Auto Świat Wiadomości Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"

Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"

Co się takiego stało, że nagle w Polsce debiutuje tyle chińskich marek aut? W ciągu dwóch lat ich liczba zwiększyła się 6-krotnie, zaś między styczniem a listopadem 2024 r. zarejestrowano u nas przeszło... 71 razy więcej samochodów osobowych producentów z Państwa Środka niż w tym samym okresie 2023 r. Znam sekret tej żywiołowej ekspansji. Tylko co ona oznacza dla klienta?

Statek BYD Explorer No.1
Statek BYD Explorer No.1BYD
  • W latach 2016-2023 import samochodów z Chin do Unii Europejskiej wzrósł blisko 11-krotnie. Nawet pandemia COVID-19 nie spowolniła tego tempa
  • Żeby ułatwić sobie eksport, BYD w ciągu dwóch lat zbuduje siedem statków transportowych na 7 tys. aut każdy. Jeden już kursuje
  • W listopadzie 2024 r. MG (należące do chińskiego koncernu SAIC) okazało się 8. najpopularniejszą marką nowych aut w Polsce wśród klientów indywidualnych
  • Nie wszystko, co chińskie odnosi sukcesy. Wśród wzlotów trafiają się upadłości

Wszyscy się spodziewali tego uderzenia już w 2005 r. Nadeszło prawie 20 lat później.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji