- W lipcu w Polsce zarejestrowano 55 tys. 844 nowe samochody osobowe i dostawcze
- Toyota pozostaje liderem, ale od początku roku liczba rejestracji aut tej marki wyraźnie spadła
- Chińskie marki osiągnęły już 8,1 proc. udziału w rynku, a MG zanotowało rekordowy wzrost od początku roku
Nowe samochody w Polsce kupują głównie firmy
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wynika, że w lipcu br. zarejestrowano w Polsce 55 tys. 844 samochody osobowe i dostawcze o DMC do 3,5 tony. Zdecydowaną większość stanowią te pierwsze - 50 tys. 271 sztuk (+16,52 proc. r/r). Od stycznia do lipca włącznie liczba rejestracji aut osobowych wyniosła 335 tys. 554 (+4,83 proc. r/r).
Samar prognozuje, że obecny rok zakończy się wynikiem około 570 tys. rejestracji nowych osobówek.
Zakupów dokonują przeważnie firmy — w lipcu stanowiły one aż 70 proc. wszystkich rejestracji nowych samochodów. Samar zauważa, że ich udział może być jeszcze większy, ponieważ niektóre z nich są klasyfikowane w CEPiK-u jako "osoby fizyczne".
Toyota liderem, ale jej sprzedaż spada
Niezagrożonym liderem pozostaje Toyota, chociaż jej pozycja słabnie. Gdy spojrzymy szerzej, na wyniki rejestracji nowych aut od stycznia, zauważymy, że japońska marka jest na sporym minusie. Do lipca zarejestrowano 53 tys. 194 nowe Toyoty, czyli o 10,52 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Rośnie za to udział chińskich marek (8,1 proc.). Nie są one już tylko ciekawostką, ekspansja trwa w najlepsze. Bardzo wysoko w statystykach są niemieckie marki premium.
Pozostając przy skumulowanych danych, duże wzrosty w 2025 r. zanotowały także Volkswagen (16,97 proc.) i Dacia (20,8 proc.). Największym wygranym jest jednak MG z ponad 105-procentowym wzrostem (do lipca 7 tys. 643 rejestracje). Chińska marka jest coraz bliżej pierwszej dziesiątki.
W lipcu większość marek z zestawienia TOP 10 odnotowała wzrosty. Wyjątki stanowią: Hyundai, Audi i Kia. Widać to również w rankingu najpopularniejszych modeli.
Ranking marek samochodowych w Polsce — lipiec 2025
- Toyota - 7 848 szt. (+7,21 proc.);
- Skoda - 5 406 szt. (+27,2 proc.);
- Volkswagen - 3 875 szt. (+23,37 proc.);
- Mercedes - 2 819 szt. (+5,62 proc.);
- BMW - 2 808 szt. (+20,62 proc.);
- Kia - 2 649 szt. (-19,63 proc.);
- Audi - 2 423 szt. (-20,56 proc.);
- Dacia - 2 065 szt. (+61,08 proc.);
- Hyundai - 2 022 szt. (-27,47 proc.);
- Volvo - 1 606 szt. (+45,47 proc.).
Najpopularniejsze nowe modele samochodów — lipiec 2025
- Toyota Corolla - 2 444 szt. (+33,12 proc.);
- Skoda Octavia - 1 972 szt. (+84,13 proc.);
- Toyota Yaris Cross - 1 440 szt. (+32,47 proc.);
- Kia Sportage - 1 396 szt. (-2,51 proc.);
- Toyota C-HR - 1 176 szt. (+23,53 proc.);
- Volkswagen T-Roc - 1 001 szt. (+16,8 proc.)
- Toyota Yaris - 945 szt. (-30,57 proc.);
- Hyundai Tucson - 858 szt. (-29,27 proc.);
- Dacia Duster - 783 szt. (+4,82 proc.);
- Skoda Kamiq - 740 szt. (+23,75 proc.).
Źródło: IBRM Samar