Unowocześniony, zadziorny wygląd, nowa platforma K, wiele systemów wspomagający jazdę — druga generacji Kii Niro jest wyraźnie odświeżona bez zaniedbywania znanych zalet tego modelu. Ilość miejsca absolutnie odpowiada rozmiarowi auta, elementy obsługi są w dużej mierze uporządkowane, a jakość wykonania dobra – nawet jeśli w bagażniku nadal znajduje się wrażliwy na zarysowania plastik. Z drugiej strony wiele innych materiałów zostało wyprodukowanych jako bardzo trwałe.

Kia Niro Foto: Auto Bild
Kia Niro

Jeśli chodzi o silniki, Kia Niro obiera kurs w zieloną stronę. Podobnie jak w przypadku bratniego Hyundaia, dostępne są hybryda plug-in i pełna hybryda. Obie wersje z silnikami spalinowymi mają ze sobą wiele wspólnego, na przykład 1,6-litrowego benzyniaka o mocy 105 KM (z wtryskiem bezpośrednim, jednak – w przeciwieństwie do Tucsona – bez doładowania), napęd na przednie koła i harmonijnie zestrojoną 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynię.