Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Honda City

Honda City

Ikona samochodu

Honda City to niewielki miejski sedan należący do segmentu B. I generacja powstała już w 1981 roku, choć w Europie auto jest dostępne dopiero od 2002 roku, bo pierwsza odmiana była znana pod nazwą Jazz.

Co ciekawe nie był to 4-drzwiowy sedan, lecz jako 3-drzwiowy hatchback (później dostępne było 2-drzwiowe cabrio). Auto wyróżniało się sporymi, okrągłymi reflektorami i niewielkimi rozmiarami – ważyło zaledwie ok. 700 kg w zależności od wersji. Pod maską znajdował się niewielki, 1,2-litrowy silnik o mocy 67 KM, a gdy w 1982 roku zadebiutowała odmiana Turbo, dysponował on mocą 100 KM.

W 1986 roku na rynku pojawiła się II generacja Hondy City. Nadwozie wyraźnie różniło się od poprzednika i odrobinę też urosło. Auto mogło pomieścić 4 osoby, lecz wymiary nie pozwalały by pasażerowie na tylnej kanapie podróżowali w komfortowych warunkach. Tym razem, oprócz 1,2-litrowej jednostki wzmocnionej do 76 KM dostępny był także 1,3-litrowy silnik o mocy 82 KM. Przednie koła były napędzane za pośrednictwem 4-biegowego automatu bądź skrzyni manualnej o 5 przełożeniach.

W 1994 roku zakończyła się produkcja II generacji City a jej następcą była Honda Logo. Odmiana Hondy City jaka jest nam znana powstała w 1996 roku jako III generacja. 4-drzwiowy sedan był jednak w sprzedaży wyłącznie na rynku azjatyckim. Pod jego maską mogły pracować 2 benzyniaki – mniejszy o pojemności 1,3 litra i mocy 90 KM; większy o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM. Jednostki mogły współpracować z 4-stopniowym automatem lub 5-biegową skrzynią manualną, przekazując swój moment obrotowy na przednią oś. W 2000 roku przeprowadzono facelifting auta.

W 2002 roku zadebiutowała IV generacja Hondy City i tym razem była ona oferowana również w Europie. Nadwozie w stosunku do poprzedniczki uległo nieznacznemu powiększeniu oraz nabrało bardziej okrągłych kształtów. Standardowe wyposażenie co prawda nie obejmowało m.in. klimatyzacji, ale było w zupełności zadowalające. W przeciwieństwie do 3-drzwiowego City z lat 80. i 90. auto zostało przewidziane na 5 osób, a pasażerowie na tylnej kanapie nie będą ściśnięci jak sardynki. Z kolei bagażnik miał imponujące 500 litrów pojemności.

Pod maską wciąż brakowało diesli, a na Starym Kontynencie dostępny był jedynie 1,4-litrowy silnik o mocy 83 KM. Na innych rynkach do wyboru były jeszcze jednostki 1.5 i 1.3 o mocy odpowiednio 105 i 95 KM. Napęd odbywał się na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub bezstopniowej przekładni CVT.

W 2005 roku auto przeszło facelifting a po 3 latach na rynku pojawiła się V generacja miejskiej Hondy. Została ona zbudowana na płycie podłogowej z której korzystał Jazz. Nadwozie zyskało na atrakcyjności i nowoczesnym wyglądzie, a rozstaw osi zwiększono o 10 cm. Tym razem podstawowe wyposażenie było lepsze niż w poprzedniej generacji i obejmowało m.in. automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby czy 6 poduszek powietrznych.

Po raz kolejny w Europie dostępny był jedynie 1,4-litrowy silnik. Jednostka i-VTEC miała 100 KM, a na innych rynkach dostępne były jeszcze benzyniaki o pojemności 1,5 litra i mocy 115 KM, a w Chinach także 1,8 litra rozwijający 140 KM. Jednostki współpracowały z 5-biegowym manualem lub 5-stopniowym automatem i przenosiły moc na przednie koła.

W 2011 roku przeprowadzono facelifting, a 2 lata później do produkcji wprowadzono VI generację City. Podobnie jak poprzedniczka, auto bazowało na mniejszym modelu City 4. generacji. Nadwozie bardzo upodobniło się do innych modeli japońskiej marki i ma bardzo nowoczesny wygląd. Pod maską znalazł się jeden benzyniak o pojemności 1,5 litra i mocy 120 KM.

Oprócz tego w 2014 roku zaprezentowano wersję hybrydową miejskiej Hondy. Silnik spalinowy (pracujący w cyklu Atkinsona) 1.5 o mocy 110 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym rozwijającym 29,5 KM. Przednie koła są napędza za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni dwusprzęgłowej.

Głównymi rywalami Hondy City są m.in. Peugeot 301, Dacia Logan i Fiat Linea.

Honda City - generacje

Ikona samochodu

Honda City I (1981 - 1986)

Ikona samochodu

Honda City II (1986 - 1994)

Ikona samochodu

Honda City III (1996 - 2002)

Ikona samochodu

Honda City IV (2002 - 2007)

Ikona samochodu

Honda City V (2007 - 2013)

Ikona samochodu

Honda City VI (2013 - )

Honda City - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test