Auto Świat EV Testy Hyundai Kona 39 kWh. Atrakcyjny wstęp do jazdy na prądzie

Hyundai Kona 39 kWh. Atrakcyjny wstęp do jazdy na prądzie

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Hyundai Kona to ceniony i doświadczony elektryk. W teście sprawdziłem, czy w tańszej wersji z akumulatorem 39 kWh i silnikiem o mocy 136 KM zasięg auta też daje powody do zadowolenia.

Hyundai Kona 39 kWh (2022 r., 1. generacja)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Hyundai Kona 39 kWh (2022 r., 1. generacja)
  • Kona ma gniazdo ładowania, umieszczone z przodu. To rzadkie, ale całkiem wygodne rozwiązanie
  • W mieście na ładowaniu teoretycznie dałoby się przejechać nawet 388 km – tak oszczędny potrafi być napęd przy sprzyjających warunkach
  • Opony Michelin zapewniają lepszą trakcję niż Nexeny, na których Kony zwykle do nas przyjeżdżały do testów
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Hyundai Kona jest na rynku, od 2018 r. i wespół z bratnim Ioniqiem i Kią e-Niro przeciera "elektroszlak". Czy mimo tego, że Koreańczycy już oferują nowocześniejsze e-modele, Kona z mniejszą baterią wciąż stanowi atrakcyjny wstęp do jazdy na prądzie?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński