Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Nowy Hyundai Tucson – jak jeździ pierwsza hybryda w gamie?

Nowy Hyundai Tucson – jak jeździ pierwsza hybryda w gamie?

Hyundai Tucson, który właśnie trafił do sprzedaży, to już czwarta generacja koreańskiego SUV-a. To jednocześnie model, który pod względem technicznym dzieli przepaść od wszystkich poprzedników. Jedną z rewolucyjnych zmian jest wprowadzenie odmiany hybrydowej. Właśnie takim modelem z systemem o łącznej mocy 230 KM mieliśmy okazję podróżować podczas pierwszych jazd.

Hyundai Tucson – pierwsza hybryda w gamieŹródło: Hyundai
  • Hyundai Tucson z hybrydowym napędem ma moc 230 KM, a moment obrotowy o wartości 350 Nm przekazywany jest na przednie lub na wszystkie koła za pomocą 6-stopniowej, automatycznej skrzyni
  • Czwarta generacja Tucsona jest przestronnym samochodem z pojemnym bagażnikiem
  • Ceny wersji hybrydowej startują od 137 900 zł za model z napędem na przednią oś, a odmiana 4x4 to wydatek minimum 146 900 zł

Jak do tej pory kompaktowy SUV z Korei był przede wszystkim bardzo rozsądnym samochodem. Miał atrakcyjną, ale stonowaną stylistykę nadwozia, a jednocześnie wykorzystywał sprawdzoną technikę i miał praktyczne nadwozie oraz pięcioletnią gwarancję.

Nowy Hyundai Tucson - zwraca na siebie uwagę

Czwarta generacja jest całkowitym przeciwieństwem tego modelu. Ogromna atrapa chłodnicy łączy się płynnie z reflektorami, a poza tym wkomponowano w nią światła do dziennej jazdy.

Z boku dominują ostre cięcia z charakterystycznym motywem litery Z, a nadkola nie są już obłe lecz kanciaste. Wszystkie te stylistyczne zabiegi sprawiają, że samochód prezentuje się agresywnie, wręcz brutalnie. Dotyczy to przede wszystkim wersji obutych w 19-calowe, aluminiowe felgi.

W porównaniu z poprzednikiem samochód urósł pod każdym względem – jest o 20 mm dłuższy, o 15 mm szerszy i o 5 mm wyższy, a jego wymiary wynoszą odpowiednio 4500/1865/1650 mm. Z kolei rozstaw osi wynosi 2680 mm i jest o 10 mm większy niż w poprzedniku.

Co możemy powiedzieć o wnętrzu? Do tej pory dotykowy ekran umieszczony na środku deski rozdzielczej wystawał ponad jej obrys. Teraz znalazł się o piętro niżej i wkomponowano go w kokpit – naszym zdaniem jest to lepsze rozwiązanie. W aucie nie znajdziecie już tradycyjnych przycisków i pokręteł do obsługi najważniejszych funkcji.

Nowy Hyundai Tucson – udana obsługa głosowa

Czy w związku z tym chcemy narzekać na obsługę urządzeń pokładowych? Nie, tym bardziej, że obsługa głosowa działa znacznie lepiej niż w konkurencyjnych modelach. W przypadku nawigacji mówisz po prostu miejsce docelowe, odczekujesz dwie sekundy i ruszasz, bo system już rozpoczął prowadzenie do zaplanowanego celu.

Przeczytaj też:

Z jeszcze innego powodu samochód nie daje powodów do krytyki. Zarówno wsiadanie, jak i wysiadanie – w szczególności na tylną kanapę - okazuje się na tyle łatwe, że jest wręcz przyjemnością. Do tego dochodzi jeszcze zaleta w postaci niesamowitej wręcz przestronności – w obu rzędach siedzeń jest mnóstwo miejsca zarówno na wysokości kolan, jak i nad głowami.

Kolejnym atutem nowego Tucsona jest większa niż dotychczas część ładunkowa. Jednak jej pojemność zależy od wybranej wersji silnikowej. W przypadku benzyniaka – 620-1799 l, benzynowa miękka hybryda ma kufer o pojemności 577-1756 l, a miękka hybryda z silnikiem Diesla – 546-1725 l. Wreszcie 230-konny, taki, jak testowany hybrydowy Tucson ma przestrzeń ładunkową o pojemności 616-1795 l.

Hyundai Tucson – hybryda o mocy 230 KM

Nasz testowy samochód to hybryda, ale bez możliwości ładowania z gniazdka. Tucson plug-in z układem o mocy 265 KM pojawi się w sprzedaży w 2021 roku. W przypadku naszego pojazdu łączna moc układu to 230 KM. System ma moment obrotowy o wartości 350 Nm, a samochód potrafi dać mnóstwo frajdy z jazdy.

Przyjemność prowadzenia potęguje idealne współdziałanie silników – pasażerowie nie odczuwają momentu, w którym silnik spalinowy przejmuje kontrolę nad elektrycznym, który zawsze uruchamia się jako pierwszy podczas uruchamiania pojazdu. Z układem napędowym perfekcyjnie współpracuje 6-biegowa, automatyczna skrzynia. Jej działanie jest nie tylko szybkie, lecz także delikatne. Trudno wyczuć moment, w którym zmienione zostało przełożenie.

Hyundai wyznacza również nowe standardy w zakresie działania zawieszenia oraz układu kierowniczego. Podwozie świetnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, a jednocześnie pozwala na bezproblemowe pokonywanie zakrętów. W prowadzeniu pomaga układ kierowniczy, który daje kierowcy świetną informację zwrotną.

Hyundai Tucson kosztuje minimum 99 900 zł, ale dotyczy to 150-konnego benzyniaka z napędem na przód, manualną skrzynią biegów i w bazowej wersji wyposażeniowej Start. Ceny hybrydy z przednim napędem i specyfikacją Modern zaczynają się od 137 900 zł, natomiast odmiana 4x4 kosztuje minimum 146 900 zł.

Hyundai Tucson – pierwsze wrażenie

Nowoczesna technika – ostrzeżenie o martwym polu daje obraz zbliżającego się pojazdu na ekranie wśród wskaźników. Pomimo braku tradycyjnych pokręteł i przycisków obsługa urządzeń pokładowych jest łatwa, bowiem bardzo dobrze działa sterowanie głosowe.

Hyundai Tucson – naszym zdaniem

Hyundai Tucson znacznie przewyższa poprzednika – jest przestronniejszy i ma pojemniejszy bagażnik, a do tego lepiej się prowadzi. Ważnym atutem pojazdu jest również wprowadzenie wersji hybrydowej, dzięki której udało się uzyskać dobrą dynamikę przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa.

Hyundai Tucson – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1598, t.benz./R4/16 + elektryczny
Moc układu hybrydowego 230 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy układu hybrydowego 350 Nm przy 1500 obr./min
Skrzynia biegów aut. 6
Napęd 4x4
Prędkość maksymalna 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Średnie spalanie (wg WLTP) 5,6 l/100 km
Emisja CO2 127 g/km
Teoretyczny zasięg 930 km
Długość/szerokość/wysokość 4500/1865/1650 mm
Rozstaw osi 2680 mm
Masa własna/ładowność 1634/611 kg
Pojemność bagażnika 616-1795 l
Pojemność zbiornika paliwa 52 l
Cena 146 900 zł
Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:HyundaiHyundai TucsonSUV