Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Chińskie auto

Chińskie auto

Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu
Aktualności

Spytałem szefa Nissana w Polsce, czy nowe auta są teraz łatwiej dostępne niż 10 lat temu

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Poznałem plany chińskiego giganta w Polsce na następne półtora roku. Tylko spójrz na te SUV-y [NASZ NEWS]
Aktualności

Poznałem plany chińskiego giganta w Polsce na następne półtora roku. Tylko spójrz na te SUV-y [NASZ NEWS]

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem Omodą 5 po liftingu. To szok, bo jest jeszcze tańsza niż przed modernizacją
Testy nowych samochodów

Jeździłem Omodą 5 po liftingu. To szok, bo jest jeszcze tańsza niż przed modernizacją

Niby mieliśmy czas się przyzwyczaić, że kolejne nowe chińskie auta raz za razem szokują niskimi cenami, ale kiedy następny gracz publikuje cennik, wciąż reagujemy zdumieniem. W przypadku SUV-a coupe Omoda 5 szok jest wręcz podwójny: udoskonalona wersja okazuje się tańsza niż przed modernizacją. A jak się nią jeździ? Już wiem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jaecoo J7 PHEV to nowy chiński SUV z hybrydą. Ma zasięg ponad 1300 km i 7-letnią gwarancję
Aktualności

Jaecoo J7 PHEV to nowy chiński SUV z hybrydą. Ma zasięg ponad 1300 km i 7-letnią gwarancję

Chińska marka Jaecoo lada chwila zadebiutuje w Polsce. Jej pierwszy model — SUV J7 — będzie dostępny również w wersji z napędem hybrydowym. Znamy wyposażenie standardowe odmiany spalinowej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Spójrz na sprzedaż samochodów coupe, a złapiesz się za głowę. Ten segment gaśnie w oczach, choć nawet tu Chiny dokazują
Aktualności

Spójrz na sprzedaż samochodów coupe, a złapiesz się za głowę. Ten segment gaśnie w oczach, choć nawet tu Chiny dokazują

W 2023 r. popyt na najpopularniejsze coupe na Ziemi zaledwie dwukrotnie przewyższył zainteresowanie Toyotą Corollą w Polsce. Ze wszystkich coupe na świecie próg 30 tys. sprzedanych aut przekroczyły zaledwie cztery modele — i tylko dwa z nich firmują marki premium. Mamy dane, które jednoznacznie pokazują, jak niewesoło jest z segmentem samochodów, które przecież nie tak dawno uchodziły za szczyt marzeń.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy Polacy przesiądą się do chińskich samochodów? Jest sześć przeszkód [ANALIZA]
Aktualności

Czy Polacy przesiądą się do chińskich samochodów? Jest sześć przeszkód [ANALIZA]

Ponoć historia lubi się powtarzać. Chińscy producenci aut o niczym innym w Polsce nie marzą. W końcu kiedyś japońskie i koreańskie marki też nie narzekały na nadmierną rozpoznawalność, a dziś należy do nich ponad 40 proc. naszego rynku nowych samochodów. Tylko czy krzepy chińskich graczy nie osłabią obowiązujące od 5 lipca unijne cła — tymczasowe, ale i tak drakońskie? A może cała ekspansja zwyczajnie się rozbije o nieufność i uprzedzenia klientów?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Przetestowałem w Chinach przyszłe hity sprzedaży w Polsce. Aż trudno się zdecydować
Testy nowych samochodów

Przetestowałem w Chinach przyszłe hity sprzedaży w Polsce. Aż trudno się zdecydować

Chiński koncern BAIC (Beijing Automotive Group Co.) zamierza zrzucić na nasz rynek prawdziwą bombę. Ładunek o oznaczeniu BJ został wycelowany w najbardziej intratny w Europie segment – uwielbiane przez klientów spalinowe SUV-y. Jeździłem już tymi terenówkami w Państwie Środka i powiem wam, czy warto na nie czekać.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Unia Europejska wprowadza tymczasowe cła na samochody elektryczne z Chin
Aktualności

Unia Europejska wprowadza tymczasowe cła na samochody elektryczne z Chin

Od 5 lipca 2024 r. Komisja Europejska wprowadza tymczasowe cła wyrównawcze na import samochodów elektrycznych z Chin. Decyzja ta jest wynikiem dziewięciomiesięcznego dochodzenia dotyczącego subsydiowania produkcji aut elektrycznych przez władze chińskie.

Polacy nie rozpoznają chińskich marek, ale 6 na 10 kupiłoby takie auto w atrakcyjnej cenie
Aktualności

Polacy nie rozpoznają chińskich marek, ale 6 na 10 kupiłoby takie auto w atrakcyjnej cenie

Chińskie samochody coraz śmielej wkraczają na polski rynek. Ale czy Polacy są na nie gotowi i czy rozważają na poważnie zakup takich aut? Na to i inne pytania związane z chińską motoryzacją odpowiada najnowszy raport Santander Consumer Multirent.

Szefowa Cupry w Polsce: Wzrost cen nowych aut jest nieunikniony
Aktualności

Szefowa Cupry w Polsce: Wzrost cen nowych aut jest nieunikniony

Uwaga, idą kolejne podwyżki. Z powodu ostrzejszych przepisów znów wzrosną ceny nowych aut, ale przynajmniej wiadomo, jak można zamortyzować ich dotkliwość. Dobrą metodę zdradza w wywiadzie z Auto Światem Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek Cupra i Seat w Volkswagen Group Polska. Menedżerka wskazuje także jeden minus związany z chińskimi samochodami oraz ucina spekulacje na temat przyszłości Seata. Czy hiszpańska marka zostanie przy produkcji aut? Zniknie? A może skupi się na elektrycznych skuterach?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Szefowa Dacii: elektromobilność nie rozwinie się tak szybko, jak wszyscy oczekują
Aktualności

Szefowa Dacii: elektromobilność nie rozwinie się tak szybko, jak wszyscy oczekują

Jeszcze 20 lat temu Dacia praktycznie nie liczyła się w Unii Europejskiej. Tymczasem w kwietniu 2024 r. jej Sandero było najchętniej kupowanym nowym samochodem w Europie. Ale nawet taki fighter jak Dacia musi stawić czoła tym samym wyzwaniom, co marki z szarego końca tabeli: nowej chińskiej konkurencji, elektromobilności i związanym z nią potężnym uzależnieniem od Państwa Środka. W kolejnym wywiadzie z naszego cyklu o ciężkich czasach dla motoryzacji rozmawiam z Agnieszką Łyżwińską, dyrektor zarządzającą Dacii w Polsce, Czechach, Estonii, Litwie, Łotwie i na Słowacji. Bo akurat jeśli chodzi o rywali z Chin, to Dacia jest "na pierwszej linii ognia".

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Szok na rynku nowych aut w Polsce. MG popularniejsze od Opla, dominacja Toyoty słabnie, a co czwarte auto jest premium
Aktualności

Szok na rynku nowych aut w Polsce. MG popularniejsze od Opla, dominacja Toyoty słabnie, a co czwarte auto jest premium

Gdyby na podstawie najświeższego rankingu popularności nowych samochodów budować obraz Polaków, to wyszłoby, że jesteśmy bogaci, a naszą sympatię błyskawicznie zyskują modele pewnego chińskiego koncernu. Raport Samaru przynosi zresztą jeszcze więcej sensacji. I nie chodzi tylko o lekko nadkruszające się uwielbienie dla Toyoty.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem Omodą 5, chińskim SUV-em coupe za niecałe 130 tys. zł
Testy nowych samochodów

Jeździłem Omodą 5, chińskim SUV-em coupe za niecałe 130 tys. zł

Format SUV-a coupe upodobały sobie marki premium, przez co samochody tego typu szybko zostały symbolem luksusu. Teraz z SUV-em coupe na polski rynek wchodzi chińska Omoda. Daje siedem lat gwarancji, 186 KM, automatyczną skrzynię biegów, maksymalną notę w crash testach Euro NCAP, a także elektrycznie regulowane przednie fotele i kamery HD 360 stopni. Wszystko za niecałe 130 tys. zł. Jeździłem jednym z ok. 40 aut, które w ramach pierwszej serii trafiły do Polski i jedno wiem na pewno.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków
Aktualności

Europejczycy szaleją z zakupami nowych samochodów, ale mają inne gusta od Polaków. Zwłaszcza w przypadku diesli i elektryków

Po europejskim rynku nowych samochodów w ogóle nie widać posępnych nastrojów konsumentów i obaw o przyszłość. W kwietniu 2024 r. liczba pierwszych rejestracji aut osobowych wzrosła na Starym Kontynencie aż o 12 proc. Dokładnie przeanalizowałem najnowsze dane i mam jeden wniosek: między motoryzacyjnymi gustami Polaków i reszty Europy zieje ogromna przepaść.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Następna chińska marka debiutuje na Starym Kontynencie. Pomaga jej gigant z Europy. Wiemy, kiedy może trafić do Polski
Wiadomości

Następna chińska marka debiutuje na Starym Kontynencie. Pomaga jej gigant z Europy. Wiemy, kiedy może trafić do Polski

W Europie pojawia się kolejna chińska marka aut, ale w odróżnieniu od MG, BAIC-a, Nio czy BYD-a w ekspansji pomaga jej doskonale znany koncern motoryzacyjny ze Starego Kontynentu. W ciągu trzech lat gama nowego gracza ma wzrosnąć z dwóch modeli do sześciu, liczba punktów sprzedaży — przeszło dwa razy w dwa lata. Na dodatek, jeden z chińskich modeli może być produkowany w Tychach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kolejna chińska sensacja. 490-konny SUV Nio EL6 już w Polsce. Cena i wyposażenie? Rewelacja
Wiadomości

Kolejna chińska sensacja. 490-konny SUV Nio EL6 już w Polsce. Cena i wyposażenie? Rewelacja

Na polski rynek trafia właśnie czwarty model chińskiej marki premium Nio. Mierzący blisko pięć metrów długości SUV EL6 ma 490 KM, 5-letnią gwarancję, niesamowicie bogate wyposażenie standardowe i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s. No i jeszcze ta cena. I serwis.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem BAIC Beijingiem 7, dużym chińskim SUV-em największego udziałowca Mercedesa. Uważaj, bo może ci umknąć najciekawsze
Testy nowych samochodów

Jeździłem BAIC Beijingiem 7, dużym chińskim SUV-em największego udziałowca Mercedesa. Uważaj, bo może ci umknąć najciekawsze

Paragony grozy? To nie u BAIC-a. BAIC Beijing 7 — blisko 5-metrowy SUV tego chińskiego koncernu — ma w standardzie 5-letnią gwarancję, 3-letni assistance, automatyczną skrzynię biegów, wentylowane skórzane fotele z masażem i wielkie okno dachowe, a mimo to kosztuje 162 tys. 900 zł. Interesujące, prawda? Tyle że jeśli myślisz stereotypowo, to ominie cię coś znacznie ciekawszego.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
To, co się dzieje na rynku nowych aut w Polsce, przechodzi ludzkie pojęcie. Ależ jesteśmy bogaci!
Aktualności

To, co się dzieje na rynku nowych aut w Polsce, przechodzi ludzkie pojęcie. Ależ jesteśmy bogaci!

Najnowsze wyniki rejestracji nowych aut w Polsce to szokujący zbiór paradoksów, sensacji i niespodzianek. Niektóre dane tak się różnią od europejskiego rynku, że aż dziw, iż jesteśmy częścią Starego Kontynentu! Jedna z marek premium ma u nas prawie 5-krotnie wyższy udział niż w Europie, inna w kwietniu zajęła 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei aż 1/5 rynku należy do gracza, który ma na koncie więcej rejestracji niż marki z 2. i 3. miejsca razem wzięte. No i jest jeszcze producent z Chin deklasujący niegdysiejszego lidera polskiego rynku.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Demaskujemy mity o MG. Czy to naprawdę chińska marka?
Aktualności

Demaskujemy mity o MG. Czy to naprawdę chińska marka?

"Co oni opowiadają? Przecież MG już w ogóle nie jest brytyjską marką! Chińczycy pozbawili ją charakteru i statusu premium, a na dodatek oferują same SUV-y". Takie opinie słyszy się coraz częściej. Co z tego jest prawdą, a co mitem? Jak MG trafiło w chińskie ręce? Czy marka coś na tym zyskała? Wyjaśniamy wszystko krok po kroku. Tylko się nie zdziw.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie auta przeszły od kiczu do piękna w kilkanaście lat. Dziewięć szokujących metamorfoz
Aktualności

Chińskie auta przeszły od kiczu do piękna w kilkanaście lat. Dziewięć szokujących metamorfoz

Chińczyk potrafi. Nikt nigdy nie dokonał takiego postępu w motoryzacji jak Chiny z designem swoich aut. Przejście od stanu "rany, jakie to nieładne" do grona najpiękniejszych samochodów na Ziemi zajęło im zaledwie kilkanaście lat. Nie wierzysz? No to popatrz na te dziewięć par — sprzed i po stylistycznej metamorfozie. Jeśli w takim tempie Chińczycy będą zdobywać polski rynek...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chiński Forthing U-Tour szokuje ceną. Naprawdę tylko tyle kosztuje prawie 5-metrowy 7-osobowy minivan?
Aktualności

Chiński Forthing U-Tour szokuje ceną. Naprawdę tylko tyle kosztuje prawie 5-metrowy 7-osobowy minivan?

Mamy kolejną chińską sensację na polskim rynku. Marka Forthing debiutuje dwoma modelami: dużym minivanem i kompaktowym SUV-em. Znamy już ich ceny i standard wyposażenia. Czy są wyjątkowo atrakcyjne? To zdecydowanie za mało powiedziane.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Spojrzałem na sprzedaż nowych aut w Polsce i jestem w szoku. Także z powodu chińskich modeli
Aktualności

Spojrzałem na sprzedaż nowych aut w Polsce i jestem w szoku. Także z powodu chińskich modeli

Polska to kraj wyjątkowo bogatych ludzi. Skąd ten wniosek? Bo w pierwszym kwartale 2024 r. zarejestrowano u nas ponad dwa razy więcej nowych Porsche niż osobowych Fiatów. Sam Fiat — niegdyś lider polskiego rynku — w rankingu marek motoryzacyjnych zajął dopiero 30. miejsce. Z kolei aktualny lider odnotował więcej pierwszych rejestracji niż gracze z 2. i 3. miejsca razem wzięci. Zresztą na tle Europy w Polsce dzieją się naprawdę niesamowite rzeczy. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.