Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Porsche Panamera

Porsche Panamera

Porsche Panamera

Porsche Panamera to luksusowy samochód sportowy produkowany przez markę z Zuffenhaussen. Jest to pierwsza w historii 4-drzwiowa limuzyna Porsche. Auto zadebiutowało w 2009 roku (typ 970).

Pomysł na tego typu auto powstał już pod koniec lat 80. kiedy po prostu przedłużono 911-kę. Inżynierowie twierdzą, że Panamera również bazuje stylistycznie na flagowej 911-tce, jednak patrząc na limuzynę ma się odwrotne wrażenie i wiele osób twierdzi, iż jest to jedno z najbrzydszych Porsche jakie powstało. Głównym zarzutem jest brak zgrabności oraz kiepsko zachowane proporcje.

Wnętrze natomiast rozpieszcza przestronnością i luksusowym wykończeniem. Szczególnie w przedłużonej wersji Executive (15 cm dłuższy rozstaw osi), 4-miejscowa Panamera dba o odpowiedni komfort pasażerów na tylnych, indywidualnych fotelach, choć i standardowa wersja nie odbierze wygody podróżowania. Pojemność bagażnika wynosiła 445 litrów, więc spokojnie starczyło, aby wybrać się w podróż z kompletem pasażerów.

Początkowo podstawową jednostką była 3,6-litrowa V6-ka o mocy 300 KM. Silnikiem który najczęściej występował, była widlasta „ósemka” o pojemności 4,8 litra, która w wersji wolnossącej S generowała 400 KM, GTS – 430 KM, turbodoładowanej odmianie Turbo – 500, a w topowej specyfikacji Turbo S – aż 550 KM. Przyspieszenie do 100 km/h (z pakietem Sport Chrono) tej blisko 2-tonowej limuzyny trwało niespełna 4 sekundy. Ponadto dostępny był także 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy, który rozwijał 250 KM. Dla spragnionych ekologii, powstała także wersja hybrydowa. 3-litrowy benzyniak wyposażony w kompresor, w połączeniu z silnikiem elektrycznym generował 380 KM.

Choć Panamera jest dostępna tylko w jednym nadwoziu, to w 2012 roku zaprezentowano koncept o nazwie Sport Turismo, przedstawiający limuzynę Porsche jako shooting brake. Trzeba przyznać, że tył auta prezentował się bardzo korzystnie.

W 2013 roku Porsche zdecydowało się odświeżyć Panamerę. Lifting wpłynął korzystnie na stylistykę auta, choć wciąż wiele osób było zdegustowanych wyglądem Porsche. Przemodelowane zostały zderzaki, światła przednie oraz tylne, a zmiany zaszły także pod maską. Podstawowa jednostka rozwijała teraz 310 KM, a wersja S została „zdegradowana” do widlastej „szóstki”, jednak moc wzrosła do 420 KM. Moc odmiany hybrydowej wzrosła do 416 KM, GTS generował teraz 440 KM, a wersja Turbo i Turbo S – kolejno 520 i 570 KM. Moc trafiała na tylne lub wszystkie koła przez 6-biegową skrzynię manualną (dostępna tylko przed liftingiem), dwusprzęgłową, 7-stopniową przekładnię PDK lub 8-biegowy automat Tiptronic.

W 2016 roku zaprezentowano II generację limuzyny Porsche (typ 971). Wielkim krokiem było znaczne poprawienie stylistyki auta. W tym modelu wyraźniej widać nawiązania do flagowej 911-ki, co wyszło jej na plus. Najlepiej jednak, Panamera prezentuje się od tyłu. Wymiarowo auto urosło w stosunku do swojej poprzedniczki – 35 mm wzdłuż i 5 mm wszerz i wzwyż.

Wnętrze również przeprojektowano w znaczącym stopniu. Na środku znajduje się teraz spory ekran, a przyciski na konsoli środkowej, zastąpiono dotykowym panelem. Z zegarów, analogowy pozostał jedynie obrotomierz, co jest ukłonem w stronę tradycji marki.

Zwykła Panamera, ma pod maską 3-litrowy silnik benzynowy V6 z turbo o mocy 330 KM. Wersja S dysponuje co prawda mniejszą, bo 2,9-litrową widlasta „szóstką”, lecz z podwójnym doładowaniem, przez co osiąga 440 KM. Również odmiana Turbo, z 4-litrowym silnikiem V8, wspomagana jest dwoma turbosprężarkami i rozwija 550 KM. Diesel o tej samej pojemności i ilości cylindrów generuje 422 KM, a wersja hybrydowa, stanowi połączenie 2,9-litrowego benzyniaka i silnika elektrycznego. Łączna moc układu wynosi 462 KM.

Rywalami Porsche Panamera są m.in. Aston Martin Rapide oraz Maserati Quattroporte.

Porsche Panamera - generacje

Porsche Panamera (2009&nbsp-&nbsp)

Porsche Panamera (2009 - )

Porsche Panamera - powiązane artykuły

Porsche i papaja? Panamera w "smakowitym" wydaniu

Porsche i papaja? Panamera w "smakowitym" wydaniu

Panamera jest cenionym luksusowym gran turismo od Porsche, ale w "smutnym" kolorze potrafi wtopić się w uliczny krajobraz. Żeby coś z tym zrobić, nie trzeba oklejać auta specjalną folią czy korzystać z bardzo drogiej opcji lakieru na życzenie. Wystarczy wybrać w konfiguratorze pozycję "Papaya Metallic".

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Ukradł dwa elementy Porsche w 15 sekund. Nie potrzebował nawet narzędzi [WIDEO]

Ukradł dwa elementy Porsche w 15 sekund. Nie potrzebował nawet narzędzi [WIDEO]

Wiralowy filmik z Brazylii przedstawiający błyskawiczną kradzież reflektorów z Porsche Panamery przypomniał o konstrukcyjnej wpadce niemieckiego producenta. Na nagraniu z monitoringu doskonale widać, jak łatwo złodziei wyciągnął z samochodu dwa elementy. Nie potrzebował do tego nawet narzędzi.

Porsche Panamera 4S e-hybrid. W tym modelu 5 l/100 km to żaden wyczyn

Porsche Panamera 4S e-hybrid. W tym modelu 5 l/100 km to żaden wyczyn

Jeśli lubisz zjeść ciastko i mieć ciastko, doceniasz rozwiązania łączące przeciwieństwa i masz odpowiednio duży budżet na takie fanaberie, to Porsche Panamera 4S E-Hybrid pozwoli ci zaznać upragnionych skrajności: od jazdy w ciszy aż po sportowe emocje.

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Dobrze kupić i jeszcze lepiej sprzedać to marzenie każdego użytkownika samochodu. Podpowiadamy jak je zrealizować. Przeanalizowaliśmy wartość ponad 100 modeli w przeszło 22 tys. konfiguracji. Oto wyniki rankingu Mistrz Wartości 2022!

Lepiej wozić niż być wożonym? Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive zadowoli każdego

Lepiej wozić niż być wożonym? Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive zadowoli każdego

To najmocniejsza, najszybsza, najdroższa i najdłuższa Panamera. Tych "naj" pewnie znalazłoby się jeszcze więcej (np. najoszczędniejsza), ale w końcu mówimy o samochodzie, którego cena z opcjami przekroczyła milion 279 tys. zł! Na takim pułapie można już mieć kosmiczne wymagania.

Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

Trend na auta elektryczne przybiera na sile, dlatego czas sprawdzić, czy już rzeczywiście stanowią one rozsądną alternatywę dla spalinowych modeli. Policzymy koszty jednego kilometra, analizując spalanie lub zużycie energii, koszty przeglądów, utratę wartości — różnice będą ogromne!

Dwanaście modeli, które mają zniknąć na zawsze. Od Kii Stinger po Passata sedana

Dwanaście modeli, które mają zniknąć na zawsze. Od Kii Stinger po Passata sedana

Kto by się spodziewał, że Volkswagen zrezygnuje z Passata sedan, Ford z Mondeo, a Skoda z Fabii Combi? A jednak. To tylko część z modeli, które wkrótce mają zniknąć z rynku. Być może na zawsze.

Co oznacza 911 i skąd się wzięła Carrera? Odkrywamy tajemnice nazw Porsche

Co oznacza 911 i skąd się wzięła Carrera? Odkrywamy tajemnice nazw Porsche

Porsche przyjęło najbardziej niespotykany sposób nazewnictwa swoich modeli. Skąd się wzięło 911? Dlaczego na jedno 911 mówi się 964, a na inne 991.2? Czy to prawda, że ”Taycan” pochodzi z języka tureckiego, a ”Macan” z indonezyjskiego?

Tragiczny wypadek Porsche i Daewoo. Pasażerowie Porsche uciekli

Tragiczny wypadek Porsche i Daewoo. Pasażerowie Porsche uciekli

W nocy 4 lutego doszło do tragicznego wypadku, w którym uczestniczyły Daewoo Matiz i Porsche Panamera. W wyniku wypadku kierowca koreańskiego auta zginął na miejscu, a pasażer lub pasażerowie Porsche uciekli z miejsca zdarzenia. Policja apeluje o pomoc.

Ideę Corvette z V8 pośrodku zrealizowano po 65 latach. 12 modeli, które dłuuugo czekały na produkcję

Ideę Corvette z V8 pośrodku zrealizowano po 65 latach. 12 modeli, które dłuuugo czekały na produkcję

Między pomysłem na Chevroleta Corvette z centralnie umieszczonym silnikiem a jego realizacją upłynęło aż 65 lat. Na swój moment długo czekały też BMW i3, Porsche Panamera i Alfa Romeo Stelvio. Jakim jeszcze modelom droga od idei do seryjnej produkcji zabrała mnóstwo czasu?

Porsche Panamera Platinum Edition – jeszcze bardziej ekskluzywne wydanie

Porsche Panamera Platinum Edition – jeszcze bardziej ekskluzywne wydanie

Na rozpoczynającym się 17 listopada salonie samochodowym w Los Angeles Porsche zaprezentuje ekskluzywną wersję swojej flagowej limuzyny. Panamera Platinum Edition wyróżniać się będzie bogatym wyposażeniem seryjnym i zarezerwowanym dla niej specjalnymi detalami wykończenia w kolorze platynowym.

Porsche Panamera 4S e-hybrid Sport Turismo - hybryda bez wyrzeczeń

Porsche Panamera 4S e-hybrid Sport Turismo - hybryda bez wyrzeczeń

4S e-hybrid to trzeci hybrydowy wariant Panamery. Z mocą systemową 560 KM wyparł z oferty wersję Turbo, chce być zarazem przyjacielem środowiska jak i kierowcy żądnego emocji. Jak temu Porsche się ten szpagat udaje?

Porsche Panamera Turbo S - sportowe auto w garniturze limuzyny

Porsche Panamera Turbo S - sportowe auto w garniturze limuzyny

Lifting Panamery, choć dyskretny wizualnie, wniósł do oferty szczególnie obfitą wersję: nowe Turbo S gardzi elektrowsparciem, celebruje moc wydobywaną wyłącznie z wysokooktanowej benzyny i jeździ jak marzenie.

Panamera Turbo S E-Hybrid – nowe flagowe Porsche rozwija moc 700 KM

Panamera Turbo S E-Hybrid – nowe flagowe Porsche rozwija moc 700 KM

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, Panamera 4 E-Hybrid i Panamera 4S to nowe wersje luksusowego gran turismo ze Stuttgartu. Najmocniejsza z nich jest hybrydą plug-in, która rozwija moc 700 KM i kosztuje prawie milion złotych.

Nowe Porsche Panamera - lifting odwetowy

Nowe Porsche Panamera - lifting odwetowy

Porsche odświeżyło Panamerę, i owszem, trzeba przyjrzeć się dwa razy, żeby zauważyć zmiany. Bo te najbardziej istotne zaszły pod maską i blachą: przybyło koni, doszły nowe wersje i dopieszczono szereg detali

Raport jakości samochodów - rocznik 2020 pod lupą

Raport jakości samochodów - rocznik 2020 pod lupą

Amerykanie znów oceniają jakość nowych aut. Tym razem sprawdzili, jak sprawują się samochody z rocznika 2020 po pierwszych trzech miesiącach użytkowania. Okazuje się, że sporo powodów do narzekania mają klienci marek premium.

Porsche Panamera Turbo – wilk syty i owca cała

Porsche Panamera Turbo – wilk syty i owca cała

Niektórzy uważają, że w życiu trzeba iść na kompromisy. Fakt, czasem to koniecznie, ale przecież nie zawsze. Przykład? Proszę bardzo. Jeśli masz furę pieniędzy i oczekujesz komfortu na odpowiednim poziomie to sięgasz po luksusową limuzynę. Trzeba wtedy odłożyć na półkę marzenia o sportowych doznaniach w trakcie jazdy? Nie koniecznie. Przecież jest Porsche Panamera Turbo.

Duża akcja serwisowa Porsche - ponad 1,1 tys. aut do naprawy

Duża akcja serwisowa Porsche - ponad 1,1 tys. aut do naprawy

Porsche ogłosiło dużą akcję przywoławczą modelu Panamera, który w skrajnej sytuacji może się zapalić. Tylko na polskim rynku w autoryzowanych stacjach obsługi powinno pojawić się 1 119 samochodów.

Porsche Panamera 4S – Robert testuje

Porsche Panamera 4S – Robert testuje

Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test