Obecna, druga generacja flagowego Porsche dostępna jest na rynku już od 5 lat, a aktualna oferta modelu w Polsce obejmuje aż 21 wersji w trzech odmianach nadwoziowych (liftback, liftback z większym rozstawem osi oraz kombi Sport Turismo) i siedmiu silnikowych. Niebawem dołączy do nich elegancki wariant Platinum Edition, którego debiut odbędzie się podczas motoryzacyjnego show w Kalifornii. Wersje Platinum w Europie bedą oferowane dla wariantów Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid, w tym także z jako Sport Turismo.

Porsche Panamera Platinum Edition – na bogato

To, co najbardziej będzie wyróżniać nową edycję Panamery, to przede wszystkim luksusowe wyposażenie. Już w standardzie obejmie ono takie elementy, jak m.in.: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM), automatycznie przyciemniane lusterka boczne, reflektory matrycowe LED z systemem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), panoramiczny dach, wspomaganie parkowania Park Assist z kamerą cofania oraz, w przypadku odmian hybrydowych, pokładową ładowarkę AC o mocy 7,2 kW. Auto poruszać się będzie na 21-calowych kołach Exclusive Design Sport w kolorze Platinum (w opcji felgi 20-calowe), a wzrok przykuwać będą takie stylistyczne detale, jak: czarne sportowe końcówki układu wydechowego, przyciemniane tylne szyby, czarne listwy wokół bocznych okien z wykończeniem na wysoki połysk oraz tylne lampy Exclusive Design.

We wnętrzu znajdziemy m.in.: sportową kierownicę GT oraz wspomaganie układu kierowniczego Plus, asystenta zmiany pasa ruchu, komfortowe przednie fotele z 14-kierunkową regulacją elektryczną i pakietem pamięci, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, system nagłośnienia przestrzennego Bose, pakiet wykończenia wnętrza z elementami ozdobnymi ze szczotkowanego aluminium w kolorze czarnym oraz herb Porsche na zagłówkach. Standardem będzie też analogowy zegarek na desce rozdzielczej oraz nakładki na progi drzwi ze szczotkowanego aluminium.

Porsche Panamera Platinum Edition – za chwilę w sprzedaży

Wersje Platinum w Europie bedą oferowane dla wariantów Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid, w tym także z jako Sport Turismo. Pierwsza, najtańsza, napędzana będzie silnikiem 3.0 V6 o mocy 330 KM i momencie 450 Nm. Wariant hybrydowy wykorzysta układ napędowy z silnikiem 2.9 V6 i motorem elektrycznym o łącznej mocy 462 KM i momencie 700 Nm.

W Niemczech za Panamerę Platinum Edition trzeba zapłacić minimum 111 945 euro. Polskie ceny poznamy wkrótce.