Auto Świat Wiadomości Aktualności MG2 będzie bardzo tanim modelem na Europę. Chińczycy nie odpuszczają

MG2 będzie bardzo tanim modelem na Europę. Chińczycy nie odpuszczają

MG szykuje się do ofensywy w segmencie małych samochodów elektrycznych. Nadchodzący MG2 ma być odpowiedzią na rosnącą popularność kompaktowych modeli z napędem elektrycznym, takich jak Fiat Grande Panda czy Hyundai Inster. Co już wiemy o tym nowym graczu?

MG zapowiada nowy mały elektryczny model
Mateusz Pokorzyński / Auto Świat
MG zapowiada nowy mały elektryczny model
  • MG zapowiada model MG2, najmniejszy elektryczny samochód w swojej ofercie, jako odpowiedź na rosnącą popularność małych EV
  • MG2 będzie oparty na platformie MG4, z opcjami akumulatorów 51 kWh i 64 kWh, zapewniającymi zasięg ponad 320 km
  • Premiera MG2 planowana jest na 2028 r., a za projekt ma odpowiadać europejski oddział MG

MG2 będzie najmniejszym modelem w gamie producenta, uzupełniając ofertę obok spalinowego MG3 i w pełni elektrycznego MG4. Nowy hatchback ma być oparty na tej samej platformie technologicznej co MG4, a to daje nadzieję na solidne osiągi i nowoczesne rozwiązania.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowe MG2 będzie konkurowało z Volkswagenem, Fiatem i Renault

Choć szczegóły techniczne nie zostały jeszcze ujawnione, spekuluje się, że MG2 otrzyma dwie opcje akumulatorów – najprawdopodobniej o pojemnościach 51 kWh i 64 kWh. To powinno zapewnić zasięg na poziomie ponad 320 km, czyli mniej więcej podobnie, jak Fiat Grande Panda i Hyundai Inster, ale mniej niż Renault 5. Informację o planach MG przekazał David Allison, szef MG UK, na łamach brytyjskiego magazynu Autocar.

Pod względem designu MG2 ma czerpać z doświadczeń swoich większych braci. Oczekuje się, że model będzie miał klasyczną sylwetkę hatchbacka, ale z bardziej dynamicznym przodem, wzorowanym na MG4. Wnętrze również powinno być znajome – 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego to elementy, które już znamy z MG3 i MG4.

MG4 aktualnie jest najtańszym elektrykiem chińczyków w Polsce
MG4 aktualnie jest najtańszym elektrykiem chińczyków w PolsceAuto Bild

Premiera MG2 zaplanowana jest dopiero na 2028 r. Konkurenci będą już silni

Debiut MG2 zaplanowano na 2028 r., co oznacza, że model wejdzie na rynek w momencie, gdy konkurencja będzie już mocno rozwinięta. W planach jest Cupra Raval, Skoda Epiq czy VW ID.2. Na razie te samochody nie ujrzały światła dziennego, ale są już na etapie testów drogowych, a ich debiut zaplanowany jest na 2025 lub 2026 r. Chińska propozycja będzie więc daleko za europejską konkurencją. Znając jednak agresywną politykę cenową MG i dobre warunki gwarancji, może to być kolejny model, który spodoba się Europejczykom.

Jako najmniejszy model ze stajni MG, "dwójka" zapewne spotka się także z jeszcze mniejszą konkurencją zapowiedzianą przez Renault i Volkswagena. Modele Twingo i ID.1 będą jeszcze tańsze i prawdopodobnie zaoferują podobny zasięg, w zamian za mniejsze wymiary. Walka między producentami będzie więc zapewne zacięta.

Renault Twingo E-Tech to na razie wizja, której nie ma na drogach. Ma pojawić się w 2028 r. i zapewne będzie konkurował z MG2
Renault Twingo E-Tech to na razie wizja, której nie ma na drogach. Ma pojawić się w 2028 r. i zapewne będzie konkurował z MG2Renault Group

MG2 z konkurencyjną ceną. Możliwe, że poniżej 100 tys. zł

MG obiecuje konkurencyjną cenę, która według plotek będzie wynosić w okolicach 100 tys. zł. Biorąc jednak pod uwagę, że już dzisiaj MG4 kosztuje od ok. 125 tys. zł, można założyć, że najtańszy wariant zejdzie poniżej granicy 100 tys. zł. Co ciekawe, MG2 ma być w całości zaprojektowane w londyńskim studiu marki, co może dodać mu europejskiego charakteru.

MG z kolejnymi rekordami

Tymczasem MG w Polsce cały czas brnie do przodu w sprzedaży. W lipcu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 1358 nowych samochodów tej marki – to wynik ponad dwukrotnie wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym marka MG osiągnęła 2,7 proc. udziału w rynku samochodów osobowych i awansowała o 6 pozycji względem lipca 2024 r., zajmując obecnie 12. miejsce w ogólnym zestawieniu marek.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji