Auto Świat EV Testy Ten elektryk jest tańszy od spalinowego odpowiednika. Test BMW i4 eDrive40

Ten elektryk jest tańszy od spalinowego odpowiednika. Test BMW i4 eDrive40

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

BMW i4 ma sportowy wygląd, zapewnia świetne osiągi i dużą radość z prowadzenia. Wobec kosztu przejechania 100 km wynoszącego 14 zł zachwyca też tanią eksploatacją. Kosztuje jednak ponad 270 000 zł. Czy to jego jedyna wada?

BMW i4 eDrive40 2022 r. 1 generacja
BMW i4 eDrive40 2022 r. 1 generacjaŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Słabo rozwinięta struktura stacji ładowania w Polsce nie stanowi zachęty do zakupu samochodu elektrycznego, a brak możliwości ładowania elektryka w domu lub w pracy jest wręcz wyraźnym wskazaniem, by się na niego nie decydować. Ale wysokie ceny benzyny (6,70 zł za litr 95 okt.) oznaczają koszt przejechania 100 km autem spalającym ok. 8 l/100 km (tyle średnio zużyłby spalinowy odpowiednik BMW i4 z silnikiem o mocy ok. 300 KM) na poziomie ok. 54 zł. To sprawia, że coraz więcej osób zastanawia się nad zakupem elektryka.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:BMWBMW i4auto elektryczne