Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lexus UX 300e – tak jeździ pierwszy elektryk w gamie

Lexus UX 300e – tak jeździ pierwszy elektryk w gamie

Lexus UX oferowany jest wreszcie w elektrycznej wersji 300e. To jednocześnie pierwszy w pełni elektryczny model luksusowej marki Toyoty. Dzięki silnikowi o mocy 204 KM samochód ma bardzo dobre osiągi, a akumulator o pojemności 54,3 kWh magazynuje prąd, który wystarczy na przejechanie 315 km.

Lexus UX 300e – tak jeździ pierwszy elektryk w gamie
Zobacz galerię (6)
Auto Bild
Lexus UX 300e – tak jeździ pierwszy elektryk w gamie
  • Lexus UX 300e wykorzystuje silnik o mocy 204 KM, a to pozwala na rozpędzenie pojazdu do 100 km/h już po 7,5 s
  • Na pokładzie samochodu znalazł się akumulator o pojemności 54,3 kWh, a to umożliwia przejechanie dystansu 315 km
  • W Polsce auto pojawi się w sprzedaży na początku 2021 roku

Lexus ma doświadczenie w produkcji samochodów zasilanych akumulatorami, ponieważ luksusowa marka Toyoty w ciągu ostatnich 15 lat sprzedała około 1,8 mln aut tego typu. Jednak żaden z tych pojazdów nie był modelem z napędem czysto elektrycznym, lecz hybrydą, w której napęd stanowi połączenie jednostki benzynowej oraz elektrycznej. Teraz wreszcie dołącza do oferty samochód w 100 proc. bezemisyjny.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji