- Jeden z samochodów z naszej ósemki trafił do sprzedaży w prima aprilis, inny produkowano w Polsce
- Nasz przegląd pokazuje, że zdecydowanie gorsze dni zdarzają się nawet takim zawodnikom jak Audi, BMW, Volvo i Toyota
- W tym zestawieniu nie znajdziesz Fiata Multipli, Renault Thalii, Pontiaca Azteka lub Suzuki SX4 sedan. Tutaj znalazły się naprawdę poważne zaburzenia proporcji
Braku odpowiednich proporcji nadwozia nie uratuje już nic — ani efektowny detal, ani piękne przetłoczenie, ani niezapomniany lakier. Sęk w tym, że czasem styliści po prostu nie mają wyboru.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Bywa, że uzyskanie odpowiednich proporcji uniemożliwia platforma (bądź inne wymogi techniczne) albo po prostu zwykła ekonomia i cięcie kosztów. Najtrudniej zaprojektować zgrabnego sedana, ponieważ tu zgraną całość muszą utworzyć aż trzy bryły — przedziału silnikowego, kabiny pasażerskiej i bagażnika. To nie SUV, hatchback czy kombi, gdzie współgrać muszą "jedynie" dwa elementy.
- Przeczytaj także: Najdłuższe seryjne auta w historii. Wśród nich Polski Fiat, którego możesz nie znać
Wynika z tego, że zestawienie najbardziej niezgrabnych samochodów w historii najprościej ułożyć właśnie z sedanów. Ale ja nie lubię chodzić na skróty, nie znoszę banału, więc wśród ośmiu nieproporcjonalnych modeli znajdziesz także hatchbacka, minivana, a nawet coupe.
- Przeczytaj także: Najwięksi przegrani rynku nowych aut w Europie. Polska bastionem diesla
Zaznaczam, to nie jest ranking. Kolejność przedstawianych samochodów jest czysto losowa, a wybór subiektywny. Choć kiedy spojrzysz na bohaterów tego zestawienia, pewnie przyznasz mi rację.
A, i nie znajdziesz tu Fiata Multipli, Renault Thalii i Vel Satisa, Pontiaca Azteka lub Suzuki SX4 sedan. Do tego przeglądu trafiły naprawdę poważne zaburzenia proporcji.
Jak to się mówi: oglądasz na własną odpowiedzialność.