Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Hybryda

Hybryda

Bigster Experience w Polsce – już w styczniu będzie można zobaczyć z bliska nowego SUV-a Dacii
Aktualności

Bigster Experience w Polsce – już w styczniu będzie można zobaczyć z bliska nowego SUV-a Dacii

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Niemcy mogą namieszać na rynku. Nowy Opel Grandland to ogromny krok w przód
Testy nowych samochodów

Niemcy mogą namieszać na rynku. Nowy Opel Grandland to ogromny krok w przód

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sprawdziłem, ile pali francuska hybryda podczas jazdy w korkach. Czy Renault Symbioz zmieści się w piątce?
Testy nowych samochodów

Sprawdziłem, ile pali francuska hybryda podczas jazdy w korkach. Czy Renault Symbioz zmieści się w piątce?

Renault Symbioz ma napęd hybrydowy o dość specyficznej konstrukcji – ta koncepcja wykorzystywana jest w różnych modelach tej marki, niemniej poszczególne wersje różnią się istotnie. Dość powiedzieć, że jest to hybryda szeregowo-równoległa, w której silnik spalinowy napędza albo tylko koła pojazdu, albo także generator prądu, albo wyłącznie generator, albo po prostu milczy; w mieście auto większą część dystansu pokonuje na prądzie, który sobie co jakiś czas produkuje i przechowuje w akumulatorze o poj. 1,2 kWh. Podobno jest to jeden z najbardziej efektywnych napędów hybrydowych występujących w przyrodzie, ale czy naprawdę? Postanowiłem to sprawdzić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem
Testy nowych samochodów

Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem

Druga generacja Toyoty C-HR udowadnia, że Japończycy produkują ładne samochody. Samym wyglądem jednak się nie jeździ, więc dokładnie sprawdziłem spalanie i wygodę codziennego użytkowania 223-konnej wersji PHEV. Czy nowa generacja nieco futurystycznego SUV-a ma szansę na powtórzenie sukcesu poprzednika? Wystarczy spojrzeć w zegary, by zrozumieć, że ma na to twarde argumenty.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Alfa Romeo Junior Ibrida już jest. Nawet przez 50 proc. czasu może jeździć na prądzie
Aktualności

Alfa Romeo Junior Ibrida już jest. Nawet przez 50 proc. czasu może jeździć na prądzie

Do gamy modelowej Alfy Romeo dołącza Junior Ibrida. To hybrydowa wersja Juniora, która z mocą 136 KM co prawda jest nieco słabsza od podstawowej odmiany elektrycznej (156 KM), ale za to o ponad 43 tys. zł od niej tańsza.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Ta Corolla w pięć lat przejechała ponad 670 tys. km. Teraz jest na sprzedaż
Aktualności

Ta Corolla w pięć lat przejechała ponad 670 tys. km. Teraz jest na sprzedaż

Mówi się, że Toyoty są niezawodne i oszczędne, dlatego wybierane są przez taksówkarzy. Jeden z egzemplarzy wystawionych na sprzedaż tylko potwierdza, że nie są to puste słowa. Ta Corolla ma pięć lat i w tym czasie przejechała ponad 670 tys. km.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk
Testy nowych samochodów

Jeździłem najmocniejszym hybrydowym SUV-em świata. Ma coś, czego nie da ci żaden elektryk

Osławione Ferrari Purosangue jest aż 75 KM i 234 Nm za nim. Tytuł najmocniejszego nieelektrycznego seryjnego SUV-a na świecie należy obecnie do 800-konnego Lamborghini Urusa SE. Wielka moc idzie w parze z wielkimi gabarytami: sam przedni zwis ma przeszło metr długości, nadwozie wraz z lusterkami mierzy 218,1 cm szerokości, a całość waży ok. 2,5 tony! Zanim zapytasz, gdzie tym parkować, odpowiem, jak się tym jeździ. Spoiler alert: sam byłem zaskoczony.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Oszczędzają na paliwie, tankują po 2,85 zł za litr. Czy mogliby jeździć jeszcze taniej?
Aktualności

Oszczędzają na paliwie, tankują po 2,85 zł za litr. Czy mogliby jeździć jeszcze taniej?

Choć w zależności od źródła danych liczba samochodów zasilanych gazem płynnym (autogazem) jeżdżących po polskich drogach bardzo się różni, nasz kraj jest pod względem liczby samochodów na LPG albo pierwszy w UE, albo drugi. Liczba samochodów na gaz zarejestrowanych w Polsce pomału spada, niemniej ponad 2,5 miliona kierowców tankuje obecnie po 2,85 zł za litr. Ale da się jeździć jeszcze taniej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Materiał promocyjny
Oto nowe BMW serii 1. Wielu fanom sportowej jazdy przypadnie do gustu, ale idealne nie jest
Testy nowych samochodów

Oto nowe BMW serii 1. Wielu fanom sportowej jazdy przypadnie do gustu, ale idealne nie jest

Już w październiku br. do sprzedaży wejdzie czwarta generacja BMW serii 1. Model pozostanie najtańszym w gamie niemieckiego producenta, ale pomimo zachowania poziomu cen swojego poprzednika, zapewni bogatsze wyposażenie seryjne. Pod wieloma względami bawarska nowość nie daje powodów do narzekań, ale są elementy, które nie każdemu przypadną do gustu.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Materiał promocyjny
Oto najnowsze BMW X3. Już nim jeździłem i jestem pewien, że Polacy pokochają ten model
Aktualności

Oto najnowsze BMW X3. Już nim jeździłem i jestem pewien, że Polacy pokochają ten model

BMW X3 wkracza w nową erę. Najnowsza, czwarta generacja modelu stała się jeszcze bardziej cyfrowa, a do tego lepiej wyposażona. Wisienką na torcie jest obecność szerokiej gamy napędowej, na którą składają się silniki benzynowe, diesle i hybrydy plug-in, w tym wersja M50 xDrive.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Mitsubishi ASX po liftingu już w Polsce. Będzie LPG i pełna hybryda, ale Japończycy stawiają na inną wersję
Aktualności

Mitsubishi ASX po liftingu już w Polsce. Będzie LPG i pełna hybryda, ale Japończycy stawiają na inną wersję

Na nasz rynek wjeżdża nowe (czytaj poliftingowe) Mitsubishi ASX. Odświeżony SUV powinien spełnić oczekiwania polskich klientów, bo został zaprojektowany z myślą o Europejczykach. Japońska nowość wyposażona została w szereg nowoczesnych rozwiązań, a do tego oferowana jest z wieloma rodzajami napędu. A ile to kosztuje? Już informujemy.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Materiał promocyjny
Nowy Santa Fe potrafi zachwycić jak droga Transfogaraska. Już wiem, dlaczego Hyundai wiąże z tym modelem ogromne nadzieje
Testy nowych samochodów

Nowy Santa Fe potrafi zachwycić jak droga Transfogaraska. Już wiem, dlaczego Hyundai wiąże z tym modelem ogromne nadzieje

Najnowszy Hyundai Santa Fe zaskakuje swoją... normalnością. Na tle wielu nowych konstrukcji, ten duży SUV może wydawać się wręcz oldskulowy, chociaż w rzeczywistości jest na wskroś nowoczesny. Już wiem, czy warto zainteresować się tą koreańską nowością.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Przejechałem 13 tys. km Toyotą Corollą, by dowiedzieć się, dlaczego to najczęściej kupowane auto w Polsce [Test długodystansowy, cz. I]
Testy nowych samochodów

Przejechałem 13 tys. km Toyotą Corollą, by dowiedzieć się, dlaczego to najczęściej kupowane auto w Polsce [Test długodystansowy, cz. I]

Toyota kompletnie zdominowała rynek nowych aut w Polsce, w czym największy udział ma Corolla. Co przyciąga do tego auta kolejnych klientów? By się o tym przekonać, przejechałem nim – póki co - 13 tys. km. Swoje wrażenia z jazdy podzielę na kilka części. Poznajcie nasz testowy egzemplarz.

Volvo zaskoczyło wszystkich. Spalinowe XC90 dostanie jeszcze jedną szansę
Aktualności

Volvo zaskoczyło wszystkich. Spalinowe XC90 dostanie jeszcze jedną szansę

Pilna wiadomość: spalinowe Volvo XC90 zostanie z nami dłużej. Według pierwotnego planu flagowego SUV-a szwedzkiej marki miał zastąpić wprowadzony już do sprzedaży elektryczny model EX90. Tymczasem Volvo właśnie zapowiedziało nową wersję... spalinowego auta. Premiera już we wrześniu.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chiny w natarciu. MG zapowiada następcę najtańszego modelu ZS
Aktualności

Chiny w natarciu. MG zapowiada następcę najtańszego modelu ZS

Tani i popularny model MG ZS czekają zmiany. Brytyjsko-chińska marka pochwaliła się, że do salonów zmierza już druga generacja miejskiego SUV-a, z nowym wyglądem i układem napędowym. Auto prawdopodobnie będzie napędzane przez mocną, pełną hybrydę z hatchbacka MG3. Czy szykuje się kolejny hit?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
To Lamborghini jest "lekkomyślne". Model Temerario podnosi ciśnienie
Premiery

To Lamborghini jest "lekkomyślne". Model Temerario podnosi ciśnienie

Lamborghini godzi ze sobą technologię elektryczną ze spalinową. Tym razem, wprowadzając na rynek model Temerario, włoski producent stawia na hybrydowy układ napędowy, który łączy nowoczesność z klasyczną mocą silnika V8. Czy to przyszłość supersamochodów? Wszystko na to wskazuje.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jeździłem Mercedesem-AMG GLC 63 S E Performance z najmocniejszym na świecie 2-litrowym silnikiem
Testy nowych samochodów

Jeździłem Mercedesem-AMG GLC 63 S E Performance z najmocniejszym na świecie 2-litrowym silnikiem

Kiedy powiedziałem, że jeżdżę autem z silnikiem 2-litrowym, które do "setki" przyspiesza w 3,5 sekundy, padło pytanie, czy to bolid Formuły1. Odpowiedziałem, że nie, choć część rozwiązań ma przeniesionych właśnie z F1. Po czym dodałem, że to SUV.

Jeździłem najtańszym nowym autem hybrydowym w Polsce, czyli MG3. Nie spodziewałem się takiego zużycia paliwa po 194 KM
Testy nowych samochodów

Jeździłem najtańszym nowym autem hybrydowym w Polsce, czyli MG3. Nie spodziewałem się takiego zużycia paliwa po 194 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM właśnie straciła tytuł najtańszego nowego auta z napędem hybrydowym w Polsce. Najnowsze MG3 Hybrid+ kosztuje o 2450 zł mniej i jest przy tym aż o 78 KM mocniejsze. "Auto Świat" jako pierwsza redakcja w Polsce przetestowała tego hatchbacka. A może przy 194 KM to już hot hatch? Z pewnością jeszcze większe wrażenie od dynamiki zrobiło na mnie zużycie paliwa.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Hyundai Tucson po liftingu: policz ledy, a potem koniecznie zajrzyj do środka
Testy nowych samochodów

Hyundai Tucson po liftingu: policz ledy, a potem koniecznie zajrzyj do środka

Hyundai to obecnie jedna z najbardziej designerskich marek samochodowych. Ioniq 5, Ioniq 6, nowe generacje Kony i Santa Fe – żaden z tych samochodów nie jest nijaki. Przełom nastąpił jednak wcześniej, wraz z obecną generacją kompaktowego SUV-a Tucson. W przypadku liftingu zastosowano terapię celowaną.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Lexus LBX jest ładnie wykończony, mało pali i dobrze jeździ. Auto dla pań, ale jeździłbym
Testy nowych samochodów

Lexus LBX jest ładnie wykończony, mało pali i dobrze jeździ. Auto dla pań, ale jeździłbym

Oto najmniejszy Lexus, całkiem nowy model od niedawna obecny na polskim rynku. To przedstawiciel bardzo skromnie reprezentowanego na rynku segmentu: auto małe, ale wykończone w wysokim standardzie. Jak na Lexusa przystało, pod maską pracuje hybrydowy układ napędowy najnowszej generacji. Sprawdziłem, jak się jeździ tym samochodem i czy naprawdę tak dobrze, jak zachwala producent.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
To nie Corolla jest europejskim hitem sprzedaży. Mimo to Toyota otwiera kolejnego szampana
Aktualności

To nie Corolla jest europejskim hitem sprzedaży. Mimo to Toyota otwiera kolejnego szampana

Ponad 620 tys. samochodów sprzedanych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. w całej Europie — takim wynikiem może pochwalić się Toyota. Dzięki temu japoński koncern plasuje się na drugim miejscu pod względem popularności na Starym Kontynencie. Europejczycy najczęściej decydowali się na zakup mniejszych modeli.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Bentley łączy ogień i wodę. Najnowszy Flying Spur będzie miał silnik V8, ale na prądzie przejedzie ponad 70 km
Premiery

Bentley łączy ogień i wodę. Najnowszy Flying Spur będzie miał silnik V8, ale na prądzie przejedzie ponad 70 km

Bentley zapowiada wprowadzenie nowej wersji modelu Flying Spur. Znakiem rozpoznawczym tej luksusowej limuzyny stanie się hybrydowy napęd Ultra Performance Hybrid o łącznej mocy 782 KM. Dzięki niemu użytkownicy będą mogli przemieszczać się całkowicie bezemisyjnie, chociaż na szczęście jako główne źródło mocy pozostawiono 4-litrowy silnik V8.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.