Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid – z elektrycznym dopalaczem

Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid – z elektrycznym dopalaczem

Renault Captur E-Tech ma ciekawie wykończone oraz przestronne wnętrze, a także atrakcyjną stylistykę nadwozia i do tego jeździ dynamicznie zarówno w trybie hybrydowym, jak i elektrycznym. Czy zatem Renault Captur E-Tech jest samochodem, w którym trudno znaleźć istotne wady? Sprawdziliśmy to podczas testu.

Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid – z elektrycznym dopalaczemŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid napędzane jest benzynowym silnikiem o mocy 92 KM i elektrycznym generującym 67 KM
  • W samochodzie wykorzystano akumulator o pojemności 9,8 kWh oraz generator o mocy 25 kW
  • Po naładowaniu akumulatorów do pełna – po 4,5 godz. – na wskaźnikach pokazał się przebieg 43 km, tymczasem udało nam się pokonać 51 km

Hybrydy typu plug-in coraz mocniej wpisują się w motoryzacyjny krajobraz. Cały czas przybywa firm, które w ofercie mają modele tego typu. Nie dziwi zatem, że taki napęd pojawił się w tym roku również we francuskim crossoverze. Przekonajmy się czym oprócz napędu kusi Renault Captur E-Tech 160 Plug-in Hybrid.

Nadwozie z kojarzącymi się terenowo czarnymi nakładkami na nadkolach prezentuje się całkiem zgrabnie. Urody dodają autu reflektory z charakterystycznymi podkreśleniami, w których ukryto światła do dziennej jazdy. Jednak w testowanej odmianie to wnętrze zrobiło na nas większe wrażenie. Nie tylko dlatego, że jest tu przestronnie i znalazły się w nim wygodne fotele. Powody do radości są też natury estetycznej, bowiem w aucie zastosowano ciemną tapicerkę połączoną z czerwonymi aplikacjami.

Przeczytaj też:

Tak naprawdę jedynym mankamentem nadwozia okazuje się nieduży bagażnik. Z racji umieszczonych pod jego podłogą akumulatorów pojemność wynosi tylko 265 lub 379 l, gdy tylną kanapę przesunie się do przodu. Tymczasem np. w dieslu te wartości wynoszą odpowiednio 406 i 520 l, a w benzyniaku nawet 422 i 536 l.

Napęd testowanego modelu tworzą benzynowy silnik o mocy 92 KM oraz elektryczny generujący 67 KM. Jest jeszcze jedna elektryczna jednostka o mocy 34 KM, ale pełni ona funkcję rozrusznika-generatora. Tak uzbrojony Captur spontanicznie reaguje na każde wciśnięcie pedału gazu i po niecałych 10 s auto ważące ponad 1600 kg jedzie 100 km/h.

Renault Captur E-Tech – hybrydowo lub na prąd

Samochód rusza z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, a dopiero gdy potrzeba więcej mocy, do akcji wkracza spalinowy motor. Captur E-Tech to hybryda plug-in, więc można nim podróżować w trybie elektrycznym także na nieco dłuższych dystansach. W takim ustawieniu prędkość maksymalna wynosi 135 km/h, a zasięg w cyklu miejskim wg WLTP to 54-65 km.

Po podłączeniu do domowego gniazdka 230 V pusty akumulator Captura naładował się do 100 proc. w ok. 4,5 godz. Komputer pokładowy wyświetlił komunikat o maksymalnym zasięgu 43 km i ruszyliśmy na miejski odcinek naszej standardowej trasy pomiarowej. Prąd skończył się po 51 km – imponująco jak na akumulator o pojemności zaledwie 9,8 kWh i jest to też zasługa wydajnego układu rekuperacji z generatorem o mocy 25 kW. Captur z pustą baterią pali średnio 6,1 l/100 km, co również jest niezłym wynikiem.

Renault Captur E-Tech – wysoki komfort jazdy

Zawieszenie też oceniamy pozytywnie. Dobrze tłumi większość wybojów i kapituluje tylko na dużych poprzecznych nierównościach. Jednak nawet wtedy pasażerowie nie cierpią na przesadnie duży dyskomfort. Jednocześnie układ jezdny nie jest przesadnie miękki i podczas jazdy na zakrętach nadwozie nie przechyla się nadmiernie.

Układ hamulcowy pojazdu przy zimnych elementach ciernych potrafi zatrzymać auto jadące 100 km/h po 36,4 m. Z kolei po rozgrzaniu tarcz pojazd stoi po 36,1 m. Taki dystans nie jest wzorowym wynikiem, jak na nowoczesne auto, ale pamiętajmy, że dotyczy samochodu ważącego aż 1604 kg. Poza tym to lepsze osiągnięcie niż w przypadku innych, testowanych przez nas Capturach.

Hybrydowy Captur jest udanym samochodem z bogatym wyposażeniem seryjnym. Jednak nawet bez dodatkowych opcji trzeba za niego dużo zapłacić – kosztuje o 29 500 zł więcej niż wersja TCe 155.

Renault Captur E-Tech – to nam się podoba

Przestronne wnętrze, wygodne fotele, dobra dynamika przy niskim zużyciu paliwa, wysoki komfort resorowania.

Renault Captur E-Tech – to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, ograniczona pojemność bagażnika z racji akumulatorów umieszczonych pod podłogą.

Renault Captur E-Tech – naszym zdaniem

Renault Captur E-Tech jest samochodem, którym jeździ się całkiem przyjemnie zarówno w trybie elektrycznym, jak i hybrydowym. W pierwszym ustawieniu doceniliśmy skuteczną rekuperację, która pozwala zwiększyć zasięg. Powody do zadowolenia dają również dopracowane zawieszenie, przestronna część pasażerska, jak również wygodne siedzenia. Za to mniej entuzjastycznie można się wypowiadać o niedużym bagażniku oraz wysokiej cenie zakupu.

Renault Captur E-Tech – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1598 cm3, t.benz./R4/16 + elektryczny
Moc silnika benzynowego/elektrycznego 92/67 KM
Moc układu hybrydowego 160 KM
Moment obrotowy układu hybrydowego 300 Nm
Skrzynia biegów i napęd aut./przedni
Prędkość maksymalna 173 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Średnie zużycie paliwa (WLTP) 1,5 l/100 km
Dł./szer./wys. 4227/1797/1576 mm
Rozstaw osi 2639 mm
Poj. bagażnika 265-379 l
Poj. zbiornika paliwa 39 l
Rozmiar opon 215/55 R 18
Marka opon testowanego samochodu Goodyear Efficient Grip Performance
Cena bazowa/wersji testowanej 129 400/150 600 zł

Renault Captur E-Tech – wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 4,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 15,9 s
Elastyczność 60-100 km/h 4,9 s (aut.)
Elastyczność 80-120 km/h 5,9 s (aut.)
Masa własna/ładowność 1604/456 kg
Rozdział masy przód/tył 54/46 proc.
Droga hamowania 100-0 km/h (hamulce zimne) 36,4 m
Droga hamowania 100-0 km/h (hamulce rozgrzane) 36,1 m
Poziom hałasu przy 50 km/h 57 dB (A)
Poziom hałasu przy 100 km/h 63 dB (A)
Poziom hałasu przy 130 km/h 68 dB (A)
Średnica zawracania (m) l/p 11,2/11,4 m
Średnie zużycie paliwa 6,1 l/100 km
Zasięg na benzynie/na prądzie 640/51 km
Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków