Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Mercedes EQB 350 4Matic
Auto Świat > EV > Testy > Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

Mercedes EQB 350 4MaticŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Mercedes EQB 350 4Matic to topowa wersja tego elektrycznego modelu. W szczegółowym teście sprawdziliśmy jego osiągi i realne zużycie prądu oraz zasięg. Czy są one tak optymistyczne, jak obiecuje producent? Czy niemiecki SUV nadaje się na rodzinne, wakacyjne podróże?

  • Mercedes EQB 350 4Matic ma elektryczny napęd generujący 292 KM i 520 Nm i dzięki tym parametrom rozpędza się do setki już po 6 s
  • Na pokładzie pojazdu znalazły się akumulatory o pojemności netto 66,5 kWh i po naładowaniu ich na 100 proc., według producenta można przejechać maksymalnie 420 km (zasięg wg WLTP)
  • Podczas testu w mieszanym cyklu (miasto, trasa szybkiego ruchu, autostrada) Mercedes EQB zużył, na każde 100 km, 20 kWh prądu, a to oznacza, że realny zasięg wynosi 333 km
  • Mercedes EQB 350 4Matic kosztuje 258 tys. 900 zł, a po doliczeniu cen opcji wartość testowanego egzemplarza wzrosła do 319 tys. 195 zł

Mercedes EQB 350 4Matic to elektryczny model, który z racji walorów użytkowych oraz silnika o mocy 292 KM może być brany pod uwagę jako towarzysz dalekich rodzinnych podróży. Pytanie tylko, czy zasięg też jest wystarczający, żeby sprawdzał się w takiej roli.

Przeczytaj też:

Pod względem wyglądu Mercedes EQB wpisuje się w stylistykę typową dla marki EQ – podobnie jak w mniejszym SUV-ie Mercedesie EQA czy większym Mercedesie EQC, także tu zastosowano z przodu gładki grill zwieńczony reflektorami zwężającymi się w stronę nadkoli i częściowo zaślepione (dla dobrej aerodynamiki) wloty powietrza w zderzaku.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:MercedesMercedes EQB