Logo

Najlepsze hybrydy do 60 tys. zł. Wśród nich są przynajmniej dwie, których prawie nie da się zajechać

  • Polacy przekonali się do aut hybrydowych z drugiej ręki – w przypadku wielu modeli to teraz najbardziej poszukiwane wersje
  • Wiele używanych hybryd na rynku ma już za sobą kilka lat pracy w roli taksówek – zdarzają się auta z ekstremalnymi przebiegami, często z cofniętymi licznikami
  • Pod względem serwisowym, popularne hybrydy wypadają lepiej od diesli. Awarie akumulatorów da się zwykle usunąć taniej niż np. awarie osprzętu diesli (wtryskiwacze, koła dwumasowe, turbosprężarki)
  • Szczególnie popularne są hybrydy Toyoty – dobre egzemplarze sprzedają się na pniu. Tylko tych dobrych trzeba trochę poszukać. Warto, bo nawet Toyotę można zajechać, jeśli się o nią nie dba
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

To nie jest przypadek, że taksówkarze z Mercedesów "w dieslu" przesiedli się do hybryd... "w gazie". Tak zwane pełne hybrydy – nazywane HEV-ami – zazwyczaj dzielnie znoszą nawet duże przebiegi, do tego w mieście przeważnie są bardzo oszczędne, a przy tym mniej skomplikowane niż wersje ładowane z gniazdka (PHEV). A ponadto silniki z pośrednim wtryskiem benzyny zazwyczaj łatwo przerobić na zasilanie LPG. Czysty zysk.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu