Wiadomości Aktualności Auta Xiaomi trafią do Europy. W Chinach co 3. klient kupuje je nawet bez jazdy próbnej

Auta Xiaomi trafią do Europy. W Chinach co 3. klient kupuje je nawet bez jazdy próbnej

Kiedy w marcu 2024 r. Xiaomi zaczęło zbierać zamówienia na swój pierwszy samochód, całą ubiegłoroczną produkcję sprzedano w zaledwie 24 godziny. W Chinach co 3. klient kupuje pojazd tej marki bez jazdy próbnej. Teraz Xiaomi ogłosiło, że zacznie sprzedawać auta także w Europie. Czy to oznacza też Polskę?

Xiaomi YU7
XIAOMI
Xiaomi YU7
  • Znane m.in. ze smartfonów chińskie Xiaomi od 2024 r. oferuje również samochody premium
  • Obecnie w gamie są dwa modele, jeden z nich w topowej wersji rozwija 1548 KM. Który trafi do Polski?
  • SUV Xiaomi już w bazowej wersji ma 835 km zasięgu (wg normy CLTC)

Xiaomi w Polsce zna chyba każdy. Chińska firma jest globalnym potentatem na rynku smartfonów, ale gama jej produktów jest wyjątkowo zróżnicowana — od głośników przez oczyszczacze powietrza i odkurzacze po ekspresy do kawy. W 2024 r. dołączyły do nich samochody, natychmiast odnosząc spektakularny sukces. Teraz Xiaomi zamierza sprzedawać je także poza rodzimymi Chinami.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Przeczytaj także: Ta chińska firma sprzedaje 47 razy mniej aut od koncernu VW, ale pomoże mu konstruować samochody spalinowe

Od kiedy Xiaomi sprzedaje samochody?

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat

Pierwszy samochód Xiaomi — plasujący się w klasie wyższej model SU7 — zadebiutował na chińskim rynku w marcu 2024 r. Jak podaje portal CarNewsChina, w ciągu zaledwie 24 godzin zamówiono całą produkcję do końca 2024 r. A to był dopiero początek sukcesów.

Przeczytaj także: Jeździłem ultranowoczesnym superautem, w którym kluczowym asystentem może być karteczka przyklejona do kokpitu

Według CarNewsChina, Xiaomi planowało w 2024 r. dostarczyć nabywcom 100 tys. samochodów. Tymczasem rok zakończył się jeszcze lepszym wynikiem — aż 135 tys. dostarczonych aut.

Mało tego, modele Xiaomi cieszą się taką renomą i zaufaniem wśród chińskich klientów, że aż 30 proc. z nich zamawia je bez jazdy próbnej. Niesamowite, zwłaszcza że w Chinach jest o nią znacznie łatwiej niż w Polsce — w Państwie Środka przeważnie pracownik salonu podjeżdża testowym samochodem pod wskazane przez klienta miejsce o wskazanym przez klienta czasie. Nie trzeba w ogóle iść do dealera.

W czerwcu 2025 r. na chińskim rynku zadebiutował Xiaomi YU7, drugi model tej marki i jednocześnie jej pierwszy SUV. A teraz Chińczycy ogłosili, że pojawią się również w Europie.

Kiedy auta Xiaomi trafią do Europy?

Xiaomi zapowiedziało, że na europejskim rynku planuje zadebiutować w 2027 r. Czy trafi również do Polski? Tego nie zdradzono, ale...

Przeczytaj także: Oglądała "telewizję" i spadła z 4. piętra. Odnalazła się 1000 km dalej. Niewiarygodna przygoda kotki Blue

W Europie to właśnie Polacy należą do największych fanów chińskich samochodów, a ważne marki — jak Chery, Jaecoo, Omoda czy XPeng — uważają nasz rynek za kluczowy na Starym Kontynencie. Z drugiej strony nie przepadamy za pojazdami elektrycznymi, a Xiaomi SU7 i YU7 mają właśnie taki napęd. Tak czy inaczej, wydaje się, że w 2027 r. oba modele pojawią się także na polskim rynku. Co mają do zaoferowania?

Xiaomi SU7 i YU7: moc, zasięg i przyspieszenie 0-100 km/h

Xiaomi SU7 ma aż pięć metrów długości i należy do najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie (współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,195). W środkowej konsoli znalazł się potężny 16,1-calowy ekran, a w chińskiej gamie mamy trzy wersje silnikowe o mocy 295, 664 i... 1548 KM.

Topowa wersja Ultra przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 1,98 s! Z kolei odmiana Max z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 101 kWh ma zasięg 810 km (według chińskiej normy CLTC).

Xiaomi YU7
Xiaomi YU7XIAOMI

Xiaomi YU7 również imponuje. Fotel kierowcy może mieć funkcję masażu z aż 10 punktami nacisku, szyby są podwójnie laminowane, a wnętrze można wyposażyć w 25 głośników. Hamulce dostarcza słynne Brembo, SUV-a wyposażono ponadto w aktywne pneumatyczne zawieszenie.

W Chinach Xiaomi YU7 dostępne jest w trzech wersjach napędu:

  1. Standard: akumulator trakcyjny 96,3 kWh; zasięg: 835 km (wg normy CLTC)
  2. Pro: akumulator trakcyjny 96,3 kWh; zasięg 770 km (wg normy CLTC)
  3. Max: akumulator trakcyjny: 101,7 kWh; zasięg 760 km (wg normy CLTC)

Xiaomi YU7 w wersji Max rozwija 690 KM i przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 3,23 s.

Wkrótce na chiński rynek trafi trzeci model. Tym razem będzie to flagowy SUV, który najprawdopodobniej otrzyma nazwę Xiaomi YU9.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji