- Jaguar F-Pace dzięki zmianom wprowadzonym podczas liftingu zyskał agresywniejszy wygląd, a we wnętrzu rozwiązania, które poprawiły obsługę urządzeń pokładowych
- Do napędu testowanego samochodu wykorzystano 2-litrowy, benzynowy silnik generujący 250 KM oraz 365 Nm
- Moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej skrzyni
- Za wersję R-Dynamic trzeba zapłacić minimum 311 300 zł, a po doliczeniu opcji cena pojazdu wzrasta do 353 740 zł
Topowy SUV brytyjskiej marki to jednocześnie pierwszy Jaguar o terenowym charakterze. Samochód dostępny jest od 2016 roku, ale teraz w ofercie mamy model po liftingu. Zobaczmy zatem, co zmieniło się podczas modernizacji i jak spisuje się pojazd z bazowym benzynowym silnikiem o mocy 250 KM.
F-Pace patrzy na nas wąskimi oczami lamp, które po liftingu są bardziej przymrużone i mają inną grafikę. Pomiędzy nimi jest większy grill, nad nimi zmarszczone czoło nowej maski, a głęboki oddech podczas ataku, przepraszam, w trakcie przyspieszania, Jaguar bierze potężnymi wlotami powietrza w zderzaku.
Zmiany, które zaaplikowano autu we wnętrzu, nie budzą wprawdzie takich emocji, ale sprawiły, że F-Pace prezentuje się nowocześniej, a poza tym przyczyniły się do lepszej obsługi. Na rozbudowanej konsoli środkowej dominuje 11,4-calowy dotykowy ekran (poprzednio o przekątnej 10,1 cala), a biegi wybiera się wygodną w użyciu dźwignią, a nie pokrętłem.
Ważną modyfikacją było też wprowadzenie znacznie lepszych materiałów wykończeniowych. Bez zmian pozostał wysoki komfort podróżowania – to zasługa wyjątkowo wygodnych siedzeń oraz świetnej przestronności w obu
rzędach. Nawet gdy autem jadą wysokie osoby, nie zabraknie im miejsca na nogi i nad głową.
Jaguar F-Pace – osiągi więcej niż dobre
Testowany egzemplarz występował wprawdzie w najsłabszej wersji benzynowej, ale to nie oznacza przeciętnych osiągów. Na pełne wykorzystanie możliwości brytyjskiego kociaka można liczyć przede wszystkim w dynamicznym ustawieniu.
Wciskamy pedał gazu do końca, samochód wystrzeliwuje, a dźwięk silnika ze złowrogiego pomruku przeradza się w agresywne, choć nie przesadnie głośne warczenie. Już po 7,3 s orientujemy się, że strzałka szybkościomierza dotarła do 100 km/h.
Jaguar F-Pace – łakomy kociak
F-Pace potrafi być nie tylko zadziorny, lecz także żarłoczny. Wprawdzie producent obiecuje średnie spalanie 9,3-10,1 l/100 km, ale na takie wartości można liczyć podczas spokojnej jazdy trasą. W mieście potrzeba 11-13 l, a jeżeli mocniej wykorzystujemy potencjał auta, to 17 l/100 km staje się normą.
Wybranie dynamicznych ustawień pod jeszcze jednym względem zmienia pojazd. Zawieszenie usztywnia się, a F-Pace przeradza się z nieporadnego, z racji wysokiej masy (1822 kg), kanapowca w sprytnego kociaka.
Podczas pokonywania zakrętów auto niemal się nie przechyla, aż ma się wrażenie, że ubyło mu kilogramów. To wrażenie potęguje precyzyjny układ kierowniczy, który pomaga w opanowaniu samochodu.
Jaguar F-Pace – różne natury do wyboru
Po powrocie do komfortowych ustawień F-Pace świetnie tłumi wszelkie wyboje i idealnie sprawdza się jako pojazd na rodzinne wyjazdy. Co ważne, pozostaje dynamicznym, choć mniej narowistym autem.
Jak przystało na rasowego zwierzaka z rodowodem, F-Pace wymaga wyłożenia dużej gotówki, bowiem w testowanej wersji kosztuje 311 300 zł, a z opcjami – nawet 353 740 zł. Tymczasem za 252-konne BMW X3 xDrive 30i zapłacicie 225 500 zł.
Jaguar F-Pace - nasza opinia
Jeżeli opatrzyły Ci się SUV-y klasy premium z trójki: Audi, BMW, Mercedes, to kup sobie Jaguara F-Pace’a. W przypadku tego modelu możesz liczyć nie tylko na wysoki komfort jazdy, sportowe prowadzenie czy luksusowy charakter i bogate wyposażenie, lecz także na efektowną, wręcz agresywną stylistykę.
Ale uwaga! Ciągłe spojrzenia innych (czytaj: zachwyconych) kierowców murowane. Tym bardziej że pomimo subtelnej modernizacji samochód zyskał jeszcze atrakcyjniejszą stylistykę. A cena? No cóż, w tym przypadku nie wypada o nią pytać, więc spuśćmy na nią zasłonę milczenia.
Jaguar F-Pace – dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa | 1997 cm3 |
Maksymalna moc | 250 KM przy 5500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 365 Nm przy 1300 obr./min |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8/4x4 |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentyl./tarczowe |
Marka i model opon | Pirelli P Zero |
Rozmiar opon | 255/50 R 20 |
Masa własna/ładowność | 1822/698 kg |
Masa przyczepy z hamulcem/bez | 2400/750 kg |
Poj. bagażnika/zbior. paliwa | 613-1428/82 l |
Jaguar F-Pace – osiągi
Prędkość maksymalna | 217 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,3 s |
Spalanie średnie (WLTP) | 9,3-10,1 l/100 km |
Emisja CO2 wg WLTP, cykl mieszany | 209-228 g/km |
Teoretyczny zasięg | 880 km |
Min. średnica zawracania | 12,2 m |
Jaguar F-Pace – wyposażenie
6 airbagów/ledowe reflektory | S/S |
Utrzymanie pasa ruchu/czujnik mgły | S/S |
Awaryjne hamowanie/kamery 3D | S/S |
Elektrycznie sterowane szyby/lusterka | S/S |
Elektrycznie sterowane fotele/klapa bagażnika | S/S |
Automatyczna klimatyzacja/elektrycznie sterowana kierownica | S/S |
Radio/Bluetooth/nawigacja | S/S/S |
Pakiet Cold Climate – podgrzewana przednia szyba i kierownica, spryskiwacze reflektorów | 3370 zł |
Przyciemnione szyby/podgrzewane fotele | 2000/2040 zł |
Relingi w kolorze Gloss Black | 1510 zł |
20-calowe, aluminiowe felgi | S |
Lakier metalik Firenze Red | 4440 zł |
Jaguar F-Pace – gwarancja/ceny
Cena podst. testowanej wersji | 311 300 zł |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata/100 tys. km |
Gwarancja perforacyjna | 6 lat |
Przeglądy | co 34 tys. km/2 lata |
Cena testowanego egzemplarza | 353 740 zł |