Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Chińskie auto

Chińskie auto

Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"
Wiadomości

Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
SUV MG kosztuje jak używany samochód. Jest fabrycznie nowy i ma 7 lat gwarancji. Czy warto?
Wiadomości

SUV MG kosztuje jak używany samochód. Jest fabrycznie nowy i ma 7 lat gwarancji. Czy warto?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem Exlantixem ES. Chiński sedan jest mocniejszy niż Porsche Taycan w wersji za prawie 600 tys. zł
Testy

Jeździłem Exlantixem ES. Chiński sedan jest mocniejszy niż Porsche Taycan w wersji za prawie 600 tys. zł

Gdyby powstał film, w którym co minutę pojawia się kolejny konstruktor chińskiego Chery Automobile, to aby wystąpił w nim cały ich zespół, seans musiałby trwać... prawie tydzień. Koncern z Wuhu ma zresztą nie tylko potężne kadry, ale też ogromne przychody — liczone rocznie w setkach miliardów złotych. Nic dziwnego, że Chery stworzyło auto rywalizujące z samym Porsche Taycanem. Jeździłem w Chinach Exlantixem ES i do dziś mi nie wywietrzał z głowy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam
Wiadomości

Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam

W drugiej połowie stycznia 2025 r. w Polsce pojawi się hybrydowa wersja chińskiego kompaktowego SUV-a Jaecoo 7. Już dziś bardzo dużo wiem o cenie, wyposażeniu, gwarancji i danych technicznych tego rywala Kii Sportage. Nie powiem, robią potężne wrażenie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dwie nowe chińskie marki mogą się pojawić w Polsce. Debiut Chery jest niemal pewny [NASZ NEWS]
Wiadomości

Dwie nowe chińskie marki mogą się pojawić w Polsce. Debiut Chery jest niemal pewny [NASZ NEWS]

Wygląda na to, że lawina debiutów chińskich marek motoryzacyjnych nie skończy się w Polsce w 2024 r. Jak się nieoficjalnie dowiedziałem, wkrótce mogą się u nas pojawić dwaj kolejni gracze — i to z tego samego koncernu. Jeden z nich zaatakuje segment premium, drugi zaoferuje jedne z najtańszych SUV-ów w swoich klasach. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy znaleźli sposób na obejście unijnych ceł na auta elektryczne. Teraz chcą zalać Europę hybrydami
Aktualności

Chińczycy znaleźli sposób na obejście unijnych ceł na auta elektryczne. Teraz chcą zalać Europę hybrydami

Wygląda na to, że chińscy producenci samochodów nie zamierzają odpuścić europejskiego rynku, po tym, jak Komisja Europejska (KE) nałożyła wyższe cła na importowane z Chin pojazdy elektryczne. Teraz Azjaci coraz mocniej wkraczają na rynek z wersjami hybrydowymi, których wyższe stawki nie obejmują. Część producentów, jak podkreśla Reuters, zamierza również przenieść do Europy produkcję i montaż samochodów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sprawdziłem ceny nowego chińskiego SUV-a. Najbardziej sensowna wersja poniżej stówy
Wiadomości

Sprawdziłem ceny nowego chińskiego SUV-a. Najbardziej sensowna wersja poniżej stówy

Brytyjska marka, chiński producent: założone 100 lat temu w Oxfordzie MG wróciło na nasz rynek w grudniu 2023 r., a już 11 miesięcy później awansowało do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek nowych aut w Polsce. Najnowszym modelem jest ZS, czyli najtańszy SUV w gamie MG. Przeanalizowałem jego cennik i sam jestem zaskoczony tym, która z wersji okazała się najbardziej sensowna.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy znowu rozbili bank. Omoda podała ceny crossovera Omoda E5
Wiadomości

Chińczycy znowu rozbili bank. Omoda podała ceny crossovera Omoda E5

Omoda wprowadza na polski rynek swojego najnowszego elektrycznego crossovera E5. Kompaktowy model dostępny jest tylko w jednej, ale za to bogato wyposażonej wersji Premium. Biorąc pod uwagę to, co dostajemy na starcie, a także fakt, że mamy do czynienia z modelem czysto elektrycznym, cenę modelu Omoda E5 można uznać za więcej niż atrakcyjną.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?
Testy

Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?

Dawno nie spotkałem w samochodzie tak dużego kontrastu między wyglądem i jakością z jednej strony a ceną z drugiej. Tyle że w Jaecoo 5 ten kontrast to najlepsze, co może spotkać klientów. Dodatkowo ten chiński SUV ma ich uraczyć 7-letnią gwarancją. Pokonałem 10 tys. km, żeby na samym wschodzie Azji jako jeden z dwóch pierwszych dziennikarzy w Polsce przejechać się rywalem Toyoty C-HR i Skody Karoq.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Widziałem, czym się jeździ w chińskich metropoliach. Jakbym się znalazł w 2035 r. [REPORTAŻ]
Wiadomości

Widziałem, czym się jeździ w chińskich metropoliach. Jakbym się znalazł w 2035 r. [REPORTAŻ]

Ma prawie 30 mln mieszkańców i jest jednym z najbogatszych miast na Ziemi, ale podczas kilkudniowego pobytu w Szanghaju nie widziałem żadnego supersamochodu. Nic dziwnego — ma to mocne kulturowe uzasadnienie. I nie żałuję, bo to, co spotkałem na ulicach i parkingach chińskich metropolii, było jednocześnie szokujące, zachwycające i niespodziewane. To po prostu kompletnie inna rzeczywistość, w której jest już co najmniej 2035 r.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4. Omoda 7 chce pokonać japońskiego SUV-a jego własną bronią
Testy nowych samochodów

Jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4. Omoda 7 chce pokonać japońskiego SUV-a jego własną bronią

Niegdyś Toyota znajdowała się w tym samym miejscu, co dziś chińska Omoda. Naprawdę były takie czasy, kiedy japoński koncern nie cieszył się w Europie powszechną rozpoznawalnością, a firma starała się przebić na rynku, na którym z pozoru nie było już miejsca na kolejną markę. Dziś Toyota to nr 2 w Europie oraz nr 1 w Polsce i teraz to ona musi odpierać ataki na swoją pozycję. Z Omodą 7 może nie być łatwo: jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4 i poznałem jego argumenty. Są mocne.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
W Tychach już powstaje Leapmotor T03. Wiemy, kiedy tani chiński model trafi do sprzedaży w Polsce
Wiadomości

W Tychach już powstaje Leapmotor T03. Wiemy, kiedy tani chiński model trafi do sprzedaży w Polsce

Leapmotor International — warto zapamiętać tę nazwę, bo wraz z początkiem 2025 r. dwa modele tej chińskiej marki będą oficjalnie dostępne na polskim rynku. To spółka joint venture koncernów Stellantis i Leapmotor (51/49), a to oznacza, że nowe chińskie samochody elektryczne będzie można kupić u wybranych dealerów marek Stellantis. Produkcja pierwszego z nich - T03 - już rozpoczęła się w fabryce w Tychach.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sprawdzamy cennik nowego MG HS. Tańsza i słabsza wersja naszym faworytem
Aktualności

Sprawdzamy cennik nowego MG HS. Tańsza i słabsza wersja naszym faworytem

W Polskich salonach można już kupić zupełnie nowe wcielenie MG HS. Ten spory SUV w poprzedniej generacji był najlepiej sprzedającym się modelem marki. Co ma do zaoferowania druga generacja? Przejrzeliśmy jej cennik. Wciąż znajdują się w nim promocyjne ceny.. Przeanalizowałem cennik tego auta — okazuje się, że najwięcej sensu ma niezbyt oczywista odmiana. Spoiler alert: nie jest nią 339-konna hybryda, choć kosztuje zdumiewająco mało.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Spytałem wiceprezesa koncernu Chery o trzy największe obawy Polaków związane z chińskimi samochodami
Aktualności

Spytałem wiceprezesa koncernu Chery o trzy największe obawy Polaków związane z chińskimi samochodami

Polska to oczko w głowie chińskiego koncernu Chery Automobile. Jesteśmy czwartym państwem w Europie, w którym pojawił się ten potężny gracz. Tylko czy w ambitnych planach ekspansji nie przeszkodzą obawy Polaków związane z chińskimi samochodami? Zapytałem o nie Charlie Zhanga, wiceprezesa Chery Automobile i szefa koncernu na całą Unię Europejską. Odpowiadał bardzo konkretnie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Próbowałem utopić chińskiego SUV-a Jaecoo J7. Sami mnie do tego namawiali
Testy nowych samochodów

Próbowałem utopić chińskiego SUV-a Jaecoo J7. Sami mnie do tego namawiali

Koncern Chery chce zawojować europejski rynek modelami marek Jaecoo i Omoda. Jaecoo J7 występuje w wersji z napędem 4x4, a przedstawiciele tej marki twierdzą, że choć to bardzo cywilizowany, kompaktowy SUV, to zbudowano go tak, żeby dawał sobie radę także poza utwardzonymi drogami. Na deklaracjach się nie skończyło, zostałem zaproszony na profesjonalny tor offroadowy, żeby móc się o tym osobiście przekonać. Jak to się skończyło?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Odwet za unijne cła na chińskie auta. Uderzą tam, gdzie Francuzów zaboli najbardziej
Aktualności

Odwet za unijne cła na chińskie auta. Uderzą tam, gdzie Francuzów zaboli najbardziej

Europejscy producenci aut mają poważny problem z chińską konkurencją, szczególnie w dziedzinie aut elektrycznych. Pomóc im mają dodatkowe unijne cła na auta elektryczne sprowadzane z Chin. Tyle że sami europejscy producenci wcale nie są z nich zadowoleni, a Chińczycy zapowiadają odwet, który najbardziej dotknie Francję

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Już jeździłem najnowszym spalinowym MG HS. Chiński SUV należy do garstki aut, o których mogę śmiało powiedzieć jedno
Testy nowych samochodów

Już jeździłem najnowszym spalinowym MG HS. Chiński SUV należy do garstki aut, o których mogę śmiało powiedzieć jedno

Druga generacja MG HS to już trzeci nowy SUV tej marki w Polsce w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy. Znów jest obłędna cena, ponowie bardzo długa gwarancja i jak zwykle szalenie przyjemny standard wyposażenia. Na dodatek na tle rywali MG HS wyróżnia się czymś, czym poprzednik raczej nie błyszczał. Mało tego, w jednej kategorii nowość przewyższa nawet niektóre droższe o ok. 200 tys. zł modele — i nie chodzi ani o wyposażenie, ani o gwarancję. Przyznaję, że to pierwsze auto z Chin, o którym śmiało mogę powiedzieć coś, co naprawdę rzadko zdarza mi się mówić na temat testowanego samochodu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem 7-miejscowym chińskim spalinowym minivanem za 149,9 tys. zł. Oniemiałem na widok wnętrza
Testy nowych samochodów

Jeździłem 7-miejscowym chińskim spalinowym minivanem za 149,9 tys. zł. Oniemiałem na widok wnętrza

7-miejscowy, blisko 5-metrowy spalinowy minivan z 5-letnią gwarancją, elektrycznie regulowanymi, podgrzewanymi i wentylowanymi czterema fotelami, masażem dla kierowcy, panoramicznym dachem oraz "automatem" za niecałe 150 tys. zł? Tak, jest takie zjawisko. Pochodzi z Chin, nazywa się Forthing U-tour. Długo nie uruchomiałem w nim silnika — i to nie dlatego, że odmówił posłuszeństwa. Po prostu nie byłem stanie przestać się gapić na TO wnętrze. A kiedy już ruszyłem w drogę, z podobnym zdumieniem reagowałem na zużycie paliwa.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Jaecoo 7 ma fenomenalną cenę, a bez dopłaty coś z najdroższych limuzyn
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Jaecoo 7 ma fenomenalną cenę, a bez dopłaty coś z najdroższych limuzyn

Nie minęły trzy miesiące od debiutu pierwszej marki chińskiego koncernu Chery, a już mamy drugą. Po Omodzie z Polską wita się Jaecoo, które zaczyna od niesamowicie stylowego kompaktowego SUV-a. Jaecoo 7 z 7-letnią gwarancją kosztuje od 139 tys. 900 zł, ale już bazowa wersja ma tak bogaty standard wyposażenia, że nie zostawia za wiele pola do popisu topowej odmianie. Nie dość, że bez ruszania się zza kierownicy widać, co jest pod spodem tego SUV-a, to jeszcze chińska nowość czaruje funkcją znaną z najdroższych limuzyn — i to bez dopłaty.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy są bezlitośnie dobrze przygotowani. Byłem na premierze nowej marki
Aktualności

Chińczycy są bezlitośnie dobrze przygotowani. Byłem na premierze nowej marki

Forthing – tak nazywa się kolejny chiński gracz na polskim rynku. Widziałem z bliska dwa modele, a nawet zaliczyłem jazdę demonstracyjną i powiem krótko: powinniśmy przyzwyczajać się do ich widoku. Po sensacyjnie taniego spalinowego SUV-a segmentu C ustawią się kolejki, a nieco ekstrawagancki minivan przemówi do rodzin.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździłem chińską hybrydą BYD Seal U DM-i. Nadal jestem w szoku, ile komfortu można mieć za takie pieniądze
Testy nowych samochodów

Jeździłem chińską hybrydą BYD Seal U DM-i. Nadal jestem w szoku, ile komfortu można mieć za takie pieniądze

Kiedy wsiadałem do chińskiego BYD-a Seal U DM-i, w życiu bym nie przypuszczał, jakie średnie zużycie paliwa po 20 km pokaże mi 15,6-calowy ekran tego 324-konnego hybrydowego SUV-a i na dodatek, w jakim komforcie przyjdzie mi jechać. Z drugiej strony skoro tylko w dziale badawczo-rozwojowym BYD-a pracuje ponad 100 tys. osób, a firma średnio zgłasza 32 wnioski o przyznanie patentu dziennie...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińska marka dogania największe światowe koncerny samochodowe. Sprzedaż rośnie
Aktualności

Chińska marka dogania największe światowe koncerny samochodowe. Sprzedaż rośnie

Jak donosi Reuters, jedna z chińskich marek samochodowych, która z miesiąca na miesiąc sprzedaje coraz więcej samochodów na rynku wewnętrznym i na świecie, ogłosiła rewizję planów sprzedażowych na 2024 rok w górę o 11 proc. Liczby, o których mowa, są wręcz szokujące.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.