Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ssangyong

Ssangyong

SsangYong

SsangYong to południowokoreański producent samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Firma powstała w 1954 roku jako Hadonghwam Motor Co. i na początku produkowała auta terenowe na zlecenie amerykańskiej armii. W 1977 roku zmieniła nazwę na Dong-A Motor, natomiast obecną nazwę marka ma od 1988 roku, gdy przedsiębiorstwo zostało przejęte przez SsangYong Business Group.

SsangYong w 1991 roku nawiązał współpracę z Mercedesem w wyniku czego wiele podzespołów koreańskich modeli pochodziło od niemieckiego giganta, a kilka modeli, np. Chairman czy Istana bazowała na modelach Mercedesa. W 1998 roku SsangYong został przejęty przez Daewoo, lecz współpraca nie trwała długo. SsangYong od 2000 roku znów występował pod własną nazwą.

Pod koniec 2004 roku ponad połowę udziałów spółki wykupił chiński koncern Shanghai Automotive Industry Corporation, który rok wcześniej podpisał z SsangYongiem umowę na montaż samochodów.

Rok 2009 był krytyczny dla koreańskiej firmy, ponieważ znalazła się ona na skraju bankructwa. Produkcja została wstrzymana a na ratunek przyszła rok później firma Mahindra & Mahindra.

Ssangyong wszedł na polski rynek w 2011 roku a w swojej gamie modelowej na takie auta jak Tivoli, Korando czy Rexton.

Na szczególną uwagę zasługuje model Rodius zaprezentowany w 2004 roku. Mimo tego iż nadwozie zostało zaprojektowane przez Kena Greenley'a, byłego szefa Królewskiej Akademii Sztuki w Londynie, przez wielu był uważany za najbrzydszy samochód na świecie, a w rankingu brytyjskiej gazety The Telegraph, zajął 3. miejsce w tejże kategorii.

SsangYong - modele

Ikona samochodu

SsangYong Actyon

Ikona samochodu

SsangYong Korando

Ikona samochodu

SsangYong Kyron

Ikona samochodu

SsangYong Musso

Ikona samochodu

SsangYong Rexton

Ikona samochodu

SsangYong Rodius

Ikona samochodu

SsangYong Tivoli

Ikona samochodu

SsangYong XLV

SsangYong - powiązane artykuły

SsangYong Torres. Widzieliśmy go na żywo. Europejska premiera odbyła się w Warszawie

SsangYong Torres. Widzieliśmy go na żywo. Europejska premiera odbyła się w Warszawie

SsangYong Torres to nowy koreański model, który do sprzedaży trafi jeszcze w 2023 r. Samochód, który mogliśmy obejrzeć w Warszawie, nie był jeszcze pokazywany w Europie. Mało tego, to jedyny jak na razie egzemplarz, który przyjechał na nasz kontynent aż z Chile. Przekonajcie się czym nowy koreański SUV ma skusić klientów.

SsangYong zmieni nazwę na KG Mobility? Stanowisko polskiego importera

SsangYong zmieni nazwę na KG Mobility? Stanowisko polskiego importera

Już wkrótce nazwa SsangYong Motor przestanie istnieć. W jej miejsce pojawi się KG Mobility, a wszystkie produkowane samochody będą oferowane pod marką KG. Taka informacja obiegła motoryzacyjny świat. Generalny importer SsangYonga w Polsce uspokaja i wyjaśnia zaistniałą sytuację.

SsangYong Korando. Czy diesel to najlepsza opcja? [TEST]

SsangYong Korando. Czy diesel to najlepsza opcja? [TEST]

Ssangyong Korando z silnikiem Diesla to rozsądna cenowo alternatywa dla podobnych europejskich modeli. Jednocześnie jest to alternatywa dla benzynowego Korando, który jest umiarkowanie ekonomiczny albo – w wersji z LPG – ma dość krótki zasięg.

Korando E-Motion kosztuje tyle, co Audi Q4 e-tron. Gdzie tu sens?

Korando E-Motion kosztuje tyle, co Audi Q4 e-tron. Gdzie tu sens?

Pierwszy elektryczny SsangYong kusi przestronnym wnętrzem, zużywa niewiele prądu, lecz po bliższym poznaniu ujawnia cechy, które niestety kładą się cieniem na dobrym wrażeniu. Czy Korando E-Motion jest warte uwagi?

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Wybrałem się elektrykiem na Podlasie. SsangYong pokazał, że to przyjemność

Wybrałem się elektrykiem na Podlasie. SsangYong pokazał, że to przyjemność

Wiele się mówi, że wyjazd elektrykiem na wschód Polski to rzucanie się z motyką na słońce i zwiastuje same problemy. Ja zaryzykowałem i pojechałem SsangYongiem Korando e-Motion w tamte rejony. To była to podróż bogata w krajobrazy, którą mógłbym bez problemu powtórzyć elektrykiem.

17 zwariowanych samochodów z przeszłości. Czy znasz je wszystkie?

17 zwariowanych samochodów z przeszłości. Czy znasz je wszystkie?

Pamiętacie SsangYonga Rodiusa? A Renaulta Avantime'a? Historia motoryzacji zna wiele aut, które dziwnie wyglądały lub miały niezwykłe funkcje. Oto nasza subiektywna lista przebojów ekstremalnie zwariowanych klasyków.

Ssangyong Korando 1.5 GDI-T LPG – Koszt przejechania 100 km to 52 zł

Ssangyong Korando 1.5 GDI-T LPG – Koszt przejechania 100 km to 52 zł

Od niedawna czwartą generację koreańskiego SUV-a można kupić z instalacją LPG. Testując Ssangyonga Korando 1.5 GDI-T w wersji z automatem i napędem 4x4, sprawdzamy, ile kosztuje i jakie przynosi korzyści?

Fabryczne samochody z instalacją LPG — TOP 10. Sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens

Fabryczne samochody z instalacją LPG — TOP 10. Sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens

Zakup nowego auta z instalacją LPG to rozwiązanie dla osób szukających taniego środka transportu. Przyglądamy się ofercie nowych samochodów z gazem i sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens.

SsangYong Rexton – komfort z ramą

SsangYong Rexton – komfort z ramą

SsangYong Rexton to jeden z niewielu SUV-ów zbudowanych na ramie. To w połączeniu z napędem na wszystkie koła, reduktorem i blokadą tylnego mechanizmu różnicowego gwarantuje dobrą dzielność terenową. Jednocześnie to komfortowy samochód z praktycznym nadwoziem. W teście wersji Sapphire sprawdzamy, czy samochód spełnia oczekiwania kierowców o wysokich wymaganiach.

Zadłużony SsangYong sprzedany za 250 mln dolarów

Zadłużony SsangYong sprzedany za 250 mln dolarów

SsangYong ma nowego właściciela. Jak podaje Reuters, zadłużonego producenta samochodów przejęło południowokoreańskie konsorcjum Edison Motors Co za kwotę 254,65 mln dol.

Ssangyong Tivoli Grand - czy niska cena to jego jedyna zaleta?

Ssangyong Tivoli Grand - czy niska cena to jego jedyna zaleta?

Choć marka Ssangyong istnieje od 1954 roku to dalej możemy nazwać ja egzotyczną. Dlaczego? Wystarczy przejechać się którymś z modeli Ssangyong by znaleźć odpowiedź na to pytanie. Nasz testowy model Tivoli Grand wzbudza zainteresowanie na drodze. Nie tylko dlatego, że są rzadko spotykane. Rzucające się w oczy jest nadwozie Tivoli. Nie jest to typowy SUV ale za mały by zakwalifikować go w kategorii kombi. Spokojnie możemy powiedzieć, że Tivoli jest idealnym środkiem pomiędzy tymi dwoma segmentami. 163 konny silnik benzynowy zapewnia całkiem niezły komfort jazdy przy ograniczonym spalaniu. W komplecie z 6 biegową skrzynią, która pracuje bardzo lekko podróż jest przyjemnością. To co jest niesamowitym plusem Tivoli to jego przestrzeń bagażowa. Bez większego problemu zmieści ona bagaże sporej rodziny. Czy Ssangyong Tivoli Grand będzie hitem sprzedażowym? Niska cena na pewno zachęci.

Auta bez ściemy - Ssangyong Tivoli

Auta bez ściemy - Ssangyong Tivoli

Ssangyong Tivoli nie jest tak popularny, jak modele europejskiej czy rodzimej konkurencji, ale coraz częściej pojawia się na naszych ulicach. W teście topowego benzyniaka o mocy 163 KM współpracującego z automatyczną skrzynią biegów sprawdzamy, jakimi zaletami samochód ma szansę przekonać do siebie kierowców.

SsangYong Korando e-Motion – pierwszy elektryk tej marki

SsangYong Korando e-Motion – pierwszy elektryk tej marki

Korrando e-Motion to pierwszy w pełni elektryczny samochód marki SsangYong. Jego rynkowy debiut zapowiadany jest na początek 2022 r. Sprzedaż rozpocznie się nie w Korei, a w Europie. Do Polski auto trafi na wiosnę.

SsangYong Musso Grand – nie tylko do pracy

SsangYong Musso Grand – nie tylko do pracy

SsangYong Musso Grand to typowy pikap, a zatem w pierwszej kolejności myślimy o tym aucie, jako o kandydacie do ciężkiej pracy w trudnych warunkach terenowych. Jednak w trakcie testu przekonaliśmy się, że to nie jedyne zadanie, podczas którego sprawdza się koreański model z napędem na wszystkie koła i o dużych możliwościach transportowych.

SsangYong Korando 1.5 T-Gdi - pozytywnie zaskakuje i... dużo pali

SsangYong Korando 1.5 T-Gdi - pozytywnie zaskakuje i... dużo pali

SsangYong Korando 1.5 T-Gdi to rozsądnie wyceniony kompaktowy SUV o estetycznej i wyrazistej stylistyce, praktycznym nadwoziu i przestronnym wnętrzu z dużym bagażnikiem. Ma też dość dynamiczny, 163-konny silnik i jest bogato wyposażony. Ten dobry obraz psują jednak nieco czasami irytujące drobiazgi oraz przede wszystkim wysokie spalanie.

SsangYong Rexton po liftingu – koreański Land Cruiser

SsangYong Rexton po liftingu – koreański Land Cruiser

SsangYong nadal ma problemy z rozpoznawalnością. Wiele osób ciągle ze zdziwieniem patrzy na logo tej marki. Kolejna próba zwrócenia na siebie uwagi to odnowiony flagowy Rexton - równie luksusowy i dzielny w terenie jak Toyota Land Cruiser, ale nie tak prestiżowy i mniej zaawansowany technicznie, więc znacznie tańszy.

Ssangyong Tivoli – turbo dało mu siłę

Ssangyong Tivoli – turbo dało mu siłę

Ssangyong Tivoli to typowy kompaktowy SUV. Po liftingu przeprowadzonym w 2019 r. zyskał m.in. doładowany 163-konny silnik benzynowy. Czy dzięki niemu ma szansę w starciu z konkurentami? W teście wersja z napędem na przednie koła oraz z 6-stopniową, automatyczną skrzynią.

SsangYong Korando 1.5 T-Gdi – lubi sobie wypić

SsangYong Korando 1.5 T-Gdi – lubi sobie wypić

SsangYong Korando kusi przestronnością i ceną, ale podczas jazdy, niestety, odsłania swoje słabości. W naszym teście zużył tyle, co ponaddwukrotnie mocniejsze auta, i bardzo słabo zahamował.

SsangYong X200 - Korea mierzy w Jeepa Wranglera

SsangYong X200 - Korea mierzy w Jeepa Wranglera

Mimo poważnych problemów finansowych koreański SsangYong tak łatwo się nie poddaje. Najstarszy koreański producent samochodów szykuje bowiem zupełnie nowego SUV-a. Na celowniku znaleźli się tacy rywale, jak Jeep Wrangler, Ford Bronco czy Suzuki Jimny.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech