Logo

Najbardziej niezgrabne samochody w historii. Lepiej ich nie zobaczyć na własne oczy

  • Jeden z samochodów z naszej ósemki trafił do sprzedaży w prima aprilis, inny produkowano w Polsce
  • Nasz przegląd pokazuje, że zdecydowanie gorsze dni zdarzają się nawet takim zawodnikom jak Audi, BMW, Volvo i Toyota
  • W tym zestawieniu nie znajdziesz Fiata Multipli, Renault Thalii, Pontiaca Azteka lub Suzuki SX4 sedan. Tutaj znalazły się naprawdę poważne zaburzenia proporcji
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Braku odpowiednich proporcji nadwozia nie uratuje już nic — ani efektowny detal, ani piękne przetłoczenie, ani niezapomniany lakier. Sęk w tym, że czasem styliści po prostu nie mają wyboru.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Bywa, że uzyskanie odpowiednich proporcji uniemożliwia platforma (bądź inne wymogi techniczne) albo po prostu zwykła ekonomia i cięcie kosztów. Najtrudniej zaprojektować zgrabnego sedana, ponieważ tu zgraną całość muszą utworzyć aż trzy bryły — przedziału silnikowego, kabiny pasażerskiej i bagażnika. To nie SUV, hatchback czy kombi, gdzie współgrać muszą "jedynie" dwa elementy.

Wynika z tego, że zestawienie najbardziej niezgrabnych samochodów w historii najprościej ułożyć właśnie z sedanów. Ale ja nie lubię chodzić na skróty, nie znoszę banału, więc wśród ośmiu nieproporcjonalnych modeli znajdziesz także hatchbacka, minivana, a nawet coupe.

Zaznaczam, to nie jest ranking. Kolejność przedstawianych samochodów jest czysto losowa, a wybór subiektywny. Choć kiedy spojrzysz na bohaterów tego zestawienia, pewnie przyznasz mi rację.

A, i nie znajdziesz tu Fiata Multipli, Renault Thalii i Vel Satisa, Pontiaca Azteka lub Suzuki SX4 sedan. Do tego przeglądu trafiły naprawdę poważne zaburzenia proporcji.

Jak to się mówi: oglądasz na własną odpowiedzialność.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu