Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Kia Rio 1.0 T-GDi MHEV – nie tylko niższe spalanie

Kia Rio 1.0 T-GDi MHEV – nie tylko niższe spalanie

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Czwarta generacja Rio przeszła w tym roku modernizację. Oprócz nowych multimediów, systemów asystujących i stylistyki dużo zmieniło się pod maską. W teście sprawdziliśmy, jakie realne korzyści przyniósł lifting dla kierowcy.

Kia Rio 1.0 T-GDi MHEVŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Zmiany po liftingu są subtelne i widoczne głównie w przedniej części pojazdu
  • Pod maską nadal benzyniak z turbo (120 KM) wspomagany miękką hybrydą
  • Po lifcie nowe multimedia oraz dodatkowe systemy bezpieczeństwa

Kia w październiku pochwaliła się, że w 3. kwartale br. odnotowała w Europie najlepszą kwartalną sprzedaż. Pandemia nie zaszkodziła także polskiemu importerowi, który na koniec września uzyskał nieznaczny (0,5 proc.), ale mimo wszystko wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Teraz może być jeszcze lepiej, gdyż do salonów Kii wjechało niedawno odświeżone Rio.

Janusz Borkowski