Auto Świat Wiadomości Aktualności MG notuje kolejny rekord sprzedaży w Polsce. Na konkurencję padł blady strach

MG notuje kolejny rekord sprzedaży w Polsce. Na konkurencję padł blady strach

Rosnąca sprzedaż MG w Polsce spędza sen z powiek innym producentom. "Tych chińczyków to przecież nikt nie będzie kupować w Polsce" – powiedział mi kiedyś PR-owiec jednej z azjatyckich marek motoryzacyjnych. Ciekawe, jak teraz reaguje na doniesienia medialne o kolejnych sukcesach sprzedażowych chińskich producentów. Polacy "chińszczyzny" się nie boją, a nawet jeśli, to są w stanie zagłuszyć obawy, ciesząc się z niskiej kwoty transakcji.

Nowe MG HS to jeden z dwóch największych hitów marki w Polsce
Krzysztof Słomski / Auto Świat
Nowe MG HS to jeden z dwóch największych hitów marki w Polsce
  • Należąca do chińskiego koncernu SAIC Motor marka MG odnotowuje dynamiczny wzrost popularności w Polsce
  • W lipcu 2025 r. MG przeskoczyło aż o sześć pozycji i zajęło 12. miejsce w rankingu sprzedaży nowych aut
  • Sukces MG w Polsce wynika głównie z niskich cen i gamy dobrze wyposażonych modeli spalinowych oraz hybrydowych

Przykładem spektakularnego sukcesu na polskim rynku jest należąca do koncernu SAIC Motor marka MG, która z miesiąca na miesiąc pnie się w górę w rankingu popularności. Dzisiaj kojarzy ją już chyba każdy – inna sprawa, że część osób wciąż wierzy w to, że MG jest brytyjskie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Chińskie SUV-y od MG za chwilę wskoczą do pierwszej "dziesiątki"

Lipiec 2025 r. był dla marki MG kolejnym rekordem na polskim rynku motoryzacyjnym. Dzięki 1358 rejestracjom (dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego) Chińczycy przeskoczyli aż o sześć pozycji stosunku do lipca 2024 r. – są na 12. lokacie i szykują się do zajęcia miejsca w elitarnej pierwszej "dziesiątce". Na razie muszą się zadowolić 2,7-procentowym udziałem w rynku aut osobowych.

Salon MG w podwarszawskich Falentach
Salon MG w podwarszawskich FalentachMariusz Kamiński / Auto Świat

Jeszcze ciekawiej wygląda pozycja MG po zawężeniu wyników do rejestracji samochodów przez klientów indywidualnych. To naturalne, że auta chińskich producentów nie podbijają jeszcze serc osób zarządzających flotami – dopóki nie zapracują na niższą utratę wartości i dobre warunki finansowania, nie mogą myśleć o podboju firmowych parkingów. Osoby fizyczne są mniej skłonne do chłodnych kalkulacji, a jednocześnie bardziej podatne na "magię niskiej ceny". W lipcu 2025 r. tacy klienci zarejestrowali aż 869 aut marki MG (+147,6 proc. w stosunku do lipca 2024 r.), co zapewniło jej 5. lokatę.

Rekordowy rok dla MG w Polsce. Narzucili sobie szybkie tempo

Jeden dobry miesiąc to jednak nic w porównaniu z sumarycznym wynikiem rocznym. Na tym polu MG nie wypada dużo gorzej. Od stycznia do lipca 2025 r. Polacy zarejestrowali 7644 nowe pojazdy tej marki, zapewniając jej awans aż o siedem pozycji względem analogicznego okresu 2024 r. (+105,6 proc.).

Oto aktualny hit MG wśród klientów indywidualnych
Oto aktualny hit MG wśród klientów indywidualnychŻródło: Auto Świat / Piotr Szypulski

Chińczycy z koncernu SAIC Motor obecnie zajmują 14. lokatę, mają jednak dużą szansę na kolejny awans w rankingu. Powód? Podczas gdy cały polski rynek nowych samochodów urósł o 4,8 proc., MG miało w tym czasie ponaddwudziestokrotnie większy wzrost.

Tanie chińskie SUV-y wkupiły się w łaski Polaków. To była dobra strategia

Klucz do sukcesu w Polsce? Oferta składająca się przede wszystkim z atrakcyjnie wycenionych i dobrze wyposażonych spalinowych samochodów. Debiutujące w tym samym czasie, ale zasilane prądem MG 4 nie robi u nas takiej kariery rynkowej, jak HS i ZS. Początkowo te dwa SUV-y były napędzane tylko przez konwencjonalne jednostki spalinowe, a dziś w ofercie są też napędy hybrydowe, dzięki którym MG zdobywa kolejnych klientów. Uzupełnieniem gamy jest miejski hatchback MG 3 dostępny z benzyniakiem albo jako hybryda.

MGS5 EV
MGS5 EVKrzysztof Wojciechowicz / MG

Co będzie dalej? Marcin Buczek, szef sprzedaży w SAIC Motor Poland, mówi o ważnej roli sieci dilerskiej. Autoryzowanych salonów i serwisów marki MG jest w Polsce już 45, ale ta liczba będzie się jeszcze zwiększać. Oprócz tego Chińczycy chcą jednak spróbować przekonać część polskich klientów do bezemisyjnej mobilności – drugim podejściem do tego tematu jest podany w formie SUV-a elektryk MG S5 EV, a za rogiem jest już ultratani model MG2.

Szybki rozwój kariery rynkowej MG w Polsce pokazuje, że z chińskich samochodów nie wolno już dziś bezczelnie drwić – klienci coraz chętniej im ufają. Prędzej czy później MG trafi w końcu do upragnionego TOP 10 na polskim rynku.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji