Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Testy > Kia Niro – który napęd będzie najepszym wyborem?

Kia Niro – który napęd będzie najepszym wyborem?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Koncepcja kompaktowej Kii Niro pasuje do życia codziennego. Pozostaje pytanie: z jakim napędem wybrać tego crossovera? W tym przypadku możemy wybierać spośród trzech rodzajów napędu. Bazowym układem napędowym w niej Kii Niro jest tradycyjna hybryda, kolejną w gamie jest Kia Niro Plug-in, a na szczycie stoi Kia Niro z napędem elektrycznym. Sprawdziliśmy, który rodzaj napędu będzie tańszy w codziennej eksploatacji.

Kia Niro
Kia NiroŹródło: Auto Bild

Unowocześniony, zadziorny wygląd, nowa platforma K, wiele systemów wspomagający jazdę — druga generacji Kii Niro jest wyraźnie odświeżona bez zaniedbywania znanych zalet tego modelu. Ilość miejsca absolutnie odpowiada rozmiarowi auta, elementy obsługi są w dużej mierze uporządkowane, a jakość wykonania dobra – nawet jeśli w bagażniku nadal znajduje się wrażliwy na zarysowania plastik. Z drugiej strony wiele innych materiałów zostało wyprodukowanych jako bardzo trwałe.

Kia Niro
Kia NiroŹródło: Auto Bild

Jeśli chodzi o silniki, Kia Niro obiera kurs w zieloną stronę. Podobnie jak w przypadku bratniego Hyundaia, dostępne są hybryda plug-in i pełna hybryda. Obie wersje z silnikami spalinowymi mają ze sobą wiele wspólnego, na przykład 1,6-litrowego benzyniaka o mocy 105 KM (z wtryskiem bezpośrednim, jednak – w przeciwieństwie do Tucsona – bez doładowania), napęd na przednie koła i harmonijnie zestrojoną 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynię.

Robert Rybicki