- HS jest najpopularniejszym modelem marki MG w Polsce, odpowiadając za ponad połowę całej sprzedaży
- Nowa wersja Hybrid+ to pełna hybryda (HEV) z mocą systemową mocą 224 KM i zużyciem paliwa na poziomie 5,5 l/100 km
- W tym roku zarejestrowało w Polsce ponad 8,8 tys. samochodów marki MG, co czyni ją liderem wśród chińskich producentów
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
HS jest najchętniej wybieranym modelem brytyjskiej marki należącej do chińskiego koncernu SAIC Motor. Jak poinformowało polskie przedstawicielstwo MG, kompaktowy SUV stanowi aż 52 proc. sprzedaży w Polsce. Od początku bieżącego roku (do końca sierpnia) zarejestrowano już 4577 sztuk tego modelu. Jak wynika z danych opublikowanych przez instytut Samar, MG HS plasuje się na 15. miejscu w rankingu nowych aut osobowych oraz na 7. miejscu wśród klientów indywidualnych.
Popyt na hybrydy rośnie. Firma liczy, że nowa wersja jeszcze bardziej wzmocni zainteresowanie jej bestsellerem – Sukces rynkowy modelu potwierdzają wyniki sprzedaży. Zaledwie w trzy dni po otwarciu sprzedaży ten model uzyskał 1000 zamówień – powiedziała Alicja Olendzka-Płuciennik, Marketing & Product Manager MG.
Poznaj kontekst z AI
Nowy MG HS Hybrid+ - co to za hybryda?
Terminem Hybrid+ MG określa pełny napęd hybrydowy (HEV). To własny układ chińskiego producenta, składa się ze 149-konnego silnika benzynowego 1.5 turbo i mocnego silnika elektrycznego (198 KM). Moc systemowa wynosi aż 224 KM, więc nikt nie powinien narzekać na dynamikę (7,9 s do "setki").
Zobacz też: Chińskie auta są tańsze w zakupie, a ile kosztuje ich serwis?
W modelu HS użyto dwubiegowej przekładni, która ma zapewniać płynniejszą i cichszą jazdę niż stosowane w wielu hybrydach przekładnie e-CVT.
Spory jest także akumulator trakcyjny o pojemności 1,83 kWh, co przekłada się na dłuższy zasięg w warunkach miejskich. Producent deklaruje, że samochód może poruszać się w pełni elektrycznie do prędkości 60 km na godz., a z aktywnym wsparciem silnika elektrycznego – do 80 km na godz., więc w często jeździ nim się jak elektrykiem.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP wynosi 5,5 l/100 km, wynika z oficjalnych danych technicznych.
Ile kosztuje MG HS Hybrid+?
Hybrydowy SUV jest już dostępny w polskich salonach. Do wyboru również są dwie wersje wyposażenia, na początku obowiązuje oferta promocyjna. Ponadto MG oferuje leasing już od 101 proc. oraz kredyt w formule 50/50.
Ceny są następujące:
- MG HS 1.5T Hybrid+ Excite - 137 tys. 900 zł (w promocji: 128 tys. 900 zł);
- MG HS 1.5T Hybrid+ Exclusive - 148 tys. 900 zł (w promocji: 139 tys. 900 zł).
Które modele MG mają napęd Hybrid+?
W sumie MG ma na polskim rynku już trzy modele HEV. Przed HS-em wersje Hybrid+ pojawiły się w SUV-ie ZS i miejskim hatchbacku MG3. W mniejszych modelach moc systemowa wynosi 195-197 KM i stosowana jest trzystopniowa skrzynia biegów.
W 2025 r. MG sprzedało 2462 samochody z technologią Hybrid+, co potwierdza rosnące zainteresowanie zelektryfikowaną ofertą. W sumie od stycznia do sierpnia br. zarejestrowano w Polsce ponad 8,8 tys. samochodów tej marki — to 14. wynik ze wszystkich marek samochodów w Polsce i najlepszy ze wszystkich chińskich producentów.