- Należąca do chińskiego koncernu SAIC Motor marka MG odnotowuje dynamiczny wzrost popularności w Polsce
- W lipcu 2025 r. MG przeskoczyło aż o sześć pozycji i zajęło 12. miejsce w rankingu sprzedaży nowych aut
- Sukces MG w Polsce wynika głównie z niskich cen i gamy dobrze wyposażonych modeli spalinowych oraz hybrydowych
Przykładem spektakularnego sukcesu na polskim rynku jest należąca do koncernu SAIC Motor marka MG, która z miesiąca na miesiąc pnie się w górę w rankingu popularności. Dzisiaj kojarzy ją już chyba każdy – inna sprawa, że część osób wciąż wierzy w to, że MG jest brytyjskie.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoChińskie SUV-y od MG za chwilę wskoczą do pierwszej "dziesiątki"
Lipiec 2025 r. był dla marki MG kolejnym rekordem na polskim rynku motoryzacyjnym. Dzięki 1358 rejestracjom (dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego) Chińczycy przeskoczyli aż o sześć pozycji stosunku do lipca 2024 r. – są na 12. lokacie i szykują się do zajęcia miejsca w elitarnej pierwszej "dziesiątce". Na razie muszą się zadowolić 2,7-procentowym udziałem w rynku aut osobowych.
Jeszcze ciekawiej wygląda pozycja MG po zawężeniu wyników do rejestracji samochodów przez klientów indywidualnych. To naturalne, że auta chińskich producentów nie podbijają jeszcze serc osób zarządzających flotami – dopóki nie zapracują na niższą utratę wartości i dobre warunki finansowania, nie mogą myśleć o podboju firmowych parkingów. Osoby fizyczne są mniej skłonne do chłodnych kalkulacji, a jednocześnie bardziej podatne na "magię niskiej ceny". W lipcu 2025 r. tacy klienci zarejestrowali aż 869 aut marki MG (+147,6 proc. w stosunku do lipca 2024 r.), co zapewniło jej 5. lokatę.
Rekordowy rok dla MG w Polsce. Narzucili sobie szybkie tempo
Jeden dobry miesiąc to jednak nic w porównaniu z sumarycznym wynikiem rocznym. Na tym polu MG nie wypada dużo gorzej. Od stycznia do lipca 2025 r. Polacy zarejestrowali 7644 nowe pojazdy tej marki, zapewniając jej awans aż o siedem pozycji względem analogicznego okresu 2024 r. (+105,6 proc.).
Chińczycy z koncernu SAIC Motor obecnie zajmują 14. lokatę, mają jednak dużą szansę na kolejny awans w rankingu. Powód? Podczas gdy cały polski rynek nowych samochodów urósł o 4,8 proc., MG miało w tym czasie ponaddwudziestokrotnie większy wzrost.
Tanie chińskie SUV-y wkupiły się w łaski Polaków. To była dobra strategia
Klucz do sukcesu w Polsce? Oferta składająca się przede wszystkim z atrakcyjnie wycenionych i dobrze wyposażonych spalinowych samochodów. Debiutujące w tym samym czasie, ale zasilane prądem MG 4 nie robi u nas takiej kariery rynkowej, jak HS i ZS. Początkowo te dwa SUV-y były napędzane tylko przez konwencjonalne jednostki spalinowe, a dziś w ofercie są też napędy hybrydowe, dzięki którym MG zdobywa kolejnych klientów. Uzupełnieniem gamy jest miejski hatchback MG 3 dostępny z benzyniakiem albo jako hybryda.
Co będzie dalej? Marcin Buczek, szef sprzedaży w SAIC Motor Poland, mówi o ważnej roli sieci dilerskiej. Autoryzowanych salonów i serwisów marki MG jest w Polsce już 45, ale ta liczba będzie się jeszcze zwiększać. Oprócz tego Chińczycy chcą jednak spróbować przekonać część polskich klientów do bezemisyjnej mobilności – drugim podejściem do tego tematu jest podany w formie SUV-a elektryk MG S5 EV, a za rogiem jest już ultratani model MG2.
Szybki rozwój kariery rynkowej MG w Polsce pokazuje, że z chińskich samochodów nie wolno już dziś bezczelnie drwić – klienci coraz chętniej im ufają. Prędzej czy później MG trafi w końcu do upragnionego TOP 10 na polskim rynku.