Logo
WiadomościAktualnościMG HS to najpopularniejszy SUV z Chin. Otrzymał pełną hybrydę i celuje m.in. w Toyotę

MG HS to najpopularniejszy SUV z Chin. Otrzymał pełną hybrydę i celuje m.in. w Toyotę

  • HS jest najpopularniejszym modelem marki MG w Polsce, odpowiadając za ponad połowę całej sprzedaży
  • Nowa wersja Hybrid+ to pełna hybryda (HEV) z mocą systemową mocą 224 KM i zużyciem paliwa na poziomie 5,5 l/100 km
  • W tym roku zarejestrowało w Polsce ponad 8,8 tys. samochodów marki MG, co czyni ją liderem wśród chińskich producentów
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

HS jest najchętniej wybieranym modelem brytyjskiej marki należącej do chińskiego koncernu SAIC Motor. Jak poinformowało polskie przedstawicielstwo MG, kompaktowy SUV stanowi aż 52 proc. sprzedaży w Polsce. Od początku bieżącego roku (do końca sierpnia) zarejestrowano już 4577 sztuk tego modelu. Jak wynika z danych opublikowanych przez instytut Samar, MG HS plasuje się na 15. miejscu w rankingu nowych aut osobowych oraz na 7. miejscu wśród klientów indywidualnych.

Popyt na hybrydy rośnie. Firma liczy, że nowa wersja jeszcze bardziej wzmocni zainteresowanie jej bestsellerem – Sukces rynkowy modelu potwierdzają wyniki sprzedaży. Zaledwie w trzy dni po otwarciu sprzedaży ten model uzyskał 1000 zamówień – powiedziała Alicja Olendzka-Płuciennik, Marketing & Product Manager MG.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie są ceny modelu MG HS Hybrid+?
Ile samochodów MG zarejestrowano w Polsce w 2025 roku?
Jakie silniki są w modelu MG HS Hybrid+?
Jakie inne modele MG mają napęd Hybrid+?

Nowy MG HS Hybrid+ - co to za hybryda?

Terminem Hybrid+ MG określa pełny napęd hybrydowy (HEV). To własny układ chińskiego producenta, składa się ze 149-konnego silnika benzynowego 1.5 turbo i mocnego silnika elektrycznego (198 KM). Moc systemowa wynosi aż 224 KM, więc nikt nie powinien narzekać na dynamikę (7,9 s do "setki").

Zobacz też: Chińskie auta są tańsze w zakupie, a ile kosztuje ich serwis?

W modelu HS użyto dwubiegowej przekładni, która ma zapewniać płynniejszą i cichszą jazdę niż stosowane w wielu hybrydach przekładnie e-CVT.

MG HS Hybrid+
MG HS Hybrid+MG

Spory jest także akumulator trakcyjny o pojemności 1,83 kWh, co przekłada się na dłuższy zasięg w warunkach miejskich. Producent deklaruje, że samochód może poruszać się w pełni elektrycznie do prędkości 60 km na godz., a z aktywnym wsparciem silnika elektrycznego – do 80 km na godz., więc w często jeździ nim się jak elektrykiem.

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP wynosi 5,5 l/100 km, wynika z oficjalnych danych technicznych.

Ile kosztuje MG HS Hybrid+?

Hybrydowy SUV jest już dostępny w polskich salonach. Do wyboru również są dwie wersje wyposażenia, na początku obowiązuje oferta promocyjna. Ponadto MG oferuje leasing już od 101 proc. oraz kredyt w formule 50/50.

Ceny są następujące:

  • MG HS 1.5T Hybrid+ Excite - 137 tys. 900 zł (w promocji: 128 tys. 900 zł);
  • MG HS 1.5T Hybrid+ Exclusive - 148 tys. 900 zł (w promocji: 139 tys. 900 zł).
MG HS Hybrid+
MG HS Hybrid+MG

Które modele MG mają napęd Hybrid+?

W sumie MG ma na polskim rynku już trzy modele HEV. Przed HS-em wersje Hybrid+ pojawiły się w SUV-ie ZS i miejskim hatchbacku MG3. W mniejszych modelach moc systemowa wynosi 195-197 KM i stosowana jest trzystopniowa skrzynia biegów.

W 2025 r. MG sprzedało 2462 samochody z technologią Hybrid+, co potwierdza rosnące zainteresowanie zelektryfikowaną ofertą. W sumie od stycznia do sierpnia br. zarejestrowano w Polsce ponad 8,8 tys. samochodów tej marki — to 14. wynik ze wszystkich marek samochodów w Polsce i najlepszy ze wszystkich chińskich producentów.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium