowych SUV-ów
Aktualności

Te 70 samochodów zadebiutuje w Polsce w 2025 r. Sama Toyota pokaże aż pięć nowych SUV-ów

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam
Wiadomości

Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam

W drugiej połowie stycznia 2025 r. w Polsce pojawi się hybrydowa wersja chińskiego kompaktowego SUV-a Jaecoo 7. Już dziś bardzo dużo wiem o cenie, wyposażeniu, gwarancji i danych technicznych tego rywala Kii Sportage. Nie powiem, robią potężne wrażenie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dwie nowe chińskie marki mogą się pojawić w Polsce. Debiut Chery jest niemal pewny [NASZ NEWS]
Wiadomości

Dwie nowe chińskie marki mogą się pojawić w Polsce. Debiut Chery jest niemal pewny [NASZ NEWS]

Wygląda na to, że lawina debiutów chińskich marek motoryzacyjnych nie skończy się w Polsce w 2024 r. Jak się nieoficjalnie dowiedziałem, wkrótce mogą się u nas pojawić dwaj kolejni gracze — i to z tego samego koncernu. Jeden z nich zaatakuje segment premium, drugi zaoferuje jedne z najtańszych SUV-ów w swoich klasach. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sprawdziłem ceny nowego chińskiego SUV-a. Najbardziej sensowna wersja poniżej stówy
Wiadomości

Sprawdziłem ceny nowego chińskiego SUV-a. Najbardziej sensowna wersja poniżej stówy

Brytyjska marka, chiński producent: założone 100 lat temu w Oxfordzie MG wróciło na nasz rynek w grudniu 2023 r., a już 11 miesięcy później awansowało do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek nowych aut w Polsce. Najnowszym modelem jest ZS, czyli najtańszy SUV w gamie MG. Przeanalizowałem jego cennik i sam jestem zaskoczony tym, która z wersji okazała się najbardziej sensowna.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Toyota C-HR jest na wyprzedaży. Doradzam, którą wersję wybrać
Wiadomości

Toyota C-HR jest na wyprzedaży. Doradzam, którą wersję wybrać

Toyota ruszyła z wyprzedażami samochodów z rocznika 2024. Wśród nich jest oczywiście kompaktowy SUV C-HR, czyli wielki hit naszego rynku. Od stycznia do października 2024 r. ten model był 3. najczęściej rejestrowanym nowym autem osobowym w Polsce przez klientów indywidualnych. W specjalnej ofercie wyprzedażowej znalazło się 15 wersji napędu i wyposażenia. Dokładnie przeanalizowałem cennik i mam swojego faworyta.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?
Testy

Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?

Dawno nie spotkałem w samochodzie tak dużego kontrastu między wyglądem i jakością z jednej strony a ceną z drugiej. Tyle że w Jaecoo 5 ten kontrast to najlepsze, co może spotkać klientów. Dodatkowo ten chiński SUV ma ich uraczyć 7-letnią gwarancją. Pokonałem 10 tys. km, żeby na samym wschodzie Azji jako jeden z dwóch pierwszych dziennikarzy w Polsce przejechać się rywalem Toyoty C-HR i Skody Karoq.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Widziałem, czym się jeździ w chińskich metropoliach. Jakbym się znalazł w 2035 r. [REPORTAŻ]
Wiadomości

Widziałem, czym się jeździ w chińskich metropoliach. Jakbym się znalazł w 2035 r. [REPORTAŻ]

Ma prawie 30 mln mieszkańców i jest jednym z najbogatszych miast na Ziemi, ale podczas kilkudniowego pobytu w Szanghaju nie widziałem żadnego supersamochodu. Nic dziwnego — ma to mocne kulturowe uzasadnienie. I nie żałuję, bo to, co spotkałem na ulicach i parkingach chińskich metropolii, było jednocześnie szokujące, zachwycające i niespodziewane. To po prostu kompletnie inna rzeczywistość, w której jest już co najmniej 2035 r.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sprawdzamy cennik nowego MG HS. Tańsza i słabsza wersja naszym faworytem
Aktualności

Sprawdzamy cennik nowego MG HS. Tańsza i słabsza wersja naszym faworytem

W Polskich salonach można już kupić zupełnie nowe wcielenie MG HS. Ten spory SUV w poprzedniej generacji był najlepiej sprzedającym się modelem marki. Co ma do zaoferowania druga generacja? Przejrzeliśmy jej cennik. Wciąż znajdują się w nim promocyjne ceny.. Przeanalizowałem cennik tego auta — okazuje się, że najwięcej sensu ma niezbyt oczywista odmiana. Spoiler alert: nie jest nią 339-konna hybryda, choć kosztuje zdumiewająco mało.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Już jeździłem najnowszym spalinowym MG HS. Chiński SUV należy do garstki aut, o których mogę śmiało powiedzieć jedno
Testy nowych samochodów

Już jeździłem najnowszym spalinowym MG HS. Chiński SUV należy do garstki aut, o których mogę śmiało powiedzieć jedno

Druga generacja MG HS to już trzeci nowy SUV tej marki w Polsce w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy. Znów jest obłędna cena, ponowie bardzo długa gwarancja i jak zwykle szalenie przyjemny standard wyposażenia. Na dodatek na tle rywali MG HS wyróżnia się czymś, czym poprzednik raczej nie błyszczał. Mało tego, w jednej kategorii nowość przewyższa nawet niektóre droższe o ok. 200 tys. zł modele — i nie chodzi ani o wyposażenie, ani o gwarancję. Przyznaję, że to pierwsze auto z Chin, o którym śmiało mogę powiedzieć coś, co naprawdę rzadko zdarza mi się mówić na temat testowanego samochodu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Widziałem nowego SUV-a VW. Nazywa się Tayron
Premiery

Widziałem nowego SUV-a VW. Nazywa się Tayron

Oto zupełnie nowy SUV Volkswagena – coś dla tych, którzy uważają, że Tiguan jest nieco za mały, a Touareg trochę za duży, zbyt luksusowy i za drogi. Czas pokazał, że duże, rodzinne SUV-y to bardzo ważny segment, który niemiecka marka oddała prawie bez walki innym – także siostrzanym markom jak Skoda czy Seat. Samochód pojawi się na rynku na początku przyszłego roku, ale miałem już okazję obejrzeć go dokładnie. Czy zatem można teraz z czystym sumieniem kupić Skodę Kodiaq, czy też lepiej poczekać kilka miesięcy na nowego Volkswagena, który zapewne będzie tylko minimalnie droższy?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Skoda Kamiq: irytujące szczegóły, błyskotliwe rozwiązania i zaskakujące zużycie paliwa
Testy nowych samochodów

Skoda Kamiq: irytujące szczegóły, błyskotliwe rozwiązania i zaskakujące zużycie paliwa

Skoda lubi się chlubić błyskotliwymi rozwiązaniami, które zbiorczo nazywa Simply Clever. Modele tej czeskiej marki słyną też z dopracowania szczegółów i świetnej ergonomii. Czy najmniejszy SUV Skody jest tego najlepszym dowodem? A może to niechlubny wyjątek? Dwa tygodnie ze Skodą Kamiq pozwoliły mi na wylot poznać jej najbardziej irytujące detale oraz najlepiej przemyślane szczegóły. A zużycie paliwa raz mnie zszokowało

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Jaecoo 7 ma fenomenalną cenę, a bez dopłaty coś z najdroższych limuzyn
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Jaecoo 7 ma fenomenalną cenę, a bez dopłaty coś z najdroższych limuzyn

Nie minęły trzy miesiące od debiutu pierwszej marki chińskiego koncernu Chery, a już mamy drugą. Po Omodzie z Polską wita się Jaecoo, które zaczyna od niesamowicie stylowego kompaktowego SUV-a. Jaecoo 7 z 7-letnią gwarancją kosztuje od 139 tys. 900 zł, ale już bazowa wersja ma tak bogaty standard wyposażenia, że nie zostawia za wiele pola do popisu topowej odmianie. Nie dość, że bez ruszania się zza kierownicy widać, co jest pod spodem tego SUV-a, to jeszcze chińska nowość czaruje funkcją znaną z najdroższych limuzyn — i to bez dopłaty.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pojechałem na Kongres Nowej Mobilności 2024 w Łodzi. Jestem pod wrażeniem
Aktualności

Pojechałem na Kongres Nowej Mobilności 2024 w Łodzi. Jestem pod wrażeniem

Polskie premiery czterech SUV-ów i jednego kombi, 150 wystawców oraz 400 prelegentów — tegoroczna edycja Kongresu Nowej Mobilności zapowiadała się bardzo interesująco. Kiedy jednak dotarłem do łódzkiego EXPO, okazało się, że rzeczywistość potrafi być jeszcze lepsza niż trailer.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Hyundai już zaczął wyprzedaż rocznika 2024. Sprawdziłem cennik Tucsona i wybrałem najlepsze wersje
Aktualności

Hyundai już zaczął wyprzedaż rocznika 2024. Sprawdziłem cennik Tucsona i wybrałem najlepsze wersje

Mamy dopiero wrzesień, ale Hyundai już zaczął wyprzedaż aut z rocznika 2024. Prześwietliłem cennik jego największego hitu — czyli SUV-a Tucson — który w 2023 r. stanowił prawie 40 proc. pierwszych rejestracji tej marki w Polsce, a w sierpniu 2024 r. był u nas 5. najczęściej rejestrowanym nowym autem. Opusty sięgają 15 tys. zł. Która wersję wybrać?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińską hybrydą BYD Seal U DM-i. Nadal jestem w szoku, ile komfortu można mieć za takie pieniądze
Testy nowych samochodów

Jeździłem chińską hybrydą BYD Seal U DM-i. Nadal jestem w szoku, ile komfortu można mieć za takie pieniądze

Kiedy wsiadałem do chińskiego BYD-a Seal U DM-i, w życiu bym nie przypuszczał, jakie średnie zużycie paliwa po 20 km pokaże mi 15,6-calowy ekran tego 324-konnego hybrydowego SUV-a i na dodatek, w jakim komforcie przyjdzie mi jechać. Z drugiej strony skoro tylko w dziale badawczo-rozwojowym BYD-a pracuje ponad 100 tys. osób, a firma średnio zgłasza 32 wnioski o przyznanie patentu dziennie...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dacia Duster to jeden z najtańszych nowych SUV-ów w Polsce. Mamy nowy cennik i radzimy, którą wersję wybrać
Aktualności

Dacia Duster to jeden z najtańszych nowych SUV-ów w Polsce. Mamy nowy cennik i radzimy, którą wersję wybrać

Niska cena i świetny wygląd rzadko idą w parze, ale Dacia Duster pokazuje, że wyjątki się zdarzają. Ten jeden z najtańszych nowych SUV-ów w Polsce należy również do najchętniej kupowanych. 3 września 2024 r. samochód dostał nowy cennik. Prześwietliłem kwoty, poziomy wyposażenia oraz dane i już wiem, który z Dusterów to najlepszy wybór.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Bezprecedensowe zmiany w Alpine. Gama ma się rozrosnąć do 6 modeli, może do niej trafić ok. 5-metrowy SUV
Aktualności

Bezprecedensowe zmiany w Alpine. Gama ma się rozrosnąć do 6 modeli, może do niej trafić ok. 5-metrowy SUV

Kiedy po przeszło 20 latach nieobecności Alpine wróciło na rynek, przedstawiając w 2017 r. spalinowe coupe A110, wydawało się, że docelowo gama nie będzie zbyt wielka — co najwyżej dołączy do niej wersja cabrio. Tymczasem za kilka lat francuska marka może oferować aż sześć modeli! Oto jej śmiałe plany.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu
Aktualności

Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu

Gdyby w Polsce obowiązywał inny system podatkowy, musielibyśmy zupełnie zmienić nasze wybory motoryzacyjne. Doskonale widać to po kontraście między polskim i fińskim rynkiem nowych samochodów. Oba na wylot zna Piotr Laube, szef marki Nissan w Polsce. W wywiadzie z Auto Światem menedżer mówi też chińskiej konkurencji i technologii, która według niego "będzie krokiem milowym dla branży". Wyjaśnia ponadto, dlaczego w niektórych miastach w Finlandii nie da się w SUV-ie otworzyć drzwi od wewnątrz — i wcale nie chodzi o mróz.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Polskie ceny Renault Rafale. Oto ile kosztuje 300-konny hybrydowy SUV coupe
Aktualności

Polskie ceny Renault Rafale. Oto ile kosztuje 300-konny hybrydowy SUV coupe

Takiego samochodu Renault jeszcze nigdy nie oferowało. Rafale to bowiem pierwszy seryjny SUV coupe klasy średniej tej francuskiej marki. Topowa wersja rozwija 300 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Ile kosztuje w Polsce? Jaki ma standard wyposażenia?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nowe Audi Q5 ma w desce rozdzielczej coś, czego kierowca nigdy nie zobaczy
Premiery

Nowe Audi Q5 ma w desce rozdzielczej coś, czego kierowca nigdy nie zobaczy

Ten symbol nosi co piąte Audi kupowane na świecie. Największy hit tej marki właśnie stał się o generację młodszy. Kolejne wcielenie SUV-a Q5 bazuje na nowej platformie i tak — jest spalinowe.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Porozmawiałem z szefem Stellantisa w Polsce o Fiacie, Alfie Romeo i innych markach grupy. Zapytałem też o zapowiadane podwyżki cen samochodów
Aktualności

Porozmawiałem z szefem Stellantisa w Polsce o Fiacie, Alfie Romeo i innych markach grupy. Zapytałem też o zapowiadane podwyżki cen samochodów

Coraz mniej osób odwiedza salon tylko po to, żeby obejrzeć samochód, a do pokolenia "posiadaczy" dołącza kolejna generacja klientów z zupełnie innym podejściem. Z jednej strony dostęp do nowego auta jest łatwiejszy niż 15 lat temu, z drugiej — posiadanie samochodu na własność może się być coraz trudniejsze. Jak to możliwe? Ten paradoks tłumaczy mi Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska, odpowiedzialny u nas m.in. za Alfę Romeo, Citroena, Fiata, Jeepa, Peugeota i Opla. Menedżer wyjaśnia także dlaczego "nie ma powrotu do czasów, kiedy Fiat miał dominujący udział w polskim rynku nowych aut".

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.