Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Hybryda

Hybryda

Oto rodzinne kombi od BYD. Myślę, że konkurencję już głowa boli, ale jest nadzieja
Testy nowych samochodów

Oto rodzinne kombi od BYD. Myślę, że konkurencję już głowa boli, ale jest nadzieja

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Rewolucja w napędach: klienci w Europie żegnają diesla i nie cieszą ich benzyniaki. Ale co w zamian?
Aktualności

Rewolucja w napędach: klienci w Europie żegnają diesla i nie cieszą ich benzyniaki. Ale co w zamian?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Widziałem nowego Volkswagena T-Roca. Jest większy, hybrydowy i wciąż bardzo tajemniczy
Premiery

Widziałem nowego Volkswagena T-Roca. Jest większy, hybrydowy i wciąż bardzo tajemniczy

Najważniejsza premiera tego roku? Na pewno jedna z takich, które polskich kierowców zainteresują najbardziej. Volkswagen pokazał zupełnie nowego T-Roca, a więc kompaktowego, mniejszego o rozmiar od Tiguana, SUV-a, który zdobył Europę szturmem. Nową, bardzo hybrydową generację widziałem z bliska, ale... wciąż wszystkiego wam nie mogę powiedzieć. I to nie przez embargo, a zdanie "tego jeszcze nie mogę powiedzieć", jakie padało z ust niemieckich inżynierów, kiedy próbowaliśmy dopytać o szczegóły.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Mercedes chciałby korzystać z silników BMW. Tego w historii jeszcze nie było
Aktualności

Mercedes chciałby korzystać z silników BMW. Tego w historii jeszcze nie było

Czy to możliwe, że w niedalekiej przyszłości pod maską Mercedesa znajdziemy silnik BMW? Takie informacje pojawiły się w niemieckim magazynie "Manager Magazin", który donosi o rozmowach między dwoma największymi producentami samochodów premium w Europie. Według tych rewelacji Mercedes będzie od 2027 r. korzystać z czterocylindrowych jednostek napędowych dostarczanych przez BMW.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Omoda 5 Hybrid przyjedzie do Polski już we wrześniu. Silnik 1.5 i do 1000 km zasięgu
Aktualności

Omoda 5 Hybrid przyjedzie do Polski już we wrześniu. Silnik 1.5 i do 1000 km zasięgu

Po sukcesie spalinowego SUV-a Chińczycy kują żelazo, póki gorące i przywiozą do Polski hybrydową wersję Omody 5. I nie mamy tu na myśli miękkiej hybrydy ani plugina. Będzie to pełna hybryda z silnikiem 1.5 o zasięgu do 1000 km. Co już wiemy przed wrześniową premierą?

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Czy do hybrydy można założyć LPG? Nie da się taniej jeździć autem spalinowym
Aktualności

Czy do hybrydy można założyć LPG? Nie da się taniej jeździć autem spalinowym

Hybrydy już dały się poznać jako bardzo ekonomiczne napędy, będące najlepszym rozwiązaniem do miasta, ze względu na delikatne obchodzenie się z paliwem. Powstaje jednak pytanie, czy ekonomiczność jazdy hybrydą można jeszcze zwiększyć za pomocą instalacji LPG? Taksówkarze już dawno znają na to pytanie odpowiedź, ale nie jest ona tak oczywista, jak mogłoby się wydawać.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Włosi przeszli samych siebie: to najlepsze Lamborghini w historii w aż czterech kategoriach
Aktualności

Włosi przeszli samych siebie: to najlepsze Lamborghini w historii w aż czterech kategoriach

Tu nie chodzi o błahostki typu najszersza środkowa konsola bądź największy ekran: Lamborghini Fenomeno bije rekordy marki w aż czterech kluczowych dla hiperaut dziedzinach. Ale zaraz, przecież Włosi mają już topowy model. Czy Fenomeno zastąpi Revuelto?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Hybrydowe BMW M5 pokazuje, że fizyka to tylko przeszkoda, którą można przeskoczyć
Testy

Hybrydowe BMW M5 pokazuje, że fizyka to tylko przeszkoda, którą można przeskoczyć

To już siódmy raz, gdy BMW udowadnia, że robi piekielnie mocne i bardzo sportowe rodzinne samochody. Tym razem jednak coś się zmieniło i trochę przez przepisy, a trochę przez coraz nowsze technologie, BMW M5 dzieli fanów motoryzacji. To jednak podział na tych, którzy jeszcze nie jeździli, a tych, którzy mieli taką okazję. Bo kiedy już to zrobisz, to sam zrozumiesz, że nowe M5 mówi: czas wydorośleć. I dlatego to najlepsza seria 5, jaką stworzono.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Używany crossover Toyoty imponuje mechanikom. Wzięliśmy go na warsztat. Oto ocena
Co warto kupić

Używany crossover Toyoty imponuje mechanikom. Wzięliśmy go na warsztat. Oto ocena

Toyota C-HR wjechała na polski rynek już dobrych kilka lat temu i zdobyła go z miejsca. Dzisiaj to jeden z najpopularniejszych samochodów w kraju, a w sprzedaży znajduje się już druga generacja. My jednak pod lupę bierzemy tą pierwszą. Choć nie tanieje tak szybko jak konkurencja, to kusi w ogłoszeniach coraz atrakcyjniejszymi cenami. Czy to dobry wybór? O zdanie spytaliśmy mechanika.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsza używana Toyota Corolla czy Honda Civic? Pojedynek bezawaryjnych hitów
Co warto kupić

Lepsza używana Toyota Corolla czy Honda Civic? Pojedynek bezawaryjnych hitów

Używane samochody, które są pewniakami? Trudno znaleźć na rynku wtórnym nowoczesne auta o tak dobrej opinii dotyczącej bezawaryjności jak Honda Civic i Toyota Corolla. Nie bez przyczyny trzeba za nie zapłacić relatywnie dużo. Mechanicy są jednak zgodni - oba auta są warte swojej ceny. Które jest lepszym wyborem dla osób szukających bezawaryjnego samochodu na lata?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Hybryda nowej generacji w kolejnym aucie. Jest oszczędnie, premium, a auto jest teraz na promocji
Testy nowych samochodów

Hybryda nowej generacji w kolejnym aucie. Jest oszczędnie, premium, a auto jest teraz na promocji

Nowa generacja napędu hybrydowego Toyoty oznacza większą wygodę i komfort podróżowania, które bardzo kojarzą się z marką córką Japończyków — Lexusem. Taki napęd ma od niedawna model UX, będący na rynku już od 2018 r. Teraz jednak dostał oznaczenie 300h, a ja sprawdziłem, czy hybryda nowej generacji rzeczywiście jest oszczędna i daje komfort.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Forthing T-Five: zachwyciłem się tym "chińczykiem" i rozczarowałem się. Co z nim nie tak?
Testy

Forthing T-Five: zachwyciłem się tym "chińczykiem" i rozczarowałem się. Co z nim nie tak?

Forthing T-Five – samochód przezywany czasem "chińskim Lambo" – to SUV, a może raczej crossover o wymiarach zbliżonych do Toyoty RAV4. T-Five początkowo sprzedawany był wyłącznie z napędem benzynowym (ale za to za jedyne 130 tys. zł), a teraz oferowany jest także jako hybryda. Pełna hybryda, która w bezpośrednim odbiorze zachowuje się… podobnie jak hybrydy najpopularniejszej w Polsce japońskiej marki. Cena Forthinga T-Five to niecałe 156 tys. zł za jedyną dostępną wersję (prawie) wszystkomającą. Jazda tym samochodem była dla mnie niezwykłą przygodą i powiem wam, czy to na pewno okazja.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Lamborghini Temerario ma nowe V8 biturbo. Diablo przy nim to aniołek
Aktualności

Lamborghini Temerario ma nowe V8 biturbo. Diablo przy nim to aniołek

Spalinowy silnik V8 biturbo, a do tego trzy silniki elektryczne — tak wygląda nowy napęd, który trafił do Lamborghini Temerario. Hybrydowy układ zapewnia potężną moc, co pozwala zagwarantować temu mechanicznemu arcydziełu spektakularne osiągi. Dość powiedzieć, że przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. trwa mniej niż trzy s, a przyspieszanie kończy się po osiągnięciu prędkości grubo ponad 300 km na godz.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Hyundai Staria: zanim zakochasz się na zabój, te cztery rzeczy musisz o nim wiedzieć
Testy nowych samochodów

Hyundai Staria: zanim zakochasz się na zabój, te cztery rzeczy musisz o nim wiedzieć

Dla jednych Hyundai Staria to najpiękniejszy van świata, dla innych przekombinowane "UFO" – ale na pewno nie można mu zarzucić, że jest nudny i ginie w tłumie innych busów i vanów. Po tym, jak kilka lat temu zobaczyłem go w niemieckim salonie, dopytywałem w polskim przedstawicielstwie Hyundaia, kiedy w końcu będzie go można kupić także i u nas. W końcu trafił do polskich cenników, a ja nie mogłem przegapić okazji bliższego poznania modelu, który i tak mnie zaintrygował. Teraz już wiem, do jakich zastosowań to jeden z najlepszych vanów na rynku, a do czego wersja sprzedawana w Polsce zupełnie się nie nadaje.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Konkurenci mogą mu pozazdrościć jednej zdolności. To tradycja tej marki
Testy

Konkurenci mogą mu pozazdrościć jednej zdolności. To tradycja tej marki

Choć wśród hybryd plug-in można dziś przebierać, to takich, które mają napęd na cztery koła, ze świecą szukać. Jedno z takich aut to Jeep Compass 4XE, który jest na rynku już od wielu lat. Ma zalety, ale też wady i podczas testów sprawdziłem, czy te drugie nie przyćmiewają tych pierwszych.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Tam 90 proc. nowych aut to elektryki. Policja i tak wybiera auta na benzynę
Aktualności

Tam 90 proc. nowych aut to elektryki. Policja i tak wybiera auta na benzynę

W Norwegii, kraju pioniera w dziedzinie elektromobilności, obserwujemy paradoksalne zjawisko. Importerzy samochodów, w tym takie marki jak Volkswagen, wycofują z oferty modele spalinowe, by spełnić wymagania rządu. Tymczasem norweska policja właśnie kupiła hybrydowe Volvo.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Samochód pali więcej zimą. 10 sposobów na zmniejszenie spalania
Porady

Samochód pali więcej zimą. 10 sposobów na zmniejszenie spalania

Zimowe zużycie paliwa może być nawet o 20-30 proc. wyższe niż latem. Odpowiada za to nie tylko większe spalanie, gdy silnik samochodu jest zimny, lecz także wyższe zużycie energii elektrycznej podczas jazdy. Zwłaszcza jedna kategoria samochodów jest "paliwowo" wrażliwa na eksploatację w niskich temperaturach.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...
Testy nowych samochodów

Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...

Hybrydy Plug-in są coraz częściej już tylko nieznacznie droższe od zwykłych hybryd, a idealnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest Renault Rafale: za napęd Plug-in (czyli hybrydę z wtyczkę) dopłacamy tylko 16 tys. zł. To bardzo mało, biorąc pod uwagę możliwość jazdy na prądzie, a także dodatkowe 100 KM mocy oraz napęd na cztery koła zamiast napędu wyłącznie na przednią oś. Hybryda Plug-in ma też inne rzeczy, których brakuje zwykłej hybrydzie, ale ma też wady. Wyjaśniam, jak to działa i czego należy się spodziewać po takim napędzie, co lepiej wybrać.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Flagowy SUV Renault w topowej wersji Plug-in. Sprawdzam, czy jeździ tak dobrze, jak wygląda
Testy nowych samochodów

Flagowy SUV Renault w topowej wersji Plug-in. Sprawdzam, czy jeździ tak dobrze, jak wygląda

Choć jest nieco mniejszy od modelu Espace, to właśnie Renault Rafale jest obecnie okrętem flagowym francuskiej marki. Do testu trafiła najbogatsza i jednocześnie najszybsza wersja Rafale wyposażona w 300-konny napęd Plug-in hybrid. Pierwsze wrażenia? To może nie idealny, ale bardzo dobry i ciekawy samochód, który – na tle konkurencji – oferowany jest w dobrej cenie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Przedłużyliśmy test Toyoty, chcąc sprawdzić, czy coś się stanie. Zdemontowaliśmy ją po 150 tys. km
Testy długodystansowe

Przedłużyliśmy test Toyoty, chcąc sprawdzić, czy coś się stanie. Zdemontowaliśmy ją po 150 tys. km

100 tys. km Toyotą Prius to było za mało - test przedłużyliśmy o dodatkowe 50 tys. km. W końcu hybrydy Toyoty mają opinię wręcz niezniszczalnych, nawet na bardzo długich dystansach. No to sprawdziliśmy, czy faktycznie tak jest, zaprzęgając do testu czwartą generację Priusa.

Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydową Hondą CR-V. Dawno nie widzieliśmy silnika w takim stanie
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydową Hondą CR-V. Dawno nie widzieliśmy silnika w takim stanie

Nasi koledzy z niemieckiego "Auto Bilda" zakończyli długodystansowy test hybrydowej Hondy CR-V e:HEV AWD. Zwieńczeniem każdego testu wytrzymałościowego jest rozebranie auta na części pierwsze i ocena jego stanu technicznego. Mechanicy byli pod dużym wrażeniem, choć z jednym dość poważnym zastrzeżeniem.

Z takim napędem nie było jeszcze żadnej Corolli. Nowa generacja ma to zmienić
Aktualności

Z takim napędem nie było jeszcze żadnej Corolli. Nowa generacja ma to zmienić

Toyota przygotowuje grunt pod premierę nowej generacji Corolli. Ma ona wprowadzać zupełną nowość w tym modelu, której nie widzieliśmy w żadnej dotychczasowej wersji. Przecieki z branży wskazują, że pod maską znajdziemy innowacyjny silnik 1,5 litra.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.