- Porsche Panamera użyte do bicia rekordu na torze Nürburgring to topowa wersja z hybrydowym napędem o łącznej mocy układu 680 KM
- Samochód rozpędza się do 100 km/h po 3,2 s, a maksymalnie można nim jechać 315 km/h
- Nowe Porsche Panamera Turbo E-Hybrid kosztuje od 959 tys. zł
- Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Nowe Porsche Panamera, którym mieliśmy już okazję jeździć, odniosło pierwszy sukces. W dodatku jest to osiągnięcie sportowej miary. Kierowca testowy Porsche Lars Kern zasiadł za kierownicą topowego wariantu Panamery i przejechał północną pętlę toru Nurburgring w czasie 7:24,17 min. Tym samym ustanowił rekord dla samochodów klasy luksusowej z napędem spalinowym lub hybrydowym.
Uzyskany czas okrążenia nowego Porsche Panamery okazał się o ponad 5 s krótszy od osiągnięcia uzyskanego podczas jazdy Panamerą poprzedniej generacji. Z pewnością duży udział w pobiciu rekordu miał elektrycznie wspomagany, hybrydowy napęd o łącznej mocy 680 KM, ale były też inne czynniki, które przyczyniły się do sukcesu.
Porsche Panamera – Lars Kern powiedział o biciu rekordu
Układ napędowy, aerodynamika, podwozie, nowe opony Michelin o ultrawysokich osiągach – na wynik złożyło się wiele czynników – skomentował Lars Kern. Kierowca dodał jeszcze: Szczególnie duży wkład ma tu nowe podwozie Porsche Active Ride. Nadwozie przez cały czas utrzymuje pozycję równoległą do nawierzchni, a zachowanie w zakrętach i stabilność reprezentują zupełnie nowy poziom. W rezultacie kierowca może cieszyć się jeszcze lepszym czuciem samochodu. W ten sposób podkreślamy, że nasze podwozie nie tylko zapewnia maksymalny komfort jazdy na co dzień, ale robi też prawdziwą różnicę na północnej pętli Nürburgringu. Żadne inne Porsche nie oferuje tak szerokiego spektrum kompetencji, od komfortu po sportowy charakter. Nowa Panamera łączy zalety ekskluzywnej limuzyny z prowadzeniem auta sportowego.
Do bicia rekordu wykorzystano topową wersję Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. W tej postaci do napędu służy hybrydowy układ generujący 680 KM. Takie parametry to wynik użycia benzynowej jednostki produkującej 519 KM oraz 190-konnego elektrycznego silnika. Samochód rozpędza się do setki po 3,2 s, a maksymalnie można nim jechać 315 km/h.
Porsche Panamera – klatka bezpieczeństwa to obowiązek
Egzemplarz użyty podczas próby to seryjne Porsche Panamera z niewielkimi modyfikacjami, które wprowadzono w celu zapewnienia bezpieczeństwa kierowcy. Z tego powodu na pokładzie znalazł się wyścigowy fotel oraz klatka bezpieczeństwa.
Auto miało opony Michelin Pilot Sport Cup 2 o wymiarach 275/35 ZR 21 z przodu i 325/30 ZR 21 z tyłu opracowane specjalnie do tego modelu. Optymalne osiągi pomógł uzyskać opcjonalny pakiet aerodynamiczny Aerokit Carbon z elementami z włókna węglowego, który eliminuje zjawisko unoszenia przedniej osi.
W połączeniu z listwą Gurneya zintegrowaną z adaptacyjnym 4-kierunkowym tylnym spoilerem pozwala to wygenerować pożądaną siłę docisku, a jednocześnie zwiększa równowagę aerodynamiczną.