Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Hybryda

Hybryda

Lepsza używana Toyota Corolla czy Honda Civic? Pojedynek bezawaryjnych hitów
Co warto kupić

Lepsza używana Toyota Corolla czy Honda Civic? Pojedynek bezawaryjnych hitów

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Hybryda nowej generacji w kolejnym aucie. Jest oszczędnie, premium, a auto jest teraz na promocji
Testy nowych samochodów

Hybryda nowej generacji w kolejnym aucie. Jest oszczędnie, premium, a auto jest teraz na promocji

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Forthing T-Five: zachwyciłem się tym "chińczykiem" i rozczarowałem się. Co z nim nie tak?
Testy

Forthing T-Five: zachwyciłem się tym "chińczykiem" i rozczarowałem się. Co z nim nie tak?

Forthing T-Five – samochód przezywany czasem "chińskim Lambo" – to SUV, a może raczej crossover o wymiarach zbliżonych do Toyoty RAV4. T-Five początkowo sprzedawany był wyłącznie z napędem benzynowym (ale za to za jedyne 130 tys. zł), a teraz oferowany jest także jako hybryda. Pełna hybryda, która w bezpośrednim odbiorze zachowuje się… podobnie jak hybrydy najpopularniejszej w Polsce japońskiej marki. Cena Forthinga T-Five to niecałe 156 tys. zł za jedyną dostępną wersję (prawie) wszystkomającą. Jazda tym samochodem była dla mnie niezwykłą przygodą i powiem wam, czy to na pewno okazja.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Lamborghini Temerario ma nowe V8 biturbo. Diablo przy nim to aniołek
Aktualności

Lamborghini Temerario ma nowe V8 biturbo. Diablo przy nim to aniołek

Spalinowy silnik V8 biturbo, a do tego trzy silniki elektryczne — tak wygląda nowy napęd, który trafił do Lamborghini Temerario. Hybrydowy układ zapewnia potężną moc, co pozwala zagwarantować temu mechanicznemu arcydziełu spektakularne osiągi. Dość powiedzieć, że przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. trwa mniej niż trzy s, a przyspieszanie kończy się po osiągnięciu prędkości grubo ponad 300 km na godz.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Hyundai Staria: zanim zakochasz się na zabój, te cztery rzeczy musisz o nim wiedzieć
Testy nowych samochodów

Hyundai Staria: zanim zakochasz się na zabój, te cztery rzeczy musisz o nim wiedzieć

Dla jednych Hyundai Staria to najpiękniejszy van świata, dla innych przekombinowane "UFO" – ale na pewno nie można mu zarzucić, że jest nudny i ginie w tłumie innych busów i vanów. Po tym, jak kilka lat temu zobaczyłem go w niemieckim salonie, dopytywałem w polskim przedstawicielstwie Hyundaia, kiedy w końcu będzie go można kupić także i u nas. W końcu trafił do polskich cenników, a ja nie mogłem przegapić okazji bliższego poznania modelu, który i tak mnie zaintrygował. Teraz już wiem, do jakich zastosowań to jeden z najlepszych vanów na rynku, a do czego wersja sprzedawana w Polsce zupełnie się nie nadaje.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Konkurenci mogą mu pozazdrościć jednej zdolności. To tradycja tej marki
Testy

Konkurenci mogą mu pozazdrościć jednej zdolności. To tradycja tej marki

Choć wśród hybryd plug-in można dziś przebierać, to takich, które mają napęd na cztery koła, ze świecą szukać. Jedno z takich aut to Jeep Compass 4XE, który jest na rynku już od wielu lat. Ma zalety, ale też wady i podczas testów sprawdziłem, czy te drugie nie przyćmiewają tych pierwszych.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Tam 90 proc. nowych aut to elektryki. Policja i tak wybiera auta na benzynę
Aktualności

Tam 90 proc. nowych aut to elektryki. Policja i tak wybiera auta na benzynę

W Norwegii, kraju pioniera w dziedzinie elektromobilności, obserwujemy paradoksalne zjawisko. Importerzy samochodów, w tym takie marki jak Volkswagen, wycofują z oferty modele spalinowe, by spełnić wymagania rządu. Tymczasem norweska policja właśnie kupiła hybrydowe Volvo.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Samochód pali więcej zimą. 10 sposobów na zmniejszenie spalania
Porady

Samochód pali więcej zimą. 10 sposobów na zmniejszenie spalania

Zimowe zużycie paliwa może być nawet o 20-30 proc. wyższe niż latem. Odpowiada za to nie tylko większe spalanie, gdy silnik samochodu jest zimny, lecz także wyższe zużycie energii elektrycznej podczas jazdy. Zwłaszcza jedna kategoria samochodów jest "paliwowo" wrażliwa na eksploatację w niskich temperaturach.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...
Testy nowych samochodów

Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...

Hybrydy Plug-in są coraz częściej już tylko nieznacznie droższe od zwykłych hybryd, a idealnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest Renault Rafale: za napęd Plug-in (czyli hybrydę z wtyczkę) dopłacamy tylko 16 tys. zł. To bardzo mało, biorąc pod uwagę możliwość jazdy na prądzie, a także dodatkowe 100 KM mocy oraz napęd na cztery koła zamiast napędu wyłącznie na przednią oś. Hybryda Plug-in ma też inne rzeczy, których brakuje zwykłej hybrydzie, ale ma też wady. Wyjaśniam, jak to działa i czego należy się spodziewać po takim napędzie, co lepiej wybrać.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Flagowy SUV Renault w topowej wersji Plug-in. Sprawdzam, czy jeździ tak dobrze, jak wygląda
Testy nowych samochodów

Flagowy SUV Renault w topowej wersji Plug-in. Sprawdzam, czy jeździ tak dobrze, jak wygląda

Choć jest nieco mniejszy od modelu Espace, to właśnie Renault Rafale jest obecnie okrętem flagowym francuskiej marki. Do testu trafiła najbogatsza i jednocześnie najszybsza wersja Rafale wyposażona w 300-konny napęd Plug-in hybrid. Pierwsze wrażenia? To może nie idealny, ale bardzo dobry i ciekawy samochód, który – na tle konkurencji – oferowany jest w dobrej cenie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Przedłużyliśmy test Toyoty, chcąc sprawdzić, czy coś się stanie. Zdemontowaliśmy ją po 150 tys. km
Testy długodystansowe

Przedłużyliśmy test Toyoty, chcąc sprawdzić, czy coś się stanie. Zdemontowaliśmy ją po 150 tys. km

100 tys. km Toyotą Prius to było za mało - test przedłużyliśmy o dodatkowe 50 tys. km. W końcu hybrydy Toyoty mają opinię wręcz niezniszczalnych, nawet na bardzo długich dystansach. No to sprawdziliśmy, czy faktycznie tak jest, zaprzęgając do testu czwartą generację Priusa.

Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydową Hondą CR-V. Dawno nie widzieliśmy silnika w takim stanie
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydową Hondą CR-V. Dawno nie widzieliśmy silnika w takim stanie

Nasi koledzy z niemieckiego "Auto Bilda" zakończyli długodystansowy test hybrydowej Hondy CR-V e:HEV AWD. Zwieńczeniem każdego testu wytrzymałościowego jest rozebranie auta na części pierwsze i ocena jego stanu technicznego. Mechanicy byli pod dużym wrażeniem, choć z jednym dość poważnym zastrzeżeniem.

Z takim napędem nie było jeszcze żadnej Corolli. Nowa generacja ma to zmienić
Aktualności

Z takim napędem nie było jeszcze żadnej Corolli. Nowa generacja ma to zmienić

Toyota przygotowuje grunt pod premierę nowej generacji Corolli. Ma ona wprowadzać zupełną nowość w tym modelu, której nie widzieliśmy w żadnej dotychczasowej wersji. Przecieki z branży wskazują, że pod maską znajdziemy innowacyjny silnik 1,5 litra.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Używana Toyota C-HR ma już atrakcyjną ceną, a wciąż imponuje mechanikom. Nasza ocena
Co warto kupić

Używana Toyota C-HR ma już atrakcyjną ceną, a wciąż imponuje mechanikom. Nasza ocena

Trudno o większy sukces rynkowy w ostatnich latach co ten Toyoty C-HR. Japoński crossover wjechał na polski rynek już dobrych kilka lat temu i zdobył go z miejsca. Dzisiaj to jeden z najpopularniejszych samochodów w kraju, a w sprzedaży znajduje się już druga generacja. My jednak pod lupę bierzemy tą pierwszą. Choć nie tanieje tak szybko jak konkurencja, to kusi w ogłoszeniach coraz atrakcyjniejszymi cenami. Czy to dobry wybór?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Bigster Experience w Polsce – już w styczniu będzie można zobaczyć z bliska nowego SUV-a Dacii
Aktualności

Bigster Experience w Polsce – już w styczniu będzie można zobaczyć z bliska nowego SUV-a Dacii

Dacia, marka znana z oferowania samochodów o doskonałym stosunku ceny do jakości, zaprasza na Bigster Experience – przedpremierowe pokazy nowego, flagowego SUV-a. Od 9 do 22 stycznia zainteresowani kupnem Bigstera będą mieli okazję zobaczyć ten model na żywo. To samochód, który ma być wyposażony w nowoczesne silniki (także hybrydowe), nowoczesne wyposażenie odpowiedzialne za bezpieczeństwo i komfort jazdy, a także oferujący znacznie więcej przestrzeni niż popularny Duster.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Niemcy mogą namieszać na rynku. Nowy Opel Grandland to ogromny krok w przód
Testy nowych samochodów

Niemcy mogą namieszać na rynku. Nowy Opel Grandland to ogromny krok w przód

Nowatorskie oświetlenie, jeszcze wygodniejsze fotele z atestem AGR, a do tego przestronne i funkcjonalne wnętrze — to główne atuty nowego Opla Grandlanda. Do atutów niemieckiej nowości można dodać też odczuwalną wysoką jakość wykonania i sensownie skomponowane wyposażenie. Czy to oznacza, że mamy do czynienia z ideałem? Z pewnością nie, ale pierwsze jazdy nowym kompaktowym SUV-em Opla udowodniły, że to ogromny krok w przód w porównaniu z poprzednikiem, ale i wieloma konkurentami.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sprawdziłem, ile pali francuska hybryda podczas jazdy w korkach. Czy Renault Symbioz zmieści się w piątce?
Testy nowych samochodów

Sprawdziłem, ile pali francuska hybryda podczas jazdy w korkach. Czy Renault Symbioz zmieści się w piątce?

Renault Symbioz ma napęd hybrydowy o dość specyficznej konstrukcji – ta koncepcja wykorzystywana jest w różnych modelach tej marki, niemniej poszczególne wersje różnią się istotnie. Dość powiedzieć, że jest to hybryda szeregowo-równoległa, w której silnik spalinowy napędza albo tylko koła pojazdu, albo także generator prądu, albo wyłącznie generator, albo po prostu milczy; w mieście auto większą część dystansu pokonuje na prądzie, który sobie co jakiś czas produkuje i przechowuje w akumulatorze o poj. 1,2 kWh. Podobno jest to jeden z najbardziej efektywnych napędów hybrydowych występujących w przyrodzie, ale czy naprawdę? Postanowiłem to sprawdzić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem
Testy nowych samochodów

Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem

Druga generacja Toyoty C-HR udowadnia, że Japończycy produkują ładne samochody. Samym wyglądem jednak się nie jeździ, więc dokładnie sprawdziłem spalanie i wygodę codziennego użytkowania 223-konnej wersji PHEV. Czy nowa generacja nieco futurystycznego SUV-a ma szansę na powtórzenie sukcesu poprzednika? Wystarczy spojrzeć w zegary, by zrozumieć, że ma na to twarde argumenty.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Alfa Romeo Junior Ibrida już jest. Nawet przez 50 proc. czasu może jeździć na prądzie
Aktualności

Alfa Romeo Junior Ibrida już jest. Nawet przez 50 proc. czasu może jeździć na prądzie

Do gamy modelowej Alfy Romeo dołącza Junior Ibrida. To hybrydowa wersja Juniora, która z mocą 136 KM co prawda jest nieco słabsza od podstawowej odmiany elektrycznej (156 KM), ale za to o ponad 43 tys. zł od niej tańsza.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Ta Corolla w pięć lat przejechała ponad 670 tys. km. Teraz jest na sprzedaż
Aktualności

Ta Corolla w pięć lat przejechała ponad 670 tys. km. Teraz jest na sprzedaż

Mówi się, że Toyoty są niezawodne i oszczędne, dlatego wybierane są przez taksówkarzy. Jeden z egzemplarzy wystawionych na sprzedaż tylko potwierdza, że nie są to puste słowa. Ta Corolla ma pięć lat i w tym czasie przejechała ponad 670 tys. km.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk
Testy nowych samochodów

Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk

Osławione Ferrari Purosangue jest aż 75 KM i 234 Nm za nim. Tytuł najmocniejszego nieelektrycznego seryjnego SUV-a na świecie należy obecnie do 800-konnego Lamborghini Urusa SE. Wielka moc idzie w parze z wielkimi gabarytami: sam przedni zwis ma przeszło metr długości, nadwozie wraz z lusterkami mierzy 218,1 cm szerokości, a całość waży ok. 2,5 tony! Zanim zapytasz, gdzie tym parkować, odpowiem, jak się tym jeździ. Spoiler alert: sam byłem zaskoczony.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Oszczędzają na paliwie, tankują po 2,85 zł za litr. Czy mogliby jeździć jeszcze taniej?
Aktualności

Oszczędzają na paliwie, tankują po 2,85 zł za litr. Czy mogliby jeździć jeszcze taniej?

Choć w zależności od źródła danych liczba samochodów zasilanych gazem płynnym (autogazem) jeżdżących po polskich drogach bardzo się różni, nasz kraj jest pod względem liczby samochodów na LPG albo pierwszy w UE, albo drugi. Liczba samochodów na gaz zarejestrowanych w Polsce pomału spada, niemniej ponad 2,5 miliona kierowców tankuje obecnie po 2,85 zł za litr. Ale da się jeździć jeszcze taniej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.