Auto Świat EV Testy Czy chiński crossover może odnieść sukces na polskim rynku?

Czy chiński crossover może odnieść sukces na polskim rynku?

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Zaprojektowany w Stanach Zjednoczonych, a produkowany w Chinach Seres 3 wchodzi właśnie na polski rynek. W teście sprawdzamy jego walory techniczne i zastanawiamy się, czy warto zainteresować się elektrycznym crossoverem?

Seres 3 2022 r. 1 generacja
Zobacz galerię (20)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Seres 3 2022 r. 1 generacja
  • Chiński elektryk został zaprojektowany na bazie samochodu spalinowego
  • Seres 3 ma wydajny akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (bez kobaltu)
  • Zmierzyliśmy: średnie zużycie prądu to 18,1 kWh, co daje realny zasięg 290 km
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Może to niepolityczne, ale my także (podobnie jak większość Polaków) mamy sceptyczne nastawienie do jakości chińskich produktów. Zaznaczamy, że nie myślimy tu o samej produkcji (w końcu marki z niemal całego świata mają tam swoje zakłady), lecz o aspekcie technicznym. I choć z uprzedzeniem podchodzimy do samochodów z Państwa Środka, to jednak staramy się profesjonalnie podchodzić do ich testowania. Dlatego, gdy w numerze 16-17/2022 "Auto Świata" przedstawiliśmy z pozytywną opinią test chińsko-brytyjskiej elektrycznej taksówki LEVC TX, nabraliśmy ochoty na sprawdzenie kolejnych produktów chińskiej motoryzacji. Tym razem wybór padł również na samochód elektryczny o nazwie "Seres 3".

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski