RAV4 jest najpopularniejszą zelektryfikowaną Toyotą na świecie. Hybrydowa wersja tego modelu w Polsce zadebiutowała w 2016 r., kiedy to w gamie napędowej pojawił się układ hybrydowy trzeciej generacji z silnikiem benzynowym 2,5 l. Klienci mogli wybierać pomiędzy napędem na przednią oś i napędem na cztery koła E-Four, przy czym w obu przypadkach łączna moc układu napędowego wynosiła 197 KM.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoToyota RAV4 z klasyczną hybrydą i hybrydą plug-in
Obecnie ten najwszechstronniejszy SUV japońskiego producenta oferowany jest wyłącznie ze zelektryfikowanymi napędami. Aktualna generacja modelu została opracowana w technologii TNGA i trafiła do sprzedaży pod koniec 2018 r., już z napędem hybrydowym czwartej generacji. Ten wciąż bazował na silniku benzynowym 2.5, ale w wersji przednionapędowej uzyskiwał łączną moc 218 KM, w modelach z napędem AWD-i już 222 KM.
W 2020 r. do gamy dołączył RAV4 z napędem plug-in hybrid. To najmocniejsza wersja w historii modelu, uzyskująca łącznie aż 306 KM, która od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6 s. Atutem tej wersji ma być również zasięg w trybie elektrycznym. Dzięki akumulatorowi o pojemności 18,1 kWh hybryda plug-in RAV4 może pokonać do 75 km (WLTP), a w mieście niemal do 100 km wyłącznie na prądzie.
Ponad 50 tys. zelektryfikowanych Toyot RAV4 w Polsce
Zmiany wprowadzone w Toyocie RAV4 zostały docenione przez klientów. W 2023 r. na całym świecie Japończycy sprzedali 408 tys. 919 sztuk RAV4 z klasyczną hybrydą oraz hybrydą plug-in. Rok do roku sprzedaż tego SUV-a wzrosła o 10 proc. W tym czasie w Polsce ten model Toyoty znalazł chętnych na 7863 zelektryfikowane RAV4. Co ciekawe, w przypadku klasycznej hybrydy 65 proc. polskich nabywców wybrało napęd AWD-i.
Duże zainteresowanie zelektryfikowanymi Toyotami sprawił, że całkowita sprzedaż hybrydowej RAV4 w Polsce przekroczyła już poziom 50 tys. egzemplarzy i obecnie wynosi 50 tys. 100 aut. To trzeci model marki z tym rodzajem napędu, który został kupiony w tak dużej liczbie egzemplarzy. Najpopularniejszą hybrydą w Polsce jest Corolla (79 376 egz.), a poziom 50 tys. sprzedanych aut przekroczyła jeszcze Toyota C-HR (53 753 egz.).