• DS 3 Crossback E-Tense napędzany jest elektrycznym silnikiem generującym 136 KM oraz 260 Nm
  • Według producenta w pełni naładowane baterie o pojemności 50 kWh wystarczą na pokonanie 320 km, ale w trakcie testu rzeczywisty zasięg wyniósł 260 km
  • Testowany DS 3 Crossbac E-Tense to wydatek 171 417 zł, a po doliczeniu cen opcji koszty zakupu wzrastają do 195 000 zł

Wprawdzie samochody elektryczne nadal mają status egzotyków, jednak coraz pewniej czują się w tłumie spalinowych modeli. Tego typu napęd trafił pod maskę modelu DS 3 Crossback E-Tense. Przekonajmy się zatem, jak sprawdza się w tym samochodzie.

Trudno pomylić to auto z konkurencyjnymi modelami. To przede wszystkim zasługa oryginalnych reflektorów z zaciekami dziennych świateł. Z tyłu na pierwszy plan wybijają się stylizowane na sportowo wloty powietrza.

Wnętrze prezentuje się jeszcze bardziej futurystycznie. Taki design DS 3 Crossback E-Tense zawdzięcza fantazyjnemu wyglądowi środkowej konsoli, nietypowym przyciskom czy cyfrowym wskaźnikom. Zaletą jest również wygodna pozycja za kierownicą.

Za to ilość miejsca (szczególnie z tyłu) nie rozpieszcza, a sposób obsługi może zirytować najspokojniejszych kierowców. Denerwujący jest przede wszystkim brak szybkiej reakcji po użyciu dotykowych klawiszy.

DS 3 Crossback E-Tense – dynamicznie i… cicho

Wciskasz prawy pedał do oporu, samochód wystrzeliwuje i osiąga setkę już po 8,7 s, a do uszu jadących nie dociera niemal żaden dźwięk. No tak, przecież pod maską pracuje silnik elektryczny, zatem nie może być mowy o żadnym warkocie dochodzącym do uszu pasażerów.

Dopiero po wyjechaniu poza miasto dobiegają do nas szum wiatru owiewającego karoserię oraz donośny dźwięk opon. Jednak nawet wtedy spokój w kabinie jest większy niż w przypadku aut spalinowych.

Mniej powodów do zadowolenia daje zasięg, gdy akumulatory (poj. 50 kWh) są naładowane w 100 proc. Wprawdzie producent obiecuje, że można pokonać nawet 320 km, jednak w trakcie testu samochód zużył 19,2 kWh/100 km, a to oznacza, że maksymalnie przejedzie się 260 km.

DS 3 Crossback E-Tense – komfortowo z prędem

Zawieszenie jest na tyle miękkie, żeby zapewnić komfort podczas pokonywania nierówności – zarówno niewielkich, jak i dużych poprzecznych garbów. Z kolei nisko położony środek ciężkości sprawia, że nadwozie nie przechyla się nadmiernie na zakrętach, a auto cały czas pozostaje na obranym kierunku jazdy. Szkoda tylko, że ten pozytywny obraz psuje nieprecyzyjny układ kierowniczy.

Elektryczne auta stają się coraz powszechniejsze, ale nadal są drogie. Testowany model to wydatek aż 171 417 zł. Tymczasem za Hyundaia Konę Electric (136 KM, akumulator 39 kWh, zasięg 305 km) zapłacicie maksymalnie 160 900 zł.

DS 3 Crossback E-Tense – to nam się podoba

Wyjątkowy styl, wysoki komfort jazdy, dobre osiągi, wygodne fotele i pozycja za kierownicą.

DS 3 Crossback E-Tense – to nam się nie podoba

Ograniczona przestronność z tyłu, wysoka cena, utrudniona obsługa urządzeń pokładowych.

DS 3 Crossback E-Tense – nasza opinia

DS 3 Crossback E-Tense to coś więcej niż auto czy SUV. To także postrzeganie motoryzacji z nowej perspektywy. Niestety, z racji ceny niewiele osób może pozwolić sobie na taką fanaberię. Tymczasem pod względem osiągów, prowadzenia czy rozplanowania wnętrza to pełnoprawne auto.

DS 3 Crossback E-Tense – osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Prędkość maksymalna 150 km/h
Zużycie prądu (WLTP) 18,3 kWh/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 0 g/km
Teoretyczny zasięg 320 km

DS 3 Crossback E-Tense – dane techniczne

Silnik elektryczny
Pojemność akumulatora 50 kWh (netto)
Moc maksymalna 136 KM
Maks. moment obrotowy 260 Nm
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 1
Dł./szer./wys. 4118/1791/1988 mm
Pojemność bagażnika 350-1050 l
Rozmiar opon 215/55 R 18
Cena wersji podstawowej/testowanej 171 417/195 000 zł