• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ssangyong

Ssangyong

SsangYong

SsangYong to południowokoreański producent samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Firma powstała w 1954 roku jako Hadonghwam Motor Co. i na początku produkowała auta terenowe na zlecenie amerykańskiej armii. W 1977 roku zmieniła nazwę na Dong-A Motor, natomiast obecną nazwę marka ma od 1988 roku, gdy przedsiębiorstwo zostało przejęte przez SsangYong Business Group.

SsangYong w 1991 roku nawiązał współpracę z Mercedesem w wyniku czego wiele podzespołów koreańskich modeli pochodziło od niemieckiego giganta, a kilka modeli, np. Chairman czy Istana bazowała na modelach Mercedesa. W 1998 roku SsangYong został przejęty przez Daewoo, lecz współpraca nie trwała długo. SsangYong od 2000 roku znów występował pod własną nazwą.

Pod koniec 2004 roku ponad połowę udziałów spółki wykupił chiński koncern Shanghai Automotive Industry Corporation, który rok wcześniej podpisał z SsangYongiem umowę na montaż samochodów.

Rok 2009 był krytyczny dla koreańskiej firmy, ponieważ znalazła się ona na skraju bankructwa. Produkcja została wstrzymana a na ratunek przyszła rok później firma Mahindra & Mahindra.

Ssangyong wszedł na polski rynek w 2011 roku a w swojej gamie modelowej na takie auta jak Tivoli, Korando czy Rexton.

Na szczególną uwagę zasługuje model Rodius zaprezentowany w 2004 roku. Mimo tego iż nadwozie zostało zaprojektowane przez Kena Greenley'a, byłego szefa Królewskiej Akademii Sztuki w Londynie, przez wielu był uważany za najbrzydszy samochód na świecie, a w rankingu brytyjskiej gazety The Telegraph, zajął 3. miejsce w tejże kategorii.

SsangYong - modele

Ikona samochodu

SsangYong Actyon

Ikona samochodu

SsangYong Korando

Ikona samochodu

SsangYong Kyron

Ikona samochodu

SsangYong Musso

Ikona samochodu

SsangYong Rexton

Ikona samochodu

SsangYong Rodius

Ikona samochodu

SsangYong Tivoli

Ikona samochodu

SsangYong XLV

SsangYong - powiązane artykuły

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Ssangyong Korando 1.5 GDI-T LPG – Koszt przejechania 100 km to 52 zł

Od niedawna czwartą generację koreańskiego SUV-a można kupić z instalacją LPG. Testując Ssangyonga Korando 1.5 GDI-T w wersji z automatem i napędem 4x4, sprawdzamy, ile kosztuje i jakie przynosi korzyści?

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Ranking 20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Fabryczne samochody z instalacją LPG — TOP 10. Sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens

Zakup nowego auta z instalacją LPG to rozwiązanie dla osób szukających taniego środka transportu. Przyglądamy się ofercie nowych samochodów z gazem i sprawdzamy, czy ich zakup nadal ma sens.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

SsangYong Rexton – komfort z ramą

SsangYong Rexton to jeden z niewielu SUV-ów zbudowanych na ramie. To w połączeniu z napędem na wszystkie koła, reduktorem i blokadą tylnego mechanizmu różnicowego gwarantuje dobrą dzielność terenową. Jednocześnie to komfortowy samochód z praktycznym nadwoziem. W teście wersji Sapphire sprawdzamy, czy samochód spełnia oczekiwania kierowców o wysokich wymaganiach.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

17 zwariowanych samochodów z przeszłości. Czy znasz je wszystkie?

Pamiętacie SsangYonga Rodiusa? A Renaulta Avantime'a? Historia motoryzacji zna wiele aut, które dziwnie wyglądały lub miały niezwykłe funkcje. Oto nasza subiektywna lista przebojów ekstremalnie zwariowanych klasyków.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Zadłużony SsangYong sprzedany za 250 mln dolarów

SsangYong ma nowego właściciela. Jak podaje Reuters, zadłużonego producenta samochodów przejęło południowokoreańskie konsorcjum Edison Motors Co za kwotę 254,65 mln dol.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Ssangyong Tivoli Grand - czy niska cena to jego jedyna zaleta?

Choć marka Ssangyong istnieje od 1954 roku to dalej możemy nazwać ja egzotyczną. Dlaczego? Wystarczy przejechać się którymś z modeli Ssangyong by znaleźć odpowiedź na to pytanie. Nasz testowy model Tivoli Grand wzbudza zainteresowanie na drodze. Nie tylko dlatego, że są rzadko spotykane. Rzucające się w oczy jest nadwozie Tivoli. Nie jest to typowy SUV ale za mały by zakwalifikować go w kategorii kombi. Spokojnie możemy powiedzieć, że Tivoli jest idealnym środkiem pomiędzy tymi dwoma segmentami. 163 konny silnik benzynowy zapewnia całkiem niezły komfort jazdy przy ograniczonym spalaniu. W komplecie z 6 biegową skrzynią, która pracuje bardzo lekko podróż jest przyjemnością. To co jest niesamowitym plusem Tivoli to jego przestrzeń bagażowa. Bez większego problemu zmieści ona bagaże sporej rodziny. Czy Ssangyong Tivoli Grand będzie hitem sprzedażowym? Niska cena na pewno zachęci.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Auta bez ściemy - Ssangyong Tivoli

Ssangyong Tivoli nie jest tak popularny, jak modele europejskiej czy rodzimej konkurencji, ale coraz częściej pojawia się na naszych ulicach. W teście topowego benzyniaka o mocy 163 KM współpracującego z automatyczną skrzynią biegów sprawdzamy, jakimi zaletami samochód ma szansę przekonać do siebie kierowców.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

SsangYong Korando e-Motion – pierwszy elektryk tej marki

Korrando e-Motion to pierwszy w pełni elektryczny samochód marki SsangYong. Jego rynkowy debiut zapowiadany jest na początek 2022 r. Sprzedaż rozpocznie się nie w Korei, a w Europie. Do Polski auto trafi na wiosnę.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

SsangYong Musso Grand – nie tylko do pracy

SsangYong Musso Grand to typowy pikap, a zatem w pierwszej kolejności myślimy o tym aucie, jako o kandydacie do ciężkiej pracy w trudnych warunkach terenowych. Jednak w trakcie testu przekonaliśmy się, że to nie jedyne zadanie, podczas którego sprawdza się koreański model z napędem na wszystkie koła i o dużych możliwościach transportowych.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

SsangYong Korando 1.5 T-Gdi - pozytywnie zaskakuje i... dużo pali

SsangYong Korando 1.5 T-Gdi to rozsądnie wyceniony kompaktowy SUV o estetycznej i wyrazistej stylistyce, praktycznym nadwoziu i przestronnym wnętrzu z dużym bagażnikiem. Ma też dość dynamiczny, 163-konny silnik i jest bogato wyposażony. Ten dobry obraz psują jednak nieco czasami irytujące drobiazgi oraz przede wszystkim wysokie spalanie.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

SsangYong Rexton po liftingu – koreański Land Cruiser

SsangYong nadal ma problemy z rozpoznawalnością. Wiele osób ciągle ze zdziwieniem patrzy na logo tej marki. Kolejna próba zwrócenia na siebie uwagi to odnowiony flagowy Rexton - równie luksusowy i dzielny w terenie jak Toyota Land Cruiser, ale nie tak prestiżowy i mniej zaawansowany technicznie, więc znacznie tańszy.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Ssangyong Tivoli – turbo dało mu siłę

Ssangyong Tivoli to typowy kompaktowy SUV. Po liftingu przeprowadzonym w 2019 r. zyskał m.in. doładowany 163-konny silnik benzynowy. Czy dzięki niemu ma szansę w starciu z konkurentami? W teście wersja z napędem na przednie koła oraz z 6-stopniową, automatyczną skrzynią.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

SsangYong Korando 1.5 T-Gdi – lubi sobie wypić

SsangYong Korando kusi przestronnością i ceną, ale podczas jazdy, niestety, odsłania swoje słabości. W naszym teście zużył tyle, co ponaddwukrotnie mocniejsze auta, i bardzo słabo zahamował.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

SsangYong X200 - Korea mierzy w Jeepa Wranglera

Mimo poważnych problemów finansowych koreański SsangYong tak łatwo się nie poddaje. Najstarszy koreański producent samochodów szykuje bowiem zupełnie nowego SUV-a. Na celowniku znaleźli się tacy rywale, jak Jeep Wrangler, Ford Bronco czy Suzuki Jimny.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

SsangYong Rexton – zwierzę pociągowe w nowym wydaniu

SsangYong, koreańska marka produkująca SUV-y, przypomina o sobie odnowionym Rextonem. W ofercie znajdziemy jeszcze dwa mniejsze modele – Tivoli (i Tivoli Grand) oraz Korando. Oto nasze wrażenia z jazdy zmodernizowanym okrętem flagowym SsangYonga.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

SsangYong – nowy inwestor i importer w Polsce

Koreański koncern SsangYong zmienia inwestora po tym, jak ze współpracy zrezygnowała indyjska firma Mahindra&Mahindra. Zmiany następują również w naszym kraju. Od tego roku jedna z największych w Polsce grup dealerskich PTH rozszerzyła działalność, czego efektem stało się powołanie SsangYong Auto Polska jako generalnego importera koreańskich samochodów.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Poradnik kupującego małego SUV-a

Wsiadać wygodnie, siedzieć wysoko i poruszać się beztrosko to specjalność małych SUV-ów. Sprawdzamy 10 atrakcyjnych propozycji o długości około 4,2 m i radzimy którą wersję silnikową wybrać.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Te marki najczęściej wybiera statystyczny Kowalski. Dominują producenci z Azji

W 2020 r. najwięcej aut w Polsce sprzedała Toyota i Skoda, ale miejsce na podium zawdzięczają one głównie sprzedaży flotowej. A które auta najczęściej wybierali kierowcy prywatnie? Sprawę zbadał instytut Samar, a wyniki ich raportu są naprawdę zaskakujące. W pierwszej trójce znalazła się mało znana marka z Korei.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Tymi samochodami przewieziesz najwięcej pączków (i nie tylko)

Tłusty czwartek to dobry pretekst, żeby wziąć pod lupę najpojemniejsze bagażniki w samochodach różnych klas. Dla rodzin, sportowców amatorów, działkowców i zarządzających firmowymi flotami to ważny parametr, który może zadecydować o wyborze konkretnego modelu. Sprawdzimy, ile pączków da się nimi przywieźć.
Pokaż więcej

Materiały Premium

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

    Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

  • Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

    Nawet bardzo dobre, gdyż Renault Kadjar nasz test ukończyło z piątką na świadectwie. Choć kilka punktów karnych, a także uwag się zebrało. Niektóre zauważone przez nas mankamenty mogą uprzykrzyć życie. Zwłaszcza wymagającym kierowcom. Czy w takim razie możemy Kadjara jednak uznać za samochód godny polecenia?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech