- Xpeng to chińska marka premium założona w 2014 r. W Europie działa od 2021 r.
- W gamie początkowo znajdą się dwa SUV-y i przepiękny sedan
- Sprzedażą samochodów Xpenga w Polsce zajmie się doskonale u nas znany właściciel sieci salonów BMW
W drugim kwartale 2025 r. w Polsce ruszy sprzedaż samochodów nowej chińskiej marki. Tym razem to marka premium. Nazywa się Xpeng. Co zaoferuje? Jak to w ogóle wymawiać?
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoXpeng został założony w 2014 r., a cztery lata później zaczął produkować samochody. Już w 2021 r. zawitał do Europy, zaczynając od Norwegii. Dziś sprzedaje auta m.in. w Niemczech, Francji, Belgii, Holandii, Szwecji, Danii, Finlandii, Irlandii, Portugalii, Luksemburgu i na Islandii. A i tak nasz rynek traktuje wyjątkowo.
- Przeczytaj także: Największy hit Toyoty ma nowe promocyjne ceny, i to na rocznik 2025. Wybrałem najlepszą wersję
Xpeng w Polsce: kto będzie sprzedawać auta tej chińskiej marki
W komunikacie prasowym producent wprost stwierdza, że "Polska jest strategicznym rynkiem dla ekspansji Xpenga w Europie". Jesteśmy bowiem największym państwem Europy Środkowo-Wschodniej i szóstą co do wielkości gospodarką w Unii Europejskiej, i to na dodatek jedną z najszybciej się rozwijających. Miło.
- Przeczytaj także: Wielki hit Volvo w nowej postaci. Wokół logo ma Laponię. Znamy cenę
Polski importer i dystrybutor marki XPeng to Inchcape. Firma jest obecna na naszym rynku od 2004 r. i ma tutaj sieć salonów BMW, MINI i BMW Motorrad.
A jak w ogóle wymawiać nazwę nowej chińskiej marki premium? Można na dwa sposoby. Po pierwsze, po europejsku, czyli zwyczajnie "ikspeng", ewentualnie "ekspeng". Po drugie, jak rodowici Chińczycy, czyli "szjaopan".
Co więc nam ten Szjaopan na początek zaoferuje?
Xpeng w Polsce: 5 lat gwarancji
Oferowane w Polsce modele Xpeng zostaną objęte 5-letnią gwarancją. Na dodatek każdy z nich w testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Xpeng zacznie u nas od trzech aut: G6, P7 i G9.
- Przeczytaj także: Spytano Europejczyków, co trzeba, żeby rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla europejskich marek
Xpeng G6 jest elektrycznym SUV-em coupe klasy średniej. Ma 475,3 cm długości i 289 cm rozstawu osi. Pojemność bagażnika wynosi od 571 do 1374 l. W Polsce będzie dostępna wersja o mocy 476 KM, przyspieszająca od 0 do 100 km na godz. w 4,1 s. Zasięg wg normy WLTP to 570 km.
Xpeng P7 to elektryczny sedan klasy wyższej, mierzący 488,8 cm długości i z 3-metrowym rozstawem osi. Bagażnik ma od 440 do 915 l, a wersja AWD rozwija 473 KM. Przyspieszenie 0-100 km na godz. to jedyne 4,1 s, zaś zasięg wynosi 576 km.
Topowym modelem Xpenga w Polsce będzie elektryczny SUV klasy wyższej o nazwie G9. Xpeng G9 ma 489,1 cm długości oraz taki sam rozstaw osi jak Xpeng P7. Pojemność bagażnika wynosi od 660 do 1576 l, a odmiana Performance AWD oferuje aż 551 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. zajmuje zaledwie 3,9 s, z kolei zasięg to 570 km.