Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Audi Q7 – luksus w wydaniu XXL

Audi Q7 – luksus w wydaniu XXL

Audi Q7 to samochód idealny dla kierowców, którzy mają duże wymagania wobec wyposażenia, a do tego lubią duże SUV-y. W wersji S Line z wysokoprężną, miękką hybrydą o mocy 286 KM samochód spełni dodatkowo oczekiwania osób, które lubią podróżować dynamicznie. Z kolei za sprawą elektronicznie sterowanego, pneumatycznego zawieszenia sportowego z adaptacyjnym amortyzowaniem można być pewnym, że w każdych warunkach drogowych Q7 zachowa się przewidywalnie.

 Audi Q7 – luksus w wydaniu XXL
Zobacz galerię (24)
Auto Świat / Adam Mikuła
Audi Q7 – luksus w wydaniu XXL
  • Testowane Audi Q7 ma silnik Diesla generujący 286 KM oraz aż 600 Nm
  • Samochód rozpędza się do 100 km/h już po 6,1 s, a maksymalnie można nim jechać 241 km/h
  • Zaletami Audi Q7 są wygodne siedzenia oraz przestronne wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości
  • Testowana wersja S Line wraz z doliczonymi cenami opcjonalnego wyposażenia to wydatek 548 370 zł

Audi Q7 obecnej generacji w ofercie jest od pięciu lat, ale w 2019 r. samochód doczekał się liftingu. Z przodu zastosowano powiększony oktagonalny grill, duże wloty powietrza oraz zmodyfikowane reflektory. Z tyłu zastosowano ledowe lampy z charakterystyczną pionową grafiką. Wprowadzone modyfikacje sprawiły, że auto wygląda nowocześniej, ale bez zmian pozostał jego charakter – nadal jest to luksusowy SUV zapewniający wysoki komfort jazdy.

Audi Q7 sprawdza się przede wszystkim podczas dalekich, rodzinnych podróży. W takich warunkach docenimy nie tylko przestronne wnętrze, lecz także wyjątkowo wygodne siedzenia. Poza tym auto można wykorzystywać w więcej niż pięć osób, bowiem w opcji jest trzeci rząd siedzeń kosztujący 8960 zł. Pochwały należą się również za olbrzymi bagażnik (865-2050 l).

Przeczytaj też:

Mniej entuzjazmu wykazaliśmy w ocenie obsługi urządzeń pokładowych za pomocą dotykowych ekranów – konieczność przeklikiwania się przez skomplikowane menu odwraca uwagę kierowcy od drogi. Poza tym estetykę psują ślady palców odciśnięte na wyświetlaczach. A szkoda, bo to psuje wizerunek pojazdu, którego wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości.

Od jesieni 2020 roku zmieniono charakterystykę 3-litrowego diesla o mocy 286 KM. W dalszym ciągu jest to 48-woltowa, miękka hybryda, której maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 600 Nm, ale jest on osiągany przy 1750 obr./min (poprzednio od 2250 obr./min). Pod względem dynamiki też nastąpiła poprawa, bowiem „setkę” uzyskuje się po 6,1 s, a nie tak jak przed zmianą po 6,5 s.

Audi Q7 – dynamika godna auta sportowego

Po mocnym wciśnięciu pedału gazu silnik zabiera się ochoczo do pracy już przy niskim poziomie obrotów, a samochód startuje z impetem. Taka jazda możliwa jest nie tylko z racji zastosowania mocnego silnika, lecz także dzięki współpracującej z nim automatycznej skrzyni biegów. Każde z ośmiu przełożeń włączanych jest bez ociągania i, co istotne odbywa się to na tyle delikatnie, że pasażerowie nie zdają sobie sprawy z tego, w którym momencie wskoczył kolejny bieg.

Mniej entuzjastycznie można wypowiadać się o zużyciu paliwa. Wprawdzie podczas spokojnej jazdy da się uzyskać obiecywane przez producenta średnie zapotrzebowanie na poziomie 8 l/100 km, ale test pokazał, że dynamiczna jazda podwyższa konsumpcję oleju napędowego do nawet 11 l/100 km.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Audi Q7 – zawieszenie na każdą drogę

Audi Q7 optymalne zachowanie w każdych warunkach drogowych zawdzięcza stosowanemu seryjnie elektronicznie sterowanemu, pneumatycznemu zawieszeniu sportowemu z adaptacyjnym amortyzowaniem. W trybie Dynamic układ jezdny staje się sztywniejszy, a poza tym powyżej 160 km/h obniża się o 30 mm.

Efekt? Pomimo dużej masy pojazd sprawnie i bez nadmiernych przechyłów pokonuje zakręty. Z kolei w ustawieniu Comfort trudno znaleźć wyboje, na których odczuje się dyskomfort. Kierowca ma jeszcze do dyspozycji tryby Allroad (prześwit zwiększony o 25 mm) oraz Lift – podwozie podnosi się o aż 60 mm.

Audi Q7 – zawsze na obranym kierunku

Podczas dynamicznej jazdy docenimy nie tylko działanie zawieszenia, lecz także pracę układu kierowniczego. Jego działanie okazuje się wyjątkowo precyzyjne, a to skutecznie pomaga w opanowaniu pojazdu w trakcie dynamicznej jazdy na zakrętach oraz podczas gwałtownego omijania przeszkody.

Koszt zakupu Q7 z pakietem S Line startuje od 330 500 zł, a po doliczeniu cen opcji to niemal 550 tys. zł. Nie jest to mało zważywszy, że porównywalne potrafią być tańsze – BMW X5 xDrive 30d (286 KM) to wydatek zaczynający się od 321 600 zł.

Audi Q7 – to nam się podoba

Przestronne wnętrze, wygodne siedzenia, pojemny kufer, wysoki komfort jazdy, świetne osiągi, perfekcyjna jakość wykończenia.

Audi Q7 – to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, ograniczona poręczność podczas jazdy w mieście, duże zużycie paliwa, utrudniona obsługa urządzeń pokładowych.

Audi Q7 – nasza opinia

Audi Q7 to jeden z najlepszych SUV-ów oferowanych na naszym rynku. Samochód ma praktyczne nadwozie, pomimo potężnych rozmiarów bardzo dobrze się prowadzi, a z 286-konnym dieslem okazuje się wyjątkowo dynamiczne. Niestety, w tej klasie aut nie ma co liczyć na niską cenę.

Audi Q7 – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika2967, t.diesel/V6/24
Moc286 KM przy 3500 obr./min
Moment obrotowy600 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegówaut. 8
Napęd4x4
Prędkość maksymalna241 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,1 s
Średnie spalanie (wg WLTP)8,0 l/100 km
Emisja CO2210 g/km
Teoretyczny zasięg1060 km
Długość/szerokość/wysokość5063/1970/1740 mm
Rozstaw osi2990 mm
Masa własna/ładowność2195/740 kg
Pojemność bagażnika865-2050 l
Pojemność zbiornika paliwa85 l
Rozmiar opon w testowanym aucie285/35 R 22
Cena od/testowanego egzemplarza330 500/548 370 zł
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków