Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat chińskie marki

chińskie marki

Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i
Aktualności

Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińscy producenci aut skarżą się na... wojnę cenową. Bańka pęka, będzie głośno
Aktualności

Chińscy producenci aut skarżą się na... wojnę cenową. Bańka pęka, będzie głośno

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Polski rynek nowych samochodów w maju 2025 r. Rekordowe wyniki chińskich producentów, co z Toyotą?
Aktualności

Polski rynek nowych samochodów w maju 2025 r. Rekordowe wyniki chińskich producentów, co z Toyotą?

Maj przyniósł kolejne dane, które potwierdzają dynamiczne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Według Samaru liczba rejestracji aut osobowych i dostawczych do 3,5 t wzrosła w porównaniu z majem 2024 r. Na pierwszym miejscu – tu się nic nie zmienia – pozostała Toyota.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?
Co warto kupić

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?

W polskich komisach samochodowych pojawiła się większa liczba dość egzotycznych na naszym rynku chińskich hybrydowych SUV-ów należących do segmentu "prawie premium". Za mniej niż 100 tys. zł można kupić młodego SUV-a z niewielkim przebiegiem, z napędem hybrydowym plug-in, który technikę napędową zapożyczył od cenionej w Europie marki Volvo. Okazja, z której warto skorzystać, nim ubiegną nas inni, czy raczej stracone pieniądze?

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a. Miał być idealny. Wyciągnęliśmy miernik
Porady

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a. Miał być idealny. Wyciągnęliśmy miernik

W kilku europejskich krajach właśnie pokończyły się pierwsze duże umowy leasingowe i wynajmy długoterminowe chińskich SUV-ów marki MG, która i u nas zdobywa coraz większą popularność. O używane auto tej marki jest teraz nawet łatwiej niż o niejeden porównywalny europejski albo japoński model, bo samochody te w hurtowych liczbach ściągane są do Polski. Pojechaliśmy więc na Śląsk, aby przekonać się, czy warto zainteresować się 2,5-letnim samochodem z niewielkim przebiegiem, który kosztuje połowę ceny nowego. Na miejscu zastaliśmy coś, o czym nie było mowy w ogłoszeniu.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych
Aktualności

Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych

Chiński hybrydowy SUV Omoda 9 Super Hybrid nie dość, że daje 1100 km zasięgu, siedem lat gwarancji, 4,9 s od 0 do 100 km na godz. oraz niesamowicie bogate wyposażenie standardowe (m.in. skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach i masaż w przednich fotelach), to jeszcze nabywcy dostaną coś, co w zasadzie trafia się jedynie klientom marek luksusowych. Importer nazywa to "specjalnym zestawem powitalnym". Trzeba tylko spełnić jeden warunek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie firmy znalazły sprytny sposób, aby jeszcze zwiększyć sprzedaż aut w Europie. Grają na naszej niechęci
Aktualności

Chińskie firmy znalazły sprytny sposób, aby jeszcze zwiększyć sprzedaż aut w Europie. Grają na naszej niechęci

Chińczycy błyskawicznie się uczą i jeszcze szybciej wprowadzają poprawki oraz udoskonalenia w samochodach. Właśnie znaleźli genialny w swojej prostocie sposób, jak dodatkowo zwiększyć sprzedaż w Europie. I to już działa!

Oto dowód, że Polacy chcą nie tylko SUV-ów. Niemal nieznany chiński rywal Toyoty Camry odnosi sukces
Aktualności

Oto dowód, że Polacy chcą nie tylko SUV-ów. Niemal nieznany chiński rywal Toyoty Camry odnosi sukces

W marcu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 129 nowych osobowych Fiatów i 142 nowych osobowych Mitsubishi (dane: IBRM Samar). Tymczasem w zaledwie cztery dni zebrano 100 zamówień na modele debiutującej właśnie u nas chińskiej marki Bestune. Mało tego, choć w gamie są dwa SUV-y, to faworytem klientów okazał się... liftback.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ten szalenie osobliwy SUV może trafić do Polski. Pochodzi z Chin
Aktualności

Ten szalenie osobliwy SUV może trafić do Polski. Pochodzi z Chin

Chiński gigant motoryzacyjny Chery dopiero się rozkręca z wprowadzaniem swoich marek do Polski. Po Omodzie i Jaecoo lada chwila pojawi się Chery, a w 2026 r. może do nich dołączyć iCar, który ma w gamie jednego z najbardziej szalonych SUV-ów na Ziemi: model V23.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wiesz, jakie to chińskie auta? W tym quizie zwątpisz w swoją znajomość samochodów
Aktualności

Wiesz, jakie to chińskie auta? W tym quizie zwątpisz w swoją znajomość samochodów

Na polskim rynku mamy już ok. 20 chińskich marek samochodów osobowych — to niewiele mniej niż jeszcze dwie dekady temu wszystkich producentów z Europy, Japonii i Korei razem wziętych! Mało tego, większość pojawiła się w ciągu ostatnich miesięcy, a najbliższe dwa kwartały przyniosą debiuty kolejnych śmiałków. Czy rozpoznasz kluczowe modele chińskich marek? Uwaga: pytamy tylko o samochody dostępne w Polsce. Już przy wyniku 6/10 uznamy cię za eksperta od chińskiej motoryzacji!

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sąsiad kupił nowy chiński motocykl. Z kolegami motocyklistami (na siłę) znaleźli jeden minus
Aktualności

Sąsiad kupił nowy chiński motocykl. Z kolegami motocyklistami (na siłę) znaleźli jeden minus

"38 tys. zł za nowy motocykl typu adventure? I to z kompletnym wyposażeniem? To chyba jakiś żart? - te słowa coraz częściej słyszy mój sąsiad, który kupił chiński jednoślad. Po obejrzeniu produktu z Państwa Środka na pierwszy rzut oka faktycznie trudno mu zarzucić jakieś istotne braki. Nawet koledzy, którzy na co dzień jeżdżą motocyklami, jedyne zastrzeżenia mieli do... prześwitu, ale tylko w porównaniu z jedną z japońskich maszyn.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
10 najtańszych samochodów chińskich marek. Takich aut szukają Polacy?
Aktualności

10 najtańszych samochodów chińskich marek. Takich aut szukają Polacy?

Polacy chyba jednak pokochali samochody marek, pochodzących z Chin. Stoją za tym liczby. W pierwszym kwartale tego roku zarejestrowano w Polsce ponad siedem tys. samochodów chińskich marek, a to aż ponad 5 proc. całego polskiego rynku. A jakie są najtańsze samochody z Chin, na które dosłownie polują Polacy? Już wyjaśniamy.

Dał wybór pracownikom: wypasiony "chińczyk" czy "gołe" auto z Europy? A ty jak byś wybrał?
Aktualności

Dał wybór pracownikom: wypasiony "chińczyk" czy "gołe" auto z Europy? A ty jak byś wybrał?

Na europejskim rynku robi się coraz ciekawiej. Po latach wzrostów cen, nagle, za sprawą marek z Chin pojawiła się prawdziwa konkurencja, a wraz z nią, atrakcyjnie wyglądające oferty. Za zbliżoną cenę można dziś kupić skromnie wyposażone auto znanej marki albo "chińczyka na wypasie". Co wybrać? Jakie argumenty przemawiają za jednym bądź drugim rozwiązaniem? Przed takimi dylematami stają nie tylko prywatni nabywcy, ale też przedsiębiorcy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Hongqi już w Polsce. Znamy ceny wszystkich modeli chińskiej marki
Aktualności

Hongqi już w Polsce. Znamy ceny wszystkich modeli chińskiej marki

Hongqi jest najstarszą i najbardziej prestiżową marką samochodów klasy premium. W połowie marca br. zapowiadaliśmy debiut tej marki na polskim rynku. Debiut stał się faktem i już wiadomo, ile będą kosztowały cztery modele, które na początku pojawią się w naszym kraju. Trzeba przyznać, że te są bardzo atrakcyjne.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom
Aktualności

Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom

W Polsce pojawiło się kilka naprawdę udanych samochodów z Państwa Środka, ale dopiero tym modelem Chińczycy pokażą, co potrafią. Nie chodzi tylko o wymiary, moc, cenę czy gwarancję — choć musisz przyznać, że blisko 5-metrowy, 537-konny hybrydowy SUV z zasięgiem ponad 1100 km, który może kosztować ok. 220 tys. zł i oferować siedem lat ochrony gwarancyjnej to kusząca propozycja. Jako jeden z dwóch polskich dziennikarzy jeździłem Jaecoo 8 i powiem wprost: w chińskiej motoryzacji nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne
Aktualności

Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne

Przednie fotele całe w skórze, do tego elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane i z masażem. Siedzenie pasażera ma nawet podnóżek. Nawigacja na przedniej szybie podświetli ci pas, który trzeba zająć. Jest też 537 KM, 4,9 s od 0 do 100 km na godz., ponad 1100 km zasięgu, 477 cm długości oraz siedem lat gwarancji. Wszystko w standardzie i w bardzo atrakcyjnej cenie. Choć chiński SUV Omoda 9 Super Hybrid właśnie zadebiutował w Polsce, to już go świetnie znam. Żeby się nim przejechać, pół roku temu przebyłem odległość równą 1/4 obwodu kuli ziemskiej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em. Daje ponad 1200 km zasięgu i 7 lat gwarancji. Sprawdzam, czego mu brak
Testy

Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em. Daje ponad 1200 km zasięgu i 7 lat gwarancji. Sprawdzam, czego mu brak

Z lekturą prospektu Jaecoo 7 Super Hybrid jest jak z życzeniami urodzinowymi: oba obiecują ci dużo dobrego. Chiński hybrydowy SUV ma duży zasięg (1200 km!), dużo gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP (pięć; to maksimum), dużo lat gwarancji (siedem) i dużo w standardzie. A ile dostajesz w praktyce? Podczas zwykłej, codziennej jazdy? Sprawdziłem to i przyznaję: pewnych rzeczy jest zwyczajnie mało. Tyle że to nie zawsze wada.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Państwowy chiński producent wchodzi do Polski. Wiadomo już, jakie GAC zaoferuje samochody
Aktualności

Państwowy chiński producent wchodzi do Polski. Wiadomo już, jakie GAC zaoferuje samochody

GAC, kolejny chiński producent samochodów, już oficjalnie zapowiedział wejście na polski rynek. Samochody pojawią się w polskich salonach w trzecim kwartale 2025 r. Początkowe plany jednego z największych chińskich producentów nieco się jednak zmieniły: zamiast na początek jednego modelu zobaczymy od razu trzy, z czego jeden to auto z nieco wyższej półki.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście
Wiadomości

Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście

To jeden z najbardziej niespodziewanych i szokujących zwrotów akcji w 50-letniej historii fabryki w Tychach: 30 marca 2025 r. zakończono montaż chińskiego Leapmotora T03, podaje Reuters, powołując się na oficjalny komunikat koncernu Stellantis. Co dalej? Czy to koniec Leapmotora w Europie?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie marki nie do zatrzymania w Europie? No to popatrzcie
Aktualności

Chińskie marki nie do zatrzymania w Europie? No to popatrzcie

Wygląda na to, że nie tylko Tesla ma w Europie kiepskie dni. W ostatnich tygodniach istotnie spadł import elektrycznych samochodów z Chin. Tak naprawdę zagraniczny popyt na elektryczne chińskie auta może okazać się przeszacowany na większości kluczowych światowych rynków. Wygląda na to, że i w Polsce optymizm importerów chińskich samochodów (nie tylko elektrycznych) okazał się większy niż realne zapotrzebowanie na nieco tańsze od europejskich samochody egzotycznych marek.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony
Aktualności

Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony

Chińskich marek aut przybywa w Polsce w takim tempie, że aż ciężko się już w nich rozeznać. Okazuje się, że jest coś jeszcze trudniejszego: poprawna wymowa ich nazw. Dlatego usiadłem ze znajomym rodowitym Chińczykiem i już się dzielę z tobą tą wiedzą.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia
Aktualności

Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia

Nie dość, że chińskie auta są tanie, to jeszcze kuszą bogatym wyposażeniem, za które nic a nic nie trzeba dopłacać. Czy konkurencja jest bez szans? Sprawdziłem to, porównując dwa SUV-y i jednego hatchbacka z Chin z rywalami spod znaku Toyoty, Dacii i Kii. Podobne moce, zbliżone standardy: który samochód okaże się tańszy?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.