Logo
WiadomościAktualnościAuta Xiaomi trafią do Europy. W Chinach co 3. klient kupuje je nawet bez jazdy próbnej

Auta Xiaomi trafią do Europy. W Chinach co 3. klient kupuje je nawet bez jazdy próbnej

Kiedy w marcu 2024 r. Xiaomi zaczęło zbierać zamówienia na swój pierwszy samochód, całą ubiegłoroczną produkcję sprzedano w zaledwie 24 godziny. W Chinach co 3. klient kupuje pojazd tej marki bez jazdy próbnej. Teraz Xiaomi ogłosiło, że zacznie sprzedawać auta także w Europie. Czy to oznacza też Polskę?

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Xiaomi YU7
XIAOMI
Xiaomi YU7
  • Znane m.in. ze smartfonów chińskie Xiaomi od 2024 r. oferuje również samochody premium
  • Obecnie w gamie są dwa modele, jeden z nich w topowej wersji rozwija 1548 KM. Który trafi do Polski?
  • SUV Xiaomi już w bazowej wersji ma 835 km zasięgu (wg normy CLTC)
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Xiaomi w Polsce zna chyba każdy. Chińska firma jest globalnym potentatem na rynku smartfonów, ale gama jej produktów jest wyjątkowo zróżnicowana — od głośników przez oczyszczacze powietrza i odkurzacze po ekspresy do kawy. W 2024 r. dołączyły do nich samochody, natychmiast odnosząc spektakularny sukces. Teraz Xiaomi zamierza sprzedawać je także poza rodzimymi Chinami.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Kiedy Xiaomi zaczęło sprzedawać samochody?
Jakie modele samochodów oferuje Xiaomi?
Jakie są zasięgi samochodów Xiaomi?
Kiedy auta Xiaomi trafią do Europy?

Przeczytaj także: Ta chińska firma sprzedaje 47 razy mniej aut od koncernu VW, ale pomoże mu konstruować samochody spalinowe

Od kiedy Xiaomi sprzedaje samochody?

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat

Pierwszy samochód Xiaomi — plasujący się w klasie wyższej model SU7 — zadebiutował na chińskim rynku w marcu 2024 r. Jak podaje portal CarNewsChina, w ciągu zaledwie 24 godzin zamówiono całą produkcję do końca 2024 r. A to był dopiero początek sukcesów.

Przeczytaj także: Jeździłem ultranowoczesnym superautem, w którym kluczowym asystentem może być karteczka przyklejona do kokpitu

Według CarNewsChina, Xiaomi planowało w 2024 r. dostarczyć nabywcom 100 tys. samochodów. Tymczasem rok zakończył się jeszcze lepszym wynikiem — aż 135 tys. dostarczonych aut.

Mało tego, modele Xiaomi cieszą się taką renomą i zaufaniem wśród chińskich klientów, że aż 30 proc. z nich zamawia je bez jazdy próbnej. Niesamowite, zwłaszcza że w Chinach jest o nią znacznie łatwiej niż w Polsce — w Państwie Środka przeważnie pracownik salonu podjeżdża testowym samochodem pod wskazane przez klienta miejsce o wskazanym przez klienta czasie. Nie trzeba w ogóle iść do dealera.

W czerwcu 2025 r. na chińskim rynku zadebiutował Xiaomi YU7, drugi model tej marki i jednocześnie jej pierwszy SUV. A teraz Chińczycy ogłosili, że pojawią się również w Europie.

Kiedy auta Xiaomi trafią do Europy?

Xiaomi zapowiedziało, że na europejskim rynku planuje zadebiutować w 2027 r. Czy trafi również do Polski? Tego nie zdradzono, ale...

Przeczytaj także: Oglądała "telewizję" i spadła z 4. piętra. Odnalazła się 1000 km dalej. Niewiarygodna przygoda kotki Blue

W Europie to właśnie Polacy należą do największych fanów chińskich samochodów, a ważne marki — jak Chery, Jaecoo, Omoda czy XPeng — uważają nasz rynek za kluczowy na Starym Kontynencie. Z drugiej strony nie przepadamy za pojazdami elektrycznymi, a Xiaomi SU7 i YU7 mają właśnie taki napęd. Tak czy inaczej, wydaje się, że w 2027 r. oba modele pojawią się także na polskim rynku. Co mają do zaoferowania?

Xiaomi SU7 i YU7: moc, zasięg i przyspieszenie 0-100 km/h

Xiaomi SU7 ma aż pięć metrów długości i należy do najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie (współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,195). W środkowej konsoli znalazł się potężny 16,1-calowy ekran, a w chińskiej gamie mamy trzy wersje silnikowe o mocy 295, 664 i... 1548 KM.

Topowa wersja Ultra przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 1,98 s! Z kolei odmiana Max z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 101 kWh ma zasięg 810 km (według chińskiej normy CLTC).

Xiaomi YU7
Xiaomi YU7XIAOMI

Xiaomi YU7 również imponuje. Fotel kierowcy może mieć funkcję masażu z aż 10 punktami nacisku, szyby są podwójnie laminowane, a wnętrze można wyposażyć w 25 głośników. Hamulce dostarcza słynne Brembo, SUV-a wyposażono ponadto w aktywne pneumatyczne zawieszenie.

W Chinach Xiaomi YU7 dostępne jest w trzech wersjach napędu:

  1. 1
    Standard: akumulator trakcyjny 96,3 kWh; zasięg: 835 km (wg normy CLTC)
  2. 2
    Pro: akumulator trakcyjny 96,3 kWh; zasięg 770 km (wg normy CLTC)
  3. 3
    Max: akumulator trakcyjny: 101,7 kWh; zasięg 760 km (wg normy CLTC)

Xiaomi YU7 w wersji Max rozwija 690 KM i przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 3,23 s.

Wkrótce na chiński rynek trafi trzeci model. Tym razem będzie to flagowy SUV, który najprawdopodobniej otrzyma nazwę Xiaomi YU9.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium