Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat plug-in hybrid

plug-in hybrid

Jaecoo J7 PHEV to nowy chiński SUV z hybrydą. Ma zasięg ponad 1300 km i 7-letnią gwarancję
Aktualności

Jaecoo J7 PHEV to nowy chiński SUV z hybrydą. Ma zasięg ponad 1300 km i 7-letnią gwarancję

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ten rodzaj napędu w Polsce święci tryumfy. Są oficjalne dane dotyczące sprzedaży nowych aut
Aktualności

Ten rodzaj napędu w Polsce święci tryumfy. Są oficjalne dane dotyczące sprzedaży nowych aut

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Materiał promocyjny
Cupry Formentor i Leon już po zmianach. Te samochody robią fantastyczne wrażenie
Testy nowych samochodów

Cupry Formentor i Leon już po zmianach. Te samochody robią fantastyczne wrażenie

Cupra Formentor i Cupra Leon zyskały nową twarz. Ba, nie tylko twarz, ale i nowe (częściowo) wnętrze. To kolejny krok w rozwoju hiszpańskiej marki, a w przypadku modelu Leon znacząca zmiana, dzięki której Cupra jeszcze mocniej odcina się stylistycznie od Seata. Sprawdziłem, czy te zmiany wyszły obu modelom na dobre.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Materiał promocyjny
Renault Rafale zaprojektowane wspólnie z Jeanem-Michelem Jarre'em
Testy nowych samochodów

Renault Rafale zaprojektowane wspólnie z Jeanem-Michelem Jarre'em

Renault Rafale to kolejny SUV w gamie francuskiej firmy. Podobnie jak wprowadzone w 2021 r. Renault Arkana, tegoroczna nowość także ma nadwozie typu coupe. W ofercie będą dwie wersje silnikowe, a jedną z nich miałem już okazję podróżować. Pierwsze jazdy pokazały, że auto ma duże szanse na rynkowy sukces.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Polski rynek elektromobilności w I kwartale. Jest dobrze, ale daleko jeszcze do ideału
Aktualności

Polski rynek elektromobilności w I kwartale. Jest dobrze, ale daleko jeszcze do ideału

Ponad 62 tys. łącznie zarejestrowanych całkowicie elektrycznych samochodów osobowych i użytkowych — tak wyglądał stan polskiej elektromobilności w pierwszym kwartale br. Biorąc pod uwagę także hybrydy plug-in (PHEV), pod koniec marca po polskich drogach jeździło ponad 108 tys. aut osobowych z napędem elektrycznym. Wyniki z marca pokazują, że liczba pojazdów elektrycznych rośnie, ale powoli, podobnie jak punktów ładowania.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jeździłem Mercedesem E300 e, czyli hybrydą plug-in. Sprawdziłem, czy to perfekcyjna kombinacja
Testy nowych samochodów

Jeździłem Mercedesem E300 e, czyli hybrydą plug-in. Sprawdziłem, czy to perfekcyjna kombinacja

Zapomnijcie na chwilę o tych wszystkich nonsensach, że niby zelektryfikowane napędy mają uratować naszą planetę. Nie po to kupujesz Mercedesa klasy E, żeby ratować planetę. Co nie znaczy, że hybryda plug-in w limuzynie "dla prezesa" nie ma sensu. Ależ ma. Ten napęd umożliwia perfekcyjnie ciche i płynne przemieszczanie się w warunkach miejskich, pozostawia powietrze i sumienie czyste, a jednocześnie daje kierowcy do dyspozycji konkretny zasięg wynikający z silnika spalinowego. Brak logistyki ładowarkowej i wymuszonych postojów co 1,5 godziny niewątpliwie są dużym atutem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Toyota odkryła tajemnicę. Ten krok zapewnił sukces modelowi RAV4
Aktualności

Toyota odkryła tajemnicę. Ten krok zapewnił sukces modelowi RAV4

Toyota pochwaliła się kolejnym sukcesem, tym razem dotyczącym RAV4. Całkowita sprzedaż hybrydowej wersji tego modelu przekroczyła 50 tys. egzemplarzy. Tym samym ten najbardziej wszechstronny SUV japońskiego producenta znalazł się na podium najpopularniejszych hybryd Toyoty w Polsce, za Corollą i C-HR.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Mercedes E 400 e kontra Volvo S90 T8. Różnica w cenie była decydująca
Porównania samochodów

Mercedes E 400 e kontra Volvo S90 T8. Różnica w cenie była decydująca

Mercedes E 400 e oraz Volvo S90 T8 to limuzyny klasy wyższej napędzane hybrydami typu plug-in. Porównaliśmy te luksusowe modele z Niemiec i ze Szwecji nie tylko po to, żeby sprawdzić, który z tych samochodów jest lepszy, lecz także po to, żeby sprawdzić, czy liczba ich zalet uzasadnia zakup tak drogich limuzyn.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Materiał promocyjny
Większa, lepsza, nowocześniejsza. Jeździłem nową Skodą Kodiaq i wiem, że ma szansę odnieść ogromny sukces
Testy nowych samochodów

Większa, lepsza, nowocześniejsza. Jeździłem nową Skodą Kodiaq i wiem, że ma szansę odnieść ogromny sukces

Trzeba przyznać, że Czesi bardzo dobrze odrobili pracę domową. Ich najnowszy model — Kodiaq drugiej generacji — pozostaje typową Skodą, czyli autem, który zadowoli wielu klientów, ale wynosi zalety poprzednika na wyższy poziom i w udany sposób łączy nowoczesność z funkcjonalnością. Dotyczy to również debiutującej w tym modelu hybrydy plug-in, w przypadku której napęd elektryczny naprawdę ma sens.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziś wchodzi w życie AFIR. Co ta rewolucja oznacza dla ciebie i innych kierowców
Aktualności

Dziś wchodzi w życie AFIR. Co ta rewolucja oznacza dla ciebie i innych kierowców

AFIR zaczyna obowiązywać w sobotę, 13 kwietnia 2024 r. i wprowadza największą motoryzacyjną rewolucję obecnej dekady, na dodatek szalenie trudną do przeprowadzenia. Co zmieni? I jak bardzo? Oto wszystko, co trzeba wiedzieć o AFIR (w skrócie), o którym zaraz będą mówić wszyscy — i to co najmniej przez następne 10 lat.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Koniec świata blisko. Biały Opel Astra kombi to jedno z fajniejszych aut, którymi jeździłem
Testy nowych samochodów

Koniec świata blisko. Biały Opel Astra kombi to jedno z fajniejszych aut, którymi jeździłem

Albo się (bardzo) zestarzałem, albo motoryzacja zmieniła się ostatnio bardziej, niż myślałem. Przejechałem kilkaset kilometrów nowym Oplem Astra, w dodatku wersją kombi i to z napędem hybrydowym, czyli modelem Astra Sports Tourer w odmianie GSe, i wciąż jestem pod wrażeniem. Szkoda, że zerknąłem do cennika

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Volkswagena Touarega po aktualizacji rozpoznasz z daleka. Którą wersję wybrać?
Testy nowych samochodów

Volkswagena Touarega po aktualizacji rozpoznasz z daleka. Którą wersję wybrać?

Trzecia generacja Touarega jest na rynku od 2018 r. i pozostanie w sprzedaży jeszcze przez jakiś czas. Auto zostało jednak zaktualizowane – i takimi właśnie zmodernizowanymi Touaregami miałem okazję jeździć w dość wymagających dla samochodu górskich warunkach. Testowałem wersję benzynową, diesla oraz hybrydę Plug-in, które dość istotnie różnią się osiągami, wrażeniami z jazdy i oczywiście ceną. Którą warto wybrać? Już wyjaśniam.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Materiał promocyjny
Jeździłem nową Toyotą C-HR Plug-in Hybrid. Można już zamawiać, ale czy warto?
Testy nowych samochodów

Jeździłem nową Toyotą C-HR Plug-in Hybrid. Można już zamawiać, ale czy warto?

Do nowej Toyoty C-HR wsiadałem uzbrojony jedynie w informację, że inżynierowie pracujący dla japońskiego producenta zrobili wszystko, co w ich mocy, aby zadowolić gusta klientów Europejskich. Nowy C-HR ma być bardziej przyjazny dla kierowcy, ekologiczny pod każdym względem i dobrze jeżdżący. Na potrzeby pierwszej jazdy producent dostarczył przedprodukcyjne egzemplarze w wersji "wszystkomającej", wyposażone w 2-litrowy napęd hybrydowy Plug-in. A zatem...

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Materiał promocyjny
Nowy Volkswagen Passat B9 ma argumenty, by walczyć z SUV-ami
Premiery

Nowy Volkswagen Passat B9 ma argumenty, by walczyć z SUV-ami

Volkswagen Passat cały czas nie umiera, choć już bez wersji sedan, wraca w kolejnej, 9. już generacji. To znów model, który ma być wzorem dla konkurencji, która prawie zwinęła się z tego segmentu. Przekonałem się, że dalej ma potężne możliwości i znów ma być o krok przed innymi. Jak? Teraz wam o tym opowiem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
OBFCM. Ten skrót musisz znać, jeśli masz nowe auto
Eksploatacja

OBFCM. Ten skrót musisz znać, jeśli masz nowe auto

OBFCM to pokładowy szpieg, który ma donosić władzom, jak korzystasz z auta, jak szybko nim jeździsz, ile zużywa ono paliwa, ile emituje. Myślisz, że w twoim samochodzie niczego takiego nie ma? Możesz się mylić! Wyjaśniamy, co kryje się za tym skrótem, jakie dokładnie dane są przekazywane i co może zrobić kierowca, żeby nie być szpiegowanym.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Upadek silników Diesla. Dlaczego Europa się od nich odwróciła?
Aktualności

Upadek silników Diesla. Dlaczego Europa się od nich odwróciła?

Samochody z silnikiem Diesla stanowią zaledwie 16,8 proc. rynku nowych aut w Europie. To mniej niż elektryki oraz hybrydy plug-in i najgorszy wynik w tym stuleciu, choć jeszcze siedem lat temu diesle sprzedawały się lepiej niż wszystkie inne typy napędów razem wzięte. Co się stało?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kia Niro – który napęd będzie najepszym wyborem?
Testy

Kia Niro – który napęd będzie najepszym wyborem?

Koncepcja kompaktowej Kii Niro pasuje do życia codziennego. Pozostaje pytanie: z jakim napędem wybrać tego crossovera? W tym przypadku możemy wybierać spośród trzech rodzajów napędu. Bazowym układem napędowym w niej Kii Niro jest tradycyjna hybryda, kolejną w gamie jest Kia Niro Plug-in, a na szczycie stoi Kia Niro z napędem elektrycznym. Sprawdziliśmy, który rodzaj napędu będzie tańszy w codziennej eksploatacji.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki
Używane

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?
Testy

Hybrydy plug-in z największym zasięgiem na prądzie – ranking. Co ładuje się zbyt wolno, co ma osiągi lepsze niż w papierach?

Która hybryda plug-in potrafi realnie przejechać najdalej na jednym ładowaniu akumulatora? Na podstawie własnych pomiarów na tej samej trasie przygotowaliśmy zestawienie 10 najlepszych PHEV-ów. Prezentujemy modele, które w naszych testach wykazały się największym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Testowałem Toyotę RAV4 przebraną za Suzuki. Czy warto kupić Suzuki Across?
Testy

Testowałem Toyotę RAV4 przebraną za Suzuki. Czy warto kupić Suzuki Across?

Przebieranki w branży motoryzacyjnej to rzecz zupełnie normalna, niektóre modele aut dostępne są pod nawet pięcioma markami. Ta jednak jest dość wyjątkowa: Suzuki Across produkowane przez Toyotę jest najdroższym, najbardziej "wypasionym" i być może najciekawszym samochodem marki Suzuki na polskim rynku. Ma on jednak poważną konkurencję.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Volkswagen Arteon eHybrid. Auto świetne, ale czy hybryda plug-in to dobry wybór?
Testy

Volkswagen Arteon eHybrid. Auto świetne, ale czy hybryda plug-in to dobry wybór?

Gdyby kilkanaście lat temu ktoś powiedział, że czterodrzwiowego Volkswagena można kupić ze względu na jego nieprzeciętną urodę albo że do sprawnego napędzania reprezentacyjnego auta wystarczy silnik o pojemności 1.4, wzięto by go za osobę niespełna rozumu. Żyjemy więc w ciekawych czasach. To, że Volkswagen Arteon eHybrid to wyjątkowo piękne auto, to fakt bezdyskusyjny. Sprawdzamy, jak radzi sobie jako hybryda plug-in.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dla tej marki premium Polska jest największym rynkiem w Europie
Aktualności

Dla tej marki premium Polska jest największym rynkiem w Europie

Tylko w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2023 r. Polacy kupili niemal 3,5 tys. lexusów. Dzięki temu Polska stała się największym rynkiem japońskiej marki w Europie. Jeszcze większe wrażenie robi dynamika wzrostu — ponad 160 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.