• Jaguar F-Pace dzięki zmianom wprowadzonym podczas liftingu zyskał agresywniejszy wygląd, a we wnętrzu rozwiązania, które poprawiły obsługę urządzeń pokładowych
  • Do napędu testowanego samochodu wykorzystano 2-litrowy, benzynowy silnik generujący 250 KM oraz 365 Nm
  • Moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej skrzyni
  • Za wersję R-Dynamic trzeba zapłacić minimum 311 300 zł, a po doliczeniu opcji cena pojazdu wzrasta do 353 740 zł

Topowy SUV brytyjskiej marki to jednocześnie pierwszy Jaguar o terenowym charakterze. Samochód dostępny jest od 2016 roku, ale teraz w ofercie mamy model po liftingu. Zobaczmy zatem, co zmieniło się podczas modernizacji i jak spisuje się pojazd z bazowym benzynowym silnikiem o mocy 250 KM.

F-Pace patrzy na nas wąskimi oczami lamp, które po liftingu są bardziej przymrużone i mają inną grafikę. Pomiędzy nimi jest większy grill, nad nimi zmarszczone czoło nowej maski, a głęboki oddech podczas ataku, przepraszam, w trakcie przyspieszania, Jaguar bierze potężnymi wlotami powietrza w zderzaku.

Zmiany, które zaaplikowano autu we wnętrzu, nie budzą wprawdzie takich emocji, ale sprawiły, że F-Pace prezentuje się nowocześniej, a poza tym przyczyniły się do lepszej obsługi. Na rozbudowanej konsoli środkowej dominuje 11,4-calowy dotykowy ekran (poprzednio o przekątnej 10,1 cala), a biegi wybiera się wygodną w użyciu dźwignią, a nie pokrętłem.

Ważną modyfikacją było też wprowadzenie znacznie lepszych materiałów wykończeniowych. Bez zmian pozostał wysoki komfort podróżowania – to zasługa wyjątkowo wygodnych siedzeń oraz świetnej przestronności w obu

rzędach. Nawet gdy autem jadą wysokie osoby, nie zabraknie im miejsca na nogi i nad głową.

Jaguar F-Pace – osiągi więcej niż dobre

Testowany egzemplarz występował wprawdzie w najsłabszej wersji benzynowej, ale to nie oznacza przeciętnych osiągów. Na pełne wykorzystanie możliwości brytyjskiego kociaka można liczyć przede wszystkim w dynamicznym ustawieniu.

Wciskamy pedał gazu do końca, samochód wystrzeliwuje, a dźwięk silnika ze złowrogiego pomruku przeradza się w agresywne, choć nie przesadnie głośne warczenie. Już po 7,3 s orientujemy się, że strzałka szybkościomierza dotarła do 100 km/h.

Jaguar F-Pace – łakomy kociak

F-Pace potrafi być nie tylko zadziorny, lecz także żarłoczny. Wprawdzie producent obiecuje średnie spalanie 9,3-10,1 l/100 km, ale na takie wartości można liczyć podczas spokojnej jazdy trasą. W mieście potrzeba 11-13 l, a jeżeli mocniej wykorzystujemy potencjał auta, to 17 l/100 km staje się normą.

Wybranie dynamicznych ustawień pod jeszcze jednym względem zmienia pojazd. Zawieszenie usztywnia się, a F-Pace przeradza się z nieporadnego, z racji wysokiej masy (1822 kg), kanapowca w sprytnego kociaka.

Podczas pokonywania zakrętów auto niemal się nie przechyla, aż ma się wrażenie, że ubyło mu kilogramów. To wrażenie potęguje precyzyjny układ kierowniczy, który pomaga w opanowaniu samochodu.

Jaguar F-Pace – różne natury do wyboru

Po powrocie do komfortowych ustawień F-Pace świetnie tłumi wszelkie wyboje i idealnie sprawdza się jako pojazd na rodzinne wyjazdy. Co ważne, pozostaje dynamicznym, choć mniej narowistym autem.

Jak przystało na rasowego zwierzaka z rodowodem, F-Pace wymaga wyłożenia dużej gotówki, bowiem w testowanej wersji kosztuje 311 300 zł, a z opcjami – nawet 353 740 zł. Tymczasem za 252-konne BMW X3 xDrive 30i zapłacicie 225 500 zł.

Jaguar F-Pace - nasza opinia

Jeżeli opatrzyły Ci się SUV-y klasy premium z trójki: Audi, BMW, Mercedes, to kup sobie Jaguara F-Pace’a. W przypadku tego modelu możesz liczyć nie tylko na wysoki komfort jazdy, sportowe prowadzenie czy luksusowy charakter i bogate wyposażenie, lecz także na efektowną, wręcz agresywną stylistykę.

Ale uwaga! Ciągłe spojrzenia innych (czytaj: zachwyconych) kierowców murowane. Tym bardziej że pomimo subtelnej modernizacji samochód zyskał jeszcze atrakcyjniejszą stylistykę. A cena? No cóż, w tym przypadku nie wypada o nią pytać, więc spuśćmy na nią zasłonę milczenia.

Jaguar F-Pace – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa 1997 cm3
Maksymalna moc 250 KM przy 5500 obr./min
Maks. moment obrotowy 365 Nm przy 1300 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. 8/4x4
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentyl./tarczowe
Marka i model opon Pirelli P Zero
Rozmiar opon 255/50 R 20
Masa własna/ładowność 1822/698 kg
Masa przyczepy z hamulcem/bez 2400/750 kg
Poj. bagażnika/zbior. paliwa 613-1428/82 l

Jaguar F-Pace – osiągi

Prędkość maksymalna 217 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,3 s
Spalanie średnie (WLTP) 9,3-10,1 l/100 km
Emisja CO2 wg WLTP, cykl mieszany 209-228 g/km
Teoretyczny zasięg 880 km
Min. średnica zawracania 12,2 m

Jaguar F-Pace – wyposażenie

6 airbagów/ledowe reflektory S/S
Utrzymanie pasa ruchu/czujnik mgły S/S
Awaryjne hamowanie/kamery 3D S/S
Elektrycznie sterowane szyby/lusterka S/S
Elektrycznie sterowane fotele/klapa bagażnika S/S
Automatyczna klimatyzacja/elektrycznie sterowana kierownica S/S
Radio/Bluetooth/nawigacja S/S/S
Pakiet Cold Climate – podgrzewana przednia szyba i kierownica, spryskiwacze reflektorów 3370 zł
Przyciemnione szyby/podgrzewane fotele 2000/2040 zł
Relingi w kolorze Gloss Black 1510 zł
20-calowe, aluminiowe felgi S
Lakier metalik Firenze Red 4440 zł

Jaguar F-Pace – gwarancja/ceny

Cena podst. testowanej wersji 311 300 zł
Gwarancja mechaniczna 3 lata/100 tys. km
Gwarancja perforacyjna 6 lat
Przeglądy co 34 tys. km/2 lata
Cena testowanego egzemplarza 353 740 zł