- MG ZS Classic to jeden z najtańszych SUV-ów na rynku. To rywal m.in. Dacii Duster
- Dostaliśmy jego najnowszy cennik. Są sensacje
- Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Pojawił się u nas raptem rok temu, a już jest Classic. Do polskiej oferty MG wróciła bowiem pierwsza generacja modelu ZS, która teraz właśnie nosi nazwę Classic (od września 2024 r. jest bowiem równolegle dostępne drugie wcielenie MG ZS). "Klasyczne" MG ZS ma znakomitą cenę i wyposażenie standardowe. Tylko którą z wersji wybrać?
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPierwszą generację MG ZS przedstawiono pod koniec 2016 r. W Polsce zadebiutowała w grudniu 2023 r., czyli w momencie powrotu MG na nasz rynek. Samo MG to założona w 1924 r. brytyjska marka, która obecnie należy do chińskiego koncernu SAIC Motor.
Przeczytaj także: Nowy spalinowy SUV z Chin będzie miał "cenę z dyskontu". Pytaliśmy o nią dwa razy. "Szok"
MG ZS Classic - długość, bagażnik, silnik
MG ZS Classic ma 432,3 cm długości, 180,9 cm szerokości i 165,3 cm wysokości, a rozstaw osi to 258 cm. Z takimi wymiarami chiński SUV rywalizuje m.in. z Dacią Duster.
Przeczytaj także: Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam
Bazowa pojemność bagażnika MG ZS Classic wynosi 448 l, przy czym da się ją powiększyć do 1375 l. W polskiej gamie auta znalazł się jeden silnik: spalinowe 1.5 rozwijające 106 KM. Oferta wersji wyposażenia standardowego jest już nieco szersza.
MG ZS Classic: - ceny i wyposażenie
MG ZS Classic jest dostępne w dwóch wariantach wyposażeniowych — i w gruncie rzeczy więcej nie trzeba.
Przeczytaj także: Na S7 strzeliły szampany, ale... pytamy o wylot z Warszawy. GDDKiA: tunele! Mamy pierwszą datę
Standardowe wyposażenie podstawowej wersji Excite obejmuje m.in.:
- 7-letnią gwarancję (z limitem przebiegu 150 tys. km);
- klimatyzację;
- reflektory LED;
- tylne czujniki parkowania;
- elektryczną regulację przednich i tylnych bocznych szyb;
- elektryczną regulację, podgrzewanie i składanie bocznych lusterek;
- łączność z Apple CarPlay i Android Auto;
- skórzane obszycie kierownicy;
- 10,1-calowy ekran dotykowy;
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół
Z kolei topowa odmiana Exclusive oferuje to samo co Excite i dodatkowo m.in.:
- system kamer 360 stopni;
- system monitorowania martwego pola;
- elektryczną regulację fotela kierowcy (w sześciu kierunkach);
- ogrzewanie przednich foteli;
- tapicerkę ze skóry ekologicznej;
- przednie światła przeciwmgłowe;
- ekran zestawu wskaźników;
- nawigację iGo
A ceny? MG ZS Classic w wersji Excite kosztuje od 79800 zł, a wariant Exclusive od 86200 zł. Którą zatem wybrać?
MG ZS Classic - opinia. Którą wersję wybrać?
Różnica między dwie wersjami wyposażenia MG ZS Classic wynosi 6400 zł, czyli relatywnie niewiele. Tymczasem dopłacając taką kwotę do odmiany Exclusive, dostaje się naprawdę dużo dobrego i praktycznego — m.in. system kamer 360 stopni i monitorowania martwego pola, ogrzewanie przednich foteli i elektryczną regulację siedzenia kierowcy, a także przednie światła przeciwmgłowe. Myślę więc, że nie ma co za długo się zastanawiać i po prostu postawić na odmianę Exclusive.