Logo
EVTestyTen elektryk jest tańszy od spalinowego odpowiednika. Test BMW i4 eDrive40

Ten elektryk jest tańszy od spalinowego odpowiednika. Test BMW i4 eDrive40

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

BMW i4 ma sportowy wygląd, zapewnia świetne osiągi i dużą radość z prowadzenia. Wobec kosztu przejechania 100 km wynoszącego 14 zł zachwyca też tanią eksploatacją. Kosztuje jednak ponad 270 000 zł. Czy to jego jedyna wada?

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
BMW i4 eDrive40 2022 r. 1 generacja
Auto Świat / Igor Kohutnicki
BMW i4 eDrive40 2022 r. 1 generacja

Słabo rozwinięta struktura stacji ładowania w Polsce nie stanowi zachęty do zakupu samochodu elektrycznego, a brak możliwości ładowania elektryka w domu lub w pracy jest wręcz wyraźnym wskazaniem, by się na niego nie decydować. Ale wysokie ceny benzyny (6,70 zł za litr 95 okt.) oznaczają koszt przejechania 100 km autem spalającym ok. 8 l/100 km (tyle średnio zużyłby spalinowy odpowiednik BMW i4 z silnikiem o mocy ok. 300 KM) na poziomie ok. 54 zł. To sprawia, że coraz więcej osób zastanawia się nad zakupem elektryka.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium