Porsche Panamera zyska sporo nowości. Pierwsza z nich to czwarta hybryda plug-in. "W drugiej generacji Porsche Panamera oferowaliśmy trzy warianty E-Hybrid z hybrydowym napędem plug-in, teraz dodamy czwarty. To nasza odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie ze strony klientów. W niektórych krajach udział odmian E-Hybrid dla linii Panamera wynosi niemal 100 proc. Kolejna wersja będzie legitymować się wysokimi osiągami i idealnie wpisze się we wszechstronną ofertę" – powiedział dr Thomas Friemuth, szef linii produktów Panamera.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Nowe Porsche Panamera — dopracowane hybrydy
Wszystkie hybrydowe Panamery będą oferować większy zasięg w trybie elektrycznym. "Podczas naszych testów na napędzie elektrycznym pokonujemy dystanse nawet o 70 proc. większe niż w przypadku poprzednika" — dodał Friemuth. Bazą hybryd będzie mocniejszy silnik elektryczny całkowicie zintegrowany z obudową nowej skrzyni biegów PDK. W ten sposób inżynierowie Porsche osiągnęli lepsze osiągi i wydajność rekuperacji przy niższej masie. Na pokładzie znajdzie się akumulator o większej pojemności (25,9 kWh), jednak pokładowa ładowarka o mocy 11 kW skróci czas ładowania.
Producent ze Stuttgartu wspomina też o "zasadniczych zmian w konstrukcji silników spalinowych", ale nie dzieli się jeszcze szczegółami w tej kwestii.
Nowe Porsche Panamera — seryjne zawieszenie pneumatyczne
Standardowo nowa Panamera będzie wyposażona w półaktywne zawieszenie z nowymi dwuzaworowymi amortyzatorami, które pozwalają niezależnie regulować etapy ugięcia i odbicia. To sprawi, że auto będzie jeszcze bardziej komfortowe lub sportowe, w zależności od wybranego trybu jazdy.
W opcji po raz pierwszy będzie można zamówić podwozie z aktywną kontrolą amortyzacji i szeroką gamą dodatkowych funkcji. "Dzięki aktywnemu podwoziu wyznaczamy nowe standardy. Mogliśmy to odczuć na każdym metrze naszych jazd testowych – wyjątkowy komfort na bruku w barcelońskim porcie oraz dynamiczne, zwinne usposobienie na krętych lokalnych drogach poza miastem. W skrócie: nieporównywalnie szeroki zakres kompetencji" – podsumował Thomas Friemuth.
Nowe Porsche Panamera — odliczanie do premiery
Porsche prowadzi ostatnie badania drogowe Panamery w okolicach Barcelony. Skupiają się one głównie na układzie napędowym. Wcześniej model nowej generacji przechodził próby w wielu częściach świata — w USA (na dużej wysokości i w wysokiej temperaturze), w Skandynawii (przy niskiej temperaturze), w RPA (w trudnych warunkach drogowych) oraz w Azji (w wysokiej wilgotności i w zakorkowanych megamiastach).
Nowa Panamera zadebiutuje 24 listopada 2023 r. podczas Festiwalu Ikon Porsche w Dubaju. Druga generacja produkowana jest od 2016 r.