Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Mercedes Klasy S

Mercedes Klasy S

Jechałem Mercedesem droższym nawet od Maybacha. Poczułem się ważny, jak nigdy
Testy nowych samochodów

Jechałem Mercedesem droższym nawet od Maybacha. Poczułem się ważny, jak nigdy

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Kosztuje ok. miliona złotych, a i tak Polska okazała się jego 2. największym rynkiem w Europie
Aktualności

Kosztuje ok. miliona złotych, a i tak Polska okazała się jego 2. największym rynkiem w Europie

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pojedynek luksusowych klasyków. Mercedes W140 kontra BMW E38 i Lexus LS400
Co warto kupić

Pojedynek luksusowych klasyków. Mercedes W140 kontra BMW E38 i Lexus LS400

Powstawały, gdy księgowi nie mieli aż tak silnego wpływu na to, jak projektowane są samochody. Pierwsza generacja Lexusa LS miała być pokazem możliwości nowopowstałej marki. Za to BMW serii 7 E38 i Mercedes klasy S W140 były klasycznym wyrazem rywalizacji dwóch niemieckich gigantów. Dziś te topowe limuzyny można kupić za nieporównywalnie mniejsze pieniądze niż w chwili ich debiutu, choć już od lat ceny niektórych wersji i zadbanych egzemplarzy dynamicznie rosną. Która z wymienionych klasycznych limuzyn jest najlepszym wyborem?

10 klasyków dla masochistów. Wybij je sobie z głowy albo cierp
Youngtimer

10 klasyków dla masochistów. Wybij je sobie z głowy albo cierp

Samochody kultowe nie zawsze są fajne. Nie, nie zawsze warto spełniać marzenia! Są i takie, w przypadku których lepiej, żeby pozostały marzeniami, bo w przeciwnym razie grozi rozczarowanie. Większość klasycznych aut kupuje się sercem, ale czasem warto, żeby decydował rozum. Oto lista 10 kultowych pojazdów, które mają swoich zagorzałych fanów i miłośników, ale potrafią uprzykrzyć życie. Lepiej oglądać je w książkach i na zdjęciach z internetu, niż mieć w swoim garażu.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Trzeba było je kupić kilka lat temu. Siedem aut, które drożeją w mgnieniu oka
Co warto kupić

Trzeba było je kupić kilka lat temu. Siedem aut, które drożeją w mgnieniu oka

Każda inwestycja to ryzyko, a inwestowanie w samochody nie jest wyjątkiem. W przypadku aut czynników wpływających na zysk (lub stratę) jest mnóstwo. Mimo to pokusiliśmy się o stworzenie listy aut, na których ich właściciele mogą zarobić.

Czy samochód za ponad milion może mieć wady, czy to tylko wylęgarnia zalet? Mercedes-AMG S 63 dał mi odpowiedź
Testy nowych samochodów

Czy samochód za ponad milion może mieć wady, czy to tylko wylęgarnia zalet? Mercedes-AMG S 63 dał mi odpowiedź

10 lat temu do kupna nowego auta, w którym nie było wiele więcej potrzebne do szczęścia, wystarczyła pięcocyfrowa kwota. Dziś trzeba już sześciu cyfr – i to nie zawsze z jedynką z przodu. A co oferuje samochód za 7-cyfrową kwotę? Milion zalet za milion złotych? Czy w Mercedesie-AMG S 63 E Performance w ogóle da się na coś narzekać? Sprawdziłem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Poznaj najdłuższe seryjne auta w historii. Wśród nich Polski Fiat, którego możesz nie znać
Aktualności

Poznaj najdłuższe seryjne auta w historii. Wśród nich Polski Fiat, którego możesz nie znać

Te samochody są dłuższe niż styczniowe noce. To rekordziści wszech czasów. Na dodatek nie ma tu ani jednego unikatu zbudowanego przez pasjonata marzącego o wpisie w Księdze Rekordów Guinnessa — każde z tych aut było lub jest seryjnie produkowane. Masz więc szanse zobaczyć je na własne oczy, choć końca raczej nie dojrzysz. Obiecuję, że ten tekst nie będzie ci się... dłużył. Bo jedyne dłużyzny, jakie w nim znajdziesz, to te nadwoziowe.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mercedesy z turkusowymi światłami. To będzie ważna informacja
Aktualności

Mercedesy z turkusowymi światłami. To będzie ważna informacja

Mercedes poinformował, że w 2024 r. wyposaży dwa modele z systemami Drive Pilot — EQS i Klasę S — w specjalne turkusowe światła. Niemiecka marka dostała już na to zgodę w dwóch stanach USA. To pierwsza taka sytuacja na świecie. Czym jest spowodowana?

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Szokujące ceny opcji w samochodach. Podsufitka droższa niż dwa iPhone'y 15, Toyota Yaris tańsza od lakieru Mercedesa
Aktualności

Szokujące ceny opcji w samochodach. Podsufitka droższa niż dwa iPhone'y 15, Toyota Yaris tańsza od lakieru Mercedesa

Ile może kosztować 31-calowy telewizor? 22,7 tys. zł, jeśli się wysuwa z podsufitki BMW serii 7. Żółta tarcza obrotomierza w Porsche 911 GT3 RS wymaga dopłaty 1774 zł, a dwukolorowe malowanie Mercedesa-Maybach jest droższe od bazowej Toyoty Yaris. Poznajcie krainę szokujących cen opcji – nawet w czasach inflacji.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?
Oldtimer

Robimy przegląd paragonów. Ile paliwa tak naprawdę zużywają klasyczne auta?

Czy Mercedes W126 naprawdę zużywa tyle paliwa, ile kilka nowych egzemplarzy S-klasy? A co z 7.5-litrowymi silnikami V8 w amerykańskich klasykach - czy wymagają od swoich właścicieli posiadania prywatnej cysterny? Skonfrontowaliśmy obiegowe opinie z rzeczywistością. Sprawdziliśmy, ile kosztuje wizyta na stacji benzynowej, gdy jest się właścicielem young- i oldtimera.

Mercedes 500 SE kontra Lexus LS 400, czyli Japonia kontra Niemcy
Youngtimer

Mercedes 500 SE kontra Lexus LS 400, czyli Japonia kontra Niemcy

Wizerunek marki premium nie bierze się z tego, że pewnego pięknego dnia prezes firmy ogłasza: od dziś będziemy premium! Na to potrzeba lat wytężonej pracy. Mercedes z pewnością jest marką premium. A Lexus?

Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie?
Klasyki

Dlaczego 30 lat temu z elektryków nic nie wyszło? Czy teraz będzie podobnie?

Motywem przewodnim międzynarodowego salonu samochodowego (IAA) we Frankfurcie w 1991 r. była ochrona środowiska – na stanowiskach większości liczących się firm pojawiły się ekologiczne auta. Pytanie tylko dlaczego ta zielona fala tak szybko się skończyła, nie pozostawiając za sobą konkretnych rozwiązań? Czy przy obecnych zawirowaniach w kwestii surowców ten scenariusz się powtórzy?

Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?
Oldtimer

Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?

W jubileuszowym artykule o Mercedesie klasy S W116 przedstawimy mocne i słabe strony modelu, przyjrzymy się jego ofercie silnikowej, a także zbadamy rynek Mercedes klasy S. Oczywiście, nie zabraknie też zestawienia najważniejszych innowacji, dzięki którym Mercedes W116 uznawany jest za auto przełomowe.

Te auta polscy kierowcy oceniają najwyżej. Ranking Auto Świata
Aktualności

Te auta polscy kierowcy oceniają najwyżej. Ranking Auto Świata

Jakie marki i modele samochodów Polacy oceniają najwyżej? Które mają ich zdaniem najlepsze silniki, skrzynie biegów i zawieszenie? Odpowiedzi dostarczyło 37 tys. polskich kierowców. Ten ranking marek i modeli Auto Świata to jedyny taki raport w Polsce.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Zaprojektowanie tego auta kosztowało ponad miliard dolarów. Czy to sprawia, że Mercedes 600 SEL to najlepsze auto świata?
Youngtimer

Zaprojektowanie tego auta kosztowało ponad miliard dolarów. Czy to sprawia, że Mercedes 600 SEL to najlepsze auto świata?

Gdy wiosną 1991 roku zaprezentowano długo oczekiwanego następcę "eski" W126, reakcje w Europie były dość jednoznaczne: auto jest za duże, za ciężkie, a do tego zużywa zbyt dużo paliwa. Dopiero późniejsze testy udowodniły, że nowe auto Mercedesa jest samochodem przełomowym, choć nawet 30 lat po premierze kontrowersyjnym.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki
Używane

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

10 samochodów z największymi silnikami. Horror dla ekologów
Aktualności

10 samochodów z największymi silnikami. Horror dla ekologów

To nie ciężarówki ani autobusy, ale zwykłe samochody osobowe. Mimo to mają jednostki napędowe, które w czasach downsizingu i ekologii są czystym horrorem. Oto 10 modeli z największymi silnikami w ostatnich 40 latach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mercedes 800 SEL z 18-cylindrowym silnikiem
Youngtimer

Mercedes 800 SEL z 18-cylindrowym silnikiem

Na początku lat 90. inżynierowie Mercedesa wpadli na bardzo ciekawy pomysł – zbudowanie 18-cylindrowego silnika. Planowano nawet produkowanie nowej jednostki napędowej w dwóch wariantach mocy. Dlaczego nic z tego nie wyszło?

Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena
Aktualności

Pożegnanie z wielkimi silnikami. Ostatnie V12 BMW i Mercedesa-AMG oraz V8 od Volvo, Toyoty i Volkswagena

Były wielkie i mocne, a i tak wyparła je elektromobilność. Przy coraz ostrzejszych normach emisji 12-, 8-, a nawet 6-cylindrowe silniki tracą rację bytu. W Europie z V6 wycofały się już Kia, Opel i Skoda, z V8 Volvo, Toyota oraz VW, a z 12-tłokowych jednostek – Audi, BMW i Mercedes-AMG. Kiedy to się stało? Jak wyglądały modele, które "zgasiły światło"?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mercedes-Maybach S 580 e. Pierwsza hybryda plug-in Maybacha
Wiadomości

Mercedes-Maybach S 580 e. Pierwsza hybryda plug-in Maybacha

Mercedes-Maybach przedstawia nową hybrydową wersję klasy S. Potężne auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s. A jeszcze w tym roku zadebiutuje pierwszy seryjny Maybach zasilany wyłącznie prądem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Komfortowe samochody z lat 90. Te modele nadal mogą być wzorem
Youngtimer

Komfortowe samochody z lat 90. Te modele nadal mogą być wzorem

Samochody lat 90. to przełomowe modele. Te najstarsze z 1990 roku już stają się klasykami, a inne, nieco młodsze, już wkrótce doczekają się takiego statusu. Wśród tych aut szczególną grupę stanowią modele, które zaprojektowano przede wszystkim w celu zapewnienia pasażerom jak najwyższego komfortu jazdy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Mercedes-AMG S 63 E Performance. Gdy "zwykła" Klasa S nie zapewnia wystarczających emocji
Premiery

Mercedes-AMG S 63 E Performance. Gdy "zwykła" Klasa S nie zapewnia wystarczających emocji

Inżynierowie i projektanci z AMG po raz kolejny sięgnęli po jeden z modeli Mercedesa, aby stworzyć z niego rasowe auto sportowe. Tym razem wybór padł na najnowszą klasę S. Dzięki zastosowaniu rozwiązań charakterystycznych dla AMG, Mercedes-AMG S 63 E Performance ma szansę stać się punktem odniesienia w swojej klasie.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.