- Testowane Audi Q7 ma silnik Diesla generujący 286 KM oraz aż 600 Nm
- Samochód rozpędza się do 100 km/h już po 6,1 s, a maksymalnie można nim jechać 241 km/h
- Zaletami Audi Q7 są wygodne siedzenia oraz przestronne wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości
- Testowana wersja S Line wraz z doliczonymi cenami opcjonalnego wyposażenia to wydatek 548 370 zł
Audi Q7 obecnej generacji w ofercie jest od pięciu lat, ale w 2019 r. samochód doczekał się liftingu. Z przodu zastosowano powiększony oktagonalny grill, duże wloty powietrza oraz zmodyfikowane reflektory. Z tyłu zastosowano ledowe lampy z charakterystyczną pionową grafiką. Wprowadzone modyfikacje sprawiły, że auto wygląda nowocześniej, ale bez zmian pozostał jego charakter – nadal jest to luksusowy SUV zapewniający wysoki komfort jazdy.
Audi Q7 sprawdza się przede wszystkim podczas dalekich, rodzinnych podróży. W takich warunkach docenimy nie tylko przestronne wnętrze, lecz także wyjątkowo wygodne siedzenia. Poza tym auto można wykorzystywać w więcej niż pięć osób, bowiem w opcji jest trzeci rząd siedzeń kosztujący 8960 zł. Pochwały należą się również za olbrzymi bagażnik (865-2050 l).
Mniej entuzjazmu wykazaliśmy w ocenie obsługi urządzeń pokładowych za pomocą dotykowych ekranów – konieczność przeklikiwania się przez skomplikowane menu odwraca uwagę kierowcy od drogi. Poza tym estetykę psują ślady palców odciśnięte na wyświetlaczach. A szkoda, bo to psuje wizerunek pojazdu, którego wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości.
Od jesieni 2020 roku zmieniono charakterystykę 3-litrowego diesla o mocy 286 KM. W dalszym ciągu jest to 48-woltowa, miękka hybryda, której maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 600 Nm, ale jest on osiągany przy 1750 obr./min (poprzednio od 2250 obr./min). Pod względem dynamiki też nastąpiła poprawa, bowiem „setkę” uzyskuje się po 6,1 s, a nie tak jak przed zmianą po 6,5 s.
Audi Q7 – dynamika godna auta sportowego
Po mocnym wciśnięciu pedału gazu silnik zabiera się ochoczo do pracy już przy niskim poziomie obrotów, a samochód startuje z impetem. Taka jazda możliwa jest nie tylko z racji zastosowania mocnego silnika, lecz także dzięki współpracującej z nim automatycznej skrzyni biegów. Każde z ośmiu przełożeń włączanych jest bez ociągania i, co istotne odbywa się to na tyle delikatnie, że pasażerowie nie zdają sobie sprawy z tego, w którym momencie wskoczył kolejny bieg.
Mniej entuzjastycznie można wypowiadać się o zużyciu paliwa. Wprawdzie podczas spokojnej jazdy da się uzyskać obiecywane przez producenta średnie zapotrzebowanie na poziomie 8 l/100 km, ale test pokazał, że dynamiczna jazda podwyższa konsumpcję oleju napędowego do nawet 11 l/100 km.
Audi Q7 – zawieszenie na każdą drogę
Audi Q7 optymalne zachowanie w każdych warunkach drogowych zawdzięcza stosowanemu seryjnie elektronicznie sterowanemu, pneumatycznemu zawieszeniu sportowemu z adaptacyjnym amortyzowaniem. W trybie Dynamic układ jezdny staje się sztywniejszy, a poza tym powyżej 160 km/h obniża się o 30 mm.
Efekt? Pomimo dużej masy pojazd sprawnie i bez nadmiernych przechyłów pokonuje zakręty. Z kolei w ustawieniu Comfort trudno znaleźć wyboje, na których odczuje się dyskomfort. Kierowca ma jeszcze do dyspozycji tryby Allroad (prześwit zwiększony o 25 mm) oraz Lift – podwozie podnosi się o aż 60 mm.
Audi Q7 – zawsze na obranym kierunku
Podczas dynamicznej jazdy docenimy nie tylko działanie zawieszenia, lecz także pracę układu kierowniczego. Jego działanie okazuje się wyjątkowo precyzyjne, a to skutecznie pomaga w opanowaniu pojazdu w trakcie dynamicznej jazdy na zakrętach oraz podczas gwałtownego omijania przeszkody.
Koszt zakupu Q7 z pakietem S Line startuje od 330 500 zł, a po doliczeniu cen opcji to niemal 550 tys. zł. Nie jest to mało zważywszy, że porównywalne potrafią być tańsze – BMW X5 xDrive 30d (286 KM) to wydatek zaczynający się od 321 600 zł.
Audi Q7 – to nam się podoba
Przestronne wnętrze, wygodne siedzenia, pojemny kufer, wysoki komfort jazdy, świetne osiągi, perfekcyjna jakość wykończenia.
Audi Q7 – to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu, ograniczona poręczność podczas jazdy w mieście, duże zużycie paliwa, utrudniona obsługa urządzeń pokładowych.
Audi Q7 – nasza opinia
Audi Q7 to jeden z najlepszych SUV-ów oferowanych na naszym rynku. Samochód ma praktyczne nadwozie, pomimo potężnych rozmiarów bardzo dobrze się prowadzi, a z 286-konnym dieslem okazuje się wyjątkowo dynamiczne. Niestety, w tej klasie aut nie ma co liczyć na niską cenę.
Audi Q7 – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 2967, t.diesel/V6/24 |
Moc | 286 KM przy 3500 obr./min |
Moment obrotowy | 600 Nm przy 1750 obr./min |
Skrzynia biegów | aut. 8 |
Napęd | 4x4 |
Prędkość maksymalna | 241 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,1 s |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 8,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 210 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1060 km |
Długość/szerokość/wysokość | 5063/1970/1740 mm |
Rozstaw osi | 2990 mm |
Masa własna/ładowność | 2195/740 kg |
Pojemność bagażnika | 865-2050 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 85 l |
Rozmiar opon w testowanym aucie | 285/35 R 22 |
Cena od/testowanego egzemplarza | 330 500/548 370 zł |
Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości. Atutem pojazdu jest również wygodna pozycja za kierownicą
Fotele okazują się wyjątkowo wygodne. Skórzana tapicerka z przeszyciami w kształcie rombów prezentuje się efektownie
Z tyłu wygospodarowano mnóstwo przestrzeni na wysokości kolan oraz nad głowami
Pod maską testowanego pojazdu pracowała wysokoprężna miękka hybryda o mocy 286 KM
Przy standardowym położeniu tylnej kanapy bagażnik ma pojemność 865 litrów
Po złożeniu siedzeń objętość kufra zwiększa się do aż 2050 litrów. Ułożenie dużych bagaży ułatwia idealnie równa podłoga
W testowanej wersji Audi Q7 kosztowało 548 370 zł
Część pokładowych funkcji obsługuje się przyciskami umieszczonymi na kierownicy
Na wirtualnym kokpicie można mieć przedstawioną mapę nawigacji satelitarnej
Po zmniejszeniu zegarów dominującym akcentem na wirtualnym kokpicie staje się mapa nawigacji
Przyciskiem „Drive Select" wybiera się tryb jazdy. Dzięki temu można podróżować m.in. sportowo lub komfortowo
Pneumatyczne zawieszenie świetnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni
W Audi Q7 nawet dźwignia automatycznej skrzyni biegów prezentuje się efektownie
Przednie fotele są, oczywiście sterowane elektrycznie
Podczas parkowania pomoc służy kamera
W testowanej odmianie nawigacja należy do standardowego wyposażenia
Duże gabaryty pojazdu mogą przeszkadzać jedynie podczas jazdy w mieście czy przy próbie znalezienia miejsca do zaparkowania