Auto Świat > Używane > Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Hybrydy plug-in
Hybrydy plug-inŹródło: Shutterstock
  • Na rynku pojawiło się bardzo dużo modeli, ale wybór używanych hybryd plug-in jest mały
  • Wśród używanych hybryd plug-in dominuję drogie propozycje, choćby dlatego, że często dotyczą młodych aut marek premium
  • Używana hybryda plug-in nie dla każdego będzie dobrym wyborem

Oferta modeli wśród używanych hybryd plug-in jest niezwykle szeroka. Możecie zdecydować się na auto kompaktowe (m.in. audi A3, Volkswagena Golfa, Toyotę Prius, Hyundaia Ioniqa), klasę średnią (BMW serii 3, Mercedesa klasy C, Volkswagena Passata, Forda Fusiona, Kię Optimę), wyższą (Mercedesy, Audi, Volvo, Porsche), vana (BMW serii 2 Active Tourer, Forda C-Maxa) lub SUV-a (Mitsubishi Outlandera, MINI Countrymana, BMW X5, Porsche Cayenne, i cała paletę Volvo i Land Roverów). Dominują co prawda silniki benzynowe, ale znaleźć można też hybrydy z dieslami (Volvo, Mercedes).

Andrzej Jedynak