Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Cupra Leon – hybryda na sportowo

Cupra Leon – hybryda na sportowo

Cupra Leon, który właśnie wszedł do sprzedaży w Polsce, to model zbudowany na bazie Seata Leona czwartej generacji. Samochód występuje jako hatchback oraz kombi (Sportstourer), a do napędu przewidziano hybrydę typu plug-in o łącznej mocy 245 KM. Mieliśmy już okazję nim jeździć i przekonaliśmy się, jak dużo frajdy z prowadzenia potrafi dać hybrydowy samochód.

Cupra Leon – hybryda na sportowoŹródło: Cupra
  • Cupra Leon oferowana obecnie w Polsce to hybryda typu plug-in o mocy 245 KM
  • W przyszłym roku w gamie pojawią się jeszcze mocniejsze wersje silnikowe – 300-konna oraz 310-konna z napędem 4x4 (druga będzie dostępna tylko w kombi)
  • Ceny Cupry Leona zaczynają się od 155 900 zł za hatchbacka i 159 500 zł za kombi

Cupra Leon to drugi obok Ateki model hiszpańskiej marki, który został zbudowany w oparciu o samochód oferowany przez Seata. To jednocześnie pierwsza generacja Leona, która występuje z logo Cupry (poprzednik występował w wersji Cupra, ale nadal miał znaczek Seata).

Leon okazuje się udanym samochodem niezależnie od tego czy wybierzemy hatchbacka czy wersję kombi. W obu odmianach nadwoziowych wnętrze okazuje się wystarczająco przestronne w obu rzędach siedzeń, a w przypadku hybrydowego Sportstourera dochodzi jeszcze bagażnik o pojemności 470 l (w pozostałych wersjach będzie miał pojemność 620 l). Hybrydowy hatchback ma kufer mieszczący 270 l, podczas gdy inne odmiany będą miały część ładunkową o objętości 380 l.

Przeczytaj też:

W przypadku sportowego auta, a takim z pewnością jest Cupra Leon, ważne jest także wykończenie wnętrza. Podróż odbywa się na wygodnych, kubełkowych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów idealnie powstrzymują jadących przed przechylaniem się. Auto prezentuje się również efektownie pod względem użytych materiałów oraz wzornictwa kokpitu.

Standardem jest połączenie tapicerki materiałowej ze skórzaną. Ciemna tonacja wnętrza z miedzianymi wstawkami pasuje do sportowego charakteru pojazdu i współgra ze stylistyką nadwozia. Powody do zadowolenia daje również wygodna pozycja za kierownicą, której ukształtowanie sprawia, że dobrze leży w dłoniach.

Cupra Leon – hybryda o mocy 245 KM

Nie ma jednak co ukrywać, że w przypadku rasowego samochodu jednym z ważniejszych elementów jest mocny silnik zapewniający dobrą dynamikę. Tymczasem w aucie, którym jeździliśmy, zastosowana była… hybryd typu plug-in. Jednak o osiągi można być spokojnym, bowiem układ ma w tym przypadku moc 245 KM. Jej uzyskanie było możliwe, dzięki zastosowaniu doładowanego, benzynowego silnika 1.4 o mocy 150 KM oraz elektrycznej jednostki generującej 115 KM.

W pierwszym momencie po ruszeniu nic nie zapowiada jazdy na wysokich obrotach. To przecież hybryda typu plug-in, która w trybie w pełni elektrycznym może przejechać nawet 52 km. Auto sunie niemal bezszelestnie i taki sposób podróżowania może się nawet podobać, ale w przypadku Cupry nie o to przecież nam chodzi.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Cupra Leon – sprint do setki po 6,7 s

Wystarczy jednak mocno wcisnąć pedał gazu, a od razu ożywia się silnik spalinowy i samochód zaczyna dynamicznie przyspieszać. Jeszcze lepiej jest, gdy wybierzemy sportowy tryb jazdy. Wówczas wyostrza się reakcja na dodawanie gazu, dźwięk staje się bardziej złowrogi, a pojazd uzyskuje setkę już po 6,7 s.

Do charakteru auta idealnie dostrojono zawieszenie. W standardzie jest układ jezdny DCC, a dzięki temu można zmieniać nastawy podwozia. Kiedy trzeba komfortowe nastawy zapewniają dobre tłumienie nierówności, a gdy kierowca zażyczy sobie dynamicznego prowadzenia, wystarczy wybrać sportowy tryb jazdy. Podwozie usztywnia się, a Cupra Leon perfekcyjnie wpisuje się w każdy zakręt i zachowuje stabilnie w trakcie gwałtownych manewrów. W opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy.

W chwili obecnej samochód dostępny jest wyłącznie jako hybryda, a jego ceny zaczynają się od 155 900 zł w przypadku hatchbacka, natomiast za Sportstourera trzeba zapłacić 159 900 zł. W przyszłym roku do oferty dołączy jeszcze wersja generująca 300 KM, a w kombi 310-konna odmiana 4Drive.

Cupra Leon – nasza opinia

W przypadku tego auta można mówić o dwóch charakterach. Z jednej strony sportowa stylistyka oraz świetne osiągi sprawiają, że można zapomnieć o tym, iż prowadzi się auto z hybrydowym napędem. Z drugiej możliwość ładowania akumulatora z gniazdka sprawia, że po mieście można poruszać się ekologicznie przy użyciu wyłącznie elektrycznego trybu jazdy.

Cupra Leon – dane techniczne

Hatchback Sportstourer
Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1395, t.benz./R4/16 + elektryczny 1395, t.benz./R4/16 + elektryczny
Moc 245 KM (benz. – 150 KM, elektr. – 115 KM) 245 KM (benz. – 150 KM, elektr. – 115 KM)
Moment obrotowy układu hybrydowego 400 Nm 400 Nm
Skrzynia biegów aut. 6 aut. 6
Napęd przedni przedni
Prędkość maksymalna 225 km/h 225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,7 s 7,0 s
Średnie zużycie paliwa 1,3 l/100 km 1,3 l/100 km
Długość/szerokość/wysokość 4398/1799/1442 mm 4657/1799/1437 mm
Rozstaw osi 2683 mm 2683 mm
Pojemność bagażnika 270 l 470 l
Cena 155 900 zł 159 900 zł
Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:CupraLeon Cupra
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków