Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat chińskie marki

chińskie marki

Nowy chiński kompaktowy SUV trafi do Polski. Co już wiadomo? To Jaecoo 5
Aktualności

Nowy chiński kompaktowy SUV trafi do Polski. Co już wiadomo? To Jaecoo 5

Chińscy producenci aut przyłapani na pompowaniu wyników. Będą bankructwa
Aktualności

Chińscy producenci aut przyłapani na pompowaniu wyników. Będą bankructwa

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce
Testy

Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce

Debiut roku? Omoda 9 Super Hybrid już w drugim pełnym miesiącu na rynku została najczęściej rejestrowanym nowym autem hybrydowym plug-in w Polsce. Bo o ile chińskie samochody przeważnie dają więcej wyposażenia za niższą cenę niż większość rywali z Europy i Japonii, o tyle pod tym względem Omoda 9 nawet większości chińskich aut nie daje szans. Za 219 tys. 900 zł mamy blisko 5-metrowego, 537-konnego SUV-a z czterema silnikami, w którym nie trzeba dopłacać ani za skórzaną tapicerkę, ani za ekran HUD, ani za masaż przednich foteli! Do tego jest tak zaawansowany, że na parkingu podaje szacunkową odległość do przeszkody w centymetrach. Tydzień z tym fenomenem dał mi odpowiedź, czy Omoda 9 to istotnie najlepszy chiński samochód na polskim rynku.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG
Aktualności

Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG

W czerwcu 2025 r. doszło w Polsce do sensacyjnej zmiany na pozycji lidera wśród chińskich producentów nowych aut. SAIC Motor i jego sztandarowe MG nie są już numerem 1. Mało tego, najpopularniejszy model nowego prowadzącego w pierwszej połowie 2025 r. wśród osób prywatnych cieszył się większą popularnością od samej... Toyoty Yaris.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Analitycy: aż 114 chińskich marek aut może mieć problemy finansowe. Co to oznacza dla nas?
Aktualności

Analitycy: aż 114 chińskich marek aut może mieć problemy finansowe. Co to oznacza dla nas?

Do niedawna za najbardziej konkurencyjny rynek motoryzacyjny na świecie uchodziła Japonia. Dziś są nim niewątpliwie Chiny. Rywalizacja jest tam tak ogromna, że większość chińskich marek może spotkać niewesoły los. I to już wkrótce. W najnowszym raporcie firmy konsultingowej AlixPartners pojawiają się dwie liczby: ich zestawienie jest wstrząsające. Jak na ironię, to dobre wieści dla polskiego klienta.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tak Chiny podbiją Europę. Produkcja tutejszych firm moto ma spaść o kilkaset tysięcy aut rocznie
Aktualności

Tak Chiny podbiją Europę. Produkcja tutejszych firm moto ma spaść o kilkaset tysięcy aut rocznie

Globalna firma konsultingowa AlixPartners właśnie opublikowała już 22. edycję corocznej kompleksowej analizy rynku motoryzacyjnego, czyli "AlixPartners Global Automotive Outlook". Są tam świetne wieści dla chińskich producentów i marne dla europejskich. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i
Aktualności

Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i

Oferty chińskich marek w Polsce zdominowały SUV-y, ale są wyjątki. Najnowszy z nich to BYD Seal 5 DM-i, czyli sedan klasy średniej z napędem hybrydowym — a także z 6-letnią gwarancją, sporym bagażnikiem, świetną ceną i jeszcze lepszym standardem wyposażenia. Znam wszystkie szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińscy producenci aut skarżą się na... wojnę cenową. Bańka pęka, będzie głośno
Aktualności

Chińscy producenci aut skarżą się na... wojnę cenową. Bańka pęka, będzie głośno

"Wojna cenowa w przemyśle motoryzacyjnym prowadzi donikąd i nie ma przyszłości". To nie jest lament żadnego z europejskich producentów samochodów duszonych konkurencją napływającą z Chin. To nagłówek oficjalnej, chińskiej rządowej gazety. Do wojny cenowej – której nie sposób już zaprzeczać – dołączyła wojna na słowa pomiędzy takimi gigantami chińskiej motoryzacji jak Great Wall Motor i BYD, który zbiera cięgi od lokalnej konkurencji za kolejne drastyczne obniżki cen swoich samochodów prowadzące – jak otwarcie mówi się już w Chinach – do nieszczęścia. Skutki tej sytuacji odczujemy także w Europie. Jedne z potencjalnych ofiar to nabywcy samochodów tych marek, które nie utrzymają się na rynku, ale nie tylko oni

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Polski rynek nowych samochodów w maju 2025 r. Rekordowe wyniki chińskich producentów, co z Toyotą?
Aktualności

Polski rynek nowych samochodów w maju 2025 r. Rekordowe wyniki chińskich producentów, co z Toyotą?

Maj przyniósł kolejne dane, które potwierdzają dynamiczne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Według Samaru liczba rejestracji aut osobowych i dostawczych do 3,5 t wzrosła w porównaniu z majem 2024 r. Na pierwszym miejscu – tu się nic nie zmienia – pozostała Toyota.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?
Co warto kupić

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a premium po "subskrypcji". Mały przebieg, dobra cena. Okazja?

W polskich komisach samochodowych pojawiła się większa liczba dość egzotycznych na naszym rynku chińskich hybrydowych SUV-ów należących do segmentu "prawie premium". Za mniej niż 100 tys. zł można kupić młodego SUV-a z niewielkim przebiegiem, z napędem hybrydowym plug-in, który technikę napędową zapożyczył od cenionej w Europie marki Volvo. Okazja, z której warto skorzystać, nim ubiegną nas inni, czy raczej stracone pieniądze?

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a. Miał być idealny. Wyciągnęliśmy miernik
Porady

Pojechaliśmy do komisu po chińskiego SUV-a. Miał być idealny. Wyciągnęliśmy miernik

W kilku europejskich krajach właśnie pokończyły się pierwsze duże umowy leasingowe i wynajmy długoterminowe chińskich SUV-ów marki MG, która i u nas zdobywa coraz większą popularność. O używane auto tej marki jest teraz nawet łatwiej niż o niejeden porównywalny europejski albo japoński model, bo samochody te w hurtowych liczbach ściągane są do Polski. Pojechaliśmy więc na Śląsk, aby przekonać się, czy warto zainteresować się 2,5-letnim samochodem z niewielkim przebiegiem, który kosztuje połowę ceny nowego. Na miejscu zastaliśmy coś, o czym nie było mowy w ogłoszeniu.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych
Aktualności

Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych

Chiński hybrydowy SUV Omoda 9 Super Hybrid nie dość, że daje 1100 km zasięgu, siedem lat gwarancji, 4,9 s od 0 do 100 km na godz. oraz niesamowicie bogate wyposażenie standardowe (m.in. skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach i masaż w przednich fotelach), to jeszcze nabywcy dostaną coś, co w zasadzie trafia się jedynie klientom marek luksusowych. Importer nazywa to "specjalnym zestawem powitalnym". Trzeba tylko spełnić jeden warunek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie firmy znalazły sprytny sposób, aby jeszcze zwiększyć sprzedaż aut w Europie. Grają na naszej niechęci
Aktualności

Chińskie firmy znalazły sprytny sposób, aby jeszcze zwiększyć sprzedaż aut w Europie. Grają na naszej niechęci

Chińczycy błyskawicznie się uczą i jeszcze szybciej wprowadzają poprawki oraz udoskonalenia w samochodach. Właśnie znaleźli genialny w swojej prostocie sposób, jak dodatkowo zwiększyć sprzedaż w Europie. I to już działa!

Oto dowód, że Polacy chcą nie tylko SUV-ów. Niemal nieznany chiński rywal Toyoty Camry odnosi sukces
Aktualności

Oto dowód, że Polacy chcą nie tylko SUV-ów. Niemal nieznany chiński rywal Toyoty Camry odnosi sukces

W marcu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 129 nowych osobowych Fiatów i 142 nowych osobowych Mitsubishi (dane: IBRM Samar). Tymczasem w zaledwie cztery dni zebrano 100 zamówień na modele debiutującej właśnie u nas chińskiej marki Bestune. Mało tego, choć w gamie są dwa SUV-y, to faworytem klientów okazał się... liftback.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ten szalenie osobliwy SUV może trafić do Polski. Pochodzi z Chin
Aktualności

Ten szalenie osobliwy SUV może trafić do Polski. Pochodzi z Chin

Chiński gigant motoryzacyjny Chery dopiero się rozkręca z wprowadzaniem swoich marek do Polski. Po Omodzie i Jaecoo lada chwila pojawi się Chery, a w 2026 r. może do nich dołączyć iCar, który ma w gamie jednego z najbardziej szalonych SUV-ów na Ziemi: model V23.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wiesz, jakie to chińskie auta? W tym quizie zwątpisz w swoją znajomość samochodów
Aktualności

Wiesz, jakie to chińskie auta? W tym quizie zwątpisz w swoją znajomość samochodów

Na polskim rynku mamy już ok. 20 chińskich marek samochodów osobowych — to niewiele mniej niż jeszcze dwie dekady temu wszystkich producentów z Europy, Japonii i Korei razem wziętych! Mało tego, większość pojawiła się w ciągu ostatnich miesięcy, a najbliższe dwa kwartały przyniosą debiuty kolejnych śmiałków. Czy rozpoznasz kluczowe modele chińskich marek? Uwaga: pytamy tylko o samochody dostępne w Polsce. Już przy wyniku 6/10 uznamy cię za eksperta od chińskiej motoryzacji!

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sąsiad kupił nowy chiński motocykl. Z kolegami motocyklistami (na siłę) znaleźli jeden minus
Aktualności

Sąsiad kupił nowy chiński motocykl. Z kolegami motocyklistami (na siłę) znaleźli jeden minus

"38 tys. zł za nowy motocykl typu adventure? I to z kompletnym wyposażeniem? To chyba jakiś żart? - te słowa coraz częściej słyszy mój sąsiad, który kupił chiński jednoślad. Po obejrzeniu produktu z Państwa Środka na pierwszy rzut oka faktycznie trudno mu zarzucić jakieś istotne braki. Nawet koledzy, którzy na co dzień jeżdżą motocyklami, jedyne zastrzeżenia mieli do... prześwitu, ale tylko w porównaniu z jedną z japońskich maszyn.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
10 najtańszych samochodów chińskich marek. Takich aut szukają Polacy?
Aktualności

10 najtańszych samochodów chińskich marek. Takich aut szukają Polacy?

Polacy chyba jednak pokochali samochody marek, pochodzących z Chin. Stoją za tym liczby. W pierwszym kwartale tego roku zarejestrowano w Polsce ponad siedem tys. samochodów chińskich marek, a to aż ponad 5 proc. całego polskiego rynku. A jakie są najtańsze samochody z Chin, na które dosłownie polują Polacy? Już wyjaśniamy.

Dał wybór pracownikom: wypasiony "chińczyk" czy "gołe" auto z Europy? A ty jak byś wybrał?
Aktualności

Dał wybór pracownikom: wypasiony "chińczyk" czy "gołe" auto z Europy? A ty jak byś wybrał?

Na europejskim rynku robi się coraz ciekawiej. Po latach wzrostów cen, nagle, za sprawą marek z Chin pojawiła się prawdziwa konkurencja, a wraz z nią, atrakcyjnie wyglądające oferty. Za zbliżoną cenę można dziś kupić skromnie wyposażone auto znanej marki albo "chińczyka na wypasie". Co wybrać? Jakie argumenty przemawiają za jednym bądź drugim rozwiązaniem? Przed takimi dylematami stają nie tylko prywatni nabywcy, ale też przedsiębiorcy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Hongqi już w Polsce. Znamy ceny wszystkich modeli chińskiej marki
Aktualności

Hongqi już w Polsce. Znamy ceny wszystkich modeli chińskiej marki

Hongqi jest najstarszą i najbardziej prestiżową marką samochodów klasy premium. W połowie marca br. zapowiadaliśmy debiut tej marki na polskim rynku. Debiut stał się faktem i już wiadomo, ile będą kosztowały cztery modele, które na początku pojawią się w naszym kraju. Trzeba przyznać, że te są bardzo atrakcyjne.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom
Aktualności

Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom

W Polsce pojawiło się kilka naprawdę udanych samochodów z Państwa Środka, ale dopiero tym modelem Chińczycy pokażą, co potrafią. Nie chodzi tylko o wymiary, moc, cenę czy gwarancję — choć musisz przyznać, że blisko 5-metrowy, 537-konny hybrydowy SUV z zasięgiem ponad 1100 km, który może kosztować ok. 220 tys. zł i oferować siedem lat ochrony gwarancyjnej to kusząca propozycja. Jako jeden z dwóch polskich dziennikarzy jeździłem Jaecoo 8 i powiem wprost: w chińskiej motoryzacji nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne
Aktualności

Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne

Przednie fotele całe w skórze, do tego elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane i z masażem. Siedzenie pasażera ma nawet podnóżek. Nawigacja na przedniej szybie podświetli ci pas, który trzeba zająć. Jest też 537 KM, 4,9 s od 0 do 100 km na godz., ponad 1100 km zasięgu, 477 cm długości oraz siedem lat gwarancji. Wszystko w standardzie i w bardzo atrakcyjnej cenie. Choć chiński SUV Omoda 9 Super Hybrid właśnie zadebiutował w Polsce, to już go świetnie znam. Żeby się nim przejechać, pół roku temu przebyłem odległość równą 1/4 obwodu kuli ziemskiej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.