Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Chińskie auto

Chińskie auto

Xpeng G6: godny konkurent Tesli, ale Chińczycy przesadzili. To auto ma przerażające funkcje – jak to możliwe, kto to dopuścił?
Testy nowych samochodów

Xpeng G6: godny konkurent Tesli, ale Chińczycy przesadzili. To auto ma przerażające funkcje – jak to możliwe, kto to dopuścił?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce
Testy

Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG
Aktualności

Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG

W czerwcu 2025 r. doszło w Polsce do sensacyjnej zmiany na pozycji lidera wśród chińskich producentów nowych aut. SAIC Motor i jego sztandarowe MG nie są już numerem 1. Mało tego, najpopularniejszy model nowego prowadzącego w pierwszej połowie 2025 r. wśród osób prywatnych cieszył się większą popularnością od samej... Toyoty Yaris.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Analitycy: aż 114 chińskich marek aut może mieć problemy finansowe. Co to oznacza dla nas?
Aktualności

Analitycy: aż 114 chińskich marek aut może mieć problemy finansowe. Co to oznacza dla nas?

Do niedawna za najbardziej konkurencyjny rynek motoryzacyjny na świecie uchodziła Japonia. Dziś są nim niewątpliwie Chiny. Rywalizacja jest tam tak ogromna, że większość chińskich marek może spotkać niewesoły los. I to już wkrótce. W najnowszym raporcie firmy konsultingowej AlixPartners pojawiają się dwie liczby: ich zestawienie jest wstrząsające. Jak na ironię, to dobre wieści dla polskiego klienta.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tak Chiny podbiją Europę. Produkcja tutejszych firm moto ma spaść o kilkaset tysięcy aut rocznie
Aktualności

Tak Chiny podbiją Europę. Produkcja tutejszych firm moto ma spaść o kilkaset tysięcy aut rocznie

Globalna firma konsultingowa AlixPartners właśnie opublikowała już 22. edycję corocznej kompleksowej analizy rynku motoryzacyjnego, czyli "AlixPartners Global Automotive Outlook". Są tam świetne wieści dla chińskich producentów i marne dla europejskich. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów
Wiadomości

Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów

MG ma już czwartego SUV-a w gamie. Podczas polskiej premiery dokładnie go obejrzałem, a potem to samo zrobiłem z jego wyposażeniem i ceną. Czy MGS5 EV z tylnym napędem i 7-letnią gwarancją jest równie atrakcyjną ofertą, co pozostałe modele tej brytyjsko-chińskiej marki? Dwie rzeczy w jego wnętrzu od razu mnie zachwyciły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i
Aktualności

Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i

Oferty chińskich marek w Polsce zdominowały SUV-y, ale są wyjątki. Najnowszy z nich to BYD Seal 5 DM-i, czyli sedan klasy średniej z napędem hybrydowym — a także z 6-letnią gwarancją, sporym bagażnikiem, świetną ceną i jeszcze lepszym standardem wyposażenia. Znam wszystkie szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych
Aktualności

Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych

Chiński hybrydowy SUV Omoda 9 Super Hybrid nie dość, że daje 1100 km zasięgu, siedem lat gwarancji, 4,9 s od 0 do 100 km na godz. oraz niesamowicie bogate wyposażenie standardowe (m.in. skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach i masaż w przednich fotelach), to jeszcze nabywcy dostaną coś, co w zasadzie trafia się jedynie klientom marek luksusowych. Importer nazywa to "specjalnym zestawem powitalnym". Trzeba tylko spełnić jeden warunek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie firmy znalazły sprytny sposób, aby jeszcze zwiększyć sprzedaż aut w Europie. Grają na naszej niechęci
Aktualności

Chińskie firmy znalazły sprytny sposób, aby jeszcze zwiększyć sprzedaż aut w Europie. Grają na naszej niechęci

Chińczycy błyskawicznie się uczą i jeszcze szybciej wprowadzają poprawki oraz udoskonalenia w samochodach. Właśnie znaleźli genialny w swojej prostocie sposób, jak dodatkowo zwiększyć sprzedaż w Europie. I to już działa!

Oto dowód, że Polacy chcą nie tylko SUV-ów. Niemal nieznany chiński rywal Toyoty Camry odnosi sukces
Aktualności

Oto dowód, że Polacy chcą nie tylko SUV-ów. Niemal nieznany chiński rywal Toyoty Camry odnosi sukces

W marcu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 129 nowych osobowych Fiatów i 142 nowych osobowych Mitsubishi (dane: IBRM Samar). Tymczasem w zaledwie cztery dni zebrano 100 zamówień na modele debiutującej właśnie u nas chińskiej marki Bestune. Mało tego, choć w gamie są dwa SUV-y, to faworytem klientów okazał się... liftback.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ten szalenie osobliwy SUV może trafić do Polski. Pochodzi z Chin
Aktualności

Ten szalenie osobliwy SUV może trafić do Polski. Pochodzi z Chin

Chiński gigant motoryzacyjny Chery dopiero się rozkręca z wprowadzaniem swoich marek do Polski. Po Omodzie i Jaecoo lada chwila pojawi się Chery, a w 2026 r. może do nich dołączyć iCar, który ma w gamie jednego z najbardziej szalonych SUV-ów na Ziemi: model V23.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wiesz, jakie to chińskie auta? W tym quizie zwątpisz w swoją znajomość samochodów
Aktualności

Wiesz, jakie to chińskie auta? W tym quizie zwątpisz w swoją znajomość samochodów

Na polskim rynku mamy już ok. 20 chińskich marek samochodów osobowych — to niewiele mniej niż jeszcze dwie dekady temu wszystkich producentów z Europy, Japonii i Korei razem wziętych! Mało tego, większość pojawiła się w ciągu ostatnich miesięcy, a najbliższe dwa kwartały przyniosą debiuty kolejnych śmiałków. Czy rozpoznasz kluczowe modele chińskich marek? Uwaga: pytamy tylko o samochody dostępne w Polsce. Już przy wyniku 6/10 uznamy cię za eksperta od chińskiej motoryzacji!

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
SWM G03F to chiński 7-osobowy SUV za niecałe 95 tys. zł. Ma 5 lat gwarancji i włoskie korzenie
Aktualności

SWM G03F to chiński 7-osobowy SUV za niecałe 95 tys. zł. Ma 5 lat gwarancji i włoskie korzenie

W Polsce debiutuje nowa marka: włoska, ale chińskiego producenta. To SWM, który zacznie u nas od trzech SUV-ów — wszystkie są spalinowe i mają 5-letnią gwarancję. Szczególnie ciekawie zapowiada się 7-osobowy kompaktowy SUV, którego bazowa cena nie przekracza 100 tys. zł.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne
Aktualności

Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne

Przednie fotele całe w skórze, do tego elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane i z masażem. Siedzenie pasażera ma nawet podnóżek. Nawigacja na przedniej szybie podświetli ci pas, który trzeba zająć. Jest też 537 KM, 4,9 s od 0 do 100 km na godz., ponad 1100 km zasięgu, 477 cm długości oraz siedem lat gwarancji. Wszystko w standardzie i w bardzo atrakcyjnej cenie. Choć chiński SUV Omoda 9 Super Hybrid właśnie zadebiutował w Polsce, to już go świetnie znam. Żeby się nim przejechać, pół roku temu przebyłem odległość równą 1/4 obwodu kuli ziemskiej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Państwowy chiński producent wchodzi do Polski. Wiadomo już, jakie GAC zaoferuje samochody
Aktualności

Państwowy chiński producent wchodzi do Polski. Wiadomo już, jakie GAC zaoferuje samochody

GAC, kolejny chiński producent samochodów, już oficjalnie zapowiedział wejście na polski rynek. Samochody pojawią się w polskich salonach w trzecim kwartale 2025 r. Początkowe plany jednego z największych chińskich producentów nieco się jednak zmieniły: zamiast na początek jednego modelu zobaczymy od razu trzy, z czego jeden to auto z nieco wyższej półki.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony
Aktualności

Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony

Chińskich marek aut przybywa w Polsce w takim tempie, że aż ciężko się już w nich rozeznać. Okazuje się, że jest coś jeszcze trudniejszego: poprawna wymowa ich nazw. Dlatego usiadłem ze znajomym rodowitym Chińczykiem i już się dzielę z tobą tą wiedzą.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia
Aktualności

Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia

Nie dość, że chińskie auta są tanie, to jeszcze kuszą bogatym wyposażeniem, za które nic a nic nie trzeba dopłacać. Czy konkurencja jest bez szans? Sprawdziłem to, porównując dwa SUV-y i jednego hatchbacka z Chin z rywalami spod znaku Toyoty, Dacii i Kii. Podobne moce, zbliżone standardy: który samochód okaże się tańszy?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena
Testy

Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena

Ekran head-up, okno dachowe, tapicerowane ekoskórą przednie fotele z elektryczną regulacją, podgrzewaniem i wentylacją, kamery pokazujące obraz również spod samochodu, dwubarwne nadwozie... wszystko w standardzie. Pachnie premium, prawda? A to przecież SUV popularnej chińskiej marki, który, oferując 7-letnią gwarancję, ma zupełnie nieprestiżową cenę. Jeśli dodać rządowe dopłaty, to już w ogóle trudno za mniejsze pieniądze poczuć się w kompaktowym SUV-ie tak bardzo premium.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW
Aktualności

Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW

Każdy model ma po pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, po pięć lat gwarancji, status premium, a teraz także polskiego dystrybutora. Słynny chiński rywal Tesli wkrótce trafi na nasz rynek. Zacznie od trzech imponujących samochodów

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali
Aktualności

Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali

Sondaż analityczno-doradczej firmy Escalent to zestaw złych wiadomości dla europejskich producentów samochodów. Przeszło 1600 ich potencjalnych klientów zapytano, czy rozważyliby zakup pojazdu chińskiej marki. Odpowiedzi są zaskakujące, zwłaszcza te udzielone przez młodsze osoby.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chiński hybrydowy SUV z zasięgiem 1200 km mierzy w aż dwie Toyoty. Mam ceny
Wiadomości

Chiński hybrydowy SUV z zasięgiem 1200 km mierzy w aż dwie Toyoty. Mam ceny

Polską gamę chińskiego kompaktowego SUV-a Jaecoo 7 właśnie uzupełniła wersja z napędem hybrydowym. Auto ma do 1200 km zasięgu, 7-letnią gwarancję i wyposażenie standardowe, które w zestawieniu z ceną zwyczajnie zwala z nóg.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem najtańszym nowym hybrydowym SUV-em w Polsce. Nie uwierzyłbym w jego dwie supermoce, gdybym ich nie odczuł
Testy nowych samochodów

Jeździłem najtańszym nowym hybrydowym SUV-em w Polsce. Nie uwierzyłbym w jego dwie supermoce, gdybym ich nie odczuł

I znów MG szokuje ceną: najnowsza generacja kompaktowego ZS-a to najtańszy nowy hybrydowy SUV w Polsce. Z 7-letnią gwarancją, 197 KM, automatyczną klimatyzacją i skrzynią biegów oraz kamerą cofania w standardzie auto chińskiego producenta kosztuje 98900 zł. Na dodatek kryje dwa ogromne talenty, których w życiu byś się nie domyślił, oglądając samochód z zewnątrz. Auto Świat przetestował go jako pierwszy serwis motoryzacyjny w Polsce.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.