Logo

Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
  • Założyliśmy, że użytkownik kupuje nowe auto w salonie, jeździ nim przez cztery lata i pokonuje 60 000 km, a potem sprzedaje
  • Przy takiej eksploatacji utrata wartości okazuje się najistotniejszym kosztem, dlatego wartości rezydualne są kluczowe do taniej jazdy
  • Mimo niższego zużycia paliwa lub energii, auto z większą utratą wartości potrafi przegrać pojedynek
  • Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na pytanie "auto elektryczne czy spalinowe". Dlatego warto przeczytać to porównanie!
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Branża samochodowa silnikami spalinowymi stoi i na tym nadal świetnie zarabia: osiem na dziesięć nowo rejestrowanych aut w Unii Europejskiej wciąż ma pod maską jednostkę spalinową Diesla lub benzynową – solo lub w parze z elektrykiem, z którym tworzy hybrydę.

Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu