Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat SUV premium

SUV premium

Z danych sprzedaży tych SUV-ów wynika, że Polska to jedno z najbogatszych państw świata
Aktualności

Z danych sprzedaży tych SUV-ów wynika, że Polska to jedno z najbogatszych państw świata

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czarny scenariusz właśnie się ziścił. Volvo Cars ma spory problem w USA
Aktualności

Czarny scenariusz właśnie się ziścił. Volvo Cars ma spory problem w USA

Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce
Testy

Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce

Debiut roku? Omoda 9 Super Hybrid już w drugim pełnym miesiącu na rynku została najczęściej rejestrowanym nowym autem hybrydowym plug-in w Polsce. Bo o ile chińskie samochody przeważnie dają więcej wyposażenia za niższą cenę niż większość rywali z Europy i Japonii, o tyle pod tym względem Omoda 9 nawet większości chińskich aut nie daje szans. Za 219 tys. 900 zł mamy blisko 5-metrowego, 537-konnego SUV-a z czterema silnikami, w którym nie trzeba dopłacać ani za skórzaną tapicerkę, ani za ekran HUD, ani za masaż przednich foteli! Do tego jest tak zaawansowany, że na parkingu podaje szacunkową odległość do przeszkody w centymetrach. Tydzień z tym fenomenem dał mi odpowiedź, czy Omoda 9 to istotnie najlepszy chiński samochód na polskim rynku.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mercedes-AMG GLC 63 porzucił osiem cylindrów dla czterech i to był błąd. Wkrótce może wrócić do V8
Aktualności

Mercedes-AMG GLC 63 porzucił osiem cylindrów dla czterech i to był błąd. Wkrótce może wrócić do V8

Kilka lat temu Mercedes-AMG dokonał sensacyjnego zwrotu, zastępując silnik V8 w modelach GLC 63 i C 63 czterocylindrową jednostką. I choć to jedna z najbardziej zaawansowanych konstrukcji w historii tej marki, to jej dni wydają się policzone — informuje brytyjski magazyn "Autocar", podając dwa powody tej decyzji. Jeden szczególnie zaskakuje.

Jeździłem SUV-em Mazdy z największym dieslem na rynku. Myślałem, że wskaźniki zasięgu i zużycia paliwa ze mnie kpią
Testy nowych samochodów

Jeździłem SUV-em Mazdy z największym dieslem na rynku. Myślałem, że wskaźniki zasięgu i zużycia paliwa ze mnie kpią

Mazda nie tylko pierwszy raz ma w stałej polskiej ofercie tak dużego SUV-a. Ten SUV jest także dostępny z największym dieslem na naszym rynku — takiej pojemności nie oferują nawet marki premium, na czele z Audi, BMW i Mercedesem. Tylko czy to wystarczy, żeby Mazda CX-80 była dla nich alternatywą? I co tak naprawdę 3283 cm sześc. oznaczają dla zasięgu i zużycia paliwa? Mam odpowiedź na każde z tych pytań — jednoznaczną.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Alfa Romeo ma kłopot. Potknęła się o elektromobilność
Aktualności

Alfa Romeo ma kłopot. Potknęła się o elektromobilność

Alfa Romeo pilnie potrzebuje sukcesu, tymczasem jak na złość rynkowa premiera kluczowego modelu może się przesunąć, informuje Reuters. Wszystko dlatego, że Włosi zbyt optymistycznie podeszli do elektromobilności

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tydzień z SUV-em Volvo XC90. Urzekł wygodą, wyświetlił wiadomość z przeszłości. No i to zużycie paliwa...
Testy

Tydzień z SUV-em Volvo XC90. Urzekł wygodą, wyświetlił wiadomość z przeszłości. No i to zużycie paliwa...

Zaczął rewolucję, a teraz nie chce się kończyć. Choć Volvo XC90 miało się właśnie powoli żegnać z rynkiem, to życie zdecydowało inaczej. Szwedzi zafundowali więc SUV-owi dogłębną modernizację, czyli kilka bonusowych lat życia. Siedem dni z Volvo XC90 uświadomiło mi, ile różnych twarzy ma ten potężny SUV. Czy na którejś z nich widać już zmarszczki? No i ile paliwa zużywa ta blisko 2,3-tonowa hybryda, kiedy nie może już korzystać z prądu, bo akumulator trakcyjny jest pusty?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
W teorii Porsche Cayenne GTS Coupe to SUV marzeń. Sprawdziłem, jak jest w praktyce
Testy nowych samochodów

W teorii Porsche Cayenne GTS Coupe to SUV marzeń. Sprawdziłem, jak jest w praktyce

Ma logo Porsche, V8 i 500 KM, a tył prawie jak w "911". Do tego blisko pięć metrów blachy wzdłuż i prawie dwa wszerz, królewskie wyposażenie, cesarska cena i wirtuozowskie wykonanie. No, SUV marzeń, proszę państwa. Przez kilka dni sprawdzałem, czy na pewno. Pierwsze zaskoczenie spotkało mnie na przedniej szybie. To tak można?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sześć dni z pierwszą Alfą Romeo Made In Poland. Sprawdziłem, czy mały SUV z 3-cylindrowym 1.2 jest godny tej marki
Testy nowych samochodów

Sześć dni z pierwszą Alfą Romeo Made In Poland. Sprawdziłem, czy mały SUV z 3-cylindrowym 1.2 jest godny tej marki

Polska fabryka, miejski SUV: to wszystko Alfie Romeo zdarza się pierwszy raz w życiu. Z jednej strony Junior ma na błotniku napis "wyjątkowy", z drugiej — za tym błotnikiem mieszka dwa razy mniej cylindrów niż w klasycznych modelach tej marki. Mało tego, obręcze kół wyglądają jak trójlistna koniczyna, która przecież szczęścia nie przynosi. Miałem sześć dni, żeby się przekonać czy to prawdziwa Alfa Romeo, czy jedynie wystrojony Fiat.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pojeździłem nowym SUV-em Audi Q5. Donald Trump na razie mu odpuścił
Aktualności

Pojeździłem nowym SUV-em Audi Q5. Donald Trump na razie mu odpuścił

Kiedy wyruszałem na pierwsze jazdy najnowszą generacją Audi Q5, okazało się, że Donald Trump właśnie mocno utrudnił mu życie. Kilkadziesiąt godzin później prezydent USA zmienił zdanie, ale jedynie na miesiąc. Pomijając politykę, ten SUV premium kończy z tradycją kultywowaną przez dwóch poprzedników, a jeden z jego ekranów nawet po włączeniu silnika pozostanie dla kierowcy czarną taflą. Nowe Audi Q5 ma też sposób na to, jak przekonać opornych do korzystania z kierunkowskazów.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ten SUV Volvo jest numerem 1 polskiego rynku aut premium. Non stop od 16 lat
Aktualności

Ten SUV Volvo jest numerem 1 polskiego rynku aut premium. Non stop od 16 lat

To coś niesamowitego: Volvo XC60 zadebiutowało w 2008 r. i od pory — rok w rok, bez przerwy — jest najchętniej rejestrowanym nowym autem osobowym premium w Polsce. Mało tego, w ciągu zaledwie dwóch lat Volvo Cars zwiększyło liczbę pierwszych rejestracji w naszym kraju o blisko 40 proc.!

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW
Aktualności

Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW

Każdy model ma po pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, po pięć lat gwarancji, status premium, a teraz także polskiego dystrybutora. Słynny chiński rywal Tesli wkrótce trafi na nasz rynek. Zacznie od trzech imponujących samochodów

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wielki hit Volvo w nowej postaci. Z przodu ma Laponię. Znamy cenę
Wiadomości

Wielki hit Volvo w nowej postaci. Z przodu ma Laponię. Znamy cenę

Takiego grilla jeszcze nie widziałeś. Nowa wersja przebojowego SUV-a Volvo ma na nim wyrysowaną część Laponii. Auto właśnie trafiło na polski rynek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najstarszy SUV w gamie Volvo to największy hit tej marki na świecie. Kombi idą w odstawkę
Aktualności

Najstarszy SUV w gamie Volvo to największy hit tej marki na świecie. Kombi idą w odstawkę

2024 r. był najlepszy w blisko 100-letniej historii Volvo Cars. Szwedzi nigdy wcześniej nie zarobili tyle koron i nie sprzedali tyle samochodów w ciągu roku. Paradoksalnie, największym hitem jest ich najstarszy SUV.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jest wiele mocnych BMW, ale ten SUV to coś wyjątkowego. Mamy nowy rekord
Wiadomości

Jest wiele mocnych BMW, ale ten SUV to coś wyjątkowego. Mamy nowy rekord

Na polski rynek właśnie trafił zmodernizowany SUV BMW iX. Pierwszy raz można go zamówić z aż 23-calowymi obręczami kół, ale to nie wszystko. Aż dwie z trzech wersji ustanawiają nowe rekordy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dwie nowe chińskie marki mogą się pojawić w Polsce. Debiut Chery jest niemal pewny [NASZ NEWS]
Wiadomości

Dwie nowe chińskie marki mogą się pojawić w Polsce. Debiut Chery jest niemal pewny [NASZ NEWS]

Wygląda na to, że lawina debiutów chińskich marek motoryzacyjnych nie skończy się w Polsce w 2024 r. Jak się nieoficjalnie dowiedziałem, wkrótce mogą się u nas pojawić dwaj kolejni gracze — i to z tego samego koncernu. Jeden z nich zaatakuje segment premium, drugi zaoferuje jedne z najtańszych SUV-ów w swoich klasach. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Bezprecedensowe zmiany w Alpine. Gama ma się rozrosnąć do 6 modeli, może do niej trafić ok. 5-metrowy SUV
Aktualności

Bezprecedensowe zmiany w Alpine. Gama ma się rozrosnąć do 6 modeli, może do niej trafić ok. 5-metrowy SUV

Kiedy po przeszło 20 latach nieobecności Alpine wróciło na rynek, przedstawiając w 2017 r. spalinowe coupe A110, wydawało się, że docelowo gama nie będzie zbyt wielka — co najwyżej dołączy do niej wersja cabrio. Tymczasem za kilka lat francuska marka może oferować aż sześć modeli! Oto jej śmiałe plany.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nowe Audi Q5 ma w desce rozdzielczej coś, czego kierowca nigdy nie zobaczy
Premiery

Nowe Audi Q5 ma w desce rozdzielczej coś, czego kierowca nigdy nie zobaczy

Ten symbol nosi co piąte Audi kupowane na świecie. Największy hit tej marki właśnie stał się o generację młodszy. Kolejne wcielenie SUV-a Q5 bazuje na nowej platformie i tak — jest spalinowe.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Szok na rynku nowych aut w Polsce. Najlepszy czerwiec od 25 lat, chińskie firmy z najwyższym udziałem w swoich dziejach, Tesla pisze historię
Aktualności

Szok na rynku nowych aut w Polsce. Najlepszy czerwiec od 25 lat, chińskie firmy z najwyższym udziałem w swoich dziejach, Tesla pisze historię

Takiego czerwca w XXI w. jeszcze nie było — i nie chodzi o temperatury dobowe. Pod względem liczby rejestracji fabrycznie nowych samochodów to był najlepszy czerwiec w Polsce od ćwierć wieku! Na dodatek MG zajęło najwyższe miejsce w swojej historii, Tesla dokonała bezprecedensowego wyczynu, a w całym pierwszym półroczu marki premium zanotowały rekordowy udział w polskim rynku. A to dopiero początek sensacji.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Widziałem z bliska nowe BMW X3. Producent twierdzi, że to nie jest SUV
Premiery

Widziałem z bliska nowe BMW X3. Producent twierdzi, że to nie jest SUV

Oto całkowicie nowe, zapowiadane już od dłuższego czasu, BMW X3: auto jest nieco niższe od poprzednika, za to szersze i dłuższe. Choć boczną linią nadwozia BMW X3 czwartej generacji wyraźnie nawiązuje do modelu, który żegnamy, to jednak jest to zupełnie inny samochód, auto o zupełnie innej stylistyce. Co ciekawe, nie jest to SUV – tak przynajmniej twierdzi producent.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kolejna chińska sensacja. 490-konny SUV Nio EL6 już w Polsce. Cena i wyposażenie? Rewelacja
Wiadomości

Kolejna chińska sensacja. 490-konny SUV Nio EL6 już w Polsce. Cena i wyposażenie? Rewelacja

Na polski rynek trafia właśnie czwarty model chińskiej marki premium Nio. Mierzący blisko pięć metrów długości SUV EL6 ma 490 KM, 5-letnią gwarancję, niesamowicie bogate wyposażenie standardowe i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s. No i jeszcze ta cena. I serwis.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Złoty czas aut za grube pliki złotych. Samo Lamborghini w rok zbudowało więcej samochodów niż przez pierwszych 37 lat
Aktualności

Złoty czas aut za grube pliki złotych. Samo Lamborghini w rok zbudowało więcej samochodów niż przez pierwszych 37 lat

Bogaci się bogacą. A rosnące w nieprawdopodobnym tempie fortuny wydają także na auta. Do tego stopnia, że w 2023 r. Ferrari sprzedawało średnio więcej samochodów w tydzień, niż wyprodukowało łącznie przez siedem pierwszych lat istnienia, a popyt na Rolls-Royce’a przez 20 lat wzrósł 20-krotnie. Globalne załamania ekonomiczne? Pandemia? Na rynku najdroższej motoryzacji te dramaty nie robią większego wrażenia.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.